Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #26 Skrevet 19. juli 2018 Ikke noe valg det, ks selvsagt. Både mtp mor og barn, selv om jo barn kommer først og har størst risiko. To av de få jeg kjenner som har født i sete har barn med CP.... Anonymkode: c5b2a...2e8
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #27 Skrevet 19. juli 2018 Min ligger i sete. Om babyen ikke snur seg snart blir det antagelig setefødsel. Jeg vil ikke ha ks og har født store barn problemfritt før så da velger jeg setefødsel. Anonymkode: a0e01...11a
Glitrerose Skrevet 19. juli 2018 #28 Skrevet 19. juli 2018 Etter å ha lest om både setefødsel og keisersnitt i Gro Nylander sin bok "på vei", så ville jeg valgt setefødsel dersom det var mulighet for det. God faglig informasjon om begge delene i den boken.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #29 Skrevet 19. juli 2018 Jeg fikk ikke noe valg. Fikk bare beskjed om at barnet lå i seteleie så da ble det KS. Lite smerter etterpå, fin form og oppe og gikk på ettermiddagen, KS om morgenen. Etter det har de neste blitt født med planlagt KS. Fikk beskjed om at dette var vanlig prosedyre ved sykehuset når jeg hadde hatt KS før. Har vært svært sprek etter alle KS og nesten ikke smerter. Anonymkode: 9a3f9...446
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #30 Skrevet 19. juli 2018 Fikk ikke velge da det ble oppdaget da jeg kom inn med rier. Det ble tatt ct som viste at det var helt i grenseland, men legen på vakt våget ikke å bestemme ks (Haukeland selvsagt). Dette var en fredag, og han sa at om det ikke ble fødsel før mandag, skulle de vurdere ks. Det gikk som det måtte gå, katastrofe-snitt, baby var livløs ut og uten livstegn, jeg var full i infeksjon med crp på over 400, bundet til seng og rullestol de første dagene osv.. Det endte bra til slutt, men det var en forferdelig opplevelse som kunne vært unngått.. Så for min del med min opplevelse, ville jeg gått for ks, og blir det flere barn på meg skal jeg også ha ks, uavhengig av hvilken vei baby ligger. Anonymkode: c8170...ef5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #31 Skrevet 19. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fikk ikke velge da det ble oppdaget da jeg kom inn med rier. Det ble tatt ct som viste at det var helt i grenseland, men legen på vakt våget ikke å bestemme ks (Haukeland selvsagt). Dette var en fredag, og han sa at om det ikke ble fødsel før mandag, skulle de vurdere ks. Det gikk som det måtte gå, katastrofe-snitt, baby var livløs ut og uten livstegn, jeg var full i infeksjon med crp på over 400, bundet til seng og rullestol de første dagene osv.. Det endte bra til slutt, men det var en forferdelig opplevelse som kunne vært unngått.. Så for min del med min opplevelse, ville jeg gått for ks, og blir det flere barn på meg skal jeg også ha ks, uavhengig av hvilken vei baby ligger. Anonymkode: c8170...ef5 Dette! Er det jeg frykter mest når de på død og liv skal teste en setefødsel 😣 Anonymkode: c6ef0...e0d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #32 Skrevet 19. juli 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk ikke noe valg. Fikk bare beskjed om at barnet lå i seteleie så da ble det KS. Lite smerter etterpå, fin form og oppe og gikk på ettermiddagen, KS om morgenen. Etter det har de neste blitt født med planlagt KS. Fikk beskjed om at dette var vanlig prosedyre ved sykehuset når jeg hadde hatt KS før. Har vært svært sprek etter alle KS og nesten ikke smerter. Anonymkode: 9a3f9...446 Godt å høre at man kan være sprek og nesten smertefri etter KS! Jeg gruer meg veeeeldig til tiden etter KS, da jeg bare har hørt at det er så mye verre enn tiden etter en vaginal fødsel 😶 HI Anonymkode: c6ef0...e0d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2018 #33 Skrevet 19. juli 2018 Tvillinger, første i sete. Gikk fint å føde henne vaginalt med rumpa først 👍🏻. Men hadde da født barn tidligere så vi visste at bekkenet var tilstrekkelig stort. Anonymkode: 54c00...e11
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #34 Skrevet 20. juli 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Tvillinger, første i sete. Gikk fint å føde henne vaginalt med rumpa først 👍🏻. Men hadde da født barn tidligere så vi visste at bekkenet var tilstrekkelig stort. Anonymkode: 54c00...e11 Men det er ikke vanlig at tvillinger er noe særlig mer enn 3 kilo da. Her er det jo snakk om ett foster. Og når det gjelder faglig informasjon - i resten av i-land er det automatisk KS ved seteleie. Jeg nekter å tro at kun Norge har rett og alle andre tar feil. Anonymkode: 50030...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå