Gå til innhold

Selge vogna? 3,5-åring


Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har vi brukt vogna mest i sommerferien, når vi har vært i fornøyelsesparker osv. Der det er langt å gå (dyreparken). Barnet har vært 1,5 og 2,5 år. Blir 3,5 neste år og ser ikke for meg at vi bruker vogn da?

Da eldste var 3 år hadde vi sluttet med vogn for lengst. Var i Syden, mye gåing, men hadde ikke med vogn til eldste. Gikk finfint. 

Jeg greier ikke å se for meg en 3,5-åring i vogn.. Hva hadde du gjort? Hatt den i kjelleren "i tilfelle" eller solgt den? Babyjogger City elite.

Anonymkode: b6e52...66d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hatt den litt til. Kanskje barnet blir syk/halvsyk, vrikker ankelen el. og du skal hente i barnehagen, gå i butikken etc. 

Anonymkode: 787d3...f65

Skrevet

Selg den. Hadde ikke tvilt engang. 

Skrevet

Vi var to dager i park i år, da var jeg glad vi hadde vogn til minste som er 3,5 år. Ellers bruker vi aldri vogn mer men ferie blir et unntak om det er store avstander og mye gåing. Ellers får man jo leid traller i parkene da, det funker jo også. 

Hadde jeg gått til og fra barnehagen så hadde jeg nok brukt vogn hjem fra barnehagen, en sliten og småsulten treåring flytter seg ikke fort.

Du kjenner barnet ditt best uansett. Min nekter vogn men noen ganger er det nødvendig.

 

 

Anonymkode: f6ec0...603

Skrevet

Så stort barn trenger ikke vogn så det er bare å selge den. 

Anonymkode: a8d05...8c5

Skrevet

Selg den, dyr vogn som du kan få litt penger for. Kjøp heller en liten trille før neste ferie hvis du ser behovet er der. Tar i tillegg mindre plass.

Anonymkode: 19b99...7eb

Skrevet

Jeg har beholdt vogna til sommeren de fylte 4 år cirka, selvom den har vært i lite bruk fra 2 år og minimalt fra 3 år. Men plutselig så er den gull verdt enkelte dager. Har stor aldersforskjell på mine 2 jenter og noen ganger er det fint å kunne legge ut på ordentlige turer slik eldste liker. Da er det greit å ha med vogna, så har yngste sittet på litt innimellom og hvilt bena litt og da kommer vi oss mye lenger enn om hun går hele veien selv, selvom hun er kjempeflink og sprek på tur hun også. Synes også at det er deilig når jeg er hjemme med sykt barn og dagene blir lange å kunne pakke barnet i teppe i vogna og komme oss ut en luftetur, jeg får rørt meg litt og barnet sover/hviler. Vi har et stykke å gå til bhg og jeg pendler med buss videre fra bhg. Jenta er glad i å gå og kan fint gå den strekningen og mere til, men hvis jeg skal rekke buss og jobb så har vi dessverre ikke tid å gå i 3 års fart og stoppe og plukke blomst, studere larver osv om morgenen, så i de perioder hvor jeg leverer i bhg har jeg  trillet henne i "voksen" gangfart opp til bhg selvom hun var 3,5 år. Råder til å vente litt med å selge vogna til du er helt sikker.

Anonymkode: 48295...a43

Skrevet

Sønnen min er 5 og vi hadde med vogn til badeland i Bø. Han blir sliten etter så mye herjing og det var godt for han å ha den å sove i når klokka ble 17 og han ble sliten. Og veldig kjekk til bagasje 👌

Anonymkode: 8aea5...6d3

Skrevet

Ville også solgt vogna, om du ikkje bruker den lenger. Og skal du i dyreparken e.l så koster det ikkje all verden å låne vogn der. Så slipper du også i tillegg å dragse på vogna i bilen, eller at den står i veien eller mugler vekk i en kjeller :D 

Eg sjøl har ei lita trille som tar minimalt med plass til to-åringen  når vi skal på shopping eller ferie. Og eg gleder meg til sistemann blir født no og vokser seg stor til å ikkje bruke vogn lenger. Står berre i veien :D hehe

Anonymkode: dfddb...d04

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min er 5 og vi hadde med vogn til badeland i Bø. Han blir sliten etter så mye herjing og det var godt for han å ha den å sove i når klokka ble 17 og han ble sliten. Og veldig kjekk til bagasje 👌

Anonymkode: 8aea5...6d3

Ja, der ser man hvor ulike barn er :) Har en på 5 selv og vi har gått og gått i hele sommer, gikk veldig fint. 

hi

Anonymkode: b6e52...66d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville også solgt vogna, om du ikkje bruker den lenger. Og skal du i dyreparken e.l så koster det ikkje all verden å låne vogn der. Så slipper du også i tillegg å dragse på vogna i bilen, eller at den står i veien eller mugler vekk i en kjeller :D 

Eg sjøl har ei lita trille som tar minimalt med plass til to-åringen  når vi skal på shopping eller ferie. Og eg gleder meg til sistemann blir født no og vokser seg stor til å ikkje bruke vogn lenger. Står berre i veien :D hehe

Anonymkode: dfddb...d04

Ja, tenkte på det, å heller skaffe en skikkelig liten trille? :)

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har beholdt vogna til sommeren de fylte 4 år cirka, selvom den har vært i lite bruk fra 2 år og minimalt fra 3 år. Men plutselig så er den gull verdt enkelte dager. Har stor aldersforskjell på mine 2 jenter og noen ganger er det fint å kunne legge ut på ordentlige turer slik eldste liker. Da er det greit å ha med vogna, så har yngste sittet på litt innimellom og hvilt bena litt og da kommer vi oss mye lenger enn om hun går hele veien selv, selvom hun er kjempeflink og sprek på tur hun også. Synes også at det er deilig når jeg er hjemme med sykt barn og dagene blir lange å kunne pakke barnet i teppe i vogna og komme oss ut en luftetur, jeg får rørt meg litt og barnet sover/hviler. Vi har et stykke å gå til bhg og jeg pendler med buss videre fra bhg. Jenta er glad i å gå og kan fint gå den strekningen og mere til, men hvis jeg skal rekke buss og jobb så har vi dessverre ikke tid å gå i 3 års fart og stoppe og plukke blomst, studere larver osv om morgenen, så i de perioder hvor jeg leverer i bhg har jeg  trillet henne i "voksen" gangfart opp til bhg selvom hun var 3,5 år. Råder til å vente litt med å selge vogna til du er helt sikker.

Anonymkode: 48295...a43

Ja, her bor vi 1 min unna bhg. I gåavstand altså.

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://m.babyshop.no/search/searchbytext?key=Kobbe

ville solgt den også kjøpt en liten trille. Jeg har en på

3 1/2 år.. han satt seg ned mange ganger når vi var i park i sommer. Vi burde hatt vogn.

Anonymkode: 5d660...22a

Ja, spørs om ikke det er lurt. 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selg den, dyr vogn som du kan få litt penger for. Kjøp heller en liten trille før neste ferie hvis du ser behovet er der. Tar i tillegg mindre plass.

Anonymkode: 19b99...7eb

Hm, tror ikke vi får noe særlig. Kan jo se på finn. 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så stort barn trenger ikke vogn så det er bare å selge den. 

Anonymkode: a8d05...8c5

Tror kanskje jeg vil ha en trille i bakhånd. 

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi var to dager i park i år, da var jeg glad vi hadde vogn til minste som er 3,5 år. Ellers bruker vi aldri vogn mer men ferie blir et unntak om det er store avstander og mye gåing. Ellers får man jo leid traller i parkene da, det funker jo også. 

Hadde jeg gått til og fra barnehagen så hadde jeg nok brukt vogn hjem fra barnehagen, en sliten og småsulten treåring flytter seg ikke fort.

Du kjenner barnet ditt best uansett. Min nekter vogn men noen ganger er det nødvendig.

 

 

Anonymkode: f6ec0...603

:)

9 timer siden, amandine skrev:

Selg den. Hadde ikke tvilt engang. 

 

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville hatt den litt til. Kanskje barnet blir syk/halvsyk, vrikker ankelen el. og du skal hente i barnehagen, gå i butikken etc. 

Anonymkode: 787d3...f65

takk for svar alle sammen

Anonymkode: b6e52...66d

Skrevet

Jeg har en som ikke brukte vogn etter han ble 2,5år og en som sov i vogn på dagtid til han var over 3,5år. Noen går overtalt og noen kjører overalt. Behovet varierer fra barn til barn og fra familie til familie, så egentlig er det bare du som kan vurdere hva dere har bruk for. 

Anonymkode: 9afb3...0eb

Skrevet

Jeg ville solgt den å kjøpt en trille neste sommer hvis det blir behov.

Anonymkode: 51e57...d41

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, tenkte på det, å heller skaffe en skikkelig liten trille? :)

 

Anonymkode: b6e52...66d

Ja, anbefaler å gjere det :) Eg kjøpte petit cherie trille, og eg er veldig fornøgd med den :D Men sikkert mange andre triller som er bedre. Denne er veldig enkel å slå i hop og ta opp, og det ser eg på som et absolutt must, i tillegg til at det er full liggestilling i den, og solskjermen går an å ta heilt ned 👍 

Anonymkode: dfddb...d04

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min er 5 og vi hadde med vogn til badeland i Bø. Han blir sliten etter så mye herjing og det var godt for han å ha den å sove i når klokka ble 17 og han ble sliten. Og veldig kjekk til bagasje 👌

Anonymkode: 8aea5...6d3

Ingen av våre hadde villet sitte i vogn som femåringer, det er brennsikkert. Hadde ikke falt meg inn å ta med vogn til en då stor unge!!

Anonymkode: b1da6...4a7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av våre hadde villet sitte i vogn som femåringer, det er brennsikkert. Hadde ikke falt meg inn å ta med vogn til en då stor unge!!

Anonymkode: b1da6...4a7

Så bra for dine barn da :) men når min har spola rundt og bada i 6 timer i steiksol så ble han trøtt og ville sove. Så da fikk han det. 

Anonymkode: 8aea5...6d3

Skrevet

Vent med å selge vogna.

Jeg skjønner ikke foreldre som på død og liv skal ha 2-3 åringer til å gå lange strekinger. De er fortsatt små når de er 3-4 år og de må gå 2-3 ganger så langt som oss voksne. 

Til og med 7 åringen min bruke vogna til søskenbarna sine litt, når vi var i Disney i ferien! 

Skrevet
18 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Vent med å selge vogna.

Jeg skjønner ikke foreldre som på død og liv skal ha 2-3 åringer til å gå lange strekinger. De er fortsatt små når de er 3-4 år og de må gå 2-3 ganger så langt som oss voksne. 

Til og med 7 åringen min bruke vogna til søskenbarna sine litt, når vi var i Disney i ferien! 

Ehmmm.. Jo,  altså, fordi de vil og klarer. Det er benker for den som vil sitte. 

Det høres rart ut ned en 7-åring i vogn. Ville kanskje revurdert kondisen og meldt barnet på idretter/sjekket blodprøver hos lege. En 7-åring klarer fint å gå en hel dag. En 5-åring også.

Anonymkode: b6e52...66d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehmmm.. Jo,  altså, fordi de vil og klarer. Det er benker for den som vil sitte. 

Det høres rart ut ned en 7-åring i vogn. Ville kanskje revurdert kondisen og meldt barnet på idretter/sjekket blodprøver hos lege. En 7-åring klarer fint å gå en hel dag. En 5-åring også.

Anonymkode: b6e52...66d

Da høyner jeg og svarer at min 9-åring hvilte i vognen i ferien. 😱😱😱 Trillet ikke lange strekket, men hun fikk noen minutter pause under kalesjen. 

Anonymkode: 8f170...870

Skrevet

Min 5 og 7 åring hadde aldri satt seg i en vogn! Har heller ikke tenkt tanken. De løper både opp og ned Stoltzen og Ulrikken.

Anonymkode: 1f170...06b

Skrevet

Vi har en 3-åring til neste sommer og hvis han har sluttet å sove i barnehagen til da, så selger vi vogna. Hadde solgt den nå om han ikke trengte den i barnehagen. Vi er også glad i fornøyelsesparker, men vi har en liten trille til å bruke på ferie. 

Hadde for øvrig aldri fått pressa min 7-åring ned i en vogn ;) Han går og går med oss i parker, i sommer har vi gått hele dager i et par parker og han hadde null problem med det. Husker vi hadde med oss trille på ferie da han var 4,5 år, men det var bortkasta! 

Anonymkode: 23f9c...1a7

Skrevet

haha herregud! e d mulig?? Koffor MÅ folk begynne å rakke ned på folk som har litt større unger som kanskje har kvilt seg litt i ei vogn en hektisk dag???? Eg er over 30 år, og jaggu skulle eg ønske eg kunne legge meg ned i ei vogn for å kvile meg litt av og til..haha.. slapp av jenterrrr!! 

Anonymkode: dfddb...d04

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

haha herregud! e d mulig?? Koffor MÅ folk begynne å rakke ned på folk som har litt større unger som kanskje har kvilt seg litt i ei vogn en hektisk dag???? Eg er over 30 år, og jaggu skulle eg ønske eg kunne legge meg ned i ei vogn for å kvile meg litt av og til..haha.. slapp av jenterrrr!! 

Anonymkode: dfddb...d04

Tenker akkurat det samme! 😂 innimellom sovner jeg på sofaen en ettermiddag om jeg er sliten. Så har ikke akkurat dårlig samvittighet for at jeg legger til rette for at 5 åringen kan få sove litt om han trenger etter en lang aktiv dag 😁

Anonymkode: 8aea5...6d3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenker akkurat det samme! 😂 innimellom sovner jeg på sofaen en ettermiddag om jeg er sliten. Så har ikke akkurat dårlig samvittighet for at jeg legger til rette for at 5 åringen kan få sove litt om han trenger etter en lang aktiv dag 😁

Anonymkode: 8aea5...6d3

haha nettopp... e jo en fin måte å la ungen få slappe av litt på, så why not ;) Produser vogner for voksne, og gode deilige vognposer til oss om vinteren! Legger meg glatt ut i kulden og tar en kvil i en sånn :D 

Anonymkode: dfddb...d04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...