mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Jeg klarer bare ikke forstå hva som er ferie med å reise til samme hotell som en haug andre skandinavere . MYE bråk og støy på større resorter også. Dessuten er det mye billigere å reise når man ordner alt selv .
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg klarer bare ikke forstå hva som er ferie med å reise til samme hotell som en haug andre skandinavere . MYE bråk og støy på større resorter også. Dessuten er det mye billigere å reise når man ordner alt selv . Hvor mange tråder om dette trenger du? Du kommer jo aldri til å forstå andre uansett? Det er liksom greia di det da. Anonymkode: 01459...307
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #3 Skrevet 19. juli 2018 Har ikke reist på charter på maaange år, men vet at du kan få veldig billige turer utenom skoleferien. Men i juni og juli er det ikke høysesong i ‘’syden’’ så da er det mye billigere å ordne selv. Men personlig orker jeg ikke å dra charter, vil plukke hoteller og hus selv, så mye hyggeligere og du slipper at nesten alle på bostedet er skandinaver Anonymkode: 8a0e1...2cb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #4 Skrevet 19. juli 2018 Slike ting blir jo alltid diskutert i trådene dine, så nå er jeg ganske sikker på at du kjeder deg og vil lage litt liv😉 Anonymkode: 5072f...95c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke reist på charter på maaange år, men vet at du kan få veldig billige turer utenom skoleferien. Men i juni og juli er det ikke høysesong i ‘’syden’’ så da er det mye billigere å ordne selv. Men personlig orker jeg ikke å dra charter, vil plukke hoteller og hus selv, så mye hyggeligere og du slipper at nesten alle på bostedet er skandinaver Anonymkode: 8a0e1...2cb Nå tenkte jeg i hovedsak på midt i skoleferien ja😊 utenom den er det helt sikkert mulig å finne noe billige turer. For oss ville det være dyrere å bo på ett hotell i 2 uker alle 4 på charter enn å leie hus i 3 uker... villt i grunn
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #6 Skrevet 19. juli 2018 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå tenkte jeg i hovedsak på midt i skoleferien ja😊 utenom den er det helt sikkert mulig å finne noe billige turer. For oss ville det være dyrere å bo på ett hotell i 2 uker alle 4 på charter enn å leie hus i 3 uker... villt i grunn Du skjønner at folk kan ha bedre råd enn dere? Eller andre preferanser? Jeg skjønner jo at det lønner seg for alle at dere ikke bor der det er mange folk. Anonymkode: 01459...307
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #7 Skrevet 19. juli 2018 I januar undersøkte jeg flere muligheter: charter, flybilletter med Norwegian og SAS med husleie mm for 1 el 2 uker for 2 voksne og 2 barn under 8 år. Fant ut at det ikke ble billigere å ordne selv for oss da man må ordne transport/ leie bil også. Ønsker å bo i nærheten av en marina, liten by med restauranter mm og havet. Dårlig til å søke kanskje, ble Sunwing Mallorca istedet. Storkoste oss - 😊 Anonymkode: f33a8...aa5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skjønner at folk kan ha bedre råd enn dere? Eller andre preferanser? Jeg skjønner jo at det lønner seg for alle at dere ikke bor der det er mange folk. Anonymkode: 01459...307 Regner med at folk har både bedre og dårligere råd enn oss😊 vi bruker 70 tusen på å leie hus med privat basseng og når jeg så hvor mye vi ville betalt for plass nok til alle 4 på en vanlig charterhotell så må jeg si jeg fikk sjokk! Vanvittige priser
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: I januar undersøkte jeg flere muligheter: charter, flybilletter med Norwegian og SAS med husleie mm for 1 el 2 uker for 2 voksne og 2 barn under 8 år. Fant ut at det ikke ble billigere å ordne selv for oss da man må ordne transport/ leie bil også. Ønsker å bo i nærheten av en marina, liten by med restauranter mm og havet. Dårlig til å søke kanskje, ble Sunwing Mallorca istedet. Storkoste oss - 😊 Anonymkode: f33a8...aa5 Så bra dere fant noe som passet😊 for vår del er det nok det at vi ønsker 3 uker og da blir det lite å velge i og veldig dyrt. Styrer unna typiske turistfeller også. Poenget mitt er at det er sinnsyke priser midt i skoleferien på charter for en familie på 4. Det er og utrolig mye hus man får for samme sum ...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #10 Skrevet 19. juli 2018 8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Regner med at folk har både bedre og dårligere råd enn oss😊 vi bruker 70 tusen på å leie hus med privat basseng og når jeg så hvor mye vi ville betalt for plass nok til alle 4 på en vanlig charterhotell så må jeg si jeg fikk sjokk! Vanvittige priser Vi bor 4 stk på charterhotell inkl frokost og har betalt rett rundt 30.000... på Kreta. I juli. Vi bor på et lite, rolig hotell på stranden. Er storfornøyd. Anonymkode: 44539...c64
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #11 Skrevet 19. juli 2018 Etter ørti år på tilskuerplass på dette forumet, undrer jeg meg over hvor mange spørsmål du kan stille, tilsynelatende interessert og åpen, men med en klar formening om at alle som velger noe annet enn deg, tar feil. Og jeg undrer meg også over hvordan du har det i livet ditt, når du så mange ganger blottstiller egne fordommer. Du svarer nebbete, og føyer på et smil. Eller når motstanden blir for stor - svarer du at nå vil du ikke delta i diskusjonen mer, og at du bare lurte, og at folk får gjøre som de vil, og hvorfor i all verden må folk trekke inn gamle hstorier i nye samtaler. Sånn er det når man blir kjent med folk. Vi vet at du har et barn med utfordringer. Vi vet at skolen forventes å tilpasse seg han i stor grad, men i følge deg trenger han ingen tilpasninger hjemme. Vi vet at du og fin nye kjæreste er opptatt av egentid. Vi vet at du har stort behov for å skryte på deg dyre reiser. Vi vet (?) at eksen din er en drittmann og at dere strevde med å bli enige om hvem som skulle ta vare på valpen. Og vi vet at du ikke skjønner en dritt av at andre prioriterer annerledes enn deg - liker andre ting enn deg og vektlegger annet enn deg. Jeg reiser ikke på charter, men vet at flere av vennene våre foretrekker det. Så enkelt. Og åpenbart så vanskelig - for deg - å forstå. Anonymkode: ed673...079
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #12 Skrevet 19. juli 2018 Herregud, hvor mange tråder skal det lages om dette? Forstår ikke folk at andre har kanskje andre ønsker og behov enn en selv? Jeg forstår meg ikke på folk som har hytte med utedo eller drar på fjorten dages telttur, men jeg forstår at de som gjør andre valg enn meg gjør det som gir de glede. Anonymkode: abe7c...39c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #13 Skrevet 19. juli 2018 29 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Regner med at folk har både bedre og dårligere råd enn oss😊 vi bruker 70 tusen på å leie hus med privat basseng og når jeg så hvor mye vi ville betalt for plass nok til alle 4 på en vanlig charterhotell så må jeg si jeg fikk sjokk! Vanvittige priser Tror du virkelig ikke det går an å få en fin charterferie til fire for 70 000 kroner? Da bør du nok reorientere deg gitt! Anonymkode: ed673...079
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #14 Skrevet 19. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du virkelig ikke det går an å få en fin charterferie til fire for 70 000 kroner? Da bør du nok reorientere deg gitt! Anonymkode: ed673...079 Selvsagt finnes det, men ikke dit vi ønsker å dra og med type standard vi ønsker 😊
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #15 Skrevet 19. juli 2018 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg klarer bare ikke forstå hva som er ferie med å reise til samme hotell som en haug andre skandinavere . MYE bråk og støy på større resorter også. Dessuten er det mye billigere å reise når man ordner alt selv . Det er enklere for ungene å bestille en chartertur forstår du. Når de blir 10 kan de heller lære å sette sammen reisen selv. Anonymkode: 132af...e30
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #16 Skrevet 19. juli 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Etter ørti år på tilskuerplass på dette forumet, undrer jeg meg over hvor mange spørsmål du kan stille, tilsynelatende interessert og åpen, men med en klar formening om at alle som velger noe annet enn deg, tar feil. Og jeg undrer meg også over hvordan du har det i livet ditt, når du så mange ganger blottstiller egne fordommer. Du svarer nebbete, og føyer på et smil. Eller når motstanden blir for stor - svarer du at nå vil du ikke delta i diskusjonen mer, og at du bare lurte, og at folk får gjøre som de vil, og hvorfor i all verden må folk trekke inn gamle hstorier i nye samtaler. Sånn er det når man blir kjent med folk. Vi vet at du har et barn med utfordringer. Vi vet at skolen forventes å tilpasse seg han i stor grad, men i følge deg trenger han ingen tilpasninger hjemme. Vi vet at du og fin nye kjæreste er opptatt av egentid. Vi vet at du har stort behov for å skryte på deg dyre reiser. Vi vet (?) at eksen din er en drittmann og at dere strevde med å bli enige om hvem som skulle ta vare på valpen. Og vi vet at du ikke skjønner en dritt av at andre prioriterer annerledes enn deg - liker andre ting enn deg og vektlegger annet enn deg. Jeg reiser ikke på charter, men vet at flere av vennene våre foretrekker det. Så enkelt. Og åpenbart så vanskelig - for deg - å forstå. Anonymkode: ed673...079 Jaaa!!! Du sa alt det jeg tenkte! Takk❤️ Anonymkode: ef9bd...b4c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #17 Skrevet 19. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er enklere for ungene å bestille en chartertur forstår du. Når de blir 10 kan de heller lære å sette sammen reisen selv. Anonymkode: 132af...e30 Har vel helt sikkert noe med hva man selv er vokst opp med .. mamma reiste med meg rundt omkring i verden fra jeg var helt liten . Jeg tror nok også det i bunn og grunn kan oppleves like enkelt å reise på egenhånd men helt Ok at vi ikke ser helt likt på tingene. Jeg burde også formulert meg anderledes ; jeg synes charter er dyrt i forhold til hva man får når man setter sammen reisen selv . Det er dessuten viktig for meg at når jeg reiser så ønsker jeg ikke å høre norsk , svensk og dansk hele dagen😊.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #18 Skrevet 19. juli 2018 44 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Regner med at folk har både bedre og dårligere råd enn oss😊 vi bruker 70 tusen på å leie hus med privat basseng og når jeg så hvor mye vi ville betalt for plass nok til alle 4 på en vanlig charterhotell så må jeg si jeg fikk sjokk! Vanvittige priser skammelig mye å bruke på en ferie. Anonymkode: 8e770...78a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #19 Skrevet 19. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: skammelig mye å bruke på en ferie. Anonymkode: 8e770...78a Det er vel helt opp til hver og enkelt å se hvor mye man har lyst/anledning å bruke på en ferie? Ingen sum er skammelig så lenge man har råd til det
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #20 Skrevet 19. juli 2018 Om "folk" ikke hadde likt charter hadde det vel ikke eksistert... Men det gjør det, i aller høyeste grad, og veldig mange foretrekker denne formen for ferie. At dere ikke gjør det er jo opp til dere, skjønner ikke hvorfor du trenger å lage enda en tråd om det. Anonymkode: 58b4e...b4d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #21 Skrevet 19. juli 2018 Synes 70 000 er vilt å bruke på leie av bolig i 3 uker jeg da. Hvilket fantastisk sted skal dere til? Den aller beste ferien jeg og barna har hatt, var da vi reiste med tog fra Roma til Paris, vi tok oss god tid, og stoppet mange steder. Så vi brukte 4 uker på denne turen. For 1 voksen og 2 barn, så kostet det for fly, tog og hotell 25 000 kr, dette var i juli. Nå har vi og reist på charter, Sunwing resort mallorca til 3000 kr, for oss 3. Da fikk vi superior leiligheten ut mot havet. Anonymkode: a4683...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #22 Skrevet 19. juli 2018 Erfaringsmessig så har vel de som skryter av dyre ferier egentlig ikke råd til de. Synes litt synd på deg egentlig. PS. Jeg visste ikke det var du som var hun med bikkja og eksen, takk for nyttig informasjon. 😂😂😂 Anonymkode: abe7c...39c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #23 Skrevet 19. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Erfaringsmessig så har vel de som skryter av dyre ferier egentlig ikke råd til de. Synes litt synd på deg egentlig. PS. Jeg visste ikke det var du som var hun med bikkja og eksen, takk for nyttig informasjon. 😂😂😂 Anonymkode: abe7c...39c Er heller ikke henne med bikkja😊 heldigvis . Jeg og min ex har heldigvis ett godt forhold 😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2018 Forfatter #24 Skrevet 19. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes 70 000 er vilt å bruke på leie av bolig i 3 uker jeg da. Hvilket fantastisk sted skal dere til? Den aller beste ferien jeg og barna har hatt, var da vi reiste med tog fra Roma til Paris, vi tok oss god tid, og stoppet mange steder. Så vi brukte 4 uker på denne turen. For 1 voksen og 2 barn, så kostet det for fly, tog og hotell 25 000 kr, dette var i juli. Nå har vi og reist på charter, Sunwing resort mallorca til 3000 kr, for oss 3. Da fikk vi superior leiligheten ut mot havet. Anonymkode: a4683...9a1 I området vi skal være er prisen helt vanlig. Ikke noe spesiell luksus .
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #25 Skrevet 19. juli 2018 Herregud, hvor mange tråder skal du lage om de fine og rådyre feriereisene deres på voksenhotell og hvor barna dine trenger eget rom for de trenger også privatliv? Skjønner du ikke at andre velger anderledes enn dere? Vi har kun en sønn på 7 år som er veldig sosial, nytter ikke å leie hus da han ville kjedet seg ihjel og ikke hatt noen å leke med Anonymkode: 2f1b9...a45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå