Gå til innhold

Jeg klarer ikke denne ungen mer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. han er søt og fin og jeg elsker han over hele verden. Men han sover ikke, og jeg klarer det ikke mer. 

Han er 8 mnd.

står opp litt før kl 06. 

Sover dupp en under levering i BHG. Sovner på vei hjem i vogn, våkner tvert vognen stopper. På sekundet. Sover ca 30 min. Dette er i 09 tiden.

Så våken til i 12-13 tiden. Sovner i vogn, våkner tvert vognen stopper. Er vi på et ærend og f eks skal på en butikk så våkner han i det vognen entrer butikken. Kan da ha sovet 5 min, får han ikke til å sovne igjen. 

Legger seg ca kl 19. Er veldig urolig på natta, spiser 3-4 ganger. 

Spiser to grøtmåltider, et brødmåltid og en smoothie. Legger godt på seg. Tar smokk.

Bruker ergonomisk sittedelen på vogn om det har betydning? 

Noen må hjelpe meg. Blir gal!!! G A L !!!!!!!

Anonymkode: a7ec8...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke noen gode råd, vil bare sende masse sympati, husker hvordan det var... Min første sov også bare når vogna var i bevegelse, så jeg gikk byen tynn tre ganger om dagen i flere måneder. Ungen sov ALDRI uten når jeg gikk tur. Fordelen var at jeg gikk av meg samtlige graviditetskilo + noen ekstra :)

Anonymkode: 1ac51...421

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. han er søt og fin og jeg elsker han over hele verden. Men han sover ikke, og jeg klarer det ikke mer. 

Han er 8 mnd.

står opp litt før kl 06. 

Sover dupp en under levering i BHG. Sovner på vei hjem i vogn, våkner tvert vognen stopper. På sekundet. Sover ca 30 min. Dette er i 09 tiden.

Så våken til i 12-13 tiden. Sovner i vogn, våkner tvert vognen stopper. Er vi på et ærend og f eks skal på en butikk så våkner han i det vognen entrer butikken. Kan da ha sovet 5 min, får han ikke til å sovne igjen. 

Legger seg ca kl 19. Er veldig urolig på natta, spiser 3-4 ganger. 

Spiser to grøtmåltider, et brødmåltid og en smoothie. Legger godt på seg. Tar smokk.

Bruker ergonomisk sittedelen på vogn om det har betydning? 

Noen må hjelpe meg. Blir gal!!! G A L !!!!!!!

Skal pappaen i permisjon snart? Beklager, dårlig råd men jeg har vært der selv og pappapermisjonen reddet meg.

Anonymkode: d16ca...14a

Skrevet

Far skal ikke i perm før i september.  Kan ikke ta det ut før heller, da han driver selv og det må planlegges godt. 

Jeg går jo ikke av meg noen kg heller for jeg pakker jo i meg så mye sjokolade! 

Faen og, jeg er så lei. Enkelte dager når han har sovet i 5 minutter så kan jeg bruke flere timer på å forsøke å få han til å sovne igjen. Kan si inni meg ting som «du må bare skrike til du blir blå nå», men selvsagt skjer ikke det. Han er jo best i verden. Men jeg innrømmer at det koker godt inni meg. 

Vurderer å høre om sovemedisin, kan jeg få det? 

Skrevet

Hadde det sånn selv. Jeg sov aldri mer en en-to t sammenhengende frem til han var 3år. Han sov kun 20 i bevegelse (vogn eller bil) på dagtid. Oppe kl 05 hver eneste dag, og hver 2.time gjennom natten.

-Men det blir bedre 🙌🏻😊 Nå er han 5 og sover fra 19-07 Og han har fått en lillebror som sover bedre en han gjorde ;) 

Stor klem og masse sympati. Vi prøvde alt av råd, Vallargan tilogmed i en periode. Men han slet mye med forkjølelse, og snorking. Hadde store falske mandler, trengte øredren og opererte mandlene -DA ble søvnen bedre.

-Så få en ønh lege til å se på han hvis dere mistenker sånt, det er verdt å prøve. Stramt tungebånd er også noe å lese seg opp på. Har hørt flere har fått hjelp etter diamantklipp.

Anonymkode: 5b790...e35

Skrevet

Den alderen kan være beintøff. Min var som din, bortsett fra at han kun sov når jeg holdt/bar ham. Hylte i vogn og i bil. Jeg startet i jobb på den tiden, og han tok ikke til seg føde, med det resultatet at han kun spiste ett måltid mellom 0700 og 1700 (pappaen kom til meg i lunsjen), og tok igjen med spising hver time på natten. Jeg var for utslitt til å ta tak i det. Raste ned i vekt, og så ut som et spøkelse. Har ingen annen trøst enn at det går over, og i ettertid virker disse månedene kun som en kort periode, men jeg husker det var helt grusomt mens det stod på. Nå er min en flott tenåring, og etter at han bikket året har han vært en fryd å ha med å gjøre. Dette er forøvrig årsaken til at jeg tok et helt års permisjon med småsøsknene. 

Anonymkode: f24ac...652

Skrevet

Slutt med nattmat, det er det eneste rådet jeg kan gi deg.

Anonymkode: d7c48...705

Skrevet

Kan du la være å gå inn i butikken? Kan du gå lengre enn hjem? Vet ikke om det vil hjelpe å la disse duppene vare lengre, men de sier jo at søvn avler søvn.

Anonymkode: 0eb4b...34c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt med nattmat, det er det eneste rådet jeg kan gi deg.

Anonymkode: d7c48...705

Kanskje det ja!

Skrevet

Sjekk ut sovekarin.no

Hun kan også ringes. Hun reddet oss. Min sov aldri i den alderen og jeg var nær ved å gå amok. Du får ikke sovemedisin, nei. Det kan du glemme. Du skal bare holde ut

Anonymkode: 23117...e0f

Skrevet

Sånn var min også frem til hun var litt over året. Nå er hun 2,5 år og sover fra 19-07:30 og i tillegg mellom 1 og 2 timer på dagtid. Jeg har ingen råd, men trøst deg med at det bare er en fase. For noen er den litt lengre, men den går over. Hold ut!! ❤️

Anonymkode: 1e65f...a56

Skrevet

Sånn har begge mine vært, dessverre. Det er helt jævlig, men med nr 1 løsnet det veldig når hun ble 10 mnd. Minste er 7 mnd nå, så jeg håper det løsner med han og snart. Ingen av de aksepterer å sove i vogn, så dupp soves inne i senga sammen med meg eller pappaen. Vi sover tilsammen 3-4 timer i døgnet så man blir jo sprø. Med nr 1 hjalp det å få eget rom og sovepose. Nr 2 skal få eget rom til høsten. Husk at 8-10 mnd er et bedritent utviklingssprang på sovefronten, les gjerne om det på wonder weeks appen. 

Skrevet

Jeg tenker kan det hende at klokken 7 blir for sent for han? Min blir helt fra seg om han blir overtrøtt. I og med at din heller ikke sover på dagen så kan det hende at dette er blitt en ond sirkel. Det finnes dager jeg må legge han 1730 for han er så trøtt og sliten at han ikke vet hvor han skal gjøre av seg. Da kan det hende han våkner en gang spiser og sover til klokken 9 på morgenen. Men om jeg ikke legger han og venter til 7 så blir han urolig trenger lang tid på å sovne og sover veldig dårlig hele natten!

Anonymkode: ef9f0...9ae

Skrevet

Høres ut som en helt vanlig unge. Hva er egt problemet?

Anonymkode: 9f5cc...d8c

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som en helt vanlig unge. Hva er egt problemet?

Anonymkode: 9f5cc...d8c

Lite søvn? Jada, det hører til småbarnstiden, det vet jeg, men det er til å bli sprø av, vil jeg tro.

Skrevet

Sånn er det. Det går seg til. 

Anonymkode: 1a99f...708

Skrevet

Det finnes en elektrisk dings som vugger vognen for deg 🙂

Anonymkode: 3d650...ee0

Skrevet

Spiser han fast føde eller bare morsmelk? Jeg fikk tips om å gi en porsjon med most banan blandet med avokado om kvelden før sengetid. Dette skal mette godt og samtidig være mildt for magen. Rolig tid med bad, gjerne med dråper av lavendelolje i som er beroligende. Bare enkle råd men verdt et forsøk! ☺️

Anonymkode: d8b86...207

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiser han fast føde eller bare morsmelk? Jeg fikk tips om å gi en porsjon med most banan blandet med avokado om kvelden før sengetid. Dette skal mette godt og samtidig være mildt for magen. Rolig tid med bad, gjerne med dråper av lavendelolje i som er beroligende. Bare enkle råd men verdt et forsøk! ☺️

Les innlegget før du svarer....

Anonymkode: 1ccc5...308

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du ikke skjønner at dette er et råd for å få ungen til å sove bedre om natta?

Skrevet

Dette høres helt normalt ut (beklager). Min eldste var også sånn, våknet det sekundet vogna ikke lenger gikk framover på ujevnt underlag (dvs butikker, vugging etc gikk ikke). Til slutt sov han dupp inne i senga. Har du prøvd det?

Anonymkode: 9c656...65b

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste litt kjapt gjennom HI, men uansett var det råd om bedre nattesøvn ja. Har hatt barn som periodevis har sovet godt så føler med deg. 

Skrevet

Spør helsesykepleieren deres om opp-ned-metoden. For oss funket den for å få sønnen vår til å sove i senga si på dagtid. 

Anonymkode: 8cd9f...697

Skrevet

ammer du ? De blir små monstre av den ammingen ... ikke gi pupp om natta 

Anonymkode: 4d6dc...d44

Skrevet

Jeg syns også dette høres helt normalt ut, dessverre. Kanskje du har litt høye forventninger til hvor mye en baby sover? 

Jeg har med to av mine måttet sove sammen med dem på dagtid. Kjedelig å bli låst til huset, men best for alle å få nok søvn. Hyggelig er det jo også, egentlig. 

Bæresele, kan det være noe? Og butikken kan du gå i når han er våken. Husarbeid du ikke får gjort mens lille er våken får dere ta på ettermiddag. 

Anonymkode: 150e7...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...