Gå til innhold

Klarer ikke mer...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må få deg advokat! Virkelig!!! I hvilken kommune bor du? 

Anonymkode: 6ae6c...982

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må få noen med deg som trygger deg! Jeg vet godt hvordan du har det, har en eks og nyedamen som jeg helst skulle vært foruten resten av livet! Men her er det litt motsatt, jeg har bedt henne være med på møter på fvk fordi hun styrer hele showet, men hun nekter. Hun sier hun nekter å sitte å ta i mot dritt fra meg.. Ingen av dem skjønner at det handler om barnet og ikke om deres misjon om å tråkke meg ned. Heldigvis er fvk på "min" side, de ser at det er hinsides det de holder på med. Og far er alltid enig der, men så kommer han hjem til henne og alt starter på nytt igjen. Og det er forferdelig slitsomt!!

Jeg slet alene i mange år, men nå har jeg ny mann som støtter og hjelper meg. Han er den som skriver ned alt som kommer fra fars side og er den som hjelper meg å sortere og lage en "slagplan". Det høres fælt ut, men enten må man gi opp og overlate alt til far, eller så må man kjempe om det er det som er riktig for barnet.

Om du ikke har noen du kjenner som kan være der og hjelpe med alt, så er jeg enig i at du bør snakke med en advokat. Jeg vet ikke om det er fvk eller andre instanser dere styrer på med, men går det an å be om en annen "behandler"?

Anonymkode: 02815...ec9

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at han MÅ alltid ha med seg dama. Kommer ikke alene, selv om jeg ber om det. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Nekt henne å komme inn. Hvis deres barn skal ha medisinsk behandling eller oppfølging fra BUP, PP-tjeneste el lign., så er innholdet i møtene konfidensielt og taushetsbelagt. Han kan ikke ta med uvedkommende inn uten at du tillater det.

Anonymkode: ea1fa...935

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet virkelig ikke om det går nå. Den instansen jeg har med å gjøre nå, sluker blindt det eksen og dama kommer med. Jeg er den som gjør feil og gjort feil. I dems øyer. Mens alle rundt som har vært med fra start vet at det ikke stemmer. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Prøv å skriftliggjøre det i ro og mak hjemme? Du kan innrømme at du er helt utslitt. Og be mekler/behandler om å lese høyt det du har skrevet, i stedet for et innlegg muntlig.

Anonymkode: ea1fa...935

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men jeg har hatt samme sak. Jeg kontaktet alle instanser jeg kunne, blandt annet barnevern og familievernkontor. Fikk hjelp og støtte fra dem, viste frem tydelige bevis på mangelfull samarbeid fra fars side, og de tok tak i ham. Til sist måtte han velge mellom dame eller barn, han valgte dame. 

Vær knallhard! Barna dine vil takke deg!

Anonymkode: d9292...393

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke lest hele tråden, men jeg har hatt samme sak. Jeg kontaktet alle instanser jeg kunne, blandt annet barnevern og familievernkontor. Fikk hjelp og støtte fra dem, viste frem tydelige bevis på mangelfull samarbeid fra fars side, og de tok tak i ham. Til sist måtte han velge mellom dame eller barn, han valgte dame. 

Vær knallhard! Barna dine vil takke deg!

Anonymkode: d9292...393

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nekt henne å komme inn. Hvis deres barn skal ha medisinsk behandling eller oppfølging fra BUP, PP-tjeneste el lign., så er innholdet i møtene konfidensielt og taushetsbelagt. Han kan ikke ta med uvedkommende inn uten at du tillater det.

Anonymkode: ea1fa...935

Der vi er har man rett til å ha med seg en. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å skriftliggjøre det i ro og mak hjemme? Du kan innrømme at du er helt utslitt. Og be mekler/behandler om å lese høyt det du har skrevet, i stedet for et innlegg muntlig.

Anonymkode: ea1fa...935

Instansen støttet meg i begynnelsen. Men nå har de klappet far på skulderen og ser ikke helheten. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Der vi er har man rett til å ha med seg en. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Om den instansen er bv så er det ikke dermed sagt at han har rett på å ha med dama inn. Du skal også være komfortabel under møter og med hvem som er der.

Anonymkode: 21bb4...c02

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om den instansen er bv så er det ikke dermed sagt at han har rett på å ha med dama inn. Du skal også være komfortabel under møter og med hvem som er der.

Anonymkode: 21bb4...c02

Har virkelig prøvd å si ifra. Men de vil ikke høre. Er så langt nede pga alt nå. Ting blir vridd og vendt på. Instansen bryr seg ikke om hva jeg sier mer. Bruker ting mot meg som jeg selv har sagt. Og jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt. Eksen som har satt meg og barna i en utrolig vanskelig situasjon. Men han får en klapp på skulderen. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Skrevet

Føler meg så mislykket. 😔 skulle ønske jeg kunne skrive hele historien, men da blir jeg kjent igjen. 

Fornuften vet jo at jeg virkelig har gjort mitt beste og at det ikke er jeg som har vært vanskelig og kjip. Men er så redd for å gjøre feil og orker ikke mer konflikter. Merker jeg har vanskelig for å stole på råd folk kommer med. Har hjulpet lite. Man føler seg Sååå alene til tross for mye støtte. 

Følelsen sier at jeg ikke har noe annet valg enn å gjøre som instansen sier, og de har sagt mye rart. I og med at instansen er en offentlig instans så føler jeg at jeg er maktesløs, og bare må gjøre som de sier, og at det er jeg som har gjort feil. 

Føler meg rådvill og full av angst. De har skapt så mye fortvilelse, usikkerhet og konflikter hele veien i flere år. Har møtt dem på halvveien og prøvd å svelge kameler for barnas beste, tvilen har kommet dem til gode. Inntil fir ca 1 år siden. Da begynte jeg å sette ned foten. Men uansett hva det er så er jeg den som har skapt problem er i dems verden. (Alle rundt meg som kjenner hele historien vet at det ikke stemme) 

Ting er tungt nå. Når man ber om hjelp også vrir de og går litt mot deg i stede for å hjelpe. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Skrevet

Skaff deg en god advokat så fort som mulig

Anonymkode: ffdb9...b4d

Skrevet
På ‎30‎.‎07‎.‎2018 den 15.54, Anonym bruker skrev:

 

Der vi er har man rett til å ha med seg en. 

Anonymkode: 4225a...3ac

Men det betyr ikke at ikke du kan nekte akkurat HENNE å være med. Han kan ta med seg noen andre, og det er rimelig å forlange at det er en fagperson f eks hans advokat el lign., ikke en som selv er del av konflikten.

Anonymkode: ea1fa...935

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det betyr ikke at ikke du kan nekte akkurat HENNE å være med. Han kan ta med seg noen andre, og det er rimelig å forlange at det er en fagperson f eks hans advokat el lign., ikke en som selv er del av konflikten.

Anonymkode: ea1fa...935

I følge de som holder møte kan han ta med seg hjem han vil. Jeg blir helt matt. Orker ikke å krangle og forstørre konflikten. Alt er bare så j.... urettferdig. 

De som holder møte sier at de forstår frustrasjon og irritasjonen min som var, men ikke nå lenger. Dette er en situasjon eksen og dama har skapt og vært vedvarende i flere år. Jeg husker ikke alt som har skjedd en gang. Og får helt jernteppe. Klarer ikke å si alt og få frem gi de nok peng og argumenter tydeligvis.  

Anonymkode: 4225a...3ac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

De som holder møte sier at de forstår frustrasjon og irritasjonen min som var, men ikke nå lenger. Dette er en situasjon eksen og dama har skapt og vært vedvarende i flere år. Jeg husker ikke alt som har skjedd en gang. Og får helt jernteppe. Klarer ikke å si alt og få frem gi de nok peng og argumenter tydeligvis

Ta det skriftlig, da. Samle opp og lag en grundig redegjørelse. 

Og be om timer ALENE i forkant. Det har du rett til; for rådgivning av bare deg.

Anonymkode: ea1fa...935

Skrevet

Men så skaff deg en advokat!!!

Anonymkode: 6ae6c...982

Skrevet

Hos barnevernet kan far ha med seg støtteperson som han velger selv. Ingen grunn til å krige mot det. Men ja , advokat til deg er lurt

Anonymkode: 85e1a...e4b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I følge de som holder møte kan han ta med seg hjem han vil. Jeg blir helt matt. Orker ikke å krangle og forstørre konflikten. Alt er bare så j.... urettferdig. 

De som holder møte sier at de forstår frustrasjon og irritasjonen min som var, men ikke nå lenger. Dette er en situasjon eksen og dama har skapt og vært vedvarende i flere år. Jeg husker ikke alt som har skjedd en gang. Og får helt jernteppe. Klarer ikke å si alt og få frem gi de nok peng og argumenter tydeligvis.  

Anonymkode: 4225a...3ac

Skriv ned alt som blir gjort og sagt fra fars side, hver minste lille ting! Det har jeg endelig begynt å gjøre (dvs mannen min gjør), og jeg skulle begynt for mange år siden! Min eks er en som er flink til å snakke for seg, han vrir på ting og kan nekte for å ha sagt ting. Vi har flere sider med ting. Vi har også skrevet ut mailer og meldinger som han har skrevet, slik at vi har alt skriftlig. 

Og igjen, få med deg en advokat, du kan ikke stå i dette alene! Du skriver at folk rundt deg vet at du har rett og han gjør feil, du kan ikke alliere deg med noen av dem og at noen der kan være med deg på møter og slikt?

Anonymkode: 02815...ec9

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skriv ned alt som blir gjort og sagt fra fars side, hver minste lille ting! Det har jeg endelig begynt å gjøre (dvs mannen min gjør), og jeg skulle begynt for mange år siden! Min eks er en som er flink til å snakke for seg, han vrir på ting og kan nekte for å ha sagt ting. Vi har flere sider med ting. Vi har også skrevet ut mailer og meldinger som han har skrevet, slik at vi har alt skriftlig. 

Og igjen, få med deg en advokat, du kan ikke stå i dette alene! Du skriver at folk rundt deg vet at du har rett og han gjør feil, du kan ikke alliere deg med noen av dem og at noen der kan være med deg på møter og slikt?

Anonymkode: 02815...ec9

Har hatt med meg 2 forskjellige personer. Men hjelper ikke. Dama hans er god til å prate. Har også pratet opp til flere ganger alene med dem. Men etter at de begynte å prate med eksen og dama hans har du snudd litt og tror nok han ene har forbarmet seg over eksen. 

 

Anonymkode: 4225a...3ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...