Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #26 Skrevet 24. juni 2018 Du trenger ikke fars samtykke til henvisning til ppt. Da holder det med den med hovedomsorg. De kan gjøre en første utredning å si noe om evt behov for utredning i spesialisthelsetjenesten. Da står du sterkere hvis for nekter. Men det å nekte barn rett til nødvendig helsehjelp kan sees på som omsorgssvikt i seg selv, så ville drøftet med bvtj. Om far har sinneproblemer osv er det ikke utenkelig at han har udiagnostisert adhd selv. Sånn var det her. Far ble utredet etter barnet...skjønte da hans problemer med imulskontroll, agressjon osv på en helt annen måte. Anonymkode: aee3b...441
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #27 Skrevet 24. juni 2018 Er han vant til å slippe unna å gjøre de kjedelige tingene når han ikke reagerer eller er du konsekvent hele veien? Anonymkode: c8c71...d9e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #28 Skrevet 24. juni 2018 Takk for svar alle sammen. Jeg har fått god hjelp fra barnevernet før, han har nektet barnet nødvendig helsehjelp før, og da skrev barnevernet eg brev jeg ga til far om at samværet ble stanset inntil videre grunnet dette. Dere som har svart over med barn med add/ADHD, har det "vært noe" med barnet helt fra de var små/baby? Jeg føler egentlig at dette startet ved skolealder. Har aldri vært noen spesielle problemer med han da han var mindre. Bortsett fra at han var veldig forsiktig og engstelig, men så ikke på det som noe stort problem. hi Anonymkode: 26ad5...c13
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2018 #29 Skrevet 24. juni 2018 Hadde ingen anelse på min. Men det ble mye trøbbel da han byttet bhg siste året før skolestart. Skjønte ingenting. Tenkte det møtte være noe feil med den nye barnehagen 🙈 Anonymkode: aee3b...441
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå