Gå til innhold

Hvordan kombinere arbeid med pass av barn!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeider hjemme, mannen har ikke ferie så jeg må passe unger (bhg stengt) samtidig som jeg arbeider. Men det går jo ikke!!! Tips? 2/3 og 5 år

Anonymkode: e4aa4...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leie inn barnevakt?

Anonymkode: 60509...cbb

Skrevet

Hvorfor har ingen av dere ferie? Ganske dårlig planlagt å ikke ha ferie når barnehagen er stengt. Og hvis det ikke lot seg gjøre, hvorfor har dere ikke avtalt at de er ei uke hos besteforeldre e.l. mens dere må jobbe?

Hvis du ikke har tilgang på barnevakt, så må dere dele dagen mellom dere. En jobber   06-14 og en jobber 14-22 for eksempel. 

Anonymkode: 6e1e4...921

Skrevet

Da må du jobbe når mannen din har fri. Evt om ungene liker iPad/TV og du synes det er ok at de glaner på skjerm hele dagen. Var dere bevisstløse da dere planla ferien?

Anonymkode: 4698d...c2e

Skrevet

Du har rett! Det lar seg ikke gjøre! Det blir kveldsarbeid på deg.. 

Anonymkode: 6a9d5...793

Skrevet

Du får jo til å jobbe innimellom om barna klarer å holde konsentrasjonen litt i leik. Legg tilrette med aktiviteter der de kan holde på selv og du er i nærheten. En time eller to med tv, trolldeig, la de bygge hytte på stua og innrede denne med alle putene i huset. 

Anonymkode: 1db2b...a31

Skrevet

Kom det som en overraskelse at du ikke får jobbet når du er hjemme med barn på 2/3 og 5 år? Slutter aldri å bli forundret over enkelte innlegg her inne.. 

Anonymkode: d7ac4...c2d

Skrevet

Da må dere jo jobbe på omgang.

Når mannen er på jobb tar du deg av barna, når han kommer hjem jobber du. Enkelt og greit. Du kan vel også jobbe litt til helga.

Anonymkode: 1a1f2...6ea

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har ingen av dere ferie? Ganske dårlig planlagt å ikke ha ferie når barnehagen er stengt. Og hvis det ikke lot seg gjøre, hvorfor har dere ikke avtalt at de er ei uke hos besteforeldre e.l. mens dere må jobbe?

Hvis du ikke har tilgang på barnevakt, så må dere dele dagen mellom dere. En jobber   06-14 og en jobber 14-22 for eksempel. 

Anonymkode: 6e1e4...921

Da må du jobbe når mannen din har fri. Evt om ungene liker iPad/TV og du synes det er ok at de glaner på skjerm hele dagen. Var dere bevisstløse da dere planla ferien?

Anonymkode: 4698d...c2e

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom det som en overraskelse at du ikke får jobbet når du er hjemme med barn på 2/3 og 5 år? Slutter aldri å bli forundret over enkelte innlegg her inne.. 

Anonymkode: d7ac4...c2d

Altså... tror dere at det er JEG som bestemmer når jeg har ferie? 😂 Dummeste jeg har lest 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså... tror dere at det er JEG som bestemmer når jeg har ferie? 😂 Dummeste jeg har lest 

De fleste av oss her inne har barn og vi vet at man må planlegge sommerferien i forhold til stengt barnehage. Vi gjør dette i god tid og sitter ikke 24. juli og lurer på hva vi skal gjøre. De fleste arbeidsgivere har forståelse for at barnehagen er stengt og at ingen av dere har ferie tyder på at dere er tafatte begge to!

Anonymkode: 63169...9e5

Skrevet

Det er tilnærmet umulig å jobbe effektivt med ansvar for barn på 3 og 5. Beste løsningen må være at du jobber når mannen er hjemme. 

Du kan ikke forvente å produsere mye på jobb sammen med to små barn... Hva med å starte din arbeidsdag når mannen kommer hjem? 

Anonymkode: a0806...d58

Skrevet

Men du visste vel NÅR du måtte jobbe? Var det ikke mulig å planlegge bedre? Er barnehagen stengt? Har dere ingen besteforeldre som kan avlaste? Da må dere jobbe på skift, da? 

Skrevet

Det er ikke alle arbeidsplasser man kan være med å bestemme når man vil ha ferie. Ikke der jeg jobber. Der går det på rundgang. Så skjønner at det kan bli et problem for noen.

Hvis du ikke har noen som kan stille opp som barnevakt, så får du jobbe det du kan, også får du jobbe mer effektivt når pappaen er hjemme.

Anonymkode: e73bb...03d

Skrevet

Hos oss kan man heller ikke velge ferie, men til gjengjeld så får man vite feriefordelingen tidlig (et arbeidsmiljø krav) slik at vi kan planlegge. Og da kanskje få booket innleid barnevakt, sommerleir/skole/daglek (5åringen), vaktbytter fra dag til kveld feks, planlegge med andre foreldre (passe hverandres barn) osv osv

Forstår at man kan bomme innimellom, og syntes vi kan være litt greiere med Ts. Ingen her vet hvorfor ferieplanlegging gikk skeis for de. Kan i allefall rekke opp hånden jeg og si at mer en en planleggingsdag har kommet som julekvelden på kjerringa i denne husholdningen 🙋‍♀️😂

Skrevet
53 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Hos oss kan man heller ikke velge ferie, men til gjengjeld så får man vite feriefordelingen tidlig (et arbeidsmiljø krav) slik at vi kan planlegge. Og da kanskje få booket innleid barnevakt, sommerleir/skole/daglek (5åringen), vaktbytter fra dag til kveld feks, planlegge med andre foreldre (passe hverandres barn) osv osv

Forstår at man kan bomme innimellom, og syntes vi kan være litt greiere med Ts. Ingen her vet hvorfor ferieplanlegging gikk skeis for de. Kan i allefall rekke opp hånden jeg og si at mer en en planleggingsdag har kommet som julekvelden på kjerringa i denne husholdningen 🙋‍♀️😂

Hvis planleggingsdager kommer som julekvelden på kjerringa så har du ikke lest informasjonen du har tilgang på. Planleggingsdager er alltid datofestet i god tid før skole- og/eller barnehageår. 

Anonymkode: caa7a...516

Skrevet

Det er ikke alle arbeidsplasser man kan være med å bestemme når man vil ha ferie. Ikke der jeg jobber. Der går det på rundgang. Så skjønner at det kan bli et problem for noen.

Hvis du ikke har noen som kan stille opp som barnevakt, så får du jobbe det du kan, også får du jobbe mer effektivt når pappaen er hjemme.

Men det er også en får som skal ha ferie. Som regel ordner det seg hvis begge forsøker i god tid. De fleste barnehager her vi bor har ikke stengt mer enn 3 uker (og selv da finnes det tilbud i andre barnehager). Med 6 ferieuker å fordele burde ikke det være så umulig å få til.

Det bør i hvertfal ikke gå ut over hi sin arbeidsgiver at de ikke har barnepass.

Anonymkode: cc85b...f93

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste av oss her inne har barn og vi vet at man må planlegge sommerferien i forhold til stengt barnehage. Vi gjør dette i god tid og sitter ikke 24. juli og lurer på hva vi skal gjøre. De fleste arbeidsgivere har forståelse for at barnehagen er stengt og at ingen av dere har ferie tyder på at dere er tafatte begge to!

Anonymkode: 63169...9e5

Tull. Vi spurte om ferie i januar, vi;) Fortsatt arbeidsgiver som bestemmer. Alternativet er å si opp jobben.

Skrevet
3 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Men du visste vel NÅR du måtte jobbe? Var det ikke mulig å planlegge bedre? Er barnehagen stengt? Har dere ingen besteforeldre som kan avlaste? Da må dere jobbe på skift, da? 

Ja, nettopp. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. og her er det vanskelig å få ferie. Fikk 2 uker i juli, men siste uka er det ikke ferie og bhg er stengt 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er også en får som skal ha ferie. Som regel ordner det seg hvis begge forsøker i god tid. De fleste barnehager her vi bor har ikke stengt mer enn 3 uker (og selv da finnes det tilbud i andre barnehager). Med 6 ferieuker å fordele burde ikke det være så umulig å få til.

Det bør i hvertfal ikke gå ut over hi sin arbeidsgiver at de ikke har barnepass.

Anonymkode: cc85b...f93

Her stenger barnehagen i 4 uker, og det gjør flere i kommunen, og det er ikke noen andre tilbud. Jeg tror ikke det er så uvanlig

Anonymkode: cf140...2ea

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. og her er det vanskelig å få ferie. Fikk 2 uker i juli, men siste uka er det ikke ferie og bhg er stengt 

Du har krav på tre uker sammenhengende. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har krav på tre uker sammenhengende. 

Ikke krav på 3 uker sammenhengende i juli

Anonymkode: cf140...2ea

Skrevet

Men herregud, uansett om du fikk vite om arbeid i GÅR så måtte dere planlagt bedre. Ingen tror vel at to barnehagebarn og arbeid kan kombineres.

Vanskelig å ha sympati her altså.

Anonymkode: 2b01e...ee0

Skrevet

Selvfølgelig går det ikke, det sier seg jo selv. Om ungene sover til 7, så får du stå opp 5, så får du jobba et par timer mens de sover. Så får du sette din lit til Disney og kjøre hardt på tegnefilm og håpe at du kan kjøpe deg en time eller to midt på dagen. Om dere har hage, så fyller du et plaskebasseng og setter deg til å jobbe på verandaen mens ungene bader. Resten av arbeidsdagen får du ta når far har kommet hjem. Hvis du MÅ jobbe mellom 8 og 16, da er det ikke annet å gjøre enn å ringe tenåringene i nabolaget og høre om noen kan være barnevakt ut uka. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis planleggingsdager kommer som julekvelden på kjerringa så har du ikke lest informasjonen du har tilgang på. Planleggingsdager er alltid datofestet i god tid før skole- og/eller barnehageår. 

Ja, nå påsto jeg da vitterlig ikke noe annet heller. 🤷🏻‍♀️ Du trenger ikke være så belærende. Faktisk så var det akkurat det jeg var ærlig på også, at det har skjedd bommerter. Du skjønner jeg er ikke perfekt jeg, og det er det flere som ikke er. Men jeg er god på mye annet da, så det går sikkert opp i opp til slutt ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...