Gå til innhold

Forloveden og eksen er gudforeldre i dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og min x svigerinne er svært gode venner. Da min x svigerinne giftet seg var jeg hennes forlover, min x var hans forlover. Dvs at jeg og min x var forlovere «sammen». Jeg var da i nytt forhold, det samme var han. Min x hadde nylig blitt far. Vi sto der sammen på mange bilder og diverse. Helt uproblematisk for alle parter. Min mann brydde seg ikke, min x sin nye samboer så heller ikke ut til å bry seg. Jeg og hans nye dame snakket sammen, husker til og med jeg fikk komplimenter for hvor vakker jeg så ut.  

Husker hsn hadde en annen x etter meg. Hun var hent hysterisk, gråt og lagde leven med sin svigerinne fordi vi hadde vært sammen. Vi var sammen før de kjente hverandre. Ble mitt navn nevnt gråt hun hysterisk, hun krevde bilder av meg fjernet i min venninnes hus. Jeg og xen hadde ikke kontakt engang så hvorfor jeg var en trussel vites ikke.

sjalusi er så lite sjarmerende.

Anonymkode: 6ee01...4a6

Det har ikke bestandig med sjalusi å gjøre, men at man deler store øyeblikk med annen enn sin forlovede og moren til sine barn. Du sier jo selv at du og den nye dama til eksen snakker sammen og har godt forhold. Vi vet ikke hva slags forhold HI og eksen til mannen hennes har.

Anonymkode: 8135f...43d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan skjønne at det er litt sårt for deg, tror ikke det handler om at de står sammen egentlig, men kanskje mer at svogeren din på en måte setter xen over deg, eller "liker henne bedre". 

Når det er sagt er det lite å gjøre med det, og det kommer veldig mange situasjoner i fremtiden hvor mannen din må gjøre ting med sin x fordi de har barn sammen. Det sa du ja til da du valgte å bli sammen med en mann som hadde barn fra før. Du vil aldri få EN familie, hvor du og mannen har felles og fult fokus på deres barn. Han vil alltid ha en "annen familie" også. 

Anonymkode: 6e69f...c4c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke bestandig med sjalusi å gjøre, men at man deler store øyeblikk med annen enn sin forlovede og moren til sine barn. Du sier jo selv at du og den nye dama til eksen snakker sammen og har godt forhold. Vi vet ikke hva slags forhold HI og eksen til mannen hennes har.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette, så er det sjalusi jo. 

Anonymkode: c5562...7a7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke følelser handler det da om, hvis det ikke er sjalusi? Ja jeg og hans nye kjæreste snakker sammen hvis vi ses. Jeg har henne som venn på Facebook og plutselig møtes vi på bursdager hos min venninne (hennes svigerinne). Jeg tenker at vi er voksne mennesker begge to. forholdet var langvarig og ekte den gangen. Vi skulle gifte oss å få barn sammen. Men han var utro flere ganger, så forholdet tok slutt. Han prøvde i tre år etterpå å få meg tilbake også. Jeg tror hun er selvsikker på seg selv, og hun har heller ingen grunn til å se på meg som en trussel. Selv om han var min store kjærlighet er det ikke alt som kan tilgis. Hun vet om vår fortid, våre planer og «løfter» som ikke ble noe av. Likevell er hun storhjertet p bryr seg ikke om det.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke følelser handler det da om, hvis det ikke er sjalusi? Ja jeg og hans nye kjæreste snakker sammen hvis vi ses. Jeg har henne som venn på Facebook og plutselig møtes vi på bursdager hos min venninne (hennes svigerinne). Jeg tenker at vi er voksne mennesker begge to. forholdet var langvarig og ekte den gangen. Vi skulle gifte oss å få barn sammen. Men han var utro flere ganger, så forholdet tok slutt. Han prøvde i tre år etterpå å få meg tilbake også. Jeg tror hun er selvsikker på seg selv, og hun har heller ingen grunn til å se på meg som en trussel. Selv om han var min store kjærlighet er det ikke alt som kan tilgis. Hun vet om vår fortid, våre planer og «løfter» som ikke ble noe av. Likevell er hun storhjertet p bryr seg ikke om det.

Vel, der er vi forskjellige. Jeg personlig hadde aldri blitt sammen med en som var notorisk utro mot sine ekser, for da hadde jeg vært nesten helt sikker på at han skulle bedra meg også. Jeg er ikke en av dem som føler meg unik i forhold til andre damer i verden, slik at en notorisk utro mann ville ha vært trofast mot meg. Jeg ville heller ikke ha vært sammen med en mann som hadde "hangups" på sine ekser og ikke var helt over dem.

Men din manns nye dame har jo valgt ham og var klar over hans personlighet. Da er det jo bare naturlig at man lar være å klage hvis slikt skjer igjen.

Skrevet

Kommer ann på eksen. Min mann har to, hun ene er helt super og jeg hadde hatt null problemer med henne. Hun andre hater meg, der ville jeg ikke likt det. 

Anonymkode: 2c02c...e88

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ann på eksen. Min mann har to, hun ene er helt super og jeg hadde hatt null problemer med henne. Hun andre hater meg, der ville jeg ikke likt det. 

Anonymkode: 2c02c...e88

Men det handler da ikke om hva du hadde likt, men om hva foreldrene til dåpsbarnet ønsker.

Det er ikke en eneste måte å uttrykke sin misnøye med dette på med verdigheten i behold. Hvordan man enn snur og vender på det fremstiller en seg selv som særdeles selvopptatt når man tror ens følelser overfor mannens eks skal ha innvirkning på hvem svoger og svigerinne ønsker som fadder.

Anonymkode: 10fd9...6b9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel, der er vi forskjellige. Jeg personlig hadde aldri blitt sammen med en som var notorisk utro mot sine ekser, for da hadde jeg vært nesten helt sikker på at han skulle bedra meg også. Jeg er ikke en av dem som føler meg unik i forhold til andre damer i verden, slik at en notorisk utro mann ville ha vært trofast mot meg. Jeg ville heller ikke ha vært sammen med en mann som hadde "hangups" på sine ekser og ikke var helt over dem.

Men din manns nye dame har jo valgt ham og var klar over hans personlighet. Da er det jo bare naturlig at man lar være å klage hvis slikt skjer igjen.

Personlig ville ikke jeg blitt sammen med han heller🙈. Han var utro mot alle de han var i ett forhold med etter meg. Det varte bare noen mnd, så gråt han og ville ha meg tilbake. I trå år holdt han på. MEN, jeg tror han forandret seg da han (og hun) ble uplanlagt gravide etter 1mnd inn i forholdet.  Tror han vokste opp fikk øynene opp da sønnen kom. Siden har han vært den mannen jeg en gang kjente , (trolig) trofast, snill, gavmild, hjelpsom osv. Men broene mellom oss er likevell brent for mange år siden. Vi var begges største, første store kjærlighet å det vil jeg aldri glemme han for. Han trengte vell å leve livet før han slo seg til ro, greit det men da kunne vi heller ikke fortsette forholdet.

om hans kone vet alt om han er jeg usikker på. Jeg tror ikke hun vet at han den dag i dag har fortalt sin søster at han angret på at han ga slipp på meg, selv om han sier  han er lykkelig. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Personlig ville ikke jeg blitt sammen med han heller🙈. Han var utro mot alle de han var i ett forhold med etter meg. Det varte bare noen mnd, så gråt han og ville ha meg tilbake. I trå år holdt han på. MEN, jeg tror han forandret seg da han (og hun) ble uplanlagt gravide etter 1mnd inn i forholdet.  Tror han vokste opp fikk øynene opp da sønnen kom. Siden har han vært den mannen jeg en gang kjente , (trolig) trofast, snill, gavmild, hjelpsom osv. Men broene mellom oss er likevell brent for mange år siden. Vi var begges største, første store kjærlighet å det vil jeg aldri glemme han for. Han trengte vell å leve livet før han slo seg til ro, greit det men da kunne vi heller ikke fortsette forholdet.

om hans kone vet alt om han er jeg usikker på. Jeg tror ikke hun vet at han den dag i dag har fortalt sin søster at han angret på at han ga slipp på meg, selv om han sier  han er lykkelig. 

Oi som dette svaret hjalp HI sin situasjon veldig...…..:-P

Anonymkode: c5562...7a7

Skrevet

Synes det er sært å velge eksen til broren uansett. Bror er blodsbånd, eksen er ikke det. Hadde vært mer normalt å velge en nær kompis/ venninne, eller familie. Eller nye dama. Hvertfall når dere er forlovet og skal ha barn. Da ble dere ikke sammen i går liksom

Anonymkode: 43d2e...f31

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er sært å velge eksen til broren uansett. Bror er blodsbånd, eksen er ikke det. Hadde vært mer normalt å velge en nær kompis/ venninne, eller familie. Eller nye dama. Hvertfall når dere er forlovet og skal ha barn. Da ble dere ikke sammen i går liksom

Sånn jeg leser HI er jo eksen til broren en venninne. I tillegg er hun mor til søskenbarna til dåpsbarnet. Det kan være et utmerket valg.

Anonymkode: 10fd9...6b9

Skrevet (endret)
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men eksen har nok vært i familien i mange år, og har sikkert fortsatt god kontakt med dem. Hvorfor er det så rart at de velger henne? Og hvorfor skulle de måtte velge nye dama bare fordi hun er sammen med broren nå? 

Her må HI svelge et par kameler og gjennomføre dette uten sure miner og nykker. Hun bør smile og være imøtekommende overfor alle denne dagen, det vil hun definitivt tjene mest på i lengden! 

Endret av Kari Mari
Skrevet

ser ingen problem med deg

Anonymkode: f63e5...cb0

Skrevet

det ikke deg

Anonymkode: f63e5...cb0

Skrevet
På 26.6.2018 den 9.02, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI. Men jeg forstår at folk er forskjellige. Det jeg ville frem til, er at man ikke er egoistisk hvis man dropper kirka. For det er ingen plikt til å gå dit. Der jeg bor er det ganske små kirker, så det er ofte begrensninger for hvem som kan være med - vanligvis er det kun dåpsfølgen, altså foreldre/besteforeldre/gudforeldre som er der. Samme med konfirmasjonen - siste gang min mann ville dra i konfirmasjon, måtte han droppe kirka på grunn av plassmangel.

Jeg har opplevd ekser fra helvete selv, som prøvde å ta min plass, og valgte da å avslutte forholdet fordi jeg ikke orket drama. Min mann har også ekser, men han har valgt å gifte seg og få barn med meg, og setter meg som førsteprioritet. Svigerfamilien måtte faktisk bytte om på gudforeldrelista en gang der han faktisk var invitert sammen med en av eksene, men der eksen i flere måneder prøvde å forføre ham og lage helvete for meg. Regner med at HI sitt tilfelle ikke er av det samme slaget, men at eksen til hennes mann er invitert fordi hun er nær familievenn. Men jeg forstår likevel at det kan oppleves som sårt. 

Forstår likevel flere av kommentarene - på DiB har det gått sport i å kalle HI stygge navn og slenge dritt bare fordi. Uansett hva innlegget handler om, kommer de samme brukere og sprer dritt. Jeg foreslår at HI hever seg over det, og prater med mannen om hvordan hun opplever situasjonen - rolig og behersket, uten drama. Det er helt innenfor å fortelle om sine følelser og bekymringer til den man elsker, uansett hvor irrasjonelle disse følelsene er.

HI har valgt å bli gravid og forlovet med en mann som hadde barn fra før, med en annen kvinne. Det VALGTE hun. 

Denne kvinnen er og forbli viktig i familien, hun er mor til deres nevøer/nieser/barnebarn. Det skal ikke HI lage et problem utav.

Anonymkode: 0637d...89b

Skrevet

Jeg er veldig nær mine svigerinnen. Mannen er familiekjær, så vi er mye med dem uansett, vi går godt overens og har barn på samme alder som gjør at vi tilbringer mye tid sammen. Det hadde vært trist om alt det ble ødelagt om jeg og mannen gikk fra hverandre. Selv om det er en risiko.

Sannsynligvis har svigerinnen din et godt vennskap til eksen, som er uavhengig av hvem svogeren hennes er sammen med.

Anonymkode: 8a131...890

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...