Gå til innhold

Folk er så jævlig dumme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke at det finnes voksne folk som skriver "gotteri". Er det så forbannet vanskelig å tenke seg at et ord har en rot? Andre jævlige eksempler: "Jeg har føtt", "onklig", "har godt med skoene på". Tenk: god - godteri, å føde - født, orden - ordentlig, å gå - har gått!

Anonymkode: 40bb9...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen har så mange skrivefeil ville jeg nok bare tenkt at vedkommende sikkert har noen lese- og skrivevansker, eventuet lære- /konsentrasjonsvansker. Så hadde jeg gått videre i livet.

Anonymkode: 6fe6a...23f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fatter ikke at det finnes voksne folk som skriver "gotteri". Er det så forbannet vanskelig å tenke seg at et ord har en rot? Andre jævlige eksempler: "Jeg har føtt", "onklig", "har godt med skoene på". Tenk: god - godteri, å føde - født, orden - ordentlig, å gå - har gått!

Enig, men det virker jo enda mer irrasjonelt å la seg hisse opp av andres defekter. Vurdert å melde deg på et sinnemestringskurs?

Anonymkode: 746df...55e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om noen har så mange skrivefeil ville jeg nok bare tenkt at vedkommende sikkert har noen lese- og skrivevansker, eventuet lære- /konsentrasjonsvansker. Så hadde jeg gått videre i livet.

Ikke en person som har alle disse. Ser slike feil hele tiden, som viser at den som skriver har null forståelse for språket. Folk er idioter, sånn er det bare. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke en person som har alle disse. Ser slike feil hele tiden, som viser at den som skriver har null forståelse for språket. Folk er idioter, sånn er det bare. 

Noen mangler forståelse for språk, andre mangler forståelse for andre mennesker. 

Anonymkode: ea4b0...947

Skrevet

Jeg har nok bedre venner enn deg, for det er skrivefeil jeg aldri ser. 

Anonymkode: dc9f5...cc3

Skrevet

Dette er jo typiske feil en person med dysleksi fort kan gjøre. Hvorfor irritere seg over at noen har lese- og skrivevansker? Må da være mye mer krevende for dem, enn for deg...

Anonymkode: ebed1...989

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Ann Christin, admin

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo typiske feil en person med dysleksi fort kan gjøre. Hvorfor irritere seg over at noen har lese- og skrivevansker? Må da være mye mer krevende for dem, enn for deg...

Anonymkode: ebed1...989

"Onkli" er ikke en typisk dyslektikers måte å skrive på, nei. Det er tull.

Anonymkode: 47333...5ef

Skrevet

Riktignok finnes det endel med lese- og skrivevansker, men ikke alle har dette. Generelt gidder folk svært lite, de lener seg på retteprogram og autokorrektue. Blir helt flau noen ganger. 

Skrevet

Jeg lo så tårene trillet da jeg leste om ei som hadde vært på hytta og kost seg med snopp (snop), så det kan være underholdning også....

Anonymkode: 55fe1...688

Skrevet

Å høre folk på TV si "åssen" istedenfor hvordan synes jeg er pinlig. Spørre spørsmål istedenfor å stille spørsmål. Noen voksne snakker som barn. Running istedenfor sirkel... listen er lang. 

Anonymkode: 2e8ea...0ec

Skrevet

Ja folk er, på generelt grunnlag, idioter... And?🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 0b8f2...fa9

Skrevet
På 25.6.2018 den 18.56, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg elsker norsk grammatikk, men er det ikke bedre å si i fra på en ordentlig måte?

Å kalle folk idioter, syns jeg er flaut. Flaut for deg.

Anonymkode: feb7a...646

Skrevet
På 25.6.2018 den 19.14, Anonym bruker skrev:

Jeg har nok bedre venner enn deg, for det er skrivefeil jeg aldri ser. 

Anonymkode: dc9f5...cc3

Bedre venner ? 

Anonymkode: feb7a...646

Skrevet

Synes vi burde få bedre norsklærere, eller i det minste endre faget norsk. 9/10 norsktimer blir brukt til historie eller tekstanalyse, resten er særlig slapp skriveoppfriskning.

Anonymkode: ce865...56b

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å høre folk på TV si "åssen" istedenfor hvordan synes jeg er pinlig. Spørre spørsmål istedenfor å stille spørsmål. Noen voksne snakker som barn. Running istedenfor sirkel... listen er lang. 

Anonymkode: 2e8ea...0ec

Heter vel runding? 

Skrevet

Sitter og ser VM og de i studio sier Rushland istedenfor Russland. Kan sikkert være lov å si det første, men det høres helt feil ut for meg. 

Anonymkode: 5a313...f6c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synes vi burde få bedre norsklærere, eller i det minste endre faget norsk. 9/10 norsktimer blir brukt til historie eller tekstanalyse, resten er særlig slapp skriveoppfriskning.

Javel? Hvordan vet du det? 

Anonymkode: aae1f...149

Skrevet

Å skrive feil er ikke bra, men snakke som dialekten man har tilsier, må man jo få lov til. Enda mer feil når folk bytter ut ord i dialekten sin med noe som ikke hører hjemme der. Sier man åssen så sier man det, man begynner ikke å si hvordan. Men man skriver selvsagt hvordan, selv om dialekten sier åssen. Her hvor jeg bor, sier vi runding, og ikke sirkel. Med mindre det er en matematisk oppgave, da sier vi sirkel.

Anonymkode: 27ba8...ad7

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å skrive feil er ikke bra, men snakke som dialekten man har tilsier, må man jo få lov til. Enda mer feil når folk bytter ut ord i dialekten sin med noe som ikke hører hjemme der. Sier man åssen så sier man det, man begynner ikke å si hvordan. Men man skriver selvsagt hvordan, selv om dialekten sier åssen. Her hvor jeg bor, sier vi runding, og ikke sirkel. Med mindre det er en matematisk oppgave, da sier vi sirkel.

Små bygdedialekter er døende, bare akseptér det.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det selvsagt? "Åssen" ble tatt inn i bokmål i 2005, og er akkurat like korrekt å skrive som "hvordan". 

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=åssen&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Små bygdedialekter er døende, bare akseptér det.

Akseptér?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Akseptér?

Imperativ av å akseptere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...