Anonym bruker Skrevet 3. juli 2018 #26 Skrevet 3. juli 2018 Bruker rundt 55 under konkurranser/løp og litt over timen under trening. Syns det er akkurat passe for å holde seg i form. Anonymkode: f4277...297
sug lut Skrevet 3. juli 2018 #27 Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør du? Ser ikke for meg deg som en løper, av en eller annen grunn... 😄 Anonymkode: 2cf30...a8f Vel, lev og lær.
Love my kidz Skrevet 3. juli 2018 #28 Skrevet 3. juli 2018 Da jeg deltok på kk-mila for 5 år siden løp jeg på 1 time og 16 minutter. Nå jogger jeg på 1 time og 25 minutter. Orker ikke å gi på når jeg mosjonerer. Disse turene er gull altså, popper opp så gode tanker.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #29 Skrevet 4. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: 48 min, halvmaraton 1.47, maraton 4 blank.. Mosjonist-tempo altså.. Anonymkode: 1b079...165 Si meg, er du dum, juger du eller fisker du etter komplimenter. Blir irritert på idioter som deg. Anonymkode: e0e0f...6ed
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #30 Skrevet 4. juli 2018 10 timer siden, sug lut skrev: Løper aldri så kort. Men løper halvmaraton på 1.34. Jeg vil jo tro du vil få en tid på 10 km når du løper lenger også altså 😂 Anonymkode: 930c0...d61
sug lut Skrevet 4. juli 2018 #31 Skrevet 4. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Si meg, er du dum, juger du eller fisker du etter komplimenter. Blir irritert på idioter som deg. Anonymkode: e0e0f...6ed Hvorfor er du så provosert? Ingen av tidene hun viser til er mer enn mosjonistfart, selv om hun løper fortere enn deg.
sug lut Skrevet 4. juli 2018 #32 Skrevet 4. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg vil jo tro du vil få en tid på 10 km når du løper lenger også altså 😂 Anonymkode: 930c0...d61 Hehe joda 😁 men ikke 10km bare for å gå i mål der, så aldri 10 km full spiker.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #33 Skrevet 4. juli 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, du går ikke ei mil på en halv time hvis mener det med dette svaret altså😉 Anonymkode: 8b62f...5c6 Hun mente at hun går ei mil på rundt 2 tiner, og antar hun jogger dobbelt så fort - altså 1 time... Anonymkode: e551c...d3d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #35 Skrevet 4. juli 2018 1 time på 1 mil er vel et helt vanlig mosjonismål? Synes det er bra jeg, fin trening å løpe en mil på en time. Selv om det ikke er en bra tid i konkurransesammenheng er det en bra tid i mosjonistsammenheng. Anonymkode: 03d8f...560
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #36 Skrevet 4. juli 2018 1 time siden, sug lut skrev: Hvorfor er du så provosert? Ingen av tidene hun viser til er mer enn mosjonistfart, selv om hun løper fortere enn deg. Nå må du slutte. Jeg har drevet med løping i hele mitt liv og dette er over mosjonistfart. Det er bare å sjekke resultatlister i løp. En mil på 48 minutter er en god tid i de fleste aldersgrupper. Under 1:50 på en halv er også bra. 4 på maraton er ikke superbra, det er jeg enig i, mulig den siste kan bikke over til mosjonist. For meg viser det bare at hun nok ikke trener så mye langdistanse. Men alt i alt så er vedkommende som har disse tidene en person som ikke bare kan kalles mosjonist altså. Og det blir litt flåsete å si slik i en tråd som dette. Trening er bra, utgangspunktet i denne tråden var om en time på mila er dårlig. Nei, det er ikke dårlig, for å klare en time på mila må man faktisk ha en viss mengde trening. Anonymkode: e0e0f...6ed
sug lut Skrevet 4. juli 2018 #37 Skrevet 4. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå må du slutte. Jeg har drevet med løping i hele mitt liv og dette er over mosjonistfart. Det er bare å sjekke resultatlister i løp. En mil på 48 minutter er en god tid i de fleste aldersgrupper. Under 1:50 på en halv er også bra. 4 på maraton er ikke superbra, det er jeg enig i, mulig den siste kan bikke over til mosjonist. For meg viser det bare at hun nok ikke trener så mye langdistanse. Men alt i alt så er vedkommende som har disse tidene en person som ikke bare kan kalles mosjonist altså. Og det blir litt flåsete å si slik i en tråd som dette. Trening er bra, utgangspunktet i denne tråden var om en time på mila er dårlig. Nei, det er ikke dårlig, for å klare en time på mila må man faktisk ha en viss mengde trening. Anonymkode: e0e0f...6ed Tja, hva vil du kalle det da? 1.50 på halv er selvsagt ikke noe man gjør uten trening, men det er jo ikke akkurat noe man vinner klassen på - om du stiller i 25-39 år vil det ikke få deg inn blant de femti beste engang, og jeg vil påstå at man er godt ute i mosjonistenes rekker med den tida, dette er ikke folk som satser voldsomt. 48 på 10 km vil si du ikke er blant de beste 100 i for eksempel Sentrumsløpet, du kommer inn på nesten 150% av tida til vinneren. Om ikke det er mosjonistfart så har du virkelig generøst vide båser for toppidretten.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #39 Skrevet 4. juli 2018 1 minutt siden, sug lut skrev: Tja, hva vil du kalle det da? 1.50 på halv er selvsagt ikke noe man gjør uten trening, men det er jo ikke akkurat noe man vinner klassen på - om du stiller i 25-39 år vil det ikke få deg inn blant de femti beste engang, og jeg vil påstå at man er godt ute i mosjonistenes rekker med den tida, dette er ikke folk som satser voldsomt. 48 på 10 km vil si du ikke er blant de beste 100 i for eksempel Sentrumsløpet, du kommer inn på nesten 150% av tida til vinneren. Om ikke det er mosjonistfart så har du virkelig generøst vide båser for toppidretten. Det er nok lott ulikt hva man legger i "mosjonist". Noen tenker på dem som trener men ikke på landslagsnivå/toppidrettsnivå som mosjonister. Andre setter grensen ved dem som ikke konkurrrer i det hele tatt eller i hvertfall ikke løper for å få en god plassering i et løp. Anonymkode: 2e534...ef8
MTF Skrevet 4. juli 2018 #40 Skrevet 4. juli 2018 Det kommer an på om jeg løper ute eller på mølle. Løper jeg ute her vi bor, er det en del bakker, særlig på slutten. Da bruker jeg ca 55-50 min. På mølle kuttes gjerne den tiden med 5 min. Jeg løper ikke på tid egentlig, og er aldri med på løp. Løper for min egen del, men pleier å måle tiden pga treningsapp som jeg bruker, da kommer det jo opp. På møllen kommer det jo også opp.
sug lut Skrevet 4. juli 2018 #41 Skrevet 4. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok lott ulikt hva man legger i "mosjonist". Noen tenker på dem som trener men ikke på landslagsnivå/toppidrettsnivå som mosjonister. Andre setter grensen ved dem som ikke konkurrrer i det hele tatt eller i hvertfall ikke løper for å få en god plassering i et løp. Anonymkode: 2e534...ef8 Nettopp. Men det er jo heller ikke noe galt i være en god mosjonist. Tvert i mot -- få hele folket i joggesko for min del, jo flere som faktisk rører på seg, jo bedre.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #42 Skrevet 4. juli 2018 5 minutter siden, sug lut skrev: Tja, hva vil du kalle det da? 1.50 på halv er selvsagt ikke noe man gjør uten trening, men det er jo ikke akkurat noe man vinner klassen på - om du stiller i 25-39 år vil det ikke få deg inn blant de femti beste engang, og jeg vil påstå at man er godt ute i mosjonistenes rekker med den tida, dette er ikke folk som satser voldsomt. 48 på 10 km vil si du ikke er blant de beste 100 i for eksempel Sentrumsløpet, du kommer inn på nesten 150% av tida til vinneren. Om ikke det er mosjonistfart så har du virkelig generøst vide båser for toppidretten. Tror kanskje du nå sammenligner med de profesjonelle løperne. Selvsagt er 48 langt unna vinneren. Det kommer faktisk profesjonelle løpere til alle løp i Oslo. Også klubber stiller med lag. Å sammenligne en som løper på fritiden med en som trener for dette, eller noe større er jo idioti. Tidene kan defor ikke sammenlignes med toppidretten. At du sammenligner deg med Dahle stiller deg da i mosjonistklassen selvsagt, men denne tråden handler om vanlige folk som trener på fritiden. Ikke vanlige folk opp mot toppidretten. Anonymkode: e0e0f...6ed
gale damen Skrevet 4. juli 2018 #43 Skrevet 4. juli 2018 To og en halv time, tenker jeg. Jeg løper ikke, og går sakte 🙂
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #44 Skrevet 4. juli 2018 52 minutter siden, sug lut skrev: Nettopp. Men det er jo heller ikke noe galt i være en god mosjonist. Tvert i mot -- få hele folket i joggesko for min del, jo flere som faktisk rører på seg, jo bedre. Helt enig. Jeg skulle gjerne vært en supermosjonist sm løp like raskt som deg, men slik tingene er er jeg veldig glad for å kunne gjennomføre en økt i uka. Det er bedre enn ingenting. (På søndag tok jeg faktisk igjen 2 andre joggere på runden min. Det er ikke ofte det skjer 😅) Anonymkode: 2e534...ef8
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #45 Skrevet 4. juli 2018 Alle glemmer visst eget utgangspunkt! Jeg har alltid løpt sent. Har liksom bare "ett tempo".... Jeg fant jogging i voksen alder og har to halvmaraton bak meg. Begge på 2t (hhv pluss og minus ett minutt) samt kk-mila på 55min. Når jeg jogger for vanlig treningsformål holder jeg tempo på mellom 0600 og 0630 min/km.... Jeg kan presse meg ned i tider på 0530 og rett under hvis jeg over tid jobber mot det målet. Men da må det være flatt underlag!! Om jeg klarer holde snittempo på ei mil på mellom 55min og 1t så krever det at jeg trener målbevisst i en måned +/-, og presse meg lenger ned en det (over flere km)vet jeg ikke om er mulig. Da trenger jeg profesjonell hjelp vil jeg tro for å jobbe med hodet, løpestil, kosthold,- alt.... Jeg jogger mye! Men mine tider er langt fra gode sammenlignet med de mosjonister jeg kjenner. Jeg har venner som har begynt å løpe for to-tre år siden og som trener mer uregelmessig og mindre enn meg. De kommer seg lett under 0530/km på en helt vanlig joggetur "rundt bygda",- og alle mine venner som deltok sammen med meg på min 2. halvmaraton løp på mellom 1t 50 min og 1t 55min, det var tre stk som hadde begynt å løpe for under et år siden. Jeg hadde holdt på i 7-8 år og hadde en halvmaraton bak meg... Første gang jeg deltok hadde jeg med ei venninde som hadde vært løper som ung, hun hadde trent i rett over 6mndr (fødte for 8 mndr siden) hun kom i mål på 1t og 46 min..... (det var vel 15 år siden hun sluttet å trener helt mer eller mindre) Hvor fort man klarer løpe ei mil er personlig. Noen er kjappe noen er trege... Sånn er det. Å komme under 1 t er kjempebra for meg,- men dårlig for deg. For andre er det å jogge 10 km under 1t 30 min det beste de kan drømme om hvis de ikke får hjelp med teknikk osv, men selv med dette til stede er noen av oss ikke skapt til å løpe mila på under 1t 20 min. .Alle KAN ikke løpe 10km like fort. Det fungerer ikke sånn!!! Hvis alle kan løpe 10 km under 60 min, så er det det samme som å si at alle kan bli verdensmestere på 10 000. Man må bare trene nok og riktig!!!! Men sånn er det jo ikke! Det kan vi vel være enig i! Noen har potensiale til å bli verdensmestere, andre ikke. Kanskje har noen potensialet til å kunne blitt det om de hadde startet tidlig nok og fått riktig trening og oppfølging, jeg VET jeg ikke har det potensialet pga min "treghet"...Genen deres vil gjøre at de med litt trening lett kommer under 50 min på 10km, genen mine gjør at jeg med samme innsats ikke klarer jogge fortere enn 1t 15 min pr/km. Der jeg kan presse meg ned til 1t mila, så kan disse med same intensitet presse seg ned til under 40 min på mila.... Det vil si at HI kanskje har en BEDRE prestasjon når hun løper 10 km på 1t enn hva vedkommende som sa at dette var dårlig har når denne løper ned på under 50 min gitt dennes utgangspunkt! For HI var det super tid, for den andre er vil en slik tid kanskje tilsvare at HI brukte nærmere 1t 20 min! Det er kroppen som løper som bestemmer om det er bra/dårlig tid!!! Anonymkode: 03275...926
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #46 Skrevet 4. juli 2018 3 timer siden, sug lut skrev: Tja, hva vil du kalle det da? 1.50 på halv er selvsagt ikke noe man gjør uten trening, men det er jo ikke akkurat noe man vinner klassen på - om du stiller i 25-39 år vil det ikke få deg inn blant de femti beste engang, og jeg vil påstå at man er godt ute i mosjonistenes rekker med den tida, dette er ikke folk som satser voldsomt. 48 på 10 km vil si du ikke er blant de beste 100 i for eksempel Sentrumsløpet, du kommer inn på nesten 150% av tida til vinneren. Om ikke det er mosjonistfart så har du virkelig generøst vide båser for toppidretten. Ikke alle har så vanvittig prestasjonsjag og flink jente-komplekser som enkelte her. Synes det er veldig trist å se at for enkelte er ingenting i verden bra nok noen gang. Må være tungt å leve slik. Anonymkode: a46a2...935
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #47 Skrevet 4. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt enig. Jeg skulle gjerne vært en supermosjonist sm løp like raskt som deg, men slik tingene er er jeg veldig glad for å kunne gjennomføre en økt i uka. Det er bedre enn ingenting. (På søndag tok jeg faktisk igjen 2 andre joggere på runden min. Det er ikke ofte det skjer 😅) Anonymkode: 2e534...ef8 Jeg kan ikke lenger trene kondisjon i det hele tatt på grunn av helsa, var langdistanseløper tidligere. Men trener desto mer styrke og holder meg i form Anonymkode: a46a2...935
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #48 Skrevet 4. juli 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror kanskje du nå sammenligner med de profesjonelle løperne. Selvsagt er 48 langt unna vinneren. Det kommer faktisk profesjonelle løpere til alle løp i Oslo. Også klubber stiller med lag. Å sammenligne en som løper på fritiden med en som trener for dette, eller noe større er jo idioti. Tidene kan defor ikke sammenlignes med toppidretten. At du sammenligner deg med Dahle stiller deg da i mosjonistklassen selvsagt, men denne tråden handler om vanlige folk som trener på fritiden. Ikke vanlige folk opp mot toppidretten. Anonymkode: e0e0f...6ed Nettopp. Og de aller fleste med småbarn, full jobb og hus er ikke profesjonelle idrettsutøvere. Trener man løping 20 timer i uka, vil jeg mene at man kanskje burde vente med å få barn. Anonymkode: a46a2...935
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #49 Skrevet 4. juli 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, du går ikke ei mil på en halv time hvis mener det med dette svaret altså😉 Anonymkode: 8b62f...5c6 Nå vet jeg ikke hva du regner som gangfart, men jeg går i alle fall i 5 km/t.. Det dobbelte av gangfart blir da.. 10 km/t.. eller? Anonymkode: 78014...036
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #50 Skrevet 4. juli 2018 Benhinnebetennelsen vil blusse opp og bekkenløsningen klage om jeg våger meg ut på noe sånt. Men siden jeg en gang i tiden jogget 3km på 18 minutter vil jeg tro at med litt trening vil jeg klare det på 1time og 10 min kanskje? Idk... Anonymkode: 36c0f...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå