Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Setter dere ut vann til pinnsvin, rådyr, fugler osv? Anonymkode: 9325a...d08
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Skrevet 17. juli 2018 Det er vann i bekkene her, så nei. Anonymkode: a4a7a...a25
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 Ja, jeg har satt ut en skål med vann i hekken (til pinnsvin) etter oppfordring fra en dyrevernside på fb. Har en skål med vann ved døra uansett til katten min. Anonymkode: 65b05...782
Himmel og hav Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 (endret) Jeg har fuglebad ute på bakken, så det er tilgjengelig for de som vil ha. Endret 17. juli 2018 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #5 Skrevet 17. juli 2018 Nei. Elv 200 m unna. Anonymkode: a27d1...60d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #6 Skrevet 17. juli 2018 Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. Anonymkode: c4ceb...741
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #7 Skrevet 17. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. Anonymkode: c4ceb...741 Las at det er kritisk for pinnsvinene no, så kan jo være lurt å strekke ut en hjelpende hånd fra tid til annen. Anonymkode: 9325a...d08
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #8 Skrevet 17. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Las at det er kritisk for pinnsvinene no, så kan jo være lurt å strekke ut en hjelpende hånd fra tid til annen. Anonymkode: 9325a...d08 Men hvem påsto det? "En dyrevernside på Facebook" behøver ikke støtte seg på råd verken fra biologer eller veterinærer. Anonymkode: c4ceb...741
Himmel og hav Skrevet 17. juli 2018 #9 Skrevet 17. juli 2018 (endret) 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. Anonymkode: c4ceb...741 Dyr finner vann selv, men da må det jo være vann å finne. Her jeg bor er det så tørt at bekker er tomme og dammer har tørket ut så mye at det kan være vanskelig å nå ned. Gresset gror ikke, trærne slipper bladene og det skal veldig mye regn til for å rette på dette. Dyr oppsøker bebyggelse helt uavhengig av om noen har ei vaskebøtte med vann i hagen eller ikke. Å sette ut vann er ikke å "lokke" dyr. Endret 17. juli 2018 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #11 Skrevet 17. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Las at det er kritisk for pinnsvinene no, så kan jo være lurt å strekke ut en hjelpende hånd fra tid til annen. Anonymkode: 9325a...d08 Å lese, (i dag) leser, (i går) leste, har lest. Vann i bikkjekoppen døgnet rundt, som vanlig. Ville dyr finner vann selv, jeg vil uansett ikke ha dem på trappa. Anonymkode: 5a275...bf2
*Miss Marple* Skrevet 17. juli 2018 #12 Skrevet 17. juli 2018 Vi har heldigvis vann i både elver og tjern, så det har jeg ikke tenkt på. Men kanskje jeg skal sette ut noe til ev pinnsvin som tusler rundt. En tur til elven er langt å gå om man er liten og tørst 😍
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #13 Skrevet 17. juli 2018 Ja. Ser at fuglene søker til barnas plaskebasseng hvis det finnes noen rolige minutter der, så startet med å lage et fulgebad til skjærene i hagen. Har aldri sett pinnsvin her, men håper jo de tar seg en slurk hvis de lunter forbi. Anonymkode: c3580...d58
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #14 Skrevet 17. juli 2018 Her er det vann i bekken og i et tjern som ligger nedi skogen, så dyrene klarer seg nok. Anonymkode: 419fa...ba9
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #15 Skrevet 17. juli 2018 Her er det veldig tørt, ser det når jeg går med hunden. Steder det pleier være myrete, og steder det pleier gå små bekker, er det helt knusk tørt. Har sett flere døde dyr, bl.a mus, de ligger bare der og det ser ikke ut som rovdyr har vært på de, så regner nesten med de har tørstet ihjel? Vi har vann i hagen, i et sånt fuglebad, regner med de som trenger det forsyner seg derfra. Anonymkode: 187c2...d01
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #16 Skrevet 17. juli 2018 Setter ut vann til piggsvin.Stod en artikkel i Dagbladet om det.. Anonymkode: 68666...7ca
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #17 Skrevet 17. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. Anonymkode: c4ceb...741 Det er vanskelig å finne vann for de nå som det er knusktørt mange steder i landet. Her jeg bor har det knapt regnet på 2 måneder, og bekkene rett rundt her er helt tørre Anonymkode: 65b05...782
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #18 Skrevet 17. juli 2018 Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra. Anonymkode: 66f2d...b04
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #19 Skrevet 17. juli 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra. Anonymkode: 66f2d...b04 Du er bare et rasshøl du, med andre ord? Anonymkode: 251ff...402
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #20 Skrevet 17. juli 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er bare et rasshøl du, med andre ord? Anonymkode: 251ff...402 Nei, men hvem gidder å bry seg om slike småting? Mater du mauren også, eller hvor går grensen? Anonymkode: 66f2d...b04
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #21 Skrevet 17. juli 2018 Ja, jeg setter ut vann til småfugl og ekorn. Også insekter som bier etc. Anonymkode: e061d...40d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #22 Skrevet 17. juli 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Å lese, (i dag) leser, (i går) leste, har lest. Vann i bikkjekoppen døgnet rundt, som vanlig. Ville dyr finner vann selv, jeg vil uansett ikke ha dem på trappa. Anonymkode: 5a275...bf2 Eller Å lese, les, las, lest. Ikke alle som bor i bokmålland. Anonymkode: 5dadc...186
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #23 Skrevet 17. juli 2018 Jeg har 50 ungdyr som går på beite i fjellet da det ikke finnes noe gress på innmarksbeitene, men bekkene i fjellområdet er helt tørre og dyra finner ikke vann. Vi bønder som har dyr i fjellet samarbeider med Tine og de som kjører melkebilen og det kjøres opp flere tusen liter vann i uken for å sikre dyra vann og for å sikre at melkemaskiner påsætrene får bann til å bli vasket mm. Det er faktisk ikke slik at dyra finner vann så lenge det ikke finnes vann. Anonymkode: 2033e...c7b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #24 Skrevet 17. juli 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra. Anonymkode: 66f2d...b04 Hvorfor ikke la den gå på dagen, så skades ikke evt pinnsvin Anonymkode: 65b05...782
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #25 Skrevet 17. juli 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra. Anonymkode: 66f2d...b04 Sier seg jo selv at du ikke bor i de tørre strøkene om du har behov for klipper.... Her er "plenen" helt svidd bort, helt tørr, og det er alle andre plener også siden vanning er forbudt. Men de sier plenene blir penere av det på sikt da, røttene til gresset vil trekke langt ned i jorden så når den kommer seg igjen blir den kjempefin Anonymkode: 187c2...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå