Gå til innhold

Jeg klarer ikke denne ungen mer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. han er søt og fin og jeg elsker han over hele verden. Men han sover ikke, og jeg klarer det ikke mer. 

Han er 8 mnd.

står opp litt før kl 06. 

Sover dupp en under levering i BHG. Sovner på vei hjem i vogn, våkner tvert vognen stopper. På sekundet. Sover ca 30 min. Dette er i 09 tiden.

Så våken til i 12-13 tiden. Sovner i vogn, våkner tvert vognen stopper. Er vi på et ærend og f eks skal på en butikk så våkner han i det vognen entrer butikken. Kan da ha sovet 5 min, får han ikke til å sovne igjen. 

Legger seg ca kl 19. Er veldig urolig på natta, spiser 3-4 ganger. 

Spiser to grøtmåltider, et brødmåltid og en smoothie. Legger godt på seg. Tar smokk.

Bruker ergonomisk sittedelen på vogn om det har betydning? 

Noen må hjelpe meg. Blir gal!!! G A L !!!!!!!

Anonymkode: a7ec8...be7

Har et tips som funket her! Mellomste min holdt på slik. Sluttet etterhvert å la han sove i vognen og la han i sengen. Brukte litt mer tid på å få han til å sove på dagtid, men til gjengjeld sov han mye bedre og lengre, slik at jeg også kunne ta meg en dupp ved behov eller slappe litt av!

Og levering i barnehagen kan far ta seg av en periode, handling på butikken kan du ta i fred på ettermiddag/kveld når far er hjemme fra jobb 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg skal gi helt konkrete råd så blir det:

1. Kutt amming på natta. La Far ta nettene i denne perioden. Tilby vann på flaske. 

2. Trill lange turer slik at han sover lengre i strekk. 

Dette ble løsningen for meg, og slett ikke sikkert at det fungerer for deg. Disse småtassene er så forskjellige... 

Anonymkode: 29ab8...a45

Skrevet

Det er skikkelig tøft. Du har min sympati. Bruk folk rundt deg det du kan til barnevakt. 

Anonymkode: a037b...1cf

Skrevet

Prøv å kutte ut mating på natta. Et barn på 8 mnd trenger ikke mat 3-4 ganger om natta.

Anonymkode: 875ad...d86

Skrevet

ikke synd på deg, men stakkars liten, slik er babyer

Anonymkode: 05a6b...da5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

ikke synd på deg, men stakkars liten, slik er babyer

Anonymkode: 05a6b...da5

Det kan jo være synd på henne selv om det er normalt. Jeg var i alle fall helt på felgen i den perioden. Hun har min fulle sympati. Lite og oppstykket søvn kombinert med null alene tid eller mulighet til å hente seg inn er tøft. 

Anonymkode: f24ac...652

Skrevet

Høres ikke så unormalt ut synes jeg.... eneste er at du må innføre gode nattrutiner. Så her må du jobbe litt "med deg selv". 

Anonymkode: e5267...2d5

Skrevet

Har ingen spesielle gode tips, da mine har vært sove babyer (sorry). Men når jeg hadde omgangssyken når mini var 10 mnd, barnesikkra jeg hele stuen, fjernet leker han kunne klatre på osv og lagg meg på sofaen og sov 5 min innimellom slagene. Har du prøvd det? Flaske i vogn/seng har fungert på mine. 

Anonymkode: c4049...b48

Skrevet
På 26.6.2018 den 15.24, Anonym bruker skrev:

Far skal ikke i perm før i september.  Kan ikke ta det ut før heller, da han driver selv og det må planlegges godt. 

Jeg går jo ikke av meg noen kg heller for jeg pakker jo i meg så mye sjokolade! 

Faen og, jeg er så lei. Enkelte dager når han har sovet i 5 minutter så kan jeg bruke flere timer på å forsøke å få han til å sovne igjen. Kan si inni meg ting som «du må bare skrike til du blir blå nå», men selvsagt skjer ikke det. Han er jo best i verden. Men jeg innrømmer at det koker godt inni meg. 

Vurderer å høre om sovemedisin, kan jeg få det? 

Anonymkode: a7ec8...be7

Jeg fikk vallergan til min ettåring for mange år siden. Men det fungerte bare en stund. Han sov bare fire timer i døgnet 😐 Nå er han 11 og viste seg å adhd, han sover fortsatt svært lite.

Har du prøvd alt annet? Amme i søvn? La barnet sove oppå deg? 

Anonymkode: 78c17...097

Skrevet

Enig med de andre her, som sier at du helt fint kan kutte ut amming om natta. La far ta ham på nattestid i helga, og bare tilby vann. Vi har avvent alle 3 på den måten (ved 6mnd.), og etterpå har ungene sovet fra 8 på kvelden til 6 om morgenen, for så å sovne igjen for ett par timer til, etter "frokostpupp". En baby på 8mnd., får vel etterhvert tenner, og bør ikke spise på natta.

Anonymkode: 2e34a...6dd

Skrevet

Har hatt 3 som har vært sånn 🙈 Jeg bare holdt ut og gikk i en boble i 6 år, nå som minste er 2 år er hverdagen blitt fin igjen. Jeg ble så sliten med nr.2 og 3 av at de var sånn de og at jeg fikk dem til å sove inne på dagen med meg. De fikk knapt en tur i vogna i permisjonstiden. Og da sov jeg og, mange ganger om dagen. Ellers hadde jeg gått nedenom og hjem. Huset fløyt i flere år, men jeg overlevde og klarte å ha nok energi til å være mamma. Det var det viktigste.

Anonymkode: e73c2...328

Skrevet

Velkommen til mammalivet. Sånn er det faktisk for de fleste!

Anonymkode: 23117...e0f

Skrevet

Føler med deg! Selv om det er helt normalt, er det grusomt å være så sliten av mangel på søvn. Min første sov max 20 min i strekk, hatet å sitte i bilstol og å ligge i vogn. Nettene var et mareritt. Hun hadde låsninger i rygg og nakke, så fikk etterhvert heldigvis hjelp hos kiropraktor. Når hun var 6-7 mnd. lærte vi henne å sovne av seg selv på kvelden, pappaen tok ansvar for dette. Anbefaler å lese boken til Sove Karin, vi brukte en veldig mild versjon av en av hennes metoder. Alt ble mye lettere etter at hun lærte seg å sovne av seg selv. Våknet for mat max 1 gang om natten, og sov mye bedre også på dagtid. Lykke til, håper det ordner seg for dere snart!

Anonymkode: 49232...8d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...