Gå til innhold

Dere som har erfaring med stebarnsadopsjon i senere tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnvernet er dessverre ikke flinke i denne saken, mor er svært god til og oppføre seg og skjerpe seg veldig når de kommer på besøk, de kommer svært sjelden uten og si fra, vi har visst bevis hvordan ting er da stedatteren min har tatt masse bilder og opptak av mor, men da har barnevernet sagt at dette er ulovlig og må slettes ellers så kontakter de politiet, synes de kun er på mors side

Anonymkode: 8bee9...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 11.7.2018 den 10.41, Anonym bruker skrev:

barnet ønsker dette, hun føler seg ikke trygg med mor, hun fester selvom barnet er der, og drikker seg drita, gjort dette flere ganger, bv er inne i bilde, hun har sex rett foran jente, hun må klarer seg selv når det gjelder mat. så ingen god mor dette

For det første, barnet ønsker dette? Hvor gammelt er barnet? Dette kan legge for stort ansvar på barnet. Ett barn skal ikke ta den beslutningen. Nå hevder jeg ikke at det er feil at dere adopterer, men dra ikke barnet inn i den prosessen. Dette er noe mellom dere voksne. Barnet skal ikke ta det valget på grunn av, vel, det er ett barn, og på grunn av lojalitetskonflikter.

Dette er en "voksensak". 

Anonymkode: 128cc...538

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

barnvernet er dessverre ikke flinke i denne saken, mor er svært god til og oppføre seg og skjerpe seg veldig når de kommer på besøk, de kommer svært sjelden uten og si fra, vi har visst bevis hvordan ting er da stedatteren min har tatt masse bilder og opptak av mor, men da har barnevernet sagt at dette er ulovlig og må slettes ellers så kontakter de politiet, synes de kun er på mors side

Dette høres helt usannsynlig ut. Siden du ikke er part i saken tror jeg far forteller noen skrøner her.

Anonymkode: aee54...928

Skrevet
39 minutes ago, Anonym bruker said:

Dette høres helt usannsynlig ut. Siden du ikke er part i saken tror jeg far forteller noen skrøner her.

det får være opp til deg. du er ikke i vår situsjon, så du må tror det du ønsker

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

For det første, barnet ønsker dette? Hvor gammelt er barnet? Dette kan legge for stort ansvar på barnet. Ett barn skal ikke ta den beslutningen. Nå hevder jeg ikke at det er feil at dere adopterer, men dra ikke barnet inn i den prosessen. Dette er noe mellom dere voksne. Barnet skal ikke ta det valget på grunn av, vel, det er ett barn, og på grunn av lojalitetskonflikter.

Dette er en "voksensak". 

Anonymkode: 128cc...538

hun er snart 13. og selvsagt er hun et barn,men har uansett noe og si så lenge hun er over 12

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme tenker jeg. Både min mor og søster jobber i barnevernet..

Anonymkode: e050e...7ec

• 2 uker senere...
Skrevet

HI her; 

nå har vi fått datoer for møter og hjemmebesøk. Er det bra eller dårlig tegn? Da har vel far sagt noe i saken? Om han blånekter så går de vel ikke videre?

Anonymkode: e9c34...df9

• 4 uker senere...
Skrevet
På 22.7.2018 den 9.17, Anonym bruker skrev:

HI her; 

nå har vi fått datoer for møter og hjemmebesøk. Er det bra eller dårlig tegn? Da har vel far sagt noe i saken? Om han blånekter så går de vel ikke videre?

Dytter litt på denne. Er så nervepirrende å ikke vite om far har sagt noe eller ei. Om han hadde sagt nei ville de vel ikke kalt inn til møte?

hi

Skrevet
På 13.8.2018 den 13.40, Anonym bruker skrev:

Dytter litt på denne. Er så nervepirrende å ikke vite om far har sagt noe eller ei. Om han hadde sagt nei ville de vel ikke kalt inn til møte?

hi

Aner ikke 

Ring å hør 

Anonymkode: e050e...7ec

Skrevet
På 22.7.2018 den 9.17, Anonym bruker skrev:

HI her; 

Hei :) det er bare standard prosedyre, noe alle i denne prosessen skal gjennom. De som kommer skal skrive en rapport og vurdering av dere som familie og hva de tenker rundt situasjonen. Denne rapporten blir så sendt til bufetat for vurdering. Kan godt være de ikke har kontaktet/snakket med far enda engang.

vi har vært gjennom hele prosessen, som for oss tok nesten 3 år(!!). Fikk avslag av bufetat, klagde, og fikk omgjort vedtaket av bufdir! 😁 fikk endelig godkjent adopsjon nå for noen dager siden 😊🎉 barnet her er 10 år.

Anonymkode: 2974d...34e

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei :) det er bare standard prosedyre, noe alle i denne prosessen skal gjennom. De som kommer skal skrive en rapport og vurdering av dere som familie og hva de tenker rundt situasjonen. Denne rapporten blir så sendt til bufetat for vurdering. Kan godt være de ikke har kontaktet/snakket med far enda engang.

vi har vært gjennom hele prosessen, som for oss tok nesten 3 år(!!). Fikk avslag av bufetat, klagde, og fikk omgjort vedtaket av bufdir! 😁 fikk endelig godkjent adopsjon nå for noen dager siden 😊🎉 barnet her er 10 år.

Anonymkode: 2974d...34e

Åkey! Takk for svar :) sto i brevet at de ikke kunne sette igang en prosess uten samtykke fra far, var derfor jeg håpet at han hadde sagt ja. Vet jo at det ikke er automatikk i at vi får gjennomslag likevel, men det er jo et skritt i riktig retning. 

Og gratulerer så mye!!!🎉🎉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...