Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere interiørstil?🏠

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg tenker ikke på jordkloden vår. 

hi

Anonymkode: 851fb...1fc

Nei, du har vært tydelig på den biten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, gale damen skrev:

Nei, du har vært tydelig på den biten.

Så bra. Da er det i hen misforståelser der.

hi

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Og du atte sa WHAT? Der forsvant brått respekt. 

Anonymkode: 1a386...ab6

Skrevet

Vi har en nøytral stil, hvis man kan kalle det en stil. Minimalistisk er den vel kanskje også.

Kun gjort mindre oppgraderinger av slitte møbler siden vi flyttet inn for ni år siden. Vi er i en flytteprosess nå. Og noen utskiftninger blir det jo nå. Må ha ny sofa da den vi har rett og slett ikke passer inn i den nye stua. Barna må få nye senger da de nå har køyeseng osv. Å bruke flere tusen på lamper og bilder er i mitt hode helt bak mål. Vi har så vi klarer oss, og kunne prioritert det. Men det er helt uaktuelt. Liker ikke bruk og kast på den måten.

Anonymkode: 0a625...714

Skrevet

Dette er jo bare trist! Hadde alle byttet stil så ofte ville det jo endt med en miljøkatastrofe... 

Anonymkode: 88a70...9e3

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra. Da er det i hen misforståelser der.

hi

Sjarmerende................

Anonymkode: 192de...7ee

Skrevet

Nei, vi bytter ikke stil. Vi har hatt samme smak i de 20 årene vi har bodd sammen. Vi har nettopp fått nytt hus. Den gamle sofaen er satt i loftsstuen litt sliten, men liker den fortsatt. Litt puter er byttet ut, noen lamper har blitt ødelagt, men lite er kastet.

Om du vil bytte stil og selger ting unna så er vel ikke det noen krise. De som fiser verden rundt for opplevelser forurenser vel enda mer. 

Anonymkode: 4b31e...9f0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

hi

Det er tydelig. 

Anonymkode: ae247...38a

Skrevet

Bytter ikke, men kan muligens skifte farge på en vegg hvis den trenger et strøk maling. Kanskje muligens også ommøblere litt hvis jeg får ånden over meg. Gjenstander blir aldri byttet ut og det er vel 2 år siden det kom en ny "pynteting" inn i huset. Gamle gjenstander dukker oftere opp, men blir ofte plassert i et skap eller i uthus fordi jeg har "reddet" dem. Tas fram ved behov for forandring.

Skrevet

Det du snakker om er vel typisk for dem som innreder "alt på en gang", i akkurat den stilen man liker der og da. De fleste vil etterhvert bytte ut ting gradvis over tid. Høres ut som dere kjører "alt på en gang" igjen, og veldig typete/en type stil som er in akkurat nå? 

Jeg bytter stil innimellom, men fordi huset er innredet over tid, med en blanding av nøytrale ting og slikt jeg liker der og da, blir det aldri store utlegg og bytting av alt på en gang. De større tingene som koster en del blir gjerne gjort over tid, og jeg bruker strategien "hvis jeg fremdeles liker det om X antall måneder så er det greit". Det er sjelden jeg gjør større innkjøp og endringer på impuls. Så jeg endrer vel aldri stil fra en dag til en annen ;)

Anonymkode: 07085...209

Skrevet

Vi bytter ikke «stil». Men vi bytter gradvis ut møbler og annet fra Ikea eller «arvet av naboen» og sånt etter hvert som vi får råd til det vi virkelig ønsker oss. Vi var unge med stram økonomi da vi flyttet sammen for 15 år siden, og har både bygget om, bygget ut, pusset opp, malt og investert i kvalitetsmøbler jevnlig i løpet av de årene. Nå har vi skolebarn, som behandler møbler annerledes enn yngre barn gjør, så nå er vi klare for å bytte ut utslitte sofaer med sofaer vi har hatt lyst på lenge.

Kjøpte Y-stoler nylig, for eksempel, etter å ha hatt lyst på dem i ti år, og kommer aldri til å bytte dem ut igjen. Men stolene vi hadde før det har vi både malt og trukket om stolputer til for å få dem til å vare litt til, og enda litt til, for å få større barn og samvittighet til å bruke såpass mye penger....

Anonymkode: 3820d...a18

Skrevet

Nei, vi bytter ikke interiørstil sånn som du gjør. Vi har malt i farger vi liker, kjøpt gode møbler som ikke går ut på dato, og kunsten på veggene er kjøpt inn over mange år og gir glede. Småting, som puter, duker, blomsterpotter, byttes ut i ny og ne, men jeg kan ikke se for meg hva som skulle få meg til å ville skifte ut nesten alt og bytte helt stil. Jeg tror trikset er å finne en basis som er såpass varig at man kan endre uttrykket på rommet med små detaljer. Stua mi ser helt annerledes ut til jul, med røde gardiner, røde puter, tunge tekstiler og mye pynt enn den gjør nå på sommeren med lyse, lette gardiner, lite pynt, grønne planter og friske blomster. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...