Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #26 Skrevet 9. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig hjelper det. Det var sånn det var før. Menn gjorde en ting og kvinnene en annen. Forventer vi at menn skal delta i det kvinner gjorde før, så må vi delta i det menn gjorde før. Eller tenker du at menn skal gjøre alle de tingene menn gjorde før og i tillegg halvparten av det kvinner gjorde før? Enten deler man alt 50/50 eller man slutter å forvente mens man sitter på rævva og lager innlegg på DIB om hvor teit mannen er. Anonymkode: f898a...054 Det viktigste er at man bruker omtrent like mye tid i heimen: De tradisjonelle «mannfolkoppgavene» har i mange tilfeller blitt få og sjeldne. Anonymkode: 041fa...0ea
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #27 Skrevet 9. juli 2018 Jeg skjønner ikke hvor "egoistisk" kommer inn i bildet? Anonymkode: 04bdb...5bb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #28 Skrevet 9. juli 2018 Dere fortjener hverandre! Anonymkode: a0ec4...366
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #29 Skrevet 9. juli 2018 Lat og utrolig usympatisk mann. Hvorfor er det bare du som skal betale dusjen? Eier dere huset sammen? Vær så snill å ikke si at han eier huset, du eier ingenting men må kjøpe dusjen fordi "det er du og barna som bruker den"? (Og barna et jo selvfølgelig kun ditt ansvar..) Du godtar uansett altfor mye, han der trenger å strammes skikkelig opp. Og du anonyme som driver og maser om at HI må gjøre "manneoppgaver" når mannen gjør halvparten av husarbeid: jeg får virkelig ikke følelsen av at denne mannen bidrar med noe særlig i det hele tatt. Ser for meg at HI både utfører og betaler det meste som har med hus og unger å gjøre. Anonymkode: a45c0...9c3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #30 Skrevet 9. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det hadde jeg virkelig blåst en lang marsj i når han ikke gidder Anonymkode: d584a...4c8 Enig. Ta det av feriekontoen, og fortell han nøyaktig hvor mange vinflasker han IKKE kan kjøpe pga dette! Anonymkode: c1774...1b6
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #31 Skrevet 9. juli 2018 Liten oppdatering: er han som eier huset 😯jeg som kjøper dusj..jeg gjør alt husarbeid 😯 dere har helt rett!!! Men nå har vi kommet til enighet..jeg har strammet han opp. Han skal betale halve dusjen og han skal montere den 😀 jeg ble så forbannet når jeg satt å tenkte..jeg går rundt her med baby hengende på puppen og vi har et til barn..ikke får vi dusjet skikkelig i hans hus..og ikke løfter han 1 eneste finger i huset 😈😈😈😈 tosken som mente damer skulle gjøre mannfolk arbeid siden mannen gjør dame oppgaver kan drite å dra..for dame oppgaver har ALDRIG denne mannen gjort. Jeg klager ikke på husarbeid oppgaver for det tar jeg meg gledelig av helt selv..siden det er noe jeg faktisk liker 😀 men fan når mannen ikke kan montere opp en dusj til dama og barna altså 😈 jeg tror den anonyme som har skrevet så mye dritt i innlegget mitt hører hjemme o den vg+ saken om menn som dreper kvinner fordi dem ikke får sex siden dem tror det er en rett dem har...vil tippe den anonyme er singel og ikke får seg hverlen kjereste eller ligg..derfor så bittre svar fra han på innlegget mitt 😊 andre normale her skriver det totalt motsatte enn hva han gjør..😃 kanskje borderline han lider av..ikke vet jeg..men Anonymkode: 15947...272
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #32 Skrevet 9. juli 2018 For det første: du skal da ikke betale for er dusjkabinett til et hus du ikke er medeier i! For det andre: hvorfor i all verden gjør han ikke husarbeid? For det tredje: du har tydeligvis gått skikkelig i kvinnefella, han eier huset, du har unger med han (?) og eier ikke annet enn løsøre. Hva gjør du hvis dere går fra hverandre, får knapper og glansbilder? Er vel her han virkelig er egoistisk. Anonymkode: 3ec0b...e67
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #33 Skrevet 10. juli 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Eh ynnskyld meg men jeg skal jo betale 15000 for dusjen. Og da skulle det vel ellers bare mangle at mannen som kan dette monterer den? Eller skal jeg bruke 3-4 tusen til på handverker synes du? Anonymkode: 15947...272 Så lenge mannen din ikke har tenkt til å gjøre det, så må du enten gjøre det selv eller leie inn en håndverker. Selv om det skulle bare mangle at han gjør det. Men poenget er jo at han gjør det ikke! Anonymkode: cf9ef...6e9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #34 Skrevet 10. juli 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Det viktigste er at man bruker omtrent like mye tid i heimen: De tradisjonelle «mannfolkoppgavene» har i mange tilfeller blitt få og sjeldne. Anonymkode: 041fa...0ea Dette! Likestilling handler ikke om at menn skal gjøre 50 % av kvinneoppgaver og kvinner skal gjøre 50 % av manneoppgaver. Det betyr at man har like muligheter i arbeidslivet og har like mye fritid. Men så er det slik i dag, at husarbeid tar mye mer tid enn tradisjonelle "manneoppgaver". Mye på bil i dag er så komplisert at det må gjøres på verksted. Skal du fikse noe elektrisk eller i våtrom, må du ha fagfolk til det for å få det godkjent. Ingen slår gresset i hage med ljå lenger. Men det som slår meg, er at når dama nekter å gjøre husarbeid, så er hun lat, fortjener at mannen forlater henne, tar ikke ansvar for hus og hjem og så videre. Hvis MANNEN nekter å gjøre noen av "manneoppgaver", så er han ingen latsekk, det er dama som er tafatt og må gjøre det selv i likestillingens navn. Hvorfor det? Her i huset gjør vi de oppgavene vi er flinkest til. Min mann er mekaniker. Jeg skrur da virkelig ikke på bil i likestillingens navn, fordi det tar meg 10 ganger så langt tid, og jeg ødelegger gjerne mer enn jeg fikser. For mannen tar det mye kortere tid og ting blir gjort riktig. Jeg ordner bunad, reparerer, vever sjal og lignende. Hvorfor skal min mann gjøre det og i verste fall ødelegge plagg verdt 30 000? Når jeg har gått på flere kurs og er ganske proff på det? Dessverre tolker mange i dag "likestilling" som at kvinnen, I TILLEGG (merk, ikke i stedet for) alle tradisjonelle "kvinneoppgaver" også må jobbe full tid og utføre mye av de tradisjonelle "manneoppgaver", mens mannens stilling er som før. Anonymkode: e206f...791
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #35 Skrevet 10. juli 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Liten oppdatering: er han som eier huset 😯jeg som kjøper dusj..jeg gjør alt husarbeid 😯 dere har helt rett!!! Men nå har vi kommet til enighet..jeg har strammet han opp. Han skal betale halve dusjen og han skal montere den 😀 jeg ble så forbannet når jeg satt å tenkte..jeg går rundt her med baby hengende på puppen og vi har et til barn..ikke får vi dusjet skikkelig i hans hus..og ikke løfter han 1 eneste finger i huset 😈😈😈😈 tosken som mente damer skulle gjøre mannfolk arbeid siden mannen gjør dame oppgaver kan drite å dra..for dame oppgaver har ALDRIG denne mannen gjort. Jeg klager ikke på husarbeid oppgaver for det tar jeg meg gledelig av helt selv..siden det er noe jeg faktisk liker 😀 men fan når mannen ikke kan montere opp en dusj til dama og barna altså 😈 jeg tror den anonyme som har skrevet så mye dritt i innlegget mitt hører hjemme o den vg+ saken om menn som dreper kvinner fordi dem ikke får sex siden dem tror det er en rett dem har...vil tippe den anonyme er singel og ikke får seg hverlen kjereste eller ligg..derfor så bittre svar fra han på innlegget mitt 😊 andre normale her skriver det totalt motsatte enn hva han gjør..😃 kanskje borderline han lider av..ikke vet jeg..men Anonymkode: 15947...272 Jeg kan si deg at jeg i alle fall ikke er en mann. Jeg er en kvinne som er singel og det har jeg valgt helt selv. Jeg gjør alt husarbeid, alt utearbeidende og alle de såkalte «mannfolkoppgavene» fordi det ikke er noen andre til å gjøre de. Men hvis du tror at det å få seg et ligg retter opp alt her i verden, så er du jo ikke helt ved dine fulle fem. Jeg har valgt singellivet for barnas skyld. Å dra inn menn i livet deres er ikke noe jeg ønsker. Venter heller til de blir større. Ser hvor sinte de er på stemoren sin og derfor vil jeg ikke utsette de for det samme hos meg selv om det kan gå bra. Så, da er jeg alene med 3 barn og har vært det siden minste var 2 år. Har du et barn som henger i puppen hele tiden, så anbefaler jeg deg å slutte å tillate det. Jeg skjønner ikke hvorfor man blir totalt invalid av å ha barn. Tror ikke barna er årsaken til at du ikke klarer noe. Og alle disse djeveltegnene og «får ikke et ligg» viser jo også at du er et godt stykke unna moden for en voksen debatt. Anonymkode: f898a...054
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #36 Skrevet 10. juli 2018 Ærlig? Hadde det vært meg så hadde jeg røska dritten ut av veggen. Da må han fikse den 😊 Anonymkode: 38e4e...803
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #37 Skrevet 10. juli 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette! Likestilling handler ikke om at menn skal gjøre 50 % av kvinneoppgaver og kvinner skal gjøre 50 % av manneoppgaver. Det betyr at man har like muligheter i arbeidslivet og har like mye fritid. Men så er det slik i dag, at husarbeid tar mye mer tid enn tradisjonelle "manneoppgaver". Mye på bil i dag er så komplisert at det må gjøres på verksted. Skal du fikse noe elektrisk eller i våtrom, må du ha fagfolk til det for å få det godkjent. Ingen slår gresset i hage med ljå lenger. Men det som slår meg, er at når dama nekter å gjøre husarbeid, så er hun lat, fortjener at mannen forlater henne, tar ikke ansvar for hus og hjem og så videre. Hvis MANNEN nekter å gjøre noen av "manneoppgaver", så er han ingen latsekk, det er dama som er tafatt og må gjøre det selv i likestillingens navn. Hvorfor det? Her i huset gjør vi de oppgavene vi er flinkest til. Min mann er mekaniker. Jeg skrur da virkelig ikke på bil i likestillingens navn, fordi det tar meg 10 ganger så langt tid, og jeg ødelegger gjerne mer enn jeg fikser. For mannen tar det mye kortere tid og ting blir gjort riktig. Jeg ordner bunad, reparerer, vever sjal og lignende. Hvorfor skal min mann gjøre det og i verste fall ødelegge plagg verdt 30 000? Når jeg har gått på flere kurs og er ganske proff på det? Dessverre tolker mange i dag "likestilling" som at kvinnen, I TILLEGG (merk, ikke i stedet for) alle tradisjonelle "kvinneoppgaver" også må jobbe full tid og utføre mye av de tradisjonelle "manneoppgaver", mens mannens stilling er som før. Anonymkode: e206f...791 Her trir jeg du har misforstått meg grundig. Jeg sier st hun er tafatt fordi hun sitter og venter på at mannen skal fikse. Hun eier tydeligvis ikke huset og dermed er det HAN som bestemmer om ny dusj skal installeres eller ikke. Og så kommer det selvsagt an på når han kjøpte ifht eierskap. En kvinne er ikke lat om hun gjør halvparten av husarbeidet. Hun blir tafatt i det hun ikke gidder å forsøke å få til noe og sitter og venter på at mannen skal fikse det fordi han kunne det for 10 år siden. Selvsagt gjør man de tingene man er best på. Det er naturlig det, men veldig mange ting kan begge gjøre. Tviler på man ødelegger så mye ved å skifte et punktert hjul på bilen om mannen ikke et hjemme. Tviler også på at han blir lykkelig når han kommer hjem og må i gang med dekkskift. Og når mannen ikke gjør det, så er alternativene å fikse det selv eller å skaffe andre som kan gjøre det. Ikke å sette seg ned å klage (den nye folkesykdommen) Anonymkode: f898a...054
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #38 Skrevet 10. juli 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Liten oppdatering: er han som eier huset 😯jeg som kjøper dusj..jeg gjør alt husarbeid 😯 dere har helt rett!!! Men nå har vi kommet til enighet..jeg har strammet han opp. Han skal betale halve dusjen og han skal montere den 😀 jeg ble så forbannet når jeg satt å tenkte..jeg går rundt her med baby hengende på puppen og vi har et til barn..ikke får vi dusjet skikkelig i hans hus..og ikke løfter han 1 eneste finger i huset 😈😈😈😈 tosken som mente damer skulle gjøre mannfolk arbeid siden mannen gjør dame oppgaver kan drite å dra..for dame oppgaver har ALDRIG denne mannen gjort. Jeg klager ikke på husarbeid oppgaver for det tar jeg meg gledelig av helt selv..siden det er noe jeg faktisk liker 😀 men fan når mannen ikke kan montere opp en dusj til dama og barna altså 😈 jeg tror den anonyme som har skrevet så mye dritt i innlegget mitt hører hjemme o den vg+ saken om menn som dreper kvinner fordi dem ikke får sex siden dem tror det er en rett dem har...vil tippe den anonyme er singel og ikke får seg hverlen kjereste eller ligg..derfor så bittre svar fra han på innlegget mitt 😊 andre normale her skriver det totalt motsatte enn hva han gjør..😃 kanskje borderline han lider av..ikke vet jeg..men Anonymkode: 15947...272 Hvorfor skal du betale halve dusjen når du ikke eier huset? Da skal vel han betale hele? Håper virkelig dere har samboerkontrakt og at ikke alle dine penger går til å leve, da har du virkelig gått i kvinnefellen og vil ikke ha nåla i veggen om han går fra deg.... Anonymkode: 673f3...50e
sug lut Skrevet 10. juli 2018 #39 Skrevet 10. juli 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Liten oppdatering: er han som eier huset 😯jeg som kjøper dusj..jeg gjør alt husarbeid 😯 dere har helt rett!!! Men nå har vi kommet til enighet..jeg har strammet han opp. Han skal betale halve dusjen og han skal montere den 😀 jeg ble så forbannet når jeg satt å tenkte..jeg går rundt her med baby hengende på puppen og vi har et til barn..ikke får vi dusjet skikkelig i hans hus..og ikke løfter han 1 eneste finger i huset 😈😈😈😈 tosken som mente damer skulle gjøre mannfolk arbeid siden mannen gjør dame oppgaver kan drite å dra..for dame oppgaver har ALDRIG denne mannen gjort. Jeg klager ikke på husarbeid oppgaver for det tar jeg meg gledelig av helt selv..siden det er noe jeg faktisk liker 😀 men fan når mannen ikke kan montere opp en dusj til dama og barna altså 😈 jeg tror den anonyme som har skrevet så mye dritt i innlegget mitt hører hjemme o den vg+ saken om menn som dreper kvinner fordi dem ikke får sex siden dem tror det er en rett dem har...vil tippe den anonyme er singel og ikke får seg hverlen kjereste eller ligg..derfor så bittre svar fra han på innlegget mitt 😊 andre normale her skriver det totalt motsatte enn hva han gjør..😃 kanskje borderline han lider av..ikke vet jeg..men Anonymkode: 15947...272 Oj. Ikke helt i vater noen av dere, tydeligvis....
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #40 Skrevet 10. juli 2018 26 minutter siden, sug lut skrev: Oj. Ikke helt i vater noen av dere, tydeligvis.... Så fint med saklige og koselige kommentarer Du er flink! Anonymkode: e206f...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå