mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Hver eneste dag rett etter jobb drar vi på stranden og blir der til kvelden. Flere som bader og er mye på stranden om dagen?
sotosmor Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Da bor vi på ulike deler av landet. Her var hun på stranden i går ettermiddag, men badet ikke. Vi hadde nydelig vær i går, og litt sol dagen før. Her for tiden er det så vidt temperaturen bikker 20 grader, på en solskinnsdag. Dere som fortsatt har sol og varme, kos dere
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 Med mindre du er høygravid, da er det alt for varmt i sommer. Jeg er bare inne med air condition. Blir helt kokt når jeg er ute i 28-30 grader. Kroppen min blir helt overopphetet Anonymkode: d3c0a...a5a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 Ja, det er fantastisk 🙌🏻☀️😃 Var høygravid i fjor jeg, da hadde vi lik hetebølge. Gikk helt supert (husker jeg skulle ønske jeg var gravid på sommeren hver gang. De andre valgte jeg vinteren fordi alle sa det var så fælt på sommeren -Det er jeg helt uenig i i allefall 😅🤰🏻) Hadde en god unskyldning til å ta det med ro, bruke sandaler, spise MASSE is, satt under parasoll og satte vifte ut 🙌🏻☀️😎 brukte barnebassenget i hagen til å kjøle meg ned i, eller dro på stranda. Nå tar vi spontane badeturer etter bhg og skole, bare tar med noe kyllinglår og spiser middag ved vannet, sitter ute på verandaen i sommerkvelder og bare nyter denne fantastiske sommeren ☀️😎😍 Anonymkode: fcbff...747
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 Jeg er helt uenig i at det er deilig med 30 grader. Jeg trives betraktelig mer med en normal sommer med 20 grader, litt sol, litt overskyet og litt regn. Jeg er egentlig drittlei varmen, og blir snart kristen slik at jeg får en direktelinje til gud og får slutt på elendigheter. Anonymkode: be899...5ec
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 Jeg synes det er skikkelig dritt. Høygravid og en mann som ikke forstår hvor slitsomt det er og som hele tiden skal ha med meg på ting fordi været er som det er. Og sier jeg at jeg vil slappe av hjemme m, blir han sur og sier at vi må utnytte tiden nå, både pga været og før babyen kommer. Enig i det, men i denne varmen makter jeg det bare ikke. Ikke bare bare å legge seg en hel dag på stranda med bekkenløsning heller. Anonymkode: 1fb7f...1b3
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 Det er en grusom sommer. Det er så tørt nord i Europa at mange bønder allerede har begynt å melde dyrene sine inn til slakt siden de sansynlig vis ikke får for nok til å holde dem over vinteren. Kornavlingene blir minimale og store frukt og grønnsaksarealer er allerede ødelagt. Vi må bare håpe på at avlingene i Russland og USA blir gode, ellers kan vi faktisk komme til å oppleve mangel på matvarer som vi ser det som en selvfølge at vi finner i butikken. Anonymkode: 910a2...726
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en grusom sommer. Det er så tørt nord i Europa at mange bønder allerede har begynt å melde dyrene sine inn til slakt siden de sansynlig vis ikke får for nok til å holde dem over vinteren. Kornavlingene blir minimale og store frukt og grønnsaksarealer er allerede ødelagt. Vi må bare håpe på at avlingene i Russland og USA blir gode, ellers kan vi faktisk komme til å oppleve mangel på matvarer som vi ser det som en selvfølge at vi finner i butikken. Anonymkode: 910a2...726 Selv om det er ulykke ute i verden må det da være lov å være glad for varme dager og herlige stranddager her hjemme?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Selv om det er ulykke ute i verden må det da være lov å være glad for varme dager og herlige stranddager her hjemme? Det hjelper jo ikke noe om du går rundt og er sur, men vi bør tenke over at de klimaendringene vi er med på å skape er i ferd med å skape store problemer, ikke bare for folk langt borte, men her i Norge, nå. Anonymkode: 910a2...726
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #10 Skrevet 28. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hjelper jo ikke noe om du går rundt og er sur, men vi bør tenke over at de klimaendringene vi er med på å skape er i ferd med å skape store problemer, ikke bare for folk langt borte, men her i Norge, nå. Anonymkode: 910a2...726 Helt klart, men noen ganger må man kunne nyte det som er uten å tenke annet enn at det er en varm flott dag☀️
sotosmor Skrevet 28. juni 2018 #11 Skrevet 28. juni 2018 30 grader er i varmeste laget for meg. Selv trives jeg best i litt over 20 grader, så en i alle fall kan legge igjen genseren hjemme. Her er det heldigvis kommet regn, så skogbrannfaren er over. Dere som har sol og varme, nyt det og kos dere i varmen. Her blir det innedag i regn og kuling.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #12 Skrevet 28. juni 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en grusom sommer. Det er så tørt nord i Europa at mange bønder allerede har begynt å melde dyrene sine inn til slakt siden de sansynlig vis ikke får for nok til å holde dem over vinteren. Kornavlingene blir minimale og store frukt og grønnsaksarealer er allerede ødelagt. Vi må bare håpe på at avlingene i Russland og USA blir gode, ellers kan vi faktisk komme til å oppleve mangel på matvarer som vi ser det som en selvfølge at vi finner i butikken. Anonymkode: 910a2...726 Den samme problemstillingen har bøndene her i Norge også. På hjemgården min på det sentrale Østlandet så var førsteslåtten på 20 % av hva den pleier å være, og andre slåtten kommer også til å være betraktelig dårligere enn normal. Det igjen betyr at vi ikke har mat nok til å fore alle dyrene i vinter, og det er allerede blitt meldt inn dyr til slakt for høsten som vi normalt hadde beholdt. En annen utfordring er også at beitemulighetene i fjellene er for dårlig pga lite regn, og dyr som normalt ville gått i fjellet og beitet må sannsynligvis fores ved siden av eller tas ned fra fjellet tidligere enn vanlig. Skjer det vil noe av vinterforet som vi allerede har for lite av måtte bli brukt til å fore dyrene i sommer/sensommer. Når det kommer til korn så er korn relativt hardfør og tåler ganske mye tørke, men det er en grense for de også før avlingen blir merkbart mindre og ikke minst dårligere kvalitet. Vi kan komme i en situasjon hvor vi må fire på kvalitetskravene og omdefinere korn som tidligere ville blitt brukt til dyrefor pga kvalitet til menneskemat. Men den største bekymringen er grønnsaker som er meget sårbare for vannmangel. Mange steder er gårder tilknyttede mulighetene til å vanne da de ligger i nærheten av vann som f.eks Mjøsa, men situasjonen for bøndene mange steder er at de siste årene har strømselskapene gått fra en sesongtariff på nettleien til å ta full nettleie hele året uansett hva strømprisene ligger på. Det igjen betyr at det for bønder som tradisjonelt har benyttet vanningsanlegg før fort får en ekstraregning på 200.000 kr etter denne omleggingen, og med de marginene som finnes i landbruket så er ikke dette bærekraftig og avlinger blir da lidende pga vannmangel når vi har en sommer som nå. Personlig liker ikke jeg meg når det er så varmt og jeg svarte litt flåsete før i tråden at jeg vurdere å bli religiøs så jeg kan få en direktelinje til gud og få stoppet elendigheter. Men skal jeg se lenger enn min egen nesetipp så er situasjonen mange steder veldig alvorlig, og dette er noe alle må ta inn over seg og ikke minst tenke over konsekvensene. Ja man skal få lov til å kose seg med en flott sommer (for de som er glad i varmen), men man bør også være bevisst de konsekvensene klimaforandringer gjør og som vil påvirke alle sammen personlig på den ene eller den andre måten. Anonymkode: be899...5ec
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #13 Skrevet 28. juni 2018 Å starte en sånn tråd var optimistisk, hi! Er det noe vi nordmenn er kjent for er det jo at vi ikke er fornøyd med været, uansett hva Men er enig med deg, det er fantastisk deilig! Er ikke noe særlig på stranda, men har basseng i hagen, så vi koser oss 😊 Anonymkode: 9ac31...649
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #14 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å starte en sånn tråd var optimistisk, hi! Er det noe vi nordmenn er kjent for er det jo at vi ikke er fornøyd med været, uansett hva Men er enig med deg, det er fantastisk deilig! Er ikke noe særlig på stranda, men har basseng i hagen, så vi koser oss 😊 Anonymkode: 9ac31...649 Basseng i hagen høres fantastisk ut😊
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #15 Skrevet 28. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den samme problemstillingen har bøndene her i Norge også. På hjemgården min på det sentrale Østlandet så var førsteslåtten på 20 % av hva den pleier å være, og andre slåtten kommer også til å være betraktelig dårligere enn normal. Det igjen betyr at vi ikke har mat nok til å fore alle dyrene i vinter, og det er allerede blitt meldt inn dyr til slakt for høsten som vi normalt hadde beholdt. En annen utfordring er også at beitemulighetene i fjellene er for dårlig pga lite regn, og dyr som normalt ville gått i fjellet og beitet må sannsynligvis fores ved siden av eller tas ned fra fjellet tidligere enn vanlig. Skjer det vil noe av vinterforet som vi allerede har for lite av måtte bli brukt til å fore dyrene i sommer/sensommer. Når det kommer til korn så er korn relativt hardfør og tåler ganske mye tørke, men det er en grense for de også før avlingen blir merkbart mindre og ikke minst dårligere kvalitet. Vi kan komme i en situasjon hvor vi må fire på kvalitetskravene og omdefinere korn som tidligere ville blitt brukt til dyrefor pga kvalitet til menneskemat. Men den største bekymringen er grønnsaker som er meget sårbare for vannmangel. Mange steder er gårder tilknyttede mulighetene til å vanne da de ligger i nærheten av vann som f.eks Mjøsa, men situasjonen for bøndene mange steder er at de siste årene har strømselskapene gått fra en sesongtariff på nettleien til å ta full nettleie hele året uansett hva strømprisene ligger på. Det igjen betyr at det for bønder som tradisjonelt har benyttet vanningsanlegg før fort får en ekstraregning på 200.000 kr etter denne omleggingen, og med de marginene som finnes i landbruket så er ikke dette bærekraftig og avlinger blir da lidende pga vannmangel når vi har en sommer som nå. Personlig liker ikke jeg meg når det er så varmt og jeg svarte litt flåsete før i tråden at jeg vurdere å bli religiøs så jeg kan få en direktelinje til gud og få stoppet elendigheter. Men skal jeg se lenger enn min egen nesetipp så er situasjonen mange steder veldig alvorlig, og dette er noe alle må ta inn over seg og ikke minst tenke over konsekvensene. Ja man skal få lov til å kose seg med en flott sommer (for de som er glad i varmen), men man bør også være bevisst de konsekvensene klimaforandringer gjør og som vil påvirke alle sammen personlig på den ene eller den andre måten. Anonymkode: be899...5ec Helt enig i det siste, men jeg personlig fårikålen gjort så mye med det problemet akkurat nå. Det jeg derimot bevisst har valgt er å ikke ha bil, går oftest mulig dit det er mulig eller tar kollektivt, jeg er nøye på vask av klær og mikroplast, jeg kildesorterer, jeg driver ikke med kjøp og kast-mentalitet, og kjøper det aller meste brukt. Anonymkode: 9ac31...649
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #16 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Helt enig i det siste, men jeg personlig fårikålen gjort så mye med det problemet akkurat nå. Det jeg derimot bevisst har valgt er å ikke ha bil, går oftest mulig dit det er mulig eller tar kollektivt, jeg er nøye på vask av klær og mikroplast, jeg kildesorterer, jeg driver ikke med kjøp og kast-mentalitet, og kjøper det aller meste brukt. Anonymkode: 9ac31...649 Haha, kanskje det er for varmt for meg likevel! Fårikålen skulle være «får ikke» 😂 Anonymkode: 9ac31...649
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #17 Skrevet 28. juni 2018 Deilig. Det er så lenge mellom hver sommer med så gode temperaturer at vi må virkelig få lov å nyte, til tross for utfordringene det bringer med seg. Anonymkode: c6854...6b5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #18 Skrevet 28. juni 2018 Vi bor definitivt på forskjellige steder! Det blåser, det regner, solen har jeg ikke sett så mye til. Ungene har gått i shorts en gang hittil i år, men de ville ha genser over t-shorten på grunn av kald vind. Noen tur på stranden har ikke vært i tankene mine enda! I går måtte jeg plukke sammen rottingmøblene som hadde blåst avgårde å stolene er blitt ødelagt. Ettermiddagen i dag går til å sage opp ett relativt stort tre som har veltet i hagen i natt. Anonymkode: 0896a...93d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #19 Skrevet 28. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er fantastisk 🙌🏻☀️😃 Var høygravid i fjor jeg, da hadde vi lik hetebølge. Gikk helt supert (husker jeg skulle ønske jeg var gravid på sommeren hver gang. De andre valgte jeg vinteren fordi alle sa det var så fælt på sommeren -Det er jeg helt uenig i i allefall 😅🤰🏻) Hadde en god unskyldning til å ta det med ro, bruke sandaler, spise MASSE is, satt under parasoll og satte vifte ut 🙌🏻☀️😎 brukte barnebassenget i hagen til å kjøle meg ned i, eller dro på stranda. Nå tar vi spontane badeturer etter bhg og skole, bare tar med noe kyllinglår og spiser middag ved vannet, sitter ute på verandaen i sommerkvelder og bare nyter denne fantastiske sommeren ☀️😎😍 Anonymkode: fcbff...747 Nå skal jeg komme med mitt svar (er høygravid så ta det med en klype salt)😝 Det var ikke samme hetebølge i fjor, faktisk har det ikke vært så varmt siden 1940 tallet! Det er til og med laget en sang om tørket i 1947 (eller noe). Så mulig det var ok å være høygravid i fjor, men i år er det faktisk alt for varmt, hele døgnet! 🤣 Anonymkode: c49be...742
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #20 Skrevet 28. juni 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bor definitivt på forskjellige steder! Det blåser, det regner, solen har jeg ikke sett så mye til. Ungene har gått i shorts en gang hittil i år, men de ville ha genser over t-shorten på grunn av kald vind. Noen tur på stranden har ikke vært i tankene mine enda! I går måtte jeg plukke sammen rottingmøblene som hadde blåst avgårde å stolene er blitt ødelagt. Ettermiddagen i dag går til å sage opp ett relativt stort tre som har veltet i hagen i natt. Anonymkode: 0896a...93d Må si jeg lengter litt etter været deres nå, her er det altfor varmt... Bor på sørlandet og det var 25 grader i skyggen da jeg sto opp klokken åtte i dag tidlig, tror ikke det har vært så varmt som nå siden 20-tallet engang.... Greit med sommer altså, men det finnes grenser, vi bor i Norge og dropper syden av en grunn, vil liker ikke ekstrem varme Anonymkode: 9d238...49a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #21 Skrevet 28. juni 2018 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Selv om det er ulykke ute i verden må det da være lov å være glad for varme dager og herlige stranddager her hjemme? Det er også lov til å tenke litt lengre enn sin egen nese. Spesielt når andres ulykke også kan påvirke deg. Anonymkode: e3870...b00
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #22 Skrevet 28. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er også lov til å tenke litt lengre enn sin egen nese. Spesielt når andres ulykke også kan påvirke deg. Anonymkode: e3870...b00 noen ganger vil man faktisk kun tenke positivt og være glad
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2018 #23 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: noen ganger vil man faktisk kun tenke positivt og være glad Kos deg med skylappene, du. Anonymkode: e3870...b00
Love my kidz Skrevet 28. juni 2018 #24 Skrevet 28. juni 2018 Jeg er såå misunnelig for jeg er en av de uheldige som bor på feil plass. Helt nord i Trøndelag er har det vært 8-12 grader hele tiden. Forresten en dag for noen uker siden var det 17, da tok jeg på meg bikinien og satt ute noen timer. For en lykke! I dag er det 11 grader og pissregn så jeg sitter og koser meg med strikking under pledd i sofan og varm kaffe og noen karameller. Er det snart jul eller? 😂
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #25 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kos deg med skylappene, du. Anonymkode: e3870...b00 Jeg koser meg i alle fall med sol og sommer. ☀️☀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå