Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Skrevet 25. juni 2018 Siden jeg er gravid og til tider plaget med at jeg ikke ser ting helt klart på grunn av hormonsvingninger tenkte jeg å spørre her. Hva tenker dere om at broren til forloveden min har bedt min forlovede og hans ex/moren til hans ene barn om å være gudforeldre i barnet deres sin dåp? Selv synes jeg det blir ubehagelig og dra i dåpen for å se de to stå sammen oppe med presten og foreldrene. Bare jeg som synes at dette er en rar måte å gjøre det på? Anonymkode: 672a8...953
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #2 Skrevet 25. juni 2018 Jeg skjønner deg, men kanskje det er en måte å knytte søskenbarn og «tante» tettere sammen? Hva slags forhold har hun til sin exsvigerfamilie? Var hun nær sin svoger? Anonymkode: 60335...7ce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Skrevet 25. juni 2018 Gravid eller ei, dette er seriøst ikke ditt problem!! Slutt å være en dramalama Anonymkode: 4c4ce...9bc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Skrevet 25. juni 2018 Hvordan er det ikke mitt problem når foreldrene ber exen til min forlovede om å være gudmor?? Synes det er kjempemerkelig. Forventer ikke at de skal be meg være det, men synes de kunne latt være å be henne Anonymkode: 672a8...953
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner deg, men kanskje det er en måte å knytte søskenbarn og «tante» tettere sammen? Hva slags forhold har hun til sin exsvigerfamilie? Var hun nær sin svoger? Anonymkode: 60335...7ce Hun var nær dama til svigerbroren. Kjenner at det blir en veldig merkelig følelse å sitte i kirka mens forloveden min og eksen hans står sammen der oppe.. Vet faktisk ikke om jeg vil dra i dåpen på grunn av det.. Anonymkode: 672a8...953
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Naturligvis vil det føles rart for deg. Allilevel må jeg si at dersom det blir slutt mellom broren min og forloveden hans anser jeg henne som fullverdig familiemedlem, en personlig venn og nesten søster. Hun er mor til mine nevøer! Anonymkode: 05ace...24c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Naturligvis vil det føles rart for deg. Allilevel må jeg si at dersom det blir slutt mellom broren min og forloveden hans anser jeg henne som fullverdig familiemedlem, en personlig venn og nesten søster. Hun er mor til mine nevøer! Anonymkode: 05ace...24c Takk for innspill.. Når du sier det på den måten, ser jeg selvsagt hva du mener.. Mulig jeg hadde klørne litt for langt ute altså, jeg holder muligheten for det åpen, føler meg bare veldig-veldig utelatt.. Anonymkode: 672a8...953
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill.. Når du sier det på den måten, ser jeg selvsagt hva du mener.. Mulig jeg hadde klørne litt for langt ute altså, jeg holder muligheten for det åpen, føler meg bare veldig-veldig utelatt.. Anonymkode: 672a8...953 DET kan jeg skjønne, og jeg ville absolutt ikke likt å se dem stå der som en liten union med hans slekt og kose-kose-kose 🤢 Men prøv å tenke at det er for barnet og at denne dama kommer til å være i livet ditt uansett. Har dere vært sammen lenge? Er eksen kjip mot deg? Gravidhormoner funker gjerne slik at man blir sjalu. Det er jo viktig at barnefaren ikke stikker av gårde når vi er som mest sårbare og avhengig av han. Vil tro at det er en del instinkter i det. 😊 Anonymkode: 05ace...24c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Nå er det kun de fem minuttene selve dåpen varer og kanskje litt under fotografering de står sammen da. Ingen big deal. Anonymkode: d93a5...996
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan er det ikke mitt problem når foreldrene ber exen til min forlovede om å være gudmor?? Synes det er kjempemerkelig. Forventer ikke at de skal be meg være det, men synes de kunne latt være å be henne Anonymkode: 672a8...953 Hun er mor til deres tantebarn. Drit i å være så fjortissjalu, da. De har vært venn med henne i flere år, sikkert. Anonymkode: 19bb7...3f1
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #11 Skrevet 26. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun er mor til deres tantebarn. Drit i å være så fjortissjalu, da. De har vært venn med henne i flere år, sikkert. Anonymkode: 19bb7...3f1 Enig i dette. Hun er familie og vil alltid være familie. Anonymkode: cd14e...7d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #12 Skrevet 26. juni 2018 Jeg syntes det er sært at de velger henne til det, og på ingen måte inkluderer nye dama/forloveden. Jada hun er moren til tantebarna, men fortsatt x. Han er i gang med nytt liv og nytt barn, da syntes jeg det er spesielt å vikle inn en X, og ikke minst litt av et statement. Når det er sagt da så er ikke dette en kamp sak jeg ville stått i, og uansett hvordan Ts Evt legger det frem så kommer hun ikke flatterende ut men heller oppfattes som sjalu. Derfor ville jeg tatt på min beste maske, hevet hodet og slått på skjarmoffensiven stort den dagen. Anonymkode: d0072...37d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #13 Skrevet 26. juni 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syntes det er sært at de velger henne til det, og på ingen måte inkluderer nye dama/forloveden. Jada hun er moren til tantebarna, men fortsatt x. Han er i gang med nytt liv og nytt barn, da syntes jeg det er spesielt å vikle inn en X, og ikke minst litt av et statement. Når det er sagt da så er ikke dette en kamp sak jeg ville stått i, og uansett hvordan Ts Evt legger det frem så kommer hun ikke flatterende ut men heller oppfattes som sjalu. Derfor ville jeg tatt på min beste maske, hevet hodet og slått på skjarmoffensiven stort den dagen. Anonymkode: d0072...37d Nå handler ikke dagen om HI og typen, men om dåpsbarnet. Klart man velger familie til gudmor / fadder. De to barna blir søskenbarn og hva er mer naturlig enn å velge tante som gudmor / fadder Anonymkode: cd14e...7d4
sug lut Skrevet 26. juni 2018 #14 Skrevet 26. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun var nær dama til svigerbroren. Kjenner at det blir en veldig merkelig følelse å sitte i kirka mens forloveden min og eksen hans står sammen der oppe.. Vet faktisk ikke om jeg vil dra i dåpen på grunn av det.. Anonymkode: 672a8...953 Du er på trynet om du dropper dåpen av en så barnslig grunn. Og dessuten komplett egoist - hvor navlebeskuende går det an å bli? "Merkelig følelse" - altså, lev med at du har en mann med fortid, ellers fikk du funnet deg en som var komplett uberørt av menneskehender. Dette er virkelig ikke en dag som handler om hva du føøøøøøler, kom deg ut av ego-bobla.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #15 Skrevet 26. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det kun de fem minuttene selve dåpen varer og kanskje litt under fotografering de står sammen da. Ingen big deal. Anonymkode: d93a5...996 Skal ikke gudforeldre også sitte sammen under middagen? Sånn var det i flere dåp som jeg har vært i, der ektefellene ble plassert sammen med de andre gjestene, og gudforeldre satt sammen ved bordet til dåpsbarnet og foreldrene. Anonymkode: 8135f...43d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #16 Skrevet 26. juni 2018 37 minutter siden, sug lut skrev: Du er på trynet om du dropper dåpen av en så barnslig grunn. Og dessuten komplett egoist - hvor navlebeskuende går det an å bli? "Merkelig følelse" - altså, lev med at du har en mann med fortid, ellers fikk du funnet deg en som var komplett uberørt av menneskehender. Dette er virkelig ikke en dag som handler om hva du føøøøøøler, kom deg ut av ego-bobla. Ikke alle liker å leke lykkelig familie med eksene og hele sulamitten. Mulig det fungerer for deg, men kanskje ikke for alle andre. Det er heller ingen plikt til å dra i dåp. For eksempel, jeg er ikke kristen, så jeg dropper kirka og møter opp til middagen, der jeg gjerne hjelper til, serverer, ordner. Det er valgfritt å gå i kirka. Anonymkode: 8135f...43d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #17 Skrevet 26. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke alle liker å leke lykkelig familie med eksene og hele sulamitten. Mulig det fungerer for deg, men kanskje ikke for alle andre. Det er heller ingen plikt til å dra i dåp. For eksempel, jeg er ikke kristen, så jeg dropper kirka og møter opp til middagen, der jeg gjerne hjelper til, serverer, ordner. Det er valgfritt å gå i kirka. Anonymkode: 8135f...43d Ærlig talt, dåpen handler ikke om deg. Hvis du ikke takler at han har ekser som har godt forhold til familien, så burde du valgt en annen mann Anonymkode: 19e95...f32
sug lut Skrevet 26. juni 2018 #18 Skrevet 26. juni 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke alle liker å leke lykkelig familie med eksene og hele sulamitten. Mulig det fungerer for deg, men kanskje ikke for alle andre. Det er heller ingen plikt til å dra i dåp. For eksempel, jeg er ikke kristen, så jeg dropper kirka og møter opp til middagen, der jeg gjerne hjelper til, serverer, ordner. Det er valgfritt å gå i kirka. Anonymkode: 8135f...43d Du driter i hele familien, med andre ord. Dumt av mannen din at han ikke ble hos eksen i stedet, da.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #19 Skrevet 26. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ærlig talt, dåpen handler ikke om deg. Hvis du ikke takler at han har ekser som har godt forhold til familien, så burde du valgt en annen mann Anonymkode: 19e95...f32 Jeg er ikke HI. Men jeg forstår at folk er forskjellige. Det jeg ville frem til, er at man ikke er egoistisk hvis man dropper kirka. For det er ingen plikt til å gå dit. Der jeg bor er det ganske små kirker, så det er ofte begrensninger for hvem som kan være med - vanligvis er det kun dåpsfølgen, altså foreldre/besteforeldre/gudforeldre som er der. Samme med konfirmasjonen - siste gang min mann ville dra i konfirmasjon, måtte han droppe kirka på grunn av plassmangel. Jeg har opplevd ekser fra helvete selv, som prøvde å ta min plass, og valgte da å avslutte forholdet fordi jeg ikke orket drama. Min mann har også ekser, men han har valgt å gifte seg og få barn med meg, og setter meg som førsteprioritet. Svigerfamilien måtte faktisk bytte om på gudforeldrelista en gang der han faktisk var invitert sammen med en av eksene, men der eksen i flere måneder prøvde å forføre ham og lage helvete for meg. Regner med at HI sitt tilfelle ikke er av det samme slaget, men at eksen til hennes mann er invitert fordi hun er nær familievenn. Men jeg forstår likevel at det kan oppleves som sårt. Forstår likevel flere av kommentarene - på DiB har det gått sport i å kalle HI stygge navn og slenge dritt bare fordi. Uansett hva innlegget handler om, kommer de samme brukere og sprer dritt. Jeg foreslår at HI hever seg over det, og prater med mannen om hvordan hun opplever situasjonen - rolig og behersket, uten drama. Det er helt innenfor å fortelle om sine følelser og bekymringer til den man elsker, uansett hvor irrasjonelle disse følelsene er. Anonymkode: 8135f...43d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #20 Skrevet 26. juni 2018 Akkurat nå, sug lut skrev: Du driter i hele familien, med andre ord. Dumt av mannen din at han ikke ble hos eksen i stedet, da. Jeg driter i familien ved at jeg baker x antall kaker i dåp, hjelper gratis med servering (slik at de slipper å leie inn ungdommer til 200 kroner timen), syr dåpskjole til dåpsbarnet gratis (er ganske dyr affære hvis man skal kjøpe det hos andre). Jada, skikkelig egoistisk og driter i familien. Kun fordi jeg ikke møter opp i kirka. Jeg forstår at du har alvorlige problemer og derfor liker å provosere og slenge dritt til absolutt alle på DiB for å føle seg bedre selv. Jeg foreslår psykolog. Det er ikke sunt å gå rundt og være så bitter og sint på andre hele tiden, det tærer på deg og familien din. Lykke til! Anonymkode: 8135f...43d
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. juni 2018 #21 Skrevet 26. juni 2018 Du er jo klar over at han har en eks og når han og eksen har barn sammen, så er de også faktisk bundet til hverandre pga dem. Slike situasjoner vil oppstå fra tid til annen, så du kan likegodt bli vant til det. Se forbi din egen stolthet her, dette har ingenting med deg å gjøre. Det er heller ikke din dag. Og du må huske på at det heller ikke er din forlovede og hans eks sitt valg.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #22 Skrevet 26. juni 2018 Skjønner at det er sårt. Er også veldig spesielt å be x-svigerinne være fadder. Hvordan er forholdet ditt til familien? Har dere vært lenge sammen! Anonymkode: 8e4b3...636
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #23 Skrevet 26. juni 2018 I min familie ville dette vært skandale, så jeg skjønner deg godt, hi! Kan jo legge til at vi aldri ber inngifte om å være faddere, kun søsken og svært nære venner. I mine øyne er det helt absurd å markere nærhet til eks’en på denne måten, om hun er mor til dåpsbarnets søskenbarn aldri så mye. Du er jo forøvrig mor til kommende søskenbarn. Når situasjonen først er slik, syns jeg likevel du skal dra i dåp med hevet hode. Vær sjarmerende og raus. Det vinner du på i det lange løp. Anonymkode: 22910...337
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #24 Skrevet 26. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: I min familie ville dette vært skandale, så jeg skjønner deg godt, hi! Kan jo legge til at vi aldri ber inngifte om å være faddere, kun søsken og svært nære venner. I mine øyne er det helt absurd å markere nærhet til eks’en på denne måten, om hun er mor til dåpsbarnets søskenbarn aldri så mye. Du er jo forøvrig mor til kommende søskenbarn. Når situasjonen først er slik, syns jeg likevel du skal dra i dåp med hevet hode. Vær sjarmerende og raus. Det vinner du på i det lange løp. Anonymkode: 22910...337 For alt vi vet kan eks-svigerinnen være moren sin svært nære venninne. Anonymkode: b2ebb...f69
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #25 Skrevet 26. juni 2018 Jeg og min x svigerinne er svært gode venner. Da min x svigerinne giftet seg var jeg hennes forlover, min x var hans forlover. Dvs at jeg og min x var forlovere «sammen». Jeg var da i nytt forhold, det samme var han. Min x hadde nylig blitt far. Vi sto der sammen på mange bilder og diverse. Helt uproblematisk for alle parter. Min mann brydde seg ikke, min x sin nye samboer så heller ikke ut til å bry seg. Jeg og hans nye dame snakket sammen, husker til og med jeg fikk komplimenter for hvor vakker jeg så ut. Husker hsn hadde en annen x etter meg. Hun var hent hysterisk, gråt og lagde leven med sin svigerinne fordi vi hadde vært sammen. Vi var sammen før de kjente hverandre. Ble mitt navn nevnt gråt hun hysterisk, hun krevde bilder av meg fjernet i min venninnes hus. Jeg og xen hadde ikke kontakt engang så hvorfor jeg var en trussel vites ikke. sjalusi er så lite sjarmerende. Anonymkode: 6ee01...4a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå