Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kan noen hjelpe meg. Jeg er gift med en filippinsk kvinne. Hun er her på familiegjenforening og har opphold for 1 år.  Vi har kun vært i Norge i 4 uker. Jeg er hennes garantist og hun må bo på min adresse for kunne være i Norge. Når har vi kranglet og har flyttet inn til en kollega. Hun bryter betingelse for å være her og må ønsker jeg å skille meg og informere politiet eller UDI om at hun ikke bor på min adresse og at jeg vil skille meg. Hvor skal jeg henvende først til og hvordan søker jeg skilsmisse. Blir hun sendt tilbake til Filippinene av politiet når har brutt betingelsene for å være her. 

Anonymkode: 3f64c...aeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har krangla og du vil skilles? Virkelig? Hva med å snakke sammen!?

Anonymkode: e89cc...22b

Skrevet

Har kranglet eller du har vært voldelig?

På meg høres det ut som du bare vil straffe henne. 

Anonymkode: d0870...689

Skrevet

snakk om og overregere du #3.

Anonymkode: 27f88...5d7

Skrevet

Er det du som har flyttet ut? Da bryter vel ikke hun noen betingelser? Før øvrig høres du ut som en umoden drittunge. Regner med at ingen norsk dame ville ha deg, og nå har du kjøpt deg en utenlandsk kvinne som var villig til å ta selv en taper som deg for å slippe unna fattigdom. Nå som det dukker opp en hindring (viste hun egen vilje, kanskje?), dumper du henne som søppel. Håper nesten du var voldelig mot henne, det vil kunne gi henne rett til opphold uten å måtte holde ut de nødvendige årene med deg. 

Anonymkode: 58376...947

Skrevet

Er du klar over hvor mye som kreves av de som flytter halve jorda rundt for å få et bedre liv? Hun ville garantert levd på Filippinene i økonomisk trygghet enn å følge etter enn nordmann i håp om å finne trygghet ov en framtid. 

En heftig krangel, og du er villig til å dolke henne i ryggen? Tenk hvilken desperat situasjon hun er i, som har røsket alt opp med roten og lever her på din nåde. Det må jo være kjempestressende. Du skylder henne å ta deg sammen og forsøke mer, med tanke på hva hun har ofret av trygghet/tilhørighet, familie og venner for deg! 

Anonymkode: 75238...f02

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har kranglet eller du har vært voldelig?

På meg høres det ut som du bare vil straffe henne. 

Anonymkode: d0870...689

Idiot. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du klar over hvor mye som kreves av de som flytter halve jorda rundt for å få et bedre liv? Hun ville garantert levd på Filippinene i økonomisk trygghet enn å følge etter enn nordmann i håp om å finne trygghet ov en framtid. 

En heftig krangel, og du er villig til å dolke henne i ryggen? Tenk hvilken desperat situasjon hun er i, som har røsket alt opp med roten og lever her på din nåde. Det må jo være kjempestressende. Du skylder henne å ta deg sammen og forsøke mer, med tanke på hva hun har ofret av trygghet/tilhørighet, familie og venner for deg! 

Så han skal bryte loven, altså? 

Kontakt UDI og hør med dem. 

Anonymkode: deb81...1c1

Skrevet

Du høres ut som min eksmann. Jeg er selv fra Russland, og han trodde at jeg kunne kues og misbrukes fritt. Han hadde sjanse til å få en norsk kvinne da han var pen og veltalende, men ingen norske kvinner hadde akseptert slik behandling. Derfor har han bevisst gått etter utenlandske kvinner.

Her var det trusler om å kaste meg ut av huset hver gang jeg sa meningen min eller stilte spørsmål ved det han sa eller gjorde. Kjefting og smelling, psykisk mishandling og til slutt fysisk vold. Han var også notorisk utro og beskyldte meg for det. Det eskalerte etter at jeg ble ferdig med utdanningen og fikk startlønn som var 200 000 mer i året enn det han hadde. Han klikket helt da jeg kjøpte meg egen, nesten ny bil.

Kjenner flere som har tilnærmet samme erfaring som meg. Og i våre tilfeller er det ikke snakk om rike menn og golddiggere, jeg hadde nesten ferdig høyere utdanning da jeg kom, noe som jeg måtte kaste i søpla fordi det ville være lettere å fullføre helt ny utdanning i Norge enn å få godkjent min utdanning fra hjemlandet (jeg måtte da ha startet helt på nytt med utdanningen jeg nesten fullførte). Jeg kommer heller ikke fra noe fattig familie, min far hadde godt nettverk, og jeg hadde et godt jobbtilbud stående i hjembyen. Men jeg har aldri opplevd kjærlighet, derfor ble jeg smigret av denne norske mannen som ønsket å gifte seg, få barn og ha a4-liv.

Ditt innlegg gir inntrykk for at du ikke forteller det hele og fulle sannheten. Det er svært lite sannsynlig at en kvinne som har bodd her i ett år risikerer alt ved å flytte til noen andre etter en krangel, slik at hun mister oppholdet. Kan ikke du fortelle den sanne historien til oss?

Anonymkode: 78e41...c05

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Idiot. 

Hvordan bryter han loven ved å prøve å jobbe med ekteskapet sitt? Man er jo ikke automatisk skilt bare fordi man har kranglet og den ene parten har bodd hos ei venninne i noen dager.

Men for øvrig enig med deg at det er idiotisk å anta at han er voldelig mot henne kun ut fra den lille informasjonen i hovedinnlegget. Kanskje han bare har gått lei, hun er ikke lydig nok, han har truffet noen andre eller hun har truffet noen andre.

Anonymkode: 78e41...c05

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idiot. 

Det er ikke vanskelig å skjønne ut i fra innlegget at det ikke er liven hsn tenker på, menstruasjon han vi ga henne vekk. Jeg mener ikke at han skal bryte loven, men når du tar et valg om å bryte opp en annen persons liv, skylder du dem å prøve hardere og ikke gi opp ved første krangel. Det er et ansvar å gifte seg, spesielt når drt krever veldig mye av den ene parten. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke vanskelig å skjønne ut i fra innlegget at det ikke er liven hsn tenker på, menstruasjon han vi ga henne vekk. Jeg mener ikke at han skal bryte loven, men når du tar et valg om å bryte opp en annen persons liv, skylder du dem å prøve hardere og ikke gi opp ved første krangel. Det er et ansvar å gifte seg, spesielt når drt krever veldig mye av den ene parten. 

* ikke er loven han tenker på, men at han vil ha henne vekk. 

Skrevet

Man truer ikke med skilsmisse pga en krangel altså, det er ikke sånn man får trygge gode ekteskap hvor begge kan være seg selv og si hva man mener.

Har dere problemer med kommunikasjonen bestiller dere en time hos terapeut for å finne ut av problemene, ikke truer med skilsmisse.

Anonymkode: cfed8...8d8

Skrevet

Så da skal du straffe henne med å få henne sendt tilbake til hjemlandet. Har du noen som helst peiling på hva hun har ofret på å flytte til Norge?

Anonymkode: c425e...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...