hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Jeg er rett og slett livredd akkurat nå. Jeg har tidligere vært gravid utenfor livmor der de valgte under operasjon at de sku beholde egglederen fosteret satt i. Dette var fordi jeg hadde en defekt og de ville jeg sku ha sjanse til å bli gravid igjen. Vell, jeg er gravid igjen! Jeg fikk posetiv test lørdag forje uke, dro til legen tirsdag og tok blodprøve(HCG). Samme kveld oppdaget jeg mørkt brunt utflod. Jeg ringte til kk med engang og forklarte men de sa jeg måtte dra til legevakten hvis det var akutt også bli henvist videre. Var hos gynekolog onsdag og hun fant ikke foster i livmoren(såg ikke egglederen) men sa at det sikkert var spontan men jeg sku ta en blodprøve til for å måle hcg igjen. Fikk melding av legen min etter de var stengt på torsdag at den var stege fra 217 til 299 på et døgn. Og at hun regnet med jeg hadde oppfølging av gynekologen og sku inn igjen fredagen. Som jeg ikke hadde! Jeg ringte gynekologen fredagen der jeg fikk beskjed om at hun hadde henvist meg videre til en annen og at hun ikke kunne utelukke gravid utenfor livmor eller spontan. (Hun var ledig fra halv1 men sku ha ferie så derfor ble jeg henvist videre). Jeg måtte ringe den nye gynekologen for å avtale. Det var stengt hele fredagen. Nå er det søndag, jeg har blødd alt fra nesten svart utflod, brunt og lysebrunt i 5 dager nå og sitter bare å venter på akutt smerte der jeg mister eggleder og sjansen for å få et barn blir minimal. Jeg har ikke noen smerter i magen, men kjenner stikking og strekning i magen. (mest på høyre).. HJELP! Noen råd?
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #2 Skrevet 1. juli 2018 (endret) 8 minutes ago, hjelpesløs said: Endret 1. juli 2018 av hjelpesløs
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2018 3 minutes ago, hjelpesløs said: Har allerede gjort det flere ganger, ringte i går og forklarte alt men er ikke mye de kunne gjøre. Ringte i dag og men fikk beskjed om at jeg måtte ringe hvis det var akutt med smerter hvis ikke vente til i morgen for å dra til legen
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 Det er ikke så mye mer å gjøre en å vente... Får du sterke smerter så dra på Lgv, og bli sendt videre til Gyn avd på sykehuset. I morgen (hvis ikke det har blitt verre i dag) så må du purre opp gynekologen(e) du har vært i kontakt med, eller Evt ny ø-hjelp time hos fastlegen som også kan hendvise deg direkte til Gyn avd på sh. Vet det er leit, men 🤷🏻♀️ Anonymkode: 85bca...2ac
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2018 Får bare håpe jeg får skikkelig hjelp i morgen da.. jeg forstår ikke at slike ting som dette blir bare sitter på vent! Forje legen jeg hadde skjønte med engang hva jeg hadde når jeg sa jeg hadde hatt mensen i 1mnd og mye smerter. Ble sendt rett på kk og operasjon samme dag. Noe jeg ikke vil oppleve igjen
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #7 Skrevet 1. juli 2018 4 minutter siden, hjelpesløs skrev: Får bare håpe jeg får skikkelig hjelp i morgen da.. jeg forstår ikke at slike ting som dette blir bare sitter på vent! Forje legen jeg hadde skjønte med engang hva jeg hadde når jeg sa jeg hadde hatt mensen i 1mnd og mye smerter. Ble sendt rett på kk og operasjon samme dag. Noe jeg ikke vil oppleve igjen Så utrolig trist å høre 😢 Du kan bli gravid med ivf 💑 Anonymkode: 71721...083
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2018 Ja, eneste er at jeg har lest at hvis jeg ikke har eggledere er det bare 30% sjans for å lykkes😱 Men er verdt et forsøk absolutt!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #9 Skrevet 1. juli 2018 Hei.. forstår du er engstelig .. så lenge du ikke har smerter eller blør kraftig så må du bare vente det ut dessverre 🌸 Anonymkode: b98e4...e4c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #10 Skrevet 1. juli 2018 Men har du bare en eggleder ? Har du operert bort den andre ? Anonymkode: b98e4...e4c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #11 Skrevet 1. juli 2018 Hva med å dra til legevakta og klage på smerter? Det hadde jeg gjort! Dette er altfor dårlig oppfølging og det kan koste deg veldig dyrt! Anonymkode: 1d065...3ca
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #12 Skrevet 1. juli 2018 Selvsagt kjip situasjon, men egglederen kan bli ødelagt selv om den ikke sprekker. Jeg hadde vurdert å gå til en privat gynekolog i morgen. Anonymkode: 44cd4...c59
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #13 Skrevet 1. juli 2018 Har du noen murringer eller annet ubehag som kan tyde på exu? Når jeg mistenkte det samme reiste jeg på blv og sa at jeg hadde mer vondt enn jeg hadde og at jeg tidligere hadde hatt en exu. Legen på blv trodde meg ikke egentlig ikke, men når jeg insisterte på at hun i det minste kunne ringe kk, gjorde hun det til slutt og jeg ble sendt direkte opp dit. Og der ble det konstatert exu med blødning i buken. Anonymkode: a8d8a...ea6
Optatium Skrevet 1. juli 2018 #14 Skrevet 1. juli 2018 50 minutter siden, hjelpesløs skrev: Ja, eneste er at jeg har lest at hvis jeg ikke har eggledere er det bare 30% sjans for å lykkes😱 Men er verdt et forsøk absolutt! Tøys. Det er ikke dårligere sjans for å bli gravid med ivf uten eggledere.
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2018 57 minutes ago, Anonym bruker said: Men har du bare en eggleder ? Har du operert bort den andre ? Anonymkode: b98e4...e4c Nei, jeg har to. En defekt og en tett. De beholdt den det var foster i fordi den andre var defekt
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #16 Skrevet 1. juli 2018 32 minutes ago, Anonym bruker said: Har du noen murringer eller annet ubehag som kan tyde på exu? Når jeg mistenkte det samme reiste jeg på blv og sa at jeg hadde mer vondt enn jeg hadde og at jeg tidligere hadde hatt en exu. Legen på blv trodde meg ikke egentlig ikke, men når jeg insisterte på at hun i det minste kunne ringe kk, gjorde hun det til slutt og jeg ble sendt direkte opp dit. Og der ble det konstatert exu med blødning i buken. Anonymkode: a8d8a...ea6 Kjennes ut som stikking og strekning i magen, og i går kveld og dag tidlig var det mest på høyre side. Men jeg følte det var rett under ribbebeina.. tror jeg bare må gjøre det samme i morgen, overdrive litt mer enn det er. Har ingen tro på at dette kan være noe annet enn exu 😕 selvfølgelig blir jeg evig glad hvis det ikke er det, men ja.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #17 Skrevet 1. juli 2018 1 time siden, hjelpesløs skrev: Da hadde jeg tatt en hvit løgn og sagt jeg hadde smerter! De må ta deg på alvor. Anonymkode: fbe44...8b9
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #18 Skrevet 1. juli 2018 29 minutter siden, hjelpesløs skrev: Kjennes ut som stikking og strekning i magen, og i går kveld og dag tidlig var det mest på høyre side. Men jeg følte det var rett under ribbebeina.. tror jeg bare må gjøre det samme i morgen, overdrive litt mer enn det er. Har ingen tro på at dette kan være noe annet enn exu 😕 selvfølgelig blir jeg evig glad hvis det ikke er det, men ja. Dra på legevakten og overdriv smertene. Og det stemmer det som blir sagt lengre oppe, egglederne har ingenting å si mtp ivf. Anonymkode: a8d8a...ea6
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #19 Skrevet 1. juli 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Dra på legevakten og overdriv smertene. Og det stemmer det som blir sagt lengre oppe, egglederne har ingenting å si mtp ivf. Anonymkode: a8d8a...ea6 Men tror du jeg kommer fortere til på kk hvis jeg går på legevakten nå istedenfor å gå til legen i morgen der det er full booket før ferie ?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #20 Skrevet 1. juli 2018 20 minutter siden, hjelpesløs skrev: Men tror du jeg kommer fortere til på kk hvis jeg går på legevakten nå istedenfor å gå til legen i morgen der det er full booket før ferie ? Umulig å vite, men om du er reelt bekymret ville jeg fått på blv i dag. Da må de snakke med kk og så må de vurdere om du skal inn der i dag. Anonymkode: a8d8a...ea6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #21 Skrevet 1. juli 2018 Hvor langt er du på vei? Hvis det er før uke 7 har du antakelig tid å vente. Er du lengre på vei ville jeg ønsket ny ultralyd. Men jeg trur egentlig ikke det er noe fare med så lav hcg. Men du må følges opp ja. Anonymkode: 63232...679
hjelpesløs Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #22 Skrevet 1. juli 2018 Gikk på legevakten fikk dra på kk. Heldigvis fordi kom plutselig mye smerter så nå håper jeg de finner ut av dette.. er i uke 7+4 ut ifra sist jeg hadde mens
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #23 Skrevet 1. juli 2018 32 minutter siden, hjelpesløs skrev: Gikk på legevakten fikk dra på kk. Heldigvis fordi kom plutselig mye smerter så nå håper jeg de finner ut av dette.. er i uke 7+4 ut ifra sist jeg hadde mens Lykke til! Anonymkode: 85bca...2ac
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #24 Skrevet 1. juli 2018 52 minutter siden, hjelpesløs skrev: Gikk på legevakten fikk dra på kk. Heldigvis fordi kom plutselig mye smerter så nå håper jeg de finner ut av dette.. er i uke 7+4 ut ifra sist jeg hadde mens Veldig bra du reiste, og at de sendte deg opp der! Det er idiotisk at man må mase og overdrive for å bli tatt på alvor både på blv og på kk! Du må ha masse lykke til!❤ Anonymkode: a8d8a...ea6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #25 Skrevet 1. juli 2018 Leste de første innleggene, og skulle svare at: Ja, dessverre har du nok ganske sikkert en ny exu. Vedder armen min på det. Om du nokså nylig har testet positivt (og du tester rundt ikm), er du nok ikke lenger på vei enn at du skal kunne vente til gyn åpner i morgen. Får du akutt vondt, ikke nøl med å ringe med en gang! Men så ser jeg nå at du alt har tatt turen. Lykke til på kk. Håper at de finner ut av det. Erfaring sier at det dessverre kan dra ut iom du «bare» er 7+4. Fosteret er enda så lite, at de vil ikke kunne se det for sikkert i egglederen. Da blir du nok liggende på vent til det blir akutt. Ved hcg over 1000, skal de kunne se noe i egglederen (om det er der det sitter). Masse lykke til! Leit at du skal måtte gå gjennom dette Anonymkode: d7a69...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå