Gå til innhold

Stønad fra nav til barnetilsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir meg ikke. Det er ikke noe gunstig for barnet som hr vært i barnehage i to år, at hun nå skal ut av den ett år, og så tilbake igjen. Jeg skjønner mitt eget ansvar, selvfølgelig. Jeg stusser mer over NAVs avslag. Jeg tjener som sagt såpass dårlig at jeg får stønad ellers, men nå mener de at barnet ikke trenger barnehage. 

Det er heller ingen som svarer meg på spørsmålet om klage. Har noen klaget inn et slikt vedtak? 

Anonymkode: 11294...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir meg ikke. Det er ikke noe gunstig for barnet som hr vært i barnehage i to år, at hun nå skal ut av den ett år, og så tilbake igjen. Jeg skjønner mitt eget ansvar, selvfølgelig. Jeg stusser mer over NAVs avslag. Jeg tjener som sagt såpass dårlig at jeg får stønad ellers, men nå mener de at barnet ikke trenger barnehage. 

Det er heller ingen som svarer meg på spørsmålet om klage. Har noen klaget inn et slikt vedtak? 

Men som det blir svart deg gang på gang, det du trenger er ikke en stønad til barnetilsyn slik at du kan komme deg på jobb/tiltak, men støtte fordi barnet ditt trenger et pedagogisk/sosialt tilbud. Dette søker du kommunen om, i form av redusert foreldrebetaling.

Du trenger ikke stønad til barnetilsyn fordi du ikke trenger barnetilsyn. Fullstendig logisk.

Anonymkode: d35d1...1bc

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja men, du behøver jo ikke å ta henne ut av barnehagen! Du har skrevet minst tre ganger at du har råd til å ha henne der.

NAV mener at du har råd til å betale barnehageregningen, du mener at du har råd til å betale barnehageregningen,så hva skal klagen da gå på?

Anonymkode: 0969c...e7a

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo fordi du ikke kan klage på at du ikke får stønad til barnetilsyn når du ikke trenger barnetilsyn, og siden du har råd til å betale det selv. Men du kan søke om redusert betaling

Anonymkode: 21f20...31a

Skrevet

Du har ikke krav på barnetilsyn 

Anonymkode: 76af1...d90

Skrevet

For å gjøre det enkelt, hi. 

Her er hva NAV skriver, og nei,  du har ikke rett på barnetilsynspenger. Screenshot_20180709-190911.thumb.jpg.0568a69b0d93b7ec8d102c1fba388ca7.jpg

Anonymkode: 0969c...e7a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det står svart på hvitt i regelverket, du kan får støttet til barnetilsyn om du er i jobb eller går på skole, altså er det et kriterie at du er på jobb. Du kommer ingen vei med noen klage da...

Du skal gå hjemme og da får du ingen støtte.

Anonymkode: 247a2...818

Skrevet

Beklager at ingen forsto hva jeg mente. Jeg prøvde å stille et spørsmål på vegne av en annen brukergruppe enn meg selv; barn av alenemødre med trangere økonomi enn meg. 

Jeg får hjelp av mine foreldre og skal nok få ungen i barnehage. Jeg får også noe redusert fra kommunen, men veldig lite da jeg tjener for godt (har alminnelig lønn altså, men det er trangt å leve på den alene). 

Vi kan legge hele ballen død nå, for det er ingen her som forstår hva jeg spør om og at det var hypotetisk. Jeg mener fortsatt at for de mammaene som ikke har så «god råd» som meg, vil det ikke være mulig å sende barna i barnehage når man ikke får stønad fra nav. Jeg undrer meg over den politikken.  

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager at ingen forsto hva jeg mente. Jeg prøvde å stille et spørsmål på vegne av en annen brukergruppe enn meg selv; barn av alenemødre med trangere økonomi enn meg. 

Jeg får hjelp av mine foreldre og skal nok få ungen i barnehage. Jeg får også noe redusert fra kommunen, men veldig lite da jeg tjener for godt (har alminnelig lønn altså, men det er trangt å leve på den alene). 

Vi kan legge hele ballen død nå, for det er ingen her som forstår hva jeg spør om og at det var hypotetisk. Jeg mener fortsatt at for de mammaene som ikke har så «god råd» som meg, vil det ikke være mulig å sende barna i barnehage når man ikke får stønad fra nav. Jeg undrer meg over den politikken.  

For de som har dårligere råd enn deg, så kan de søke sosialhjelp til dekning av barnehage for å kunne være aktiv arbeidssøker el.

Anonymkode: b53a9...f4e

Skrevet

Frisør? Hygge? Det er mange som aldri har råd til det. Barna kommer først. Prioritering. Vi må være det mest bortskjemte folket i verden. 

Anonymkode: 9ba30...856

Skrevet

barnevernet kan bistå med dekking av utgifter til barnehage

Anonymkode: 41cda...971

Skrevet

Enslige mødre som tjener mindre enn deg vil få dekket mer av barnehagen gjennom kommunen, siste året kan de til og med få gratis barnehage så barna får gå litt i barnehage før skolestart.

Tror det er det du ikke forstår, de som har mindre enn deg vil få hjelp, men ikke via samme støtteordning hos nav som bare gir støtte om den enslige forelderen er på jobb.

Skrevet

Enslige mødre som tjener mindre enn deg vil få dekket mer av barnehagen gjennom kommunen, siste året kan de til og med få gratis barnehage så barna får gå litt i barnehage før skolestart.

Tror det er det du ikke forstår, de som har mindre enn deg vil få hjelp, men ikke via samme støtteordning hos nav som bare gir støtte om den enslige forelderen er på jobb.

Det var vel det jeg ikke visste ja. Forstår det når noen forklarer, er ikke dum😜 men flesteparten av svarene jeg fikk her dreide seg om at jeg ikke hadde krav på dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...