Gå til innhold

Setter dere ut vann til dyra?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter dere ut vann til pinnsvin, rådyr, fugler osv?

Anonymkode: 9325a...d08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vann i bekkene her, så nei.

Anonymkode: a4a7a...a25

Skrevet

Ja, jeg har satt ut en skål med vann i hekken (til pinnsvin) etter oppfordring fra en dyrevernside på fb. Har en skål med vann ved døra uansett til katten min.

Anonymkode: 65b05...782

Skrevet (endret)

Jeg har fuglebad ute på bakken, så det er tilgjengelig for de som vil ha. 

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Nei. Elv 200 m unna.

Anonymkode: a27d1...60d

Skrevet

Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. 

Anonymkode: c4ceb...741

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. 

Anonymkode: c4ceb...741

Las at det er kritisk for pinnsvinene no, så kan jo være lurt å strekke ut en hjelpende hånd fra tid til annen.

Anonymkode: 9325a...d08

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Las at det er kritisk for pinnsvinene no, så kan jo være lurt å strekke ut en hjelpende hånd fra tid til annen.

Anonymkode: 9325a...d08

Men hvem påsto det? "En dyrevernside på Facebook" behøver ikke støtte seg på råd verken fra biologer eller veterinærer.

Anonymkode: c4ceb...741

Skrevet (endret)
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. 

Anonymkode: c4ceb...741

Dyr finner vann selv, men da må det jo være vann å finne. Her jeg bor er det så tørt at bekker er tomme og dammer har tørket ut så mye at det kan være vanskelig å nå ned. Gresset gror ikke, trærne slipper bladene og det skal veldig mye regn til for å rette på dette. Dyr oppsøker bebyggelse helt uavhengig av om noen har ei vaskebøtte med vann i hagen eller ikke. Å sette ut vann er ikke å "lokke" dyr.

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Nei

Anonymkode: 6380c...707

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Las at det er kritisk for pinnsvinene no, så kan jo være lurt å strekke ut en hjelpende hånd fra tid til annen.

Anonymkode: 9325a...d08

Å lese, (i dag) leser, (i går) leste, har lest. 

Vann i bikkjekoppen døgnet rundt, som vanlig. Ville dyr finner vann selv, jeg vil uansett ikke ha dem på trappa. 

Anonymkode: 5a275...bf2

Skrevet

Vi har heldigvis vann i både elver og tjern, så det har jeg ikke tenkt på.

Men kanskje jeg skal sette ut noe til ev pinnsvin som tusler rundt. En tur til elven er langt å gå om man er liten og tørst 😍

Skrevet

Ja. Ser at fuglene søker til barnas plaskebasseng hvis det finnes noen rolige minutter der, så startet med å lage et fulgebad til skjærene i hagen. Har aldri sett pinnsvin her, men håper jo de tar seg en slurk hvis de lunter forbi.

Anonymkode: c3580...d58

Skrevet

Her er det vann i bekken og i et tjern som ligger nedi skogen,  så dyrene klarer seg nok.

Anonymkode: 419fa...ba9

Skrevet

Her er det veldig tørt, ser det når jeg går med hunden. Steder det pleier være myrete, og steder det pleier gå små bekker, er det helt knusk tørt. Har sett flere døde dyr, bl.a mus, de ligger bare der og det ser ikke ut som rovdyr har vært på de, så regner nesten med de har tørstet ihjel?

Vi har vann i hagen, i et sånt fuglebad, regner med de som trenger det forsyner seg derfra.

Anonymkode: 187c2...d01

Skrevet

Setter ut vann til piggsvin.Stod en artikkel i Dagbladet om det..

Anonymkode: 68666...7ca

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dyr finner vann selv. De skal ikke lokkes ned til bebyggelsen i krisetider. 

Anonymkode: c4ceb...741

Det er vanskelig å finne vann for de nå som det er knusktørt mange steder i landet. Her jeg bor har det knapt regnet på 2 måneder, og bekkene rett rundt her er helt tørre

Anonymkode: 65b05...782

Skrevet

Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra.

Anonymkode: 66f2d...b04

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra.

Anonymkode: 66f2d...b04

Du er bare et rasshøl du, med andre ord? 

Anonymkode: 251ff...402

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er bare et rasshøl du, med andre ord? 

Anonymkode: 251ff...402

:krangle:

Nei, men hvem gidder å bry seg om slike småting? Mater du mauren også, eller hvor går grensen?

Anonymkode: 66f2d...b04

Skrevet

Ja, jeg setter ut vann til småfugl og ekorn. Også insekter som bier etc. 

Anonymkode: e061d...40d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å lese, (i dag) leser, (i går) leste, har lest. 

Vann i bikkjekoppen døgnet rundt, som vanlig. Ville dyr finner vann selv, jeg vil uansett ikke ha dem på trappa. 

Anonymkode: 5a275...bf2

Eller Å lese, les, las, lest. Ikke alle som bor i bokmålland.

Anonymkode: 5dadc...186

Skrevet

Jeg har 50 ungdyr som går på beite i fjellet da det ikke finnes noe gress på innmarksbeitene, men bekkene i fjellområdet er helt tørre og dyra finner ikke vann. Vi bønder som har dyr i fjellet samarbeider med Tine og de som kjører melkebilen og det kjøres opp flere tusen liter vann i uken for å sikre dyra vann og for å sikre at melkemaskiner påsætrene får bann til å bli vasket mm. Det er faktisk ikke slik at dyra finner vann så lenge det ikke finnes vann.

 

Anonymkode: 2033e...c7b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra.

Anonymkode: 66f2d...b04

Hvorfor ikke la den gå på dagen, så skades ikke evt pinnsvin

Anonymkode: 65b05...782

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og robotgressklipperen går på natta... Har ikke sett noen pinnsvin her da, så regner med det går bra.

Anonymkode: 66f2d...b04

Sier seg jo selv at du ikke bor i de tørre strøkene om du har behov for klipper.... Her er "plenen" helt svidd bort, helt tørr, og det er alle andre plener også siden vanning er forbudt.

Men de sier plenene blir penere av det på sikt da, røttene til gresset vil trekke langt ned i jorden så når den kommer seg igjen blir den kjempefin :)

 

Anonymkode: 187c2...d01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...