Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #1 Skrevet 26. juli 2018 I vinter/vår oppdaget jeg at min sønns bestekamerat ikke skulle på ferie i år. Han har skilte foreldre og begge foreldrene valgte å prioritere seg selv med ny familie ved å dra på ferie mens han var hos den andre forelderen. Vi har en familiehytte i utlandet og inviterte ham med i en uke i sommer. Selvølgelig tok vi alle utgifter det innebar siden vi inviterte. Moren hans, som er den forelderen jeg har kontakt med, var veldig takknemmelig og spøker gjerne med at "det er godt han har noen som redder ferien for ham" hun har også snakket masse om at hun skal ha med seg begge guttene på besøk til en park i sommer. Så kom tiden for dette parkbesøket, og dagen før de skulle dra fikk jeg melding om at jeg bare kunne "vippse penger for billett og mat og sånn hvis jeg ikke ville sende med så mye i kontanter" Ble helt paff... vippset naturligvis penger og sendte med ham lommepenger, men blir ikke kvitt følelsen av å bli utnyttet. Utenlandsturer kostet mange tusen, med reise, mat, parker og shopping... og så krever hun penger for en dagstur til en lokal park? De har ikke dårlig råd, men prioriteringene er nok veldig annerledes fra hva jeg ville valgt. Får en uggen følelse i magen når moren raver i vei om hvor fantastisk ferien hennes var og hvor gjerne hun bare ville blitt der videre mens sønnen hører på.. Anonymkode: 3e6b9...c01
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #2 Skrevet 26. juli 2018 Tusen takk til deg som er det for denne gutten. Moren hans kan du få billig av meg, har ikke ord.. Anonymkode: eb422...5f9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #3 Skrevet 26. juli 2018 Jo det er veldig frekt. Men ikke la det gå ut over den stakkars gutten som antagelig har nok fra før. Fortsett å invitere ham med. Anonymkode: e8499...b55
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 Kjempefrekt, men ingenting å gjøre noe med Anonymkode: 021f9...f11
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 Noen folk altså!!🙄 Bra du er der for gutten. Anonymkode: 9ef06...541
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Helt ufattelig at foreldrene har prioritert ferie med ny familie uten å ta ham med.. Har det vært sånn kjærlighetstur? Eller har andre barn vært med? Hvis det er av siste kategori grenser det til neglisjering av barnet som ikke fikk bli med.. Og det med utgifter for parken etter at dere har tatt ham med på ferie all inclusive.. det er jo tydelig at begge disse foreldrene er så oppslukt av eget luv og lykke at det ikke er det minste forbausende.. men frekt? Definitivt! Anonymkode: e8538...e3d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 Hvis du vet de har nok penger, så be dem betale for reise, mat og lommepenger neste gang du inviterer ham med. Anonymkode: cd177...69d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 Det er superfrekt, men jeg innrømmer glatt at jeg kunne klart det samme, er litt sosial amøbe til tider . Hadde blitt superflau over meg selv etterpå og sannsynligvis vippset pengene tilbake. Ikke sikkert hun koblet parkturen med ferien dere tok ham med på akkurat da, og at hun aldri hadde ment å spandere (men da må man jo gjøre det klart før man "inviterer"). Uansett, frekt som fy, selvfølgelig. At ingen av familiene hans har tatt ham med på ferie er så slemt at jeg ikke fatter hvordan de har tenkt tanken en gang. De burde minimum tatt ham med annenhvert år (altså ett år med mor og ett år med far). Det er jo alltid litt vanskelig å balansere dine, mine, våre slik at ikke én ender opp med dobbelt så mange ferieturer som søsknene, selv om det er mors og fars problem. Anonymkode: ff368...73d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #9 Skrevet 26. juli 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt ufattelig at foreldrene har prioritert ferie med ny familie uten å ta ham med.. Har det vært sånn kjærlighetstur? Eller har andre barn vært med? Hvis det er av siste kategori grenser det til neglisjering av barnet som ikke fikk bli med.. Og det med utgifter for parken etter at dere har tatt ham med på ferie all inclusive.. det er jo tydelig at begge disse foreldrene er så oppslukt av eget luv og lykke at det ikke er det minste forbausende.. men frekt? Definitivt! Anonymkode: e8538...e3d Faren reiste på ferie med ny kone og deres felles barn og moren reiste på typ "selvrealisering" tur i 10 dager. Gutten får 2 uker ferie her hjemme med mor (feriebudsjettet ble brukt på turen hennes så de skal bare være hjemme) og så en uke ca hos faren (samme situasjon der og) de resterende ukene i guttens ferie har blitt tilbrakt hos diverse besteforeldre mens foreldrene er på jobb (Og en drøy uke med oss) Kommer til å invitere ham med i årene som kommer og dersom han ikke får ferie med familien sin... Anonymkode: 3e6b9...c01
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #10 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Faren reiste på ferie med ny kone og deres felles barn og moren reiste på typ "selvrealisering" tur i 10 dager. Gutten får 2 uker ferie her hjemme med mor (feriebudsjettet ble brukt på turen hennes så de skal bare være hjemme) og så en uke ca hos faren (samme situasjon der og) de resterende ukene i guttens ferie har blitt tilbrakt hos diverse besteforeldre mens foreldrene er på jobb (Og en drøy uke med oss) Kommer til å invitere ham med i årene som kommer og dersom han ikke får ferie med familien sin... Anonymkode: 3e6b9...c01 Helt utrolig Håper hun ble realisert.. Anonymkode: e8538...e3d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer til å invitere ham med i årene som kommer og dersom han ikke får ferie med familien sin... Godt at det finnes sånne som deg Anonymkode: a2971...d5b
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 Jeg har ikke noe problem med at man ikke bestandig tar med alle barna på alle turer, men at han ikke får noen tur når de andre får, er ille! Anonymkode: cd177...69d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 Jeg hadde vippet penger. Men jeg hadde nok ikke klart å la være å si noe....... Jeg hadde nok ved en passende anledning kommet med en kommentar om at det var litt rart å be om penger for en dagsutflukt når dere hadde spandert en ukestur på hennes sønn...... Anonymkode: fb285...206
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 Stakkars gutt 😭 Så bra at du ga han en fin sommer selv om moren er ett naut. Anonymkode: 5f2ae...f4c
soleia Skrevet 26. juli 2018 #15 Skrevet 26. juli 2018 Inni hampen frekt, men godt at de tenkjer på den stakkars guten!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #16 Skrevet 26. juli 2018 Kan du ikke bare sende henne en melding der du rett og slett lurer på om hun er seriøs? Spør om hun synes det er rimelig at du skal betale for et parkbesøk når du betalte for hennes sønns ferie. Det enkleste er ofte det beste. Anonymkode: 4cfbd...cf4
Superdolly Skrevet 26. juli 2018 #17 Skrevet 26. juli 2018 Den gutten er jammen meg heldig som har deg og din familie, hi! Og ja, moren er hinsides frekk som krever penger for å ta med din sønn på en dagstur når du spanderer hennes sønns eneste ferietur. Som anonym over foreslår, så hadde jeg sagt fra. Om ikke annet så fordi jeg hadde kommet til å gå og irritere meg over at jeg ikke sa noe. En trenger jo ikke å bli krass og ufin, det går an å si fra og likevel være høflig.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #18 Skrevet 26. juli 2018 Kan du ikke bare sende en melding tilbake: "Penger vippset. Fint om du vippser xxx for uken Pål var med oss på ferie. Hadde tenkt å spandere men, fint at du heller vil ha regnskapet nøyaktig" Anonymkode: a0b34...9a5
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #19 Skrevet 26. juli 2018 Kanskje du skulle vipset tilbake hvor mye hun skyldte deg for turen sønnens hennes var med dere på. Kanskje hun hadde tatt poenget da Anonymkode: a2971...d5b
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #20 Skrevet 26. juli 2018 Ville nok svart noe slikt: "Penger er vipset. Ang ferien hans med oss, så trenger du ikke betale tilbake de 5000 kr. det kostet oss. Vi syntes så synd på han at det gjorde vondt langt inn i hjerterota. Han er en herlig gutt og vi storkoste oss på tur med han :)" Anonymkode: a41c7...3fa
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #21 Skrevet 26. juli 2018 Syns det er bra at du er der for denne gutten. Skjønner dette er irriterende. Men virker som denne mora er spesiell. Så da er det bra at du er slik som du er 😊 Anonymkode: 25567...246
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #22 Skrevet 26. juli 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville nok svart noe slikt: "Penger er vipset. Ang ferien hans med oss, så trenger du ikke betale tilbake de 5000 kr. det kostet oss. Vi syntes så synd på han at det gjorde vondt langt inn i hjerterota. Han er en herlig gutt og vi storkoste oss på tur med han :)" Anonymkode: a41c7...3fa Er det virkelig noen som ville svart dette, annet enn i teorien? Anonymkode: cd177...69d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #23 Skrevet 26. juli 2018 Det er VELDIG frekt Anonymkode: 4f998...f52
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #24 Skrevet 26. juli 2018 Det er hinsides all fornuft frekt . Anonymkode: 54f12...3fe
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2018 #25 Skrevet 26. juli 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville nok svart noe slikt: "Penger er vipset. Ang ferien hans med oss, så trenger du ikke betale tilbake de 5000 kr. det kostet oss. Vi syntes så synd på han at det gjorde vondt langt inn i hjerterota. Han er en herlig gutt og vi storkoste oss på tur med han :)" Anonymkode: a41c7...3fa Den meldingen sender du ikke! Det er så galt som det kan bli. Anonymkode: e8ef3...263
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå