Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #26 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, for alle gifte kvinner tar jo ut sin sjalusi i form av hevnsabotasje i barnesamarbeidet når de skilles. Jeeez. Anonymkode: b7fdb...ba7 Det er ikke det jeg sier heller. Men å få til 50/50-samarbeid i slike situasjoner blir mer vanskelig. Man har ikke en god dialog med noen som har dolket deg i ryggen i flere år.
sug lut Skrevet 27. juni 2018 #27 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, Milfy Way skrev: Det er ikke det jeg sier heller. Det jeg sier er at hun tror på at han elsker henne, når det er innlysende at han ikke gjør det. Det er ikke en sykdom å være forelsket, men det er brist i selvtilliten når man fortsetter å være noens sexdukke og vente på at han går fra kona, når han ikke har noen planer om å gjøre det. Hvis du hadde valgt mellom å elske en mann som kun er din egen, som du kan dele hverdagen med, planlegge fremtiden med, kontra å elske en mann som kun har periodisk sex med deg, vekselvis med en annen dame, og ikke deler hverdagen med deg - hva hadde du valgt? De aller fleste hadde valgt det første. Når HI velger det siste tror hun sannsynligvis at hun ikke er god nok til å få "hele pakka", men nøyer seg med smuler etter denne mannens kone. Hvorfor må du harpe på at hun er "sexdukke", det er da ikke noen grunn til å tro det? Han kan ha nøyaktig samme følelser som det hun har og likevel elske sin kone og ikke ønske å gå. Det er for enkelt å tro at utenomekteskapelige forhold bare handler om sex, selv om det er en trøsteforklaring for den bedratte.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #28 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Milfy Way skrev: Det er ikke det jeg sier heller. Det jeg sier er at hun tror på at han elsker henne, når det er innlysende at han ikke gjør det. Det er ikke en sykdom å være forelsket, men det er brist i selvtilliten når man fortsetter å være noens sexdukke og vente på at han går fra kona, når han ikke har noen planer om å gjøre det. Hvis du hadde valgt mellom å elske en mann som kun er din egen, som du kan dele hverdagen med, planlegge fremtiden med, kontra å elske en mann som kun har periodisk sex med deg, vekselvis med en annen dame, og ikke deler hverdagen med deg - hva hadde du valgt? De aller fleste hadde valgt det første. Når HI velger det siste tror hun sannsynligvis at hun ikke er god nok til å få "hele pakka", men nøyer seg med smuler etter denne mannens kone. "Sexdukke". Wow. Her fins visst ingen gråsoner i din tilværelse... Vet du hva: en mann (og en kvinne) kan fint elske to mennesker samtidig. Anonymkode: b7fdb...ba7
sug lut Skrevet 27. juni 2018 #29 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Milfy Way skrev: Det er ikke det jeg sier heller. Men å få til 50/50-samarbeid i slike situasjoner blir mer vanskelig. Man har ikke en god dialog med noen som har dolket deg i ryggen i flere år. "Man" kan få til det utroligste.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #30 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Milfy Way skrev: Det er ikke det jeg sier heller. Men å få til 50/50-samarbeid i slike situasjoner blir mer vanskelig. Man har ikke en god dialog med noen som har dolket deg i ryggen i flere år. Joda. Jeg, f eks, har det. For jeg klarer å se forskjell på en far og en pikk. Og jeg klarer å se forskjell på min morsgjerning og min sårede stolthet. Anonymkode: b7fdb...ba7
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #31 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: "Sexdukke". Wow. Her fins visst ingen gråsoner i din tilværelse... Vet du hva: en mann (og en kvinne) kan fint elske to mennesker samtidig. Anonymkode: b7fdb...ba7 Selvfølgelig kan man det. Men man må faktisk ta et valg, med mindre disse to menneskene ønsker å bo sammen alle tre. Du elsker ikke den du bedrar, og heller ikke den som du lover å gå fra kona i flere år uten å gjøre det. Og ja, man blir sexdukke når man blir tatt frem i passende anledninger når man har fritid fra kone og familieliv. HI har ikke skrevet at de går på restaurant og spiser middag, reiser på ferie sammen, tar turer i fjellet med overnatting i telt sammen eller gjør andre "kjæresteting". De møtes og har sex. That's it. Så HI må bare se det for den situasjonen det er, i stedet for å ha falske forhåpninger om romantikk og prins på hvit hest.
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #32 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Joda. Jeg, f eks, har det. For jeg klarer å se forskjell på en far og en pikk. Og jeg klarer å se forskjell på min morsgjerning og min sårede stolthet. Anonymkode: b7fdb...ba7 Jada, jeg klarte også fint samarbeidet med eksen som bedro meg med flere. Men svært mange klarer ikke det. Man vet aldri hvilken situasjon man havner i. Jeg forstår at flere her på DiB lever i åpne forhold eller ser på utroskap som mannens "feiltrinn" som han har lov til å gjøre et par ganger i året for å kose seg. For de aller fleste er langvarig utroskap et hardt slag i magen. Og man skal være rimelig kaldt menneske for å bidra til det. Men som sagt, alle er forskjellige, jeg sier bare min mening. Men har merket at svært mange mener det samme, altså at utroskap er forkastelig, og at de fleste mennesker har et moralsk ansvar for å ikke skade sine medmennesker. Det finnes selvfølgelig mange mennesker som har et annet synspunkt på dette.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #33 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Milfy Way skrev: Selvfølgelig kan man det. Men man må faktisk ta et valg, med mindre disse to menneskene ønsker å bo sammen alle tre. Du elsker ikke den du bedrar, og heller ikke den som du lover å gå fra kona i flere år uten å gjøre det. Og ja, man blir sexdukke når man blir tatt frem i passende anledninger når man har fritid fra kone og familieliv. HI har ikke skrevet at de går på restaurant og spiser middag, reiser på ferie sammen, tar turer i fjellet med overnatting i telt sammen eller gjør andre "kjæresteting". De møtes og har sex. That's it. Så HI må bare se det for den situasjonen det er, i stedet for å ha falske forhåpninger om romantikk og prins på hvit hest. "Du elsker ikke den du bedrar"? Jo, man elsker den man bedrar. Det går fint an. Du ser ut til å tro at det er likhetstegn mellom puling og kjærlighet, så lenge den pulinga er med kona, og at den forsvinner med det samme man puler med en annen? Så man ikke kan elske kona samtidig? Men den nye man puler med, den tror du heller ikke man elsker, så der er det ikke likhetstegn mellom sex og kjærlighet. Lurer på hvor den magiske forbindelsen sitter. Kjærligheten sitter fast i gifteringen, da? Anonymkode: b7fdb...ba7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #34 Skrevet 27. juni 2018 2 minutter siden, Milfy Way skrev: Jada, jeg klarte også fint samarbeidet med eksen som bedro meg med flere. Men svært mange klarer ikke det. Man vet aldri hvilken situasjon man havner i. Jeg forstår at flere her på DiB lever i åpne forhold eller ser på utroskap som mannens "feiltrinn" som han har lov til å gjøre et par ganger i året for å kose seg. For de aller fleste er langvarig utroskap et hardt slag i magen. Og man skal være rimelig kaldt menneske for å bidra til det. Men som sagt, alle er forskjellige, jeg sier bare min mening. Men har merket at svært mange mener det samme, altså at utroskap er forkastelig, og at de fleste mennesker har et moralsk ansvar for å ikke skade sine medmennesker. Det finnes selvfølgelig mange mennesker som har et annet synspunkt på dette. Svært mange klarer ikke å samarbeide selv om de skilles av helt andre grunner. Men HIs elsker er ikke skilt engang. Så det du argumenterer med er bare hypotetisk vås. Anonymkode: b7fdb...ba7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #35 Skrevet 27. juni 2018 5 minutter siden, Milfy Way skrev: Jada, jeg klarte også fint samarbeidet med eksen som bedro meg med flere. Men svært mange klarer ikke det. Man vet aldri hvilken situasjon man havner i. Jeg forstår at flere her på DiB lever i åpne forhold eller ser på utroskap som mannens "feiltrinn" som han har lov til å gjøre et par ganger i året for å kose seg. For de aller fleste er langvarig utroskap et hardt slag i magen. Og man skal være rimelig kaldt menneske for å bidra til det. Men som sagt, alle er forskjellige, jeg sier bare min mening. Men har merket at svært mange mener det samme, altså at utroskap er forkastelig, og at de fleste mennesker har et moralsk ansvar for å ikke skade sine medmennesker. Det finnes selvfølgelig mange mennesker som har et annet synspunkt på dette. UTEROSKAP ER ALDRI OK. Jeg er opptatt av at det kun er den utro som har forpliktelser ovenfor sin familie. Her inne skal den deltakende ta ansvar for den utro parts familie. Jeg glorifiserer ikke å ha et forhold til en gift mann, jeg synes ikke utroskap er OK, men ansvaret er den utro personen, ingen andre. Hva hi velger å gjøre er opp til henne, hun står ikke til ansvar for noe. Det er mannen som fucker opp livet og familien. Anonymkode: 432b6...b50
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #36 Skrevet 27. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Du elsker ikke den du bedrar"? Jo, man elsker den man bedrar. Det går fint an. Du ser ut til å tro at det er likhetstegn mellom puling og kjærlighet, så lenge den pulinga er med kona, og at den forsvinner med det samme man puler med en annen? Så man ikke kan elske kona samtidig? Men den nye man puler med, den tror du heller ikke man elsker, så der er det ikke likhetstegn mellom sex og kjærlighet. Lurer på hvor den magiske forbindelsen sitter. Kjærligheten sitter fast i gifteringen, da? Anonymkode: b7fdb...ba7 Utroskap handler ikke så mye om sex, men om løgn og bedrag. Du deler noe med et annet menneske, som skal være forbeholdt kona. De færreste har kun sex uten å snakke, kysse eller kose. Altså tiss mot tiss. Når HI skriver at de elsker hverandre, så bruker de sikkert å kose, kysse, ha fortrolige samtaler og så videre. I tillegg bruker han tid på HI som han skulle ha brukt på kone og barn. Tiden med små barn er hektisk, man har svært få timer om dagen fra du kommer fra jobb til barna er i seng. Det er ganske råttent å bruke denne tiden på en elskerinne fremfor barn og kone.
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #37 Skrevet 27. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: UTEROSKAP ER ALDRI OK. Jeg er opptatt av at det kun er den utro som har forpliktelser ovenfor sin familie. Her inne skal den deltakende ta ansvar for den utro parts familie. Jeg glorifiserer ikke å ha et forhold til en gift mann, jeg synes ikke utroskap er OK, men ansvaret er den utro personen, ingen andre. Hva hi velger å gjøre er opp til henne, hun står ikke til ansvar for noe. Det er mannen som fucker opp livet og familien. Anonymkode: 432b6...b50 Men det er altså to stk som er involvert i utroskap. Det er umulig å være utro uten at du har noen å være utro med.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #38 Skrevet 27. juni 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Du elsker ikke den du bedrar"? Jo, man elsker den man bedrar. Det går fint an. Du ser ut til å tro at det er likhetstegn mellom puling og kjærlighet, så lenge den pulinga er med kona, og at den forsvinner med det samme man puler med en annen? Så man ikke kan elske kona samtidig? Men den nye man puler med, den tror du heller ikke man elsker, så der er det ikke likhetstegn mellom sex og kjærlighet. Lurer på hvor den magiske forbindelsen sitter. Kjærligheten sitter fast i gifteringen, da? Anonymkode: b7fdb...ba7 Hvis du tror at man virkelig elsker noen man er i stand til å gå bak ryggen på, lyve til og svikte på det groveste, så må jeg bare beklage å si at du ikke vet hva det vil si å elske noen. Elsker du virkelig noen så ønsker du ikke det mennesket vondt og du klarer ikke å bedra og føre vedkommende bak lyset. Det er rett og slett ikke ekte kjærlighet, enkelt og greit. Anonymkode: 3caec...b23
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #39 Skrevet 27. juni 2018 8 minutter siden, Milfy Way skrev: Men det er altså to stk som er involvert i utroskap. Det er umulig å være utro uten at du har noen å være utro med. Jeg snakker om ansvaret. Man kan ikke legge ansvaret på kvinnen. Dette er å dra den langt men hvis jeg dreper noen med kniv kan jeg dele skylden med de som har laget kniven? Nå vil du si at en kniv ikke kan tenke å ta avgjørelser. Poenget mitt er at hverdagen er full av muligheter til å få sex, jeg vet at jeg også har muligheten. Men jeg gjør det ikke, selv nå i en periode hvor mannen og jeg må bruke ekstra mye energi på å ta vare på ekteskapet vil jeg vurdere dette. Fordi det er moralsk forkastelig av meg, denne mannen jeg vet hadde sagt ja til en runde med meg er ikke forkastelig. Han er singel, kjenner ikke min mann og har ingen forpliktelser. Anonymkode: 432b6...b50
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #40 Skrevet 27. juni 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du tror at man virkelig elsker noen man er i stand til å gå bak ryggen på, lyve til og svikte på det groveste, så må jeg bare beklage å si at du ikke vet hva det vil si å elske noen. Elsker du virkelig noen så ønsker du ikke det mennesket vondt og du klarer ikke å bedra og føre vedkommende bak lyset. Det er rett og slett ikke ekte kjærlighet, enkelt og greit. Anonymkode: 3caec...b23 Det er nettopp det. Rart at mange ser utroskap som bare sex, inn-og-ut-ferdig. Som regel skjer det mye forarbeid før man innleder forhold på si, der man oppsøker utroskap aktivt, innleder samtaler, forfører, jakter. Det her er ikke snakk om engangstabbe på byen i fylla som ikke var planlagt. Det er snakk om langvarig forhold der man har gått fra å være venner til kysse til å ha sex. Han tar kontakt med henne igjen og igjen etter at hun roer ned og prøver å avslutte - han oppsøker utroskapen aktivt. Da kan han virkelig ikke elske kona si.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #41 Skrevet 27. juni 2018 Jeg hadde ikke kastet bort min verdifulle tid på en mann som ikke vil ha meg. Dessuten er jeg overbevist at når man er utro én gang er man alltid åpen for utroskap senere. Så selv hvis han forlater kona betyr det jo bare at han ikke hadde skrupler med deg heller. Kona og han ble i det minste holdt sammen av familien, hva har dere sammen? Du vil i andres øyne, og da spesielt barna og hans familie, være homewrecker. Nei, en ordentlig mann som forelsker seg i en annen går fra kona FØR han innleder nytt forhold. Ikke mange ordentlige menn innrømmer jeg. Anonymkode: a6fb9...55c
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #42 Skrevet 27. juni 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke kastet bort min verdifulle tid på en mann som ikke vil ha meg. Dessuten er jeg overbevist at når man er utro én gang er man alltid åpen for utroskap senere. Så selv hvis han forlater kona betyr det jo bare at han ikke hadde skrupler med deg heller. Kona og han ble i det minste holdt sammen av familien, hva har dere sammen? Du vil i andres øyne, og da spesielt barna og hans familie, være homewrecker. Nei, en ordentlig mann som forelsker seg i en annen går fra kona FØR han innleder nytt forhold. Ikke mange ordentlige menn innrømmer jeg. Anonymkode: a6fb9...55c Dette var også et godt poeng - hvordan stole på en mann som har vært systematisk utro mot kona i lang tid? Mange som er "nr. 2" tror det aldri skjer dem hvis de kaprer mannen. De tror at de er mer spennende, penere og mindre kjedelig enn kona, og derfor vil mannen holde seg trofast. Men statistikken viser at forhold som starter med utroskap har mye dårligere odds enn forhold som starter på "ordentlig" måte.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #43 Skrevet 27. juni 2018 Jeg tenker at i de fleste tilfeller så ender dette aldri bra. Det ender med at han fortsetter å bli hos sin kone. Dessverre så tror jeg du bare er en som han klarer å finne spenning i igjen, noe han kanskje mangler i ekteskapet og gjort en stund? Nå mener jeg ikke å være slem her jeg, men jeg må være ærlig og føler jeg. Mannfolk er en gang sånn at de søker adrenalin og spenning, og når det kanskje dør litt i deres nåværende forhold så søker de det andre steder, for å føle den spenningen og at de fortsatt har "draget" om du kan kalle det det? Og det kan godt hende han har følelser for deg, men jeg tror absolutt ikke at det er av de følelsene han har for sin nåværende kone. Jeg tenker at det er veldig viktig at du prøver å se litt realitet i dette her, og faktisk ender dette såkalte forholdet dere har. Det er så mange parter inni bildet her som kan bli såret av dette, og det er ikke moro å være den personen som er med på å skape den såre bølgen der. Og vi kvinner er jo gjerne slik at vi vil ha det vi vet vi egentlig ikke kan få. Og still deg selv ett enkelt spørsmål: Hvis han går fra sin kone, og vi blir sammen - kommer han til å gjøre det samme med meg? For har han først gjort det med sin første kone, som han i tillegg har BARN MED, ja da er han fullstendig i stand til å gjøre det samme med deg så fort spenningen blir borte der også. Beklager, menn er menn. Og det er forkastelig at de holder på slik. Kutt ALL kontakt og kom deg unna han før du ender opp med å såre deg enda mer, og barna hans. Anonymkode: fedb0...19a
Hulderjenta Skrevet 27. juni 2018 #44 Skrevet 27. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: "Du elsker ikke den du bedrar"? Jo, man elsker den man bedrar. Det går fint an. Du ser ut til å tro at det er likhetstegn mellom puling og kjærlighet, så lenge den pulinga er med kona, og at den forsvinner med det samme man puler med en annen? Så man ikke kan elske kona samtidig? Men den nye man puler med, den tror du heller ikke man elsker, så der er det ikke likhetstegn mellom sex og kjærlighet. Lurer på hvor den magiske forbindelsen sitter. Kjærligheten sitter fast i gifteringen, da? Anonymkode: b7fdb...ba7 Man puler av lyst og fordi det er utruleg godt, og her er lysten inne frå begge partar.
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2018 #45 Skrevet 27. juni 2018 7 minutter siden, Hulderjenta skrev: Man puler av lyst og fordi det er utruleg godt, og her er lysten inne frå begge partar. Som sagt, utroskap handler ikke bare om puling. Du må ha svært lite livserfaring hvis du tror det, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå