Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Jeg har fått avslag på stønad fra høsten av, fordi jeg skal i barselpermisjon. Da er det meningen at jeg skal holde fireåringen hjemme fra barnehagen dette kommende året? Er det noen som har klaget på et slikt vedtak og fått gjennom noe annet? Anonymkode: 11294...ea0
gale damen Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Men hvorfor får du flere barn når du har problemer med å forsørge det du allerede har? Jeg vet ikke hvilken situasjon du står i, men det forundrer meg med den særnorske holdningen om at NAV/staten skal ta ansvar for alt mulig for den enkelte.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Da søker du redusert betaling. Antar os er din eneste innkomst? Anonymkode: 9ba30...856
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Helt normalt at man kun får det hvis man er i tiltak via Nav, AAP fks. Jeg fikk også stønad til barnetilsyn da jeg var i tiltak via AAP og mistet det da jeg gikk i permisjon. Anonymkode: cd1a3...79a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 5 minutter siden, gale damen skrev: Men hvorfor får du flere barn når du har problemer med å forsørge det du allerede har? Jeg vet ikke hvilken situasjon du står i, men det forundrer meg med den særnorske holdningen om at NAV/staten skal ta ansvar for alt mulig for den enkelte. Jeg tjener nok til at jeg skal få sendt henne i barnehage uansett. Lurer mer på hva andre gjør og hva tanken til nav er. Er det (når man ikke har råd) meningen at barn skal tas ut av bhg? ps. Ikke min feil at mannen stakk halvveis i svangerskapet på Nr to. Alt så bra ut frem til da. Anonymkode: 11294...ea0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt normalt at man kun får det hvis man er i tiltak via Nav, AAP fks. Jeg fikk også stønad til barnetilsyn da jeg var i tiltak via AAP og mistet det da jeg gikk i permisjon. Anonymkode: cd1a3...79a Jeg er i full jobb, og får foreldrepenger. Har fått stønad til barnetilsyn noen måneder nå, og fikk beskjed om å søke på nytt i juli. Har nå fått avslag fordi jeg er i permisjon (gikk ut nå 25.6). Anonymkode: 11294...ea0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tjener nok til at jeg skal få sendt henne i barnehage uansett. Lurer mer på hva andre gjør og hva tanken til nav er. Er det (når man ikke har råd) meningen at barn skal tas ut av bhg? ps. Ikke min feil at mannen stakk halvveis i svangerskapet på Nr to. Alt så bra ut frem til da. Anonymkode: 11294...ea0 Hva tanken til nav er? Det er vel ikke nav/det offentlige som skal betale bhg? De dekker allerede størstedelen. En plass koster over 200 000 per barn per år. Vi betaler en brøkdel. For lavtlønnede finnes det ordninger gjennom kommune og redusert betaling/gratis kjernetid. Anonymkode: 9ba30...856
gale damen Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tjener nok til at jeg skal få sendt henne i barnehage uansett. Lurer mer på hva andre gjør og hva tanken til nav er. Er det (når man ikke har råd) meningen at barn skal tas ut av bhg? ps. Ikke min feil at mannen stakk halvveis i svangerskapet på Nr to. Alt så bra ut frem til da. Anonymkode: 11294...ea0 Men det du sier er "Da er det meningen at jeg skal holde fireåringen hjemme fra barnehagen dette kommende året? " Du antyder med det at dersom NAV ikke vil gi deg støtte, så tar du ungen ut av barnehagen. Ut fra det du sier nå, så er det ikke sånn at du ikke har råd til å han ungen i barnehagen selv om du er i permisjon, og da er det vel heller ikke helt urimelig at du ikke får støtte?
Optatium Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 30 minutter siden, gale damen skrev: Men det du sier er "Da er det meningen at jeg skal holde fireåringen hjemme fra barnehagen dette kommende året? " Du antyder med det at dersom NAV ikke vil gi deg støtte, så tar du ungen ut av barnehagen. Ut fra det du sier nå, så er det ikke sånn at du ikke har råd til å han ungen i barnehagen selv om du er i permisjon, og da er det vel heller ikke helt urimelig at du ikke får støtte? Beklager dårlig formulering. Jeg lurer rett ig slett på om det fra nav sin side er meningen at lavtlønnede som er alene da skal ha ungen hjemme fra barnehage. For noen er det ikke mulig å betale, selv om jeg strengt tatt kan.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, Optatium skrev: Beklager dårlig formulering. Jeg lurer rett ig slett på om det fra nav sin side er meningen at lavtlønnede som er alene da skal ha ungen hjemme fra barnehage. For noen er det ikke mulig å betale, selv om jeg strengt tatt kan. Da får de hjelp fra kommunen. For tredje gang. Anonymkode: 9ba30...856
Mamma_til_2 Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 35 minutter siden, Optatium skrev: Beklager dårlig formulering. Jeg lurer rett ig slett på om det fra nav sin side er meningen at lavtlønnede som er alene da skal ha ungen hjemme fra barnehage. For noen er det ikke mulig å betale, selv om jeg strengt tatt kan. De kan få redusert betaling eller innvilget barnetilsyn. Du kan søke redusert betaling men grunnen til at du ikke fikk alt dekket er nok for at du skal være hjemme og da trenger ikke de betale for barnetilsyn da du i nav's øyne ikke trenger det.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 Nav gir stønad til barnetilsyn når du må ha barnet i barnehage eller SFO for å kunne gjennomføre, utdanning eller jobbe. Når du skal være hjemme i permisjon, så trenger du strengt tatt ikke barnehageplass, for da kan du passe barna selv. Om du allikevel velger barnehageplass, så er det din sak og ikke noe som Nav skal dekke. Om man er alenemor med dårlig råd og skal ha permisjon, så er vel den logiske konklusjonen at man passer sine egne barn gratis. Anonymkode: b53a9...f4e
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 Du får støtte til barnetilsyn fordi du skal på jobb eller skole, om du bare skal være hjemme får du ingenting nei. Du kan søke om redusert foreldrebetaling om du tjener lite og er alene. Anonymkode: 247a2...818
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #14 Skrevet 9. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nav gir stønad til barnetilsyn når du må ha barnet i barnehage eller SFO for å kunne gjennomføre, utdanning eller jobbe. Når du skal være hjemme i permisjon, så trenger du strengt tatt ikke barnehageplass, for da kan du passe barna selv. Om du allikevel velger barnehageplass, så er det din sak og ikke noe som Nav skal dekke. Om man er alenemor med dårlig råd og skal ha permisjon, så er vel den logiske konklusjonen at man passer sine egne barn gratis. Anonymkode: b53a9...f4e Helt enig! Du skriver jo selv at du har råd til å sende henne til barnehage unnsett, så hvorfor skal du da få ekstra stønad? Og det er ikke krise hvis en fireåring er hjemme med mamma eller pappa. Vel, egentlig er det jo ikke noe problem siden du har råd uansett... Anonymkode: 0969c...e7a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig! Du skriver jo selv at du har råd til å sende henne til barnehage unnsett, så hvorfor skal du da få ekstra stønad? Og det er ikke krise hvis en fireåring er hjemme med mamma eller pappa. Vel, egentlig er det jo ikke noe problem siden du har råd uansett... Anonymkode: 0969c...e7a Jeg har ikke egentlig sagt at det er noe problem. Var mer at jeg stusset over begrunnelsen. Oppfattet vel at da må fireåringen ut av barnehage, om jeg ikke hadde hatt råd, og det syns jeg ikke egentlig er til barnets beste. Men, så visste jeg ikke om de andre ordningene og at de veide opp for dette. Anonymkode: 11294...ea0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #16 Skrevet 9. juli 2018 Så skal det sies at selv om jeg teknisk sett har råd, er det penger som hadde kommet veldig godt med. Men det er klart jeg sender henne i barnehagen, det trenger hun. Anonymkode: 11294...ea0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #17 Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så skal det sies at selv om jeg teknisk sett har råd, er det penger som hadde kommet veldig godt med. Men det er klart jeg sender henne i barnehagen, det trenger hun. Anonymkode: 11294...ea0 Samfunnet burde virkelig ikke sponse sånne som deg som er hjemme i permisjon. De pengene bør brukes til å hjelpe til de som virkelig trenger det, ikke til de som synes det er kjekt med litt ekstra. Anonymkode: 21f20...31a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #18 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Samfunnet burde virkelig ikke sponse sånne som deg som er hjemme i permisjon. De pengene bør brukes til å hjelpe til de som virkelig trenger det, ikke til de som synes det er kjekt med litt ekstra. Anonymkode: 21f20...31a To barn, forlatt i graviditeten, en mann som ikke betaler bidrag, sitter med 2000kr i mnd til overs på budsjettet som skal dekke lege, frisør, hygge og annet, eneansvar for hus og bil og nedbetaling på studielån. Nei, det er klart, kjekt med litt ekstra. Anonymkode: 11294...ea0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #19 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: To barn, forlatt i graviditeten, en mann som ikke betaler bidrag, sitter med 2000kr i mnd til overs på budsjettet som skal dekke lege, frisør, hygge og annet, eneansvar for hus og bil og nedbetaling på studielån. Nei, det er klart, kjekt med litt ekstra. Anonymkode: 11294...ea0 Men da har du vel heller ikke råd til det da? Anonymkode: 21f20...31a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #20 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så skal det sies at selv om jeg teknisk sett har råd, er det penger som hadde kommet veldig godt med. Men det er klart jeg sender henne i barnehagen, det trenger hun. Anonymkode: 11294...ea0 De tok med din økonomi da du søkte om barnetilsyn. De kom til konklusjonen at du hadde råd til å betale det selv. Anonymkode: 0969c...e7a
Mamma_til_2 Skrevet 9. juli 2018 #21 Skrevet 9. juli 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: To barn, forlatt i graviditeten, en mann som ikke betaler bidrag, sitter med 2000kr i mnd til overs på budsjettet som skal dekke lege, frisør, hygge og annet, eneansvar for hus og bil og nedbetaling på studielån. Nei, det er klart, kjekt med litt ekstra. Anonymkode: 11294...ea0 Klart det er kjekt med noe til overs, men det er redusert betaling du skal søke og det søker du om til kommunen.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #22 Skrevet 9. juli 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da har du vel heller ikke råd til det da? Anonymkode: 21f20...31a Jeg må jo det. Kan ikke ta en fireåring ut av barnehagen ett helt år. Finner vel en løsning. Bare undrer litt på hva nav tenker. Syns logikken er litt rar; jeg hadde fått stønad om jeg ikke var hjemme. Jeg skjønner at jeg er hjemme, men jeg trodde nav tok litt mer hensyn til barna. Anonymkode: 11294...ea0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #23 Skrevet 9. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må jo det. Kan ikke ta en fireåring ut av barnehagen ett helt år. Finner vel en løsning. Bare undrer litt på hva nav tenker. Syns logikken er litt rar; jeg hadde fått stønad om jeg ikke var hjemme. Jeg skjønner at jeg er hjemme, men jeg trodde nav tok litt mer hensyn til barna. Anonymkode: 11294...ea0 Med den logikken burde alle fått gratis barnehageplass, eller barnetilsyn i det minste Anonymkode: 21f20...31a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #24 Skrevet 9. juli 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må jo det. Kan ikke ta en fireåring ut av barnehagen ett helt år. Finner vel en løsning. Bare undrer litt på hva nav tenker. Syns logikken er litt rar; jeg hadde fått stønad om jeg ikke var hjemme. Jeg skjønner at jeg er hjemme, men jeg trodde nav tok litt mer hensyn til barna. Anonymkode: 11294...ea0 Hvorfor kan du ikke la fireåringen være hjemme? Du er jo der uansett. Anonymkode: 387ef...eee
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #25 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg må jo det. Kan ikke ta en fireåring ut av barnehagen ett helt år. Finner vel en løsning. Bare undrer litt på hva nav tenker. Syns logikken er litt rar; jeg hadde fått stønad om jeg ikke var hjemme. Jeg skjønner at jeg er hjemme, men jeg trodde nav tok litt mer hensyn til barna. Anonymkode: 11294...ea0 Nav ta mer hensyn til barna? Hva babler du om? Barn trenger voksne som kan ta vare på dem, ha omsorg for dem. Stimulere dem. Dette kan du gjøre med din fireåring hjemme! Anonymkode: 0969c...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå