Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 I går skulle mannen min hente noe, han hadde med seg vår 2 åring i bilen. Jeg fikk vite når de kom hjem at 2 åringen hadde sittet alene i bilen mens han hadde hentet det han skulle (tok 7-8 minutter). Jeg synes det var helt uakseptabelt å la ho sitte alene i bilen, mens han mener jeg overreagerer. Bilen var låst, var på kvelden så det var ikke på den varmeste tiden av døgnet, og bilen sto i skyggen. Hva mener dere? Anonymkode: b1779...662
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Ble hun redd, da? Anonymkode: 2cee8...1c8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Ser ikke noe galt i det Anonymkode: 1407b...1ad
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Nei, hun hadde ikke vært redd i følge han. Fint om dere mener jeg overreager, jeg trenger noen ganger å bli fortalt at ting er OK. Anonymkode: b1779...662
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 Overhodet ikke greit i min verden, jeg synes de må være gamle nok til å ta seg ut av bilen alene før de blir overlatt alene i den. Altså må de kunne ta av seg selen og åpne døra, og ikke minst klare seg selv utenfor bilen til jeg kommer tilbake. Mine har vært nærmere skolealder før jeg har latt de være igjen i bilen og f.eks slippe være med inn på butikken. Anonymkode: ff52c...423
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 Jeg hadde aldri gått fra 2-åringen selv og heller ikke likt hvis noen andre hadde gjort det. Absolutt ikke. Man tar med barna ut av bilen når man forlater den. Anonymkode: adccd...201
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 Hadde ikke gått fra 3-åringen så lenge. Anonymkode: dfacb...b16
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Overhodet ikke greit i min verden, jeg synes de må være gamle nok til å ta seg ut av bilen alene før de blir overlatt alene i den. Altså må de kunne ta av seg selen og åpne døra, og ikke minst klare seg selv utenfor bilen til jeg kommer tilbake. Mine har vært nærmere skolealder før jeg har latt de være igjen i bilen og f.eks slippe være med inn på butikken. Anonymkode: ff52c...423 For du mener det er forbundet med noen form for fare å sitte i en parkert bil? Det er hysteri... Mye farligere å sitte i en bil i fart. Anonymkode: 2cee8...1c8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun hadde ikke vært redd i følge han. Fint om dere mener jeg overreager, jeg trenger noen ganger å bli fortalt at ting er OK. Anonymkode: b1779...662 Tenker mest på at så små barn ikke helt har tidsfornemmelse. Så hvis hun f eks tok en blund ser jeg ikke noe problem i det, men hvis hun ser ham gå og ikke skjønner hvorfor, så kan hun jo bli ensom og begynne å gråte. Anonymkode: 2cee8...1c8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: I går skulle mannen min hente noe, han hadde med seg vår 2 åring i bilen. Jeg fikk vite når de kom hjem at 2 åringen hadde sittet alene i bilen mens han hadde hentet det han skulle (tok 7-8 minutter). Jeg synes det var helt uakseptabelt å la ho sitte alene i bilen, mens han mener jeg overreagerer. Bilen var låst, var på kvelden så det var ikke på den varmeste tiden av døgnet, og bilen sto i skyggen. Hva mener dere? Anonymkode: b1779...662 Vår 2 åring hadde ikke likt å sitte i bilen alene, men jenta på 5 hadde elsket det. Det var på kvelden.. så jeg hadde nok latt dette gå. Anonymkode: 3f55a...6db
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 Helt feil i min verden. Spesielt med låst bil, og sikkert i setet. Har selv vært med på å slukke biler som har spontant stått i brann. En annen gang hadde barnet (4åring) kommet seg ut av setebeltet, og fått av håndbrekket så bilen trillet ut i havna/sjøen. Og har etter mange år i «utsatt yrke» lært av «det skjer ikke meg» ikke gjelder... En annen ting er om barnet våkner og blir redd. Eller skremt av noe. Eller setter noe i halsen (en knapp de finner på klærne eller lign). Det er mye jeg kan syntes folk er hysteriske på, som jeg selv er liberal på, men barn alene i bil er ikke en av de! Anonymkode: 3f6b6...741
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt feil i min verden. Spesielt med låst bil, og sikkert i setet. Har selv vært med på å slukke biler som har spontant stått i brann. En annen gang hadde barnet (4åring) kommet seg ut av setebeltet, og fått av håndbrekket så bilen trillet ut i havna/sjøen. Og har etter mange år i «utsatt yrke» lært av «det skjer ikke meg» ikke gjelder... En annen ting er om barnet våkner og blir redd. Eller skremt av noe. Eller setter noe i halsen (en knapp de finner på klærne eller lign). Det er mye jeg kan syntes folk er hysteriske på, som jeg selv er liberal på, men barn alene i bil er ikke en av de! Anonymkode: 3f6b6...741 Men bil i fart, som er en mye høyere risiko, er ok? Anonymkode: b19ee...fcf
Mamma-til-3-jenter Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 Nei, hadde IKKE syntes det var greit!!
tante grusom master of law Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 En ting er jo en eventuell risiko for skade, men en annen viktig ting er jo hvordan et så lite barn opplever det å sitte alene i en bil så lenge. Barnet kan jo få panikk etc. Jeg hadde aldri gjort det.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 Det hadde aldri falt meg inn! Anonymkode: 59bf3...75f
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 Av og til må vi mødre trekke oss tilbake og stille oss følgende spørsmål: «Er barnet mitt i reell fare, eller baserer jeg min reaksjon på egen frykt?» Her var ikke barnet i fare. Ikke lag problem ut av fantasiforestillinger, som for eks at «bilen kunne begynt å brenne» eller «Tenk om håndbremsen ikke var på» Anonymkode: 70957...285
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 Jeg lurer faktisk litt på det samme. Så er artig å få forskjellige meninger her. Jeg har litt den problemstillingen når jeg leverer i BHG. Har alltid tatt med lillebror inn, da jeg rett og slett ikke får meg til å la han sitte alene. Ser det er flere som lar småsøsknene sitte i bilen i mens de er inne, og aldri opplevd å ha sett noen gråte eller være lei seg. Anonymkode: 033b9...9a9
Nyttårs barn Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 Jeg vet at mange synes det er helt feil å la små barn sitte i bilen, men jeg er ikke en av dem. Synes ikke det er noen krise å la barnet sitte og vente noen minutter så sant barnet har det greit. Hadde ikke gått fra et gråtende barn fastspent i bilen. Men om barnet har det greit og er fornøyd så synes jeg det er mange verre ting som kan skje. Og spontan antennelse er jeg faktisk ikke redd for.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #20 Skrevet 22. juli 2018 Hadde jeg sett ett så lite barn alene i en bil hadde jeg ringt politiet og varslet fra. Anonymkode: 10d6f...82d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #21 Skrevet 22. juli 2018 Når jeg var liten så gjorde mamma og de det samme mot lillesøsteren min fordi hun var sovnet. Når hun våknet hadde hun blitt redd,låst opp døren å gått for å lete etter oss. Dette var rett ved en veldig trafikkert vei så dette kunne endt veldig gale! Husker forsatt hvor redd jeg var når vi kom tilbake å lillesøsteren min var vekke. Vi leitet en stund før vi til slutt fant henne i god behold men selvsagt redd stakkar. Hun var ca 3 år den gangen. Jeg ville aldri forlatt en 2 åring i bilen selv for en så kort stund. Anonymkode: bfcdf...e64
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #22 Skrevet 22. juli 2018 For noen ørsmå minutter på en trygg plass ville jeg ikke tenkt på dette som problematisk i det hele tatt. Det tar like lang tid å fylle drivstoff på bilen og betale. Tar dere ungene med ut av bilen da også? Anonymkode: 2f50a...4b8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #23 Skrevet 22. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men bil i fart, som er en mye høyere risiko, er ok? Anonymkode: b19ee...fcf Unskyld, men hva mener du? Anonymkode: 3f6b6...741
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2018 #24 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: For noen ørsmå minutter på en trygg plass ville jeg ikke tenkt på dette som problematisk i det hele tatt. Det tar like lang tid å fylle drivstoff på bilen og betale. Tar dere ungene med ut av bilen da også? Anonymkode: 2f50a...4b8 Hvis ikke jeg får betalt med kort ved pumpen så ja, selvfølgelig! Det er jo verre en en bekjents gårdsplass (hvis det var det hi mente) Anonymkode: 3f6b6...741
Englenemine Skrevet 22. juli 2018 #25 Skrevet 22. juli 2018 Fyller kun bensin når jeg kan betale med kort så nei går ikke fra dem inn på bensinstasjon heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå