Gå til innhold

Samboer er venn med eksvenninne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har siden barndommen hatt ei venninne som jeg har elsket høyere enn noen andre venner. Vi har vært gjennom utrolig mye, både på godt og vondt. Jeg så på oss som et gammelt ektepar, søstre.. 

Etter et tøft år for begge kom hun endelig på besøk...og dro igjen dagen etter uten et ord - slettet meg fra sosiale medier og i det hele tatt fjernet meg fra livet hennes. Svarte ikke på sms, tlf..

Dette er selvfølgelig urolig tøft, jeg aner ikke hva jeg har gjort for å skape denne reaksjonen hos henne. Det gjør meg skikkelig stressa hver gang jeg tenker på det. Har gått gjennom dagen 1000 ganger i hodet, for meg var det en hyggelig dag😕

Problemet er at hun tydeligvis kun er sur på meg - og ikke samboeren min. Og DE har kontakt!! Vi har barn sammen og jeg vet blant annet at han sender henne bilder/film på Snap(ja, jeg sneik på telefonen til kjæresten min). Dette gjør så utrolig vondt for meg, men samtidig tør jeg ikke ta det opp med han. Jeg syns han burde forstå selv at det ikke er greit for meg, han er fullstendig klar over hvor vond denne situasjonen er for meg. 

Vanligvis ville jeg jo ha spurt venninna mi om råd, så prøver her i stedet. Hadde dere syns det var innafor at han har kontakt med henne? Og hvordan ville dere eventuelt tatt det opp? Ville dere prøvd å ta kontakt med venninna? Hele situasjonen spiser meg opp innvendig, så alle råd og tanker tas imot med stor takk☺️

Anonymkode: fde1f...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det skjedde noe mellom saboeren og venninna di🤔

Anonymkode: 1ddbe...de0

Skrevet

Be samboeren din finne ut hva som skjedde.

Anonymkode: ae7db...dd1

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Be samboeren din finne ut hva som skjedde.

Ja. La ham være din muldvarp!

Anonymkode: cdf3a...0aa

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det skjedde noe mellom saboeren og venninna di🤔

Anonymkode: 1ddbe...de0

Tenkte det med det samme jeg også. 

Han er passe dust som opprettholder kontakten, når han kjenner til historien. Ikke sikkert det har skjedd noe mellom dem. Me  at hun bare dro, og liksom er sur på deg, men holder kontakt med samboer er merkelig. 

Tøff deg opp og spør samboeren din.

Anonymkode: ca1f1...fae

Skrevet

Her MÅ du spørre samboer! Sett deg ned å snakk om dette før det spiser deg mer opp... Lykke til <3

Anonymkode: ff206...b72

Skrevet

Ts her. Takk for svar😊 Samboeren min snakket med henne før hun dro, og det eneste han sier er at hun sa at jeg burde sagt fra at jeg ikke ville ha henne der(i følge han gråt hun og var fra seg også og dermed vanskelig å prate med)..😕Som sagt hadde jeg en hyggelig dag, og han forsto heller ikke hva hun mente med dette. Han har også bedt henne ta kontakt med meg, og bedt meg ta kontakt med henne. Jeg stoler 100% på samboeren min og er helt sikker på at jeg er problemet hennes, tror ikke det har noe å gjøre med samboeren min.

Jeg er såpass såret at jeg ikke vet om jeg kan bli venn med henne igjen uansett, så hovedproblemet for meg er at de har kontakt. Er redd for at det bare ender i en stor krangel om jeg tar det opp, fordi jeg er såret og i forsvarsmodus😑

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ts her. Takk for svar😊 Samboeren min snakket med henne før hun dro, og det eneste han sier er at hun sa at jeg burde sagt fra at jeg ikke ville ha henne der(i følge han gråt hun og var fra seg også og dermed vanskelig å prate med)..😕Som sagt hadde jeg en hyggelig dag, og han forsto heller ikke hva hun mente med dette. Han har også bedt henne ta kontakt med meg, og bedt meg ta kontakt med henne. Jeg stoler 100% på samboeren min og er helt sikker på at jeg er problemet hennes, tror ikke det har noe å gjøre med samboeren min.

Jeg er såpass såret at jeg ikke vet om jeg kan bli venn med henne igjen uansett, så hovedproblemet for meg er at de har kontakt. Er redd for at det bare ender i en stor krangel om jeg tar det opp, fordi jeg er såret og i forsvarsmodus😑

Hele greia er jo sansynlig vis en stor misforståelse. Reis til henne og prat sammen. Et vennskap som dere hadde er verdt å kjempe for.

Skrevet

Mannen min ville ALDRI fortsatt å ha kontakt med en av MINE venninner dersom han visste om en slik bakgrunnshistorie. Greit nok at konflikten ikke er hans, men hvorfor i all verden har han behov for eller lyst til å fortsette å ha kontakt med denne venninnen?

Venninnen din oppfører seg utrolig barnslig som ikke vil si hvorfor hun har kuttet deg ut. Med mindre hun overhørte deg si stygge ting til samboeren din, f.eks. at du ikke egentlig ville ha henne der, er det ingen unnskyldning for å ikke engang ville snakke med deg/si hva dette handler om.

Jeg ville blitt utrolig lei meg dersom mannen min fortsatte å ha kontakt med en slik "venninne", selv om det var sporadisk.

Anonymkode: e9b13...a96

Skrevet

Så problemet er at hun trodde du ikke ville ha henne der? Hvordan kan hun ha fått det inntrykket?

Det virker som om du har litt å gå på når det gjelder å snakke åpent med menneskene i ditt liv, kommunikasjon er ekstremt viktig i alle menneskelige relasjoner. Er du typen som heller tyr til "silent treatment" enn å si hva som plager deg? Dette er ikke en strategi det kommer noe godt ut av for noen av partene.

Anonymkode: 64244...820

Skrevet

Jeg er venn med mannen til ei exvenninne. Ingen problem.  Problemene jeg og henne har har ingenting å gjøre med vårt vennskap, altså hans og mitt. 

Anonymkode: 976f7...69e

Skrevet

Jeg syns det høres rart ut. Min mann ville for det første funnet ut hva det gikk i, og fortalt henne at det hun trodde var feil. For det andre, han ville aldri ha fortsatt å vært venn med en ev mine venner om denne vennen dumpet meg, spesielt om det var en rar/tullete grunn. Ens partner skal alltid være lojal, om det ikke er tungtveiende grunner for noe annet. 

Anonymkode: e52da...521

Skrevet

Venninna høres ut som om hun har en personlighetsforstyrrelse. Good riddance.

Anonymkode: e0f26...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...