Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Eksen min (begge er damer) skal gifte seg. Barna vi har felles har begge våre etternavn, mitt er mellomnavnet. Nå vil eksen ta sin nye kjærestes navn og også endre barna sitt. Jeg er helt ferdig med henne, men kjenner at det vrenger seg! Er jeg urimelig om jeg nekter? Anonymkode: 86501...089
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Nei. Med mindre stemoren skal adoptere dem synes jeg de skal beholde de etternavnene de har nå. Anonymkode: 8fd3a...3cc
sug lut Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Barna har sine navn, de skal ikke måtte bytte etter hvem foreldrene for tiden puler på.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Eksen må jo endre navnet sitt som hun vil, men ikke barna! Blir jo litt krise om disse skiller seg også.. Anonymkode: c36f0...ea1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Nei, selvfølgelig skal ikke barna bytte. Barna har ditt og den andre mammaens etternavn, og skal selvfølgelig ikke ha den nye kona sitt. Anonymkode: a0f0d...096
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 Nei, du er ikke urimelig. Man endrer virkelig ikke på ungenes navn i en sånn situasjon. Hun er jo utrolig egoistisk og selvsentrert. Det er jo du og henne som er foreldre, ikke den nye stemoren Anonymkode: afc9b...e40
3 i april Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Nei det hadde jeg faktisk ikke gått med på. Det er dine og din eks sine barn, ikke stemor. Hva om de skiller seg, hva da? Skal barna da bytte navn HVER gang?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 Synes det ville vært unødvendig med tre etternavn. Om barna vil det sjøl...? Kanskje. Men så finner du deg kanskje en ny - skal de ha fire etternavn da? Jeg ville takket for at nye kona ønsker å være delaktig i barnas liv, men at det ikke blir aktuelt. Anonymkode: c42c1...210
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Hvor gamle er ungene? Anonymkode: afc9b...e40
Gjest Darwinia:-) Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 DERES barn skal selvfølgelig ikke ha den nye konas navn. Noe av det dummeste jeg har hørt🤣 Skjønner godt at det er en eks!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 Du er ikke urimelig. Hadde aldri byttet navna på barna. Hva skjer om hun skiller seg? Og enda verre, gifter seg enda en gang? Det blir for dumt... Anonymkode: 30169...e99
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #13 Skrevet 14. juli 2018 HUN er virkelig urimelig - dette er dårlig gjort. Jeg forutsetter da at du er juridisk (med-)mor til barna, og ikke «bare» mors tidligere kjæreste. Har hun født dem og føler hun er mer mamma enn deg..? Jeg kan ikke forstå at hun ønsker å gjøre dette mot dem! Anonymkode: 27556...309
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #14 Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, sug lut skrev: Barna har sine navn, de skal ikke måtte bytte etter hvem foreldrene for tiden puler på. Du prøver alltid å være tøff i kjeften, men her dreit du på leggen, gitt. Å gifte seg = pule på? Blir for dumt når trollinga blir for åpenbar. Bedre lykke neste gang! Anonymkode: 7d9fd...fcd
amandine Skrevet 14. juli 2018 #15 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du prøver alltid å være tøff i kjeften, men her dreit du på leggen, gitt. Å gifte seg = pule på? Blir for dumt når trollinga blir for åpenbar. Bedre lykke neste gang! Anonymkode: 7d9fd...fcd Men det er jaggu sant som hun sier! Skal virkelig ungene skifte navn når foreldrene skifter partner?? Det er jo helt vilt! Og ja, når folk skifter partner raskere enn vi andre skifter sokker er "puler på" et adekvat uttrykk. Trollingen her er det hi sin ex som står for. Endret 14. juli 2018 av amandine
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #16 Skrevet 14. juli 2018 Akkurat nå, amandine skrev: Men det er jaggu sant som hun sier! Skal virkelig ungene skifte navn når foreldrene skifter partner?? Det er jo helt vilt! Og ja, når folk skifter partner raskere enn vi andre skifter sokker er "puler på" et adekvat uttrykk. Tror kanskje du uttaler deg om ting du ikke vet så veldig mye om her? Men for å sette ditt og Lutens latterlige fjas til side: Nei, det er helt tullete å mene at barna skal ha steforeldres navn. Anonymkode: 7d9fd...fcd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #17 Skrevet 14. juli 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror kanskje du uttaler deg om ting du ikke vet så veldig mye om her? Men for å sette ditt og Lutens latterlige fjas til side: Nei, det er helt tullete å mene at barna skal ha steforeldres navn. Anonymkode: 7d9fd...fcd Ehh, du sier jo mer eller mindre det samme som sug lut og amandine da........... Anonymkode: afc9b...e40
amandine Skrevet 14. juli 2018 #18 Skrevet 14. juli 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror kanskje du uttaler deg om ting du ikke vet så veldig mye om her? Men for å sette ditt og Lutens latterlige fjas til side: Nei, det er helt tullete å mene at barna skal ha steforeldres navn. Anonymkode: 7d9fd...fcd Lyset er på men jeg tror kanskje ikke det er noen hjemme.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #19 Skrevet 14. juli 2018 Hun er helt enig med dere, hun vil bare at det skal sies slik hun vil si det.. noen klarer ikke å la være å kverulere, til og med når de er enige. 🤣🤣🤣 Anonymkode: 658a8...2b7
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #20 Skrevet 14. juli 2018 5 minutter siden, amandine skrev: Lyset er på men jeg tror kanskje ikke det er noen hjemme. Sånn går det, når man blir litt vel overivrig etter å ta noen 🤣 Anonymkode: afc9b...e40
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #21 Skrevet 15. juli 2018 Har du foreldreansvar så sier du bare nei. Eksen kan ikke bytte navn på ungene uten ditt samtykke. Anonymkode: f4de3...a1c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #22 Skrevet 15. juli 2018 12 timer siden, sug lut skrev: Barna har sine navn, de skal ikke måtte bytte etter hvem foreldrene for tiden puler på. Du er sikkert utenlandsk? Å pule på norsk betyr å ha sex. Å gifte seg betyr å inngå ekteskap (marriage). Jeg kunne ikke se at hi nevnte noe om sex? Sjekk med din kommune, de har sikkert gode norskkurs slik at du unngår flause når du snakker med folk. Til hi : du er ikke urimelig. Her tok mine barn den nye manns etternavn fordi far og fars familie tok uttrykkelig avstand fra barna etter skilsmissen. Uansett hvor mye jeg prøvde å tilrettelegge. Det var også gjort forsøk fra far å gjøre barna arveløse. Så døde far og hans familie ønsker fortsatt ingen kontakt med barna. Min manns familie tok dem imot med åpne armer, så her i huset har vi alle samme etternavn. Men når begge foreldrene lever og er involvert i livet til barna, er det ikke riktig at barna skal ta den nye ektefellens etternavn. Hvorfor kan ikke den nye kona ta din eks sitt etternavn, slik at de har samme etternavn alle sammen? Anonymkode: 8c56e...8b3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #23 Skrevet 15. juli 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ehh, du sier jo mer eller mindre det samme som sug lut og amandine da........... Anonymkode: afc9b...e40 Nei, hun retter på folk som ikke er stødig i norsk. Sug lut snakker om sex, noe som ikke nevnes i hi i det hele tatt. I tråden snakkes det om ekteskap og formaliteter mtp etternavn. Ikke sex. Anonymkode: 8c56e...8b3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #24 Skrevet 15. juli 2018 9 timer siden, amandine skrev: Men det er jaggu sant som hun sier! Skal virkelig ungene skifte navn når foreldrene skifter partner?? Det er jo helt vilt! Og ja, når folk skifter partner raskere enn vi andre skifter sokker er "puler på" et adekvat uttrykk. Trollingen her er det hi sin ex som står for. HI har ikke sagt at eksen byttet partner fort. Hun har heller ikke sagt at hun var gift med hi. Er det slik at man skal være evig singel etter at man har hatt seriøst forhold? Ser ut som det er første gang eksen til hi gifter seg. Anonymkode: 8c56e...8b3
sug lut Skrevet 15. juli 2018 #25 Skrevet 15. juli 2018 (endret) 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er sikkert utenlandsk? Å pule på norsk betyr å ha sex. Å gifte seg betyr å inngå ekteskap (marriage). Jeg kunne ikke se at hi nevnte noe om sex? Sjekk med din kommune, de har sikkert gode norskkurs slik at du unngår flause når du snakker med folk. Til hi : du er ikke urimelig. Her tok mine barn den nye manns etternavn fordi far og fars familie tok uttrykkelig avstand fra barna etter skilsmissen. Uansett hvor mye jeg prøvde å tilrettelegge. Det var også gjort forsøk fra far å gjøre barna arveløse. Så døde far og hans familie ønsker fortsatt ingen kontakt med barna. Min manns familie tok dem imot med åpne armer, så her i huset har vi alle samme etternavn. Men når begge foreldrene lever og er involvert i livet til barna, er det ikke riktig at barna skal ta den nye ektefellens etternavn. Hvorfor kan ikke den nye kona ta din eks sitt etternavn, slik at de har samme etternavn alle sammen? Anonymkode: 8c56e...8b3 Pinlig, men du prøver i hvert fall. Giftemål er lite annet enn juridisk legitimert puling som regulerer arv og eiendom. Endret 15. juli 2018 av sug lut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå