Gå til innhold

Hvor mye sommerferie har samværsforelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har far 2 uker, jeg har 6. For første gang på fire år lurer jeg på hvordan jeg skal overleve de neste årene (og hvirdan jeg har overlevd til nå). Har to barn, en første og en i andre klasse. 

Hva er vanlig fordeling?

Anonymkode: 84f63...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far hadde han en uke,også har vi reist på ferie en uke sammen. Mer ønsker ikne fsr å ha han.

Anonymkode: 5f646...2fc

Skrevet

Kan dere ikke bytte på det hvert år? Evt 3 uker hver der 1,5uke er deres faktiske ferie mens siste 1,5 ferieuke tar dere mens ungene er i bhg? De skal jo bare ha 3uker sammenhengende ferie, så ville absolutt fordelt de ukene først og fremst. Da får begge ferie med barna og kan reise vekk, mens begge får ferie mens ungene er i barnehage og kan bruke dagene de ukene på å hvile/egenpleie.

Anonymkode: 85129...50e

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan dere ikke bytte på det hvert år? Evt 3 uker hver der 1,5uke er deres faktiske ferie mens siste 1,5 ferieuke tar dere mens ungene er i bhg? De skal jo bare ha 3uker sammenhengende ferie, så ville absolutt fordelt de ukene først og fremst. Da får begge ferie med barna og kan reise vekk, mens begge får ferie mens ungene er i barnehage og kan bruke dagene de ukene på å hvile/egenpleie.

Er det om å gjøre å få minst mulig tid sammen med barnet??

Man har ikke ferie mens barnet er i barnehagen altså. Det er en av de tingene gode foreldre rett og slett ikke vurderer engang. 

Anonymkode: c6f83...a4a

Skrevet

Tre uker sammenhengende med hver foreldre er normen. Det har alle jeg kjenner også. 

Anonymkode: 3a10e...9dd

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jesus gråt.

Skrevet

Eldste er 3 uker med faren sin. Minste er en uke med faren foreløpig pga alder.

Anonymkode: 8ac04...5d0

Skrevet

Dette må da være en av de få fordelene med skilte foreldre? Dere kan gi barna lang sammenhengende ferie. Skoleferie kan være ganske utfordrende for andre familier i småskole-alder.

Anonymkode: 1b0b9...741

Skrevet

Tre uker hver sånn at ungene får 6 uker ferie er vel vanlig? 

Anonymkode: 0de09...4ae

Skrevet

Vi har fire uker hver, slik at hele skoleferien dekkes av hjemmeværende foreldre.

Anonymkode: 17daf...b35

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper ikke dette svaret er seriøst? Er det altså om å gjøre å se ungene minst mulig? 1,5 uke ferie med ungene sånn at du kan få 1, 5 uke med ferie uten dem etterpå!? 

Anonymkode: 35b5c...3c8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HÆ? Man sender da ikke barna i barnehagen mens man har ferie selv!?

Anonymkode: 4955e...fcd

Skrevet

Vi har 4 uker sammenhengende hver og dekker da opp hele skoleferien og barna har foreldre som er i ferie hele tiden de har skolefri . 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kjære meg... ja...egentlig bare det. 

Anonymkode: d6bbb...b52

Skrevet

Her har far svimlende 5 dager med ferie med barna i sommer, samme i fjor. I flere år, hadde han ikke barna en helg en gang i løpet av sommerferien. Så vi er da på bedringens vei. 

Anonymkode: 05633...a02

Skrevet

De jeg vet så har de delt hele skoleferien mellom seg, disse barna starter ikke sfo før skolen starter som er  22 aug i år. Dermed har begge 4 uker hvær med barna.

Skrevet

Vi er fortsatt sammen og har fordelt ferien slik at barna får 5 uker ferie tilsammen. Jeg har 1 uke alene med De, før vi har 2 uker sammen, så har far 2 uker alene med de. Resten av min ferie er bundet opp 2 dager påske, 3 dager (far har de 2 siste dagene, da jeg må jobbe) høstferie og 2 dager juleferie. Da får de være hjemme disse ukene også.far bruker en ferieuke på planleggingsdager 

Anonymkode: 14c8f...b7c

Skrevet

Far har ingen feriesamvær. Jeg har 4 uker ferie. Resten (4 uker) fordeles på tanter, onkler og mine foreldre 

Anonymkode: e286f...9a1

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har far 2 uker, jeg har 6. For første gang på fire år lurer jeg på hvordan jeg skal overleve de neste årene (og hvirdan jeg har overlevd til nå). Har to barn, en første og en i andre klasse. 

Hva er vanlig fordeling?

Anonymkode: 84f63...760

Vil bare si at du overlever. Jeg har vært helt alene med tre barn i 8 år. Og lever i beste velgående selvom det er både tøft og slitsomt. 

Anonymkode: 3db93...148

Skrevet

første og andreklassinger er snart store nok til å være litt alene på dagtid. Her vi bor har kommunen sommerskole for skolebarn i feriens første og siste uker. Det finnes også plenty av andre sommerskoler av idrettslag, kulturskolen, osv

Er du heldig vil de og bli invitert med på ting med andre familier, dette ordner seg.

Anonymkode: 9de5f...48d

Skrevet

Her har vi tre uker hver. Tidligere har vi ikke hatt 3 sammenhengende uker da det er så lenge å ikke se den andre foreldrene, men nå som de er eldre skal vi det for første gang.

De var på sommerskole den første ferie uken, også er de med besteforeldre en uke.

Anonymkode: 05437...c02

Skrevet
8 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har 4 uker sammenhengende hver og dekker da opp hele skoleferien og barna har foreldre som er i ferie hele tiden de har skolefri . 

Skulle ikke du og samboeren din 1 uke på voksenhotell? Hvordan kan dere da ha ungene 4 uker hver.

Anonymkode: 1c4bb...7bc

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ikke du og samboeren din 1 uke på voksenhotell? Hvordan kan dere da ha ungene 4 uker hver.

Vi har ungene 4 uker hver ja😊 jeg og mannen har altså en uke voksenferie når barna er hos far. 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har ungene 4 uker hver ja😊 jeg og mannen har altså en uke voksenferie når barna er hos far. 

Jobber ingen av dere? Hvordan får dere 5 uker sommerferie fra? Der vil jeg også jobbe.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber ingen av dere? Hvordan får dere 5 uker sommerferie fra? Der vil jeg også jobbe.

Vi jobber alle 4 , Jeg , min mann, far og hans kjæreste. Mange jobber har lang ferie. Er ikke veldig unikt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...