Gå til innhold

Vil gå fra samboer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger råd nå!! 

Så jeg har vært sammen med samboeren min i snart 6 år, de første årene var som en drøm, men det siste året har vært et mareritt.. 

han er veldig kontrollerene og planlegger framtiden vår hele tiden som: vi skal ha barn da, jeg må være ferdig utdannet til da, vi skal ting innen da og da.. en annen ting er at han følger med hele tiden på hvem jeg har kontakt med ( om det er venner eller beskjente) og om jeg er borte så kan han ratt sende en melding til vedkommende bare for å sjekke at jeg ikke lyver.. 

jeg har den siste tiden tenkt på å gå fra han, men er samtidig veldig redd for hva som vil skje siden hele min omgangskrets er han sine venner.. jeg mister jo alt.. 

og for å toppe det hele så har jeg møtt en annen, og jeg vet inni meg at det er han jeg vil satse på.. 

så lurer jeg også på: hvordan skal jeg gjøre det slutt på en ordentlig og ryddig måte? Hvordan gjør vi det med leiligheten vi leier? Burde satse på kjærligheten igjen etter dette eller skal jeg la det ligge pp hylla for en stund? 

Føler meg som verdens værste menneske..

Anonymkode: 2122a...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal legge kjærligheten på hylla en stund og først finne deg sjæl. Du har det ikke travelt, og etter 6 år kan du ikke rase inn i et nytt forhold uten å først bruke litt tid alene. Har dere barn? Da trenger barna også tid, tid på å sørge, tid på å venne seg til at dere er skilt.

Du begynner med familievernkontoret, enten en samtale eller mekling, alt etter hvor sikker du er på at forholdet deres er ferdig.

Så må du bare ta en ting av gangen, finne et nytt sted å bo, melde flytting osv

Anonymkode: 922c2...cbb

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

trenger råd nå!! 

Så jeg har vært sammen med samboeren min i snart 6 år, de første årene var som en drøm, men det siste året har vært et mareritt.. 

han er veldig kontrollerene og planlegger framtiden vår hele tiden som: vi skal ha barn da, jeg må være ferdig utdannet til da, vi skal ting innen da og da.. en annen ting er at han følger med hele tiden på hvem jeg har kontakt med ( om det er venner eller beskjente) og om jeg er borte så kan han ratt sende en melding til vedkommende bare for å sjekke at jeg ikke lyver.. 

jeg har den siste tiden tenkt på å gå fra han, men er samtidig veldig redd for hva som vil skje siden hele min omgangskrets er han sine venner.. jeg mister jo alt.. 

og for å toppe det hele så har jeg møtt en annen, og jeg vet inni meg at det er han jeg vil satse på.. 

så lurer jeg også på: hvordan skal jeg gjøre det slutt på en ordentlig og ryddig måte? Hvordan gjør vi det med leiligheten vi leier? Burde satse på kjærligheten igjen etter dette eller skal jeg la det ligge pp hylla for en stund? 

Det ER skummelt å være alene etter flere års forhold. Been there done that. Han kontrollerer hele ditt liv slik at du ikke går. Ser du ikke det selv? Du sier jo at du må rapportere til ham hele tiden, han har alltid det avgjørende ord og ALLE DINE VENNER ER HANS VENNER (noe som er veldig unormalt).

Jeg kan ikke si meg enig med dem som mener man MÅ være alene. Ingen MÅ det, men jeg hadde tatt det nye forholdet veldig med ro (ikke sånn at man venter i 2 år før man har sex, men at du ikke flytter sammen, presenterer for familien osv for tidlig). KOs deg med ny kjæreste, men se deg godt om før du flytter sammen med ham og stifter familie. Men vent med å ligge med den nye før du har avsluttet forholdet du er i. Hvis dere leier leilighet, er det ikke noe problem å få ny kontrakt der kun ditt eller hans navn fremkommer. Hvem betaler leia? Står dere på kontrakten begge to?

Og nei, du er ikke verdens verste menneske fordi du ikke ønsker å leve med en person som kontrollerer deg.

Anonymkode: 8fc2b...cfc

Skrevet

Han er kontrollerende - det er ikke bra! Du MÅ ut, enten du tenker å få en ny kjæreste eller ikke! Se etter leilighet nå og flytt så fort du kan.

Og ikke snakk om den nye fyren. Sjalu mennesker kan bli farlige. Si at du ikke har det godt med samboer; det er jo sannheten.

Vennene vil forstå deg hvis du velger å dele litt med dem etter hvert. Hvis de ikke skjønner, trenger du dem ikke! 

Anonymkode: dc69a...164

Skrevet

Vi har heldigvis ikke barn.. tror det hadde gjort det verre.. 

jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gå fram, og jeg vet ikke hvordan han vil reagere

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

trenger råd nå!! 

Du må si som det er 

Anonymkode: 40d73...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...