Gå til innhold

Er dette litt småfrekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutes ago, Anonym bruker said:

Den meldingen sender du ikke! Det er så galt som det kan bli. 

Anonymkode: e8ef3...263

Enig. Minst like uhøflig å gå tilbake på en avtale og kreve inn penger i etterkant!

Anonymkode: 021f9...f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars gutt, han må føle seg helt overflødig!

Dere er jammen flotte som inkluderer ham i ferien deres. Ikke lag for mye rabalder med moren, du risikerer at hun trekker sønnen unna dere fordi stemningen blir rar mellom dere. Og det taper kun sønnen hennes på. 

Anonymkode: 42374...fb1

Skrevet

Jeg kommer ikke til å si noe!!! 

Vi tok ham med for hans skyld, ikke foreldrenes. Han er en kjempegod venn for sønnen vår, og aldri i livet om jeg risikerer det vennskapet ved å legge meg ut med moren! 

Men til neste år kommer jeg nok til å nevne "han savnet virkelig å ha ferie med dere i fjor, til og med utenlandstur kunne ikke erstatte det" eller noe lignende dersom historien gjentar seg. 

Anonymkode: 3e6b9...c01

Skrevet

Dette er ikke bare frekt, det er forbi frekt.... Har ikke ord!!!

Anonymkode: 9d5a2...8a0

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Faren reiste på ferie med ny kone og deres felles barn og moren reiste på typ "selvrealisering" tur i 10 dager. Gutten får 2 uker ferie her hjemme med mor (feriebudsjettet ble brukt på turen hennes så de skal bare være hjemme) og så en uke ca hos faren (samme situasjon der og) de resterende ukene i guttens ferie har blitt tilbrakt hos diverse besteforeldre mens foreldrene er på jobb (Og en drøy uke med oss)

Kommer til å invitere ham med i årene som kommer og dersom han ikke får ferie med familien sin...

Men altså - han får jo nettopp ferie MED familien sin. Å "ha ferie" er ikke synonymt med "å dra utenlands". Han har ferie med mor, med far og med besteforeldre. Det har mine også, det, de somrene vi ikke reiser noe sted.

Ikke spill martyr. Hvis du ØNSKER å spandere mange tusen kroner på en utenlandstur for et annet barn, gjør det. Men ikke snakk om at det er ferien hans du arrangerer. Ferie får han i samme øyeblikk som skolen er slutt i juni.

Anonymkode: ca147...44d

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men altså - han får jo nettopp ferie MED familien sin. Å "ha ferie" er ikke synonymt med "å dra utenlands". Han har ferie med mor, med far og med besteforeldre. Det har mine også, det, de somrene vi ikke reiser noe sted.

Ikke spill martyr. Hvis du ØNSKER å spandere mange tusen kroner på en utenlandstur for et annet barn, gjør det. Men ikke snakk om at det er ferien hans du arrangerer. Ferie får han i samme øyeblikk som skolen er slutt i juni.

Pøh... mine unger kjeder seg vettalause når de er hjemme alene i ferien. At begge foreldre velger å IKKE prioritere sønnen i ferie er urtrist. Om min mann og jeg hadde dumpet ungene og reist på ferie alene skal jeg love deg at de hadde følte seg nedprioritert.

HI har gjort noe bra, moren er frekk. Du har kanskje selvrealisert i ferien selv og føler deg litt truffet av innlegget?

Anonymkode: 9b938...181

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen her som spiller martyr. Du forstår ikke betydningen av ordet. 

Du derimot kverulerer til den store gullmedaljen. 

Anonymkode: e8499...b55

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de reiste uten ham. Hadde han tilbrakt hele sommeren sammen med dem der de var ville jeg ikke gjort noe, men når begge foreldre og halvsøsken reiser på tur i ferien mens han blir utelatt og tilbringer store deler av sommeren med å flytte fra familiemedlem til familiemedlem fordi foreldrene er på jobb mens han er hos dem så gav jeg ham en tur sammen med oss. Jeg angrer ikke, og ville ikke latt være hadde jeg visst om at moren var så gjerrig, så noen martyr er jeg ikke, bare overrasket. 

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Minst like uhøflig å gå tilbake på en avtale og kreve inn penger i etterkant!

Anonymkode: 021f9...f11

Hvor har du det fra? Krever jo ikke inn penger i etterkant. Skrev at de IKKE trenger å betale tilbake. Gni det inn? Ja absolutt, men synes det er innafor. Kanskje mora tenker seg litt om.

Anonymkode: a41c7...3fa

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer ikke til å si noe!!! 

Vi tok ham med for hans skyld, ikke foreldrenes. Han er en kjempegod venn for sønnen vår, og aldri i livet om jeg risikerer det vennskapet ved å legge meg ut med moren! 

Men til neste år kommer jeg nok til å nevne "han savnet virkelig å ha ferie med dere i fjor, til og med utenlandstur kunne ikke erstatte det" eller noe lignende dersom historien gjentar seg. 

Vet du at han savnet utenlandstur, eller er det tanker du tillegger han?

Og må ferie bety utenlandstur? Jeg dro ikke på utenlandstur med mine foreldre før jeg var 10. Hadde jeg ikke ferie da, før det? Er det du som definerer hva ferie er? 

Den meldingen er røff. Du prøver å gi foreldrene unødvendig skyldfølelse. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og må ferie bety utenlandstur? Jeg dro ikke på utenlandstur med mine foreldre før jeg var 10. Hadde jeg ikke ferie da, før det? Er det du som definerer hva ferie er? 

Herregud som du kverulerer. De tok ham ikke med på noen tur i det hele tatt, hverken innenlands eller utenlands. De dro på tur selv, men uten ham. Hvordan tror DU egentlig det føles for et barn? Det er da ikke landegrensene som er poenget her.

Anonymkode: f0495...a3b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herregud som du kverulerer. De tok ham ikke med på noen tur i det hele tatt, hverken innenlands eller utenlands. De dro på tur selv, men uten ham. Hvordan tror DU egentlig det føles for et barn? Det er da ikke landegrensene som er poenget her.

Anonymkode: f0495...a3b

Alder? Jeg tror faktisk det ikke spilte så stor rolle for han som du tillegger. Man kan faktisk gjøre mye på hjemstedet. Vi hadde en del "leke turist i egen by" -somre med mi mor. Det var faktisk fantastisk moro! 

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare sende en melding tilbake: "Penger vippset. Fint om du vippser xxx for uken Pål var med oss på ferie. Hadde tenkt å spandere men, fint at du heller vil ha regnskapet nøyaktig"

Anonymkode: a0b34...9a5

Dette! Love it!

Anonymkode: 3a972...0cc

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens vi var på tur så han "det er kjempegøy her, men jeg skulle ønske mamma eller pappa var med"

Det handler ikke om at turen måtte være utenlands, men at foreldrene ikke tok seg bry til å tilbringe sin fritid/ferie sammen med gutten! 

De tok ut sin ferie når de visste gutten vår hos den andre forelderen. 

Som sagt, ikke engang en tur til utlandet ble plaster på såret for ham, han ville heller ha foreldrene sine, men de ville ikke det...

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke seriøs nå?

Min eks gjør det samme, han reiser på ferie med nye familien sin når vært fellesbarn er hos meg. Når fellesbarnet er der i sin ferie, jobber både far og stemor. Far sier selv at det er for å spare penger, for det blir så dyrt om de skal ha vår med til Syden også. Og det svir langt inn i hjertet for barnet mitt! Hun ser at de reiser, hun får til og med snapper av far fra ferien, og hun sukker og sier småsøskene er heldig.. 

Min mann og jeg har prøvd å gjøre det godt igjen for henne og har tatt henne med på alt mulig rart, bare for at hun skal få dagene fylt opp med opplevelser og en følelse av å hatt ferie. 

Jeg spyr av slike "foreldre"!! Man dropper bare ikke ene barnet sitt på den måten, også med god samvittighet i tillegg?!?

Anonymkode: c0c74...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...