Gå til innhold

Klarer ikke mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er psykisk nedbrutt etter flere år med dritt, bare konflikter. 5 år siden bruddet. Jeg har prøvd og prøvd å få til et samarbeid. Men han klarer ikke. Blir styrt av dama si. Jeg kan ikke stole på noe. 

Han sa tidlig at dama var sjalu og ville ha ting på sin måte. Han er en diltePetter. Han kan si seg enig når han prater med meg og så er det noe annet når han har pratet med dama. Jeg har latt tvilen komme dem til gode så mange ganger tidligere. 

Men nå har begeret mitt fylt seg opp. Det er nå jeg som blir det stygge ulven. Orker ikke mer av de. Klarer ikke mer. Får sammenbrudd ved en tekst melding. De har skapt så mye uro, usikkerhet, sorg og fortvilelse. 

Jeg som mamma kan jo ikke bare si stopp. Jeg vil ha de ut av livene våre. Jeg klarer ikke nå å omstille meg mer for å prøve å samarbeide. De vil liksom få til et samarbeid, men kun på dems premisser, ikke barnas eller mine. 

Jeg er fysisk og psykisk sliten. 

Her er det mange detaljer som har uteblitt for å kanskje ikke bli kjent igjen.

Anonymkode: 4225a...3ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det helt likt før! Tanken på at det skulle fortsette slik var grusom. Her måtte jeg bare minimere kontakten, kun svare på sms som omhandlet feks samvær og distansere meg mest mulig fra dem.

Anonymkode: 21bb4...c02

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det helt likt før! Tanken på at det skulle fortsette slik var grusom. Her måtte jeg bare minimere kontakten, kun svare på sms som omhandlet feks samvær og distansere meg mest mulig fra dem.

Det er det jeg ikke kan. Pga spesielle omstendigheter. Må plutselig å mer med de å gjøre. Møter med instanser osv. 

Skrevet

Kunne du og far møttes på fvk og lagd ny avtale om samarbeid og samvær?

Anonymkode: 77021...035

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg ikke kan. Pga spesielle omstendigheter. Må plutselig å mer med de å gjøre. Møter med instanser osv. 

Distanser deg på møter også. Svar der det er relevant, hold deg kun til saken og avbryt møtet om det sklir ut. Slik gjorde jeg det.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kunne du og far møttes på fvk og lagd ny avtale om samarbeid og samvær?

Problemet er at han MÅ alltid ha med seg dama. Kommer ikke alene, selv om jeg ber om det. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Distanser deg på møter også. Svar der det er relevant, hold deg kun til saken og avbryt møtet om det sklir ut. Slik gjorde jeg det.

Har tidligere klart å legge mine følelser til side. Men nå går det ikke mer. Klarer ikke mer. Får vondt i hele meg bare jeg hører sms lyden, eller seg noe som minner om dem. Som en bil de har f.eks. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Problemet er at han MÅ alltid ha med seg dama. Kommer ikke alene, selv om jeg ber om det. 

Snakk med fvk først, så kan mekler si at hun må vente utenfor? Hun har da ingenting i det rommet å gjøre!

Skrevet

Be personen som holder møtet om å fortelle dem at kun du og far kommer innenfor døren? Hun må gjerne være med, men hun har ingen rett til å være med inn på et slikt møte. Vedkommende som holder møtet kan fortelle din eks og dama hans at hun er et forstyrrende element og ikke har noe der å gjøre. 

Anonymkode: 6b094...aa5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Be personen som holder møtet om å fortelle dem at kun du og far kommer innenfor døren? Hun må gjerne være med, men hun har ingen rett til å være med inn på et slikt møte. Vedkommende som holder møtet kan fortelle din eks og dama hans at hun er et forstyrrende element og ikke har noe der å gjøre. 

Har prøvd. Men han har rett til å ha med en støtteperson. Så da er hun med. De på møtet ser ikke helheten. Kun hva de vil. Hjelper ikke hva jeg har sagt eller kommer med. Selv om deg var jeg som ba om hjelp.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har prøvd. Men han har rett til å ha med en støtteperson. Så da er hun med. De på møtet ser ikke helheten. Kun hva de vil. Hjelper ikke hva jeg har sagt eller kommer med. Selv om deg var jeg som ba om hjelp.

Be om et møte med dem alene i forkant da?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Be om et møte med dem alene i forkant da?

De som holder møtet? Det har jeg. Men eksen nekter å komme alene. 

Begeret mitt har vært fult ganske lenge. Men nå renner det over. Er jo redd jeg blir det store stygge ulven nå. Og kanskje ødelegger for barna. Men det har vært for belastende over så lang tid nå. At jeg klarer ikke mer. Følte de som har møtet holdt med meg helt til de pratet med dama hans. Forrige møtet så jeg tydelig at hun styrer showet. Hun hogg øya i eksen flere ganger da han skulle svare på ting. 

Skrevet

Skaff deg advokat. Forlang at han har med en annen som «støtteperson», dama har ingenting i de møtene å gjøre.

Anonymkode: 6ae6c...982

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skaff deg advokat. Forlang at han har med en annen som «støtteperson», dama har ingenting i de møtene å gjøre.

Anonymkode: 6ae6c...982

Det er det jeg har prøvd å si. Men ingen vil høre. Skal undersøke advokat. 

Skrevet

Må du møte på disse møtene? Hvis avtalene er satt og avtalene følges fra din side, bør vel alt være greit. Ville snakket med fvk og forklart din side av situasjonen og er det slik at man kan ha med en støtteperson, få med deg en du er trygg på og hold i, gjerne en din eks har respekt for. Advokat høres ut som noe du virkelig bør vurdere og forklar han det du sier her.

Skrevet
1 time siden, prekæs skrev:

Må du møte på disse møtene? Hvis avtalene er satt og avtalene følges fra din side, bør vel alt være greit. Ville snakket med fvk og forklart din side av situasjonen og er det slik at man kan ha med en støtteperson, få med deg en du er trygg på og hold i, gjerne en din eks har respekt for. Advokat høres ut som noe du virkelig bør vurdere og forklar han det du sier her.

Ja. Må det. Har hatt med meg en. For første gang på 5 år. Men hjelper ikke så mye siden det er jeg som må stå på mitt. Klarer ikke å si noe lenger. All kraft og styrke er borte. Hadde det vært for 1 år siden ville alt vært annerledes. Men nå har jeg bare ikke mer å gi. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Må det. Har hatt med meg en. For første gang på 5 år. Men hjelper ikke så mye siden det er jeg som må stå på mitt. Klarer ikke å si noe lenger. All kraft og styrke er borte. Hadde det vært for 1 år siden ville alt vært annerledes. Men nå har jeg bare ikke mer å gi. 

Tenker du må snakke med en advokat. Kontakt en i morgen. 

Skrevet
19 minutter siden, prekæs skrev:

Tenker du må snakke med en advokat. Kontakt en i morgen. 

Takk. Ja må nok det. 

Skrevet

Han har faktisk ikke rett til å ha henne med inn på møtet hos fvk om det ikke er greit for deg. Om han skal ha med en støtteperson skal det være noen du sier det er ok for deg at er med.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har faktisk ikke rett til å ha henne med inn på møtet hos fvk om det ikke er greit for deg. Om han skal ha med en støtteperson skal det være noen du sier det er ok for deg at er med.

Er det virkelig sånn? 

De andre lar hun være med, de sier det er bedre å bygge opp noe som vil holde enn å starte opp noe som ikke vil holde. 

De vil ikke høre på meg, som sier at jeg og eksen er foreldrene, ingen andre har stemme rett ovenfor våre barn. 

Skrevet

Er så på felgen nå, at jeg vil bare noen andre skal få inn og snakke min sak og ordne opp. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig sånn? 

De andre lar hun være med, de sier det er bedre å bygge opp noe som vil holde enn å starte opp noe som ikke vil holde. 

De vil ikke høre på meg, som sier at jeg og eksen er foreldrene, ingen andre har stemme rett ovenfor våre barn. 

Ja det er sånn. Da jeg og exn var på fvk dukka moren hans opp å krevde å få bli med inn på møtet. Jeg sa at det var helt uaktuelt og da sa terapauten at så lenge det ikke var greit for meg så kunne hun ikke få bli med.

Jeg vet godt at dama til exn også ønsker å være med på alt. Men hun er fullstendig ustabil så jeg holder henne på avstand så godt som det lar seg gjøre.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er så på felgen nå, at jeg vil bare noen andre skal få inn og snakke min sak og ordne opp. 

Du kan ta med deg en støtte som snakker for deg som feks advokat?

Skrevet

Skjønner du er sliten. Det er utrolig energikrevende å stå i noe sånt. Men; prøv å plukk deg selv opp fra dritten. Rett deg opp i ryggen, få tilbake styrke og selvtillit for barna sin del. De trenger en sterk mamma. 

Anonymkode: 6cdef...51b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skjønner du er sliten. Det er utrolig energikrevende å stå i noe sånt. Men; prøv å plukk deg selv opp fra dritten. Rett deg opp i ryggen, få tilbake styrke og selvtillit for barna sin del. De trenger en sterk mamma. 

Anonymkode: 6cdef...51b

Vet virkelig ikke om det går nå. Den instansen jeg har med å gjøre nå, sluker blindt det eksen og dama kommer med. Jeg er den som gjør feil og gjort feil. I dems øyer. Mens alle rundt som har vært med fra start vet at det ikke stemmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...