Gå til innhold

Ferieavvikling i barnehagen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Pedagogisk leder på småbarnsavdelingen begynner ikke på jobb igjen før mandag 6. August. Jeg reagerer på det. 

Jeg skjønner jo at de ansatte må ha ferie på ulike tider. Men i forhold til tilvenningen og ta i mot «gamle» barn burde jo Hun vært tilbake 30. Juli. Er jeg helt på jorde her? Jeg vurderer å si noe 

Anonymkode: 07690...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke sikkert noen av barna hun skal være primærkontakt for neste år begynner før 6, august?

Alle de nye barna kommer sjelden samme uke, de har gjerne tilvenning i hele august.

Anonymkode: 39507...e05

Skrevet

Her kjører de tilvenning ut august. Primærkontakt har aldri mer enn ett nytt barn på oppstart. De setter av en hel uke til dette. Ikke nødvendigvis leder som er primærkontakt. 

Anonymkode: f0e75...f74

Skrevet

Eh.... hvorfor må man være pedagog for å ta i mot barn etter ferien? Du vet at det faktisk ofte er assistentene som kjenner barna best og barna har ofte klare favoritter i assistentene? Det er de som er der hele tiden... pedagogen har møter og mye annet arbeid som tar tid fra barna. 

Hva tenker du liksom? At barn må tas i mot på en pedagogisk måte? :D Jeg tror nok andre uten 3 års høyskole skal klare å ta i mot barnet ditt på morgen altså! Dessuten - tenker du at den stakkars pedagogen skal stå i gangen hele dagen da? For å ta imot 18 barn og snakke med alle foreldre er ikke gjort på 3 sekunder.... det er ikke noe hun eller han kan gjøre uansett. 

Teiteste innlegget ever.... Om du er så redd for den pedagogiske oppfølgningen så får du vente med å sende til ped er tilbake da. 

Anonymkode: d1892...2ac

Skrevet

Er nok Ikke så uvanlig det. Men så lenge det ikke er bare vikarer ellers på avdelingen så tenker jeg at de andre ansatte fint klarer å ta seg av tilvenningen. 

Jeg velger bevisst oppstart etter 10 aug, enten de begynner i bhg for første gang eller etter ferie nettopp for å unngå det at det er mangel på det faste personalet pga ferie og at det har begynt å roe seg litt i forhold til tilvenning. Det er ikke bare bare å skulle begynne i bhg, liten, ny og ukjent og ha 10-15 hylende andre barn rundt seg.

Anonymkode: 91bfc...433

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh.... hvorfor må man være pedagog for å ta i mot barn etter ferien? Du vet at det faktisk ofte er assistentene som kjenner barna best og barna har ofte klare favoritter i assistentene? Det er de som er der hele tiden... pedagogen har møter og mye annet arbeid som tar tid fra barna. 

Hva tenker du liksom? At barn må tas i mot på en pedagogisk måte? :D Jeg tror nok andre uten 3 års høyskole skal klare å ta i mot barnet ditt på morgen altså! Dessuten - tenker du at den stakkars pedagogen skal stå i gangen hele dagen da? For å ta imot 18 barn og snakke med alle foreldre er ikke gjort på 3 sekunder.... det er ikke noe hun eller han kan gjøre uansett. 

Teiteste innlegget ever.... Om du er så redd for den pedagogiske oppfølgningen så får du vente med å sende til ped er tilbake da. 

Anonymkode: d1892...2ac

Veldig enig i dette. Jeg foretrekker å ha en assistent som primærkontakt til mine nettopp fordi de er mer tilstede. Primærbarna til pedagogen blir ofte urolig når pedagogen går for å dra på møter, plantid osv.

Anonymkode: 6dc1f...f89

Skrevet

Klager du på at hun kommer en dag senere????? Virkelig ?

Anonymkode: d3bc1...cb4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Klager du på at hun kommer en dag senere????? Virkelig ?

Anonymkode: d3bc1...cb4

Barnehagene åpner 30.07 de fleste steder, så hun kommer en uke senere antagelig ;) Ikke at jeg ser noe problem med det heller liksom.... (jeg er ikke hi). 

Anonymkode: d1892...2ac

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klager du på at hun kommer en dag senere????? Virkelig ?

Anonymkode: d3bc1...cb4

Les innlegget en gang til du👍

Anonymkode: ff227...28c

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klager du på at hun kommer en dag senere????? Virkelig ?

Anonymkode: d3bc1...cb4

Du burde gjøre matteoppgaver fremfor å henge på DIB. 

Anonymkode: f0e75...f74

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pedagogisk leder på småbarnsavdelingen begynner ikke på jobb igjen før mandag 6. August. Jeg reagerer på det. 

Jeg skjønner jo at de ansatte må ha ferie på ulike tider. Men i forhold til tilvenningen og ta i mot «gamle» barn burde jo Hun vært tilbake 30. Juli. Er jeg helt på jorde her? Jeg vurderer å si noe 

Anonymkode: 07690...c03

Du er ikke bare på jordet, du er langt til skogs. Her har administrerende direktør ferie når jeg er tilbake på jobb, har ikke vurdert å klage 😉

Anonymkode: 66a07...238

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke bare på jordet, du er langt til skogs. Her har administrerende direktør ferie når jeg er tilbake på jobb, har ikke vurdert å klage 😉

Anonymkode: 66a07...238

Haha, litt forskjell på voksne og barn. 😂😂😂

Anonymkode: f0e75...f74

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, litt forskjell på voksne og barn. 😂😂😂

Anonymkode: f0e75...f74

Hva er forskjellen i dette tilfelle? Hvorfor er det viktig at pedagogisk leder er der ved oppstart?

Anonymkode: 2abfe...7d1

Skrevet

Hva tenker du å oppnå med å si noe om det? At hun avbryter ferien sin tidligere? Hvis de har gjort det sånn, så er det nok fordi det fungerer hos de. Alle barna begynner jo isannsynligvis kke samme dag, så da har kanskje hun noen tilvenninger når hun kommer tilbake. Man trenger ikke være pedagog for å ha tilvenning.

Jeg jobber som pedleder og hos oss har  ikke de ansatte på "tilvenningteamet" lov til å ha ferie i august. Med "tilvenningsteam" mener jeg ett års gruppa med alle minste nye barna. Vi har valgt å gjøre det sånn fordi vi har aldersinndelte grupper og vi har som regel 10 - 15 barn 1 åringer som begynner i løpet av august, og da trenger alle ansatte på det teamet å være der. Vi har ikke primærkontakter i det hele tatt, men fordeler de nye ungene mellom oss, det spiller ingen rolle om det er ped leder, fagarbeider eller assistent. Jeg stoler 110 % på mine dyktige kollegaer uansett utdannelse.

Så ja, jeg synes du er helt på jordet. Hva mener du pedagogisk leder skal bidra med som du ikke får av de andre ansatte?

Anonymkode: e1d6a...1a0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellen i dette tilfelle? Hvorfor er det viktig at pedagogisk leder er der ved oppstart?

Anonymkode: 2abfe...7d1

Hvis du gidder leser mitt andre svar vil du se hva jeg mener om saken. Dette var en kommentar på at sammenlikningen var litt dårlig. 

Anonymkode: f0e75...f74

Skrevet

"Sommeråpen" barnehage er som regel uke 26-31 hvor barn og ansatte avvikler ferie og slår sammen avdelingene. I barnehagen jeg er ped.leder i må alle ansatte være tilbake på jobb 13. august, ingen forskjell på ped.leder eller andre. Jeg har barna på SFO og er tilbake på jobb 30. juli. 

Jeg forstår heller ikke hvorfor du mener ped.leder må være tilbake, viktigst er vel ansatte på avdelingen barn kjenner? 

Anonymkode: 8bee3...fc7

Skrevet

Tilvenning av nye barn og mottak av "gamle" barn er to forskjellige ting. Den første planlegges nøye og barna fordeles, mens jeg vil tro de barna som gikk der i fjor, kjenner alle voksne på avdelingen og fint kan komme tilbake til hvem som helst av dem. Det er realiteten i barnehageverden. Du får prøve å tenke på hvor låst barnehageansatte allerede er med tanke på når de kan ta ferie, og unne dem litt. Det er litt av en kabal som skal gå opp.

Anonymkode: cea93...535

Skrevet

Jeg er selv pedleder og får ikke ta ferie i august.  Nettopp for å være tilbake når nye barn starter. 

Anonymkode: 821ae...753

Skrevet

Der jeg jobber får ikke ped.leder eller bua/ assistent ferie i august. Men uke 31 er en delt uke mellom juli-august  og da har noen fri hos oss 

Anonymkode: ba5b6...ad9

Skrevet

I mange barnehager i Stavanger begynner vi med tilvenning 15 august, i år er det planleggingsdag den dagen, så vi begynner tilvenning 20 august. Får 12 nye  1 åringer. 

Anonymkode: 00bf4...98f

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pedagogisk leder på småbarnsavdelingen begynner ikke på jobb igjen før mandag 6. August. Jeg reagerer på det. 

Jeg skjønner jo at de ansatte må ha ferie på ulike tider. Men i forhold til tilvenningen og ta i mot «gamle» barn burde jo Hun vært tilbake 30. Juli. Er jeg helt på jorde her? Jeg vurderer å si noe 

Anonymkode: 07690...c03

Du kan jo si noe og bli kjent som den sure trusa som er mor til Jens. Så ja, jeg mener vel du er langt ut på jordet. Tenker du hun skal booke om ferien sin? Hvis du synes det er vanskelig å sende ungen i barnehagen får du legge om din ferie så ungen din kan ha fri til 6. august.

Anonymkode: 0a232...d2d

Skrevet

Så er det lov å huske på at dette er en jobb for voksne mennesker. Det er ikke deres livs oppgave å ta vare på våre barn. 

Skrevet

her jeg jobber kommer det ikke nye barn før 13 august, så jeg har alltid ferie fra siste helga i juni til den andre uka i august :)

Anonymkode: 7d9d6...018

Skrevet

Av alle ting å skulle klage på!

For alt du vet har hun barn som skal starte i barnehage eller SFO selv! De er jo også mennesker med privatliv 

Anonymkode: 5fd1a...d0c

Skrevet

Hvorfor det? Det er nok andre ansatte på avdeling på jobb de første tre virkedagene i august for tilvenning av nye barn. Det viktigste er jo at primærkontakt er der. «Gamle» barn overlever nok en uke uten pedagog. I tilvenningen er det gjerne ikke noe store opplegg uansett. Det gjelder gjerne august generelt, for alle barna kommer som regel ikke på en gang.

Om du sier noe på dette ville jeg som styrer ristet på hode etter at du hadde forlatt rommet. For din egen del, ikke si noe. Du fremstår bare som hu sære mora.

Anonymkode: 46c98...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...