Gå til innhold

Overivrig tante

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hørtes ut som et menneske jeg ikke hadde orket å forholdt meg til.

Anonymkode: 62dee...fbd

Og jeg er ikke speselt keen på å forholde meg til så kjipe folk som deg.

Hun høres ut som en vakker person, litt i overkant, men sånt kan helt sikkert snakkes om, slik at det blir levelig for begge parter.

Anonymkode: 6f622...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper virkelig, virkelig at du har anonymisert personen du omtaler i innlegget ditt - at det ikke er din svigerinne det gjelder, at hun gjør rare ting, men ikke helt det du skriver, osv. Det pleier å bli veldig dårlig stemning i en familie når noen gjenkjenner seg selv (eller får beskjed av andre som har gjenkjent dem) i slike innlegg.

Må ellers si som andre: Du virker som en navlebeskuende pg selvopptatt person. Det med trillingen er så barnslig at det ikke er til å tro!

Anonymkode: 98c7d...0e6

Gjest Antarctica
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det er du som må slappe av jeg, er det første barnet ditt?

Hvilken rolle spiller det? Barnet har en litt spesiell tante som elsker det, som tar vare på bilder, som kjøper klær, som triller vogn osv, det er da bare hyggelig.

Det hun feiler er ikke smittsomt, og hun har mengder av empati og kjærlighet å gi, hun får aldri skadet barnet ditt.

Tingene du nevner er så bagatellmessige. Hun triller hele turen når dere går sammen, det gjør da ingenting, du kan trille når dere ikke går sammen. Hun tar vare på alle bilder for hun vil lage et album, ja så får barnet et album av mamma og et av tante da, det går helt greit.

Anonymkode: c20a3...415

Enig. Mulig hun er ei skrulle, men hva gjør det? Og hvorfor skal familien ta livsløgnen fra henne?

Skrevet

Her er det du som er kjip. Vær litt mer forståelsesfull og raus! Barnet ditt er heldig som har en slik engasjert tante.

Tipper at du er førstegangs, som får bakoversveis av disse tingene.

Anonymkode: 4fee1...d6a

Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes det blir for intenst jeg! Dama er sikkert både snill og god hun, men snille og gode mennesker kan også være intense.

Tror faktisk jeg hadde forsøkt å begrense kontakten litt. Og når hun har trillet en stund, bare si til henne at nå har du lyst til å trille babyen din litt selv. 

Jeg har mange gode personligheter i familien, men jeg orker ikke å ha dem rundt meg til enhver tid fordet.

Anonymkode: 39944...31a

Skrevet

Synes nesten du høres litt sjalu ut jeg. Du vil trille vogna selv....men kjære vene, er du aldri ute og triller uten denne tanten? Du kan vel trille så mye du vil når ikke hun er med . Synes du skal passe godt på denne tanten, hun er jo en berikelse for barnet. Tenk så mye moro de kan ha sammen etterhvert. Og tenk så mye glede dere får etterhvert når dere trenger barnevakt osv. At hun evt flytter inn i leilighet hos dere, tror jeg likevel ikke er lurt. Det kan nok bli i meste laget, spesielt siden du er litt "ute med piggene" i utgangspunktet.

Anonymkode: 14582...27c

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg er ikke speselt keen på å forholde meg til så kjipe folk som deg.

Hun høres ut som en vakker person, litt i overkant, men sånt kan helt sikkert snakkes om, slik at det blir levelig for begge parter.

Anonymkode: 6f622...6f5

Hva vet du om jeg er kjip eller ikke? Jeg sa bare at jeg ikke hadde orket å forhold meg til dette menneske. 

Hi: Jeg har også en nær slektning med unormal oppførelse (Asberger), Denne personenes snakker bare svada og jeg bare jatter med, svarer kort og henvender meg sjelden til denne personen. Orker ikke ha sånne folk som ikke har sosiale antenner på rett plass i nærheten av  meg og mine. 

Anonymkode: 62dee...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...