Gå til innhold

Hvor lenge hadde du vært borte fra barnet ditt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For eksempel i forbindelse med jubileumsreise? (/Bryllupsreise).. Når barnet var 2,5-3 år? Kjenner jeg vegrer meg for å være borte mer enn 3 dager. Men ungen er hos besteforeldre (som også er naboer) og sammen med sitt eldre søsken. 

Anonymkode: 1f3cb...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine unger, nå 2,5 og 4, har vært borte siden søndag. De kommer hjem i morra som vil si 7 dager. Første gang de begge har vært borte samtidig og første gang minste har vært borte mer enn 1 natt. Jeg ville vanligvis ikke gjort men grunnet min helse så var det til det beste for oss alle. Og de har kost seg så mye. Jeg tror ikke det spiller noen rolle egentlig hvor mange dager de er borte. Så lenge de har det bra så går det fint

Anonymkode: 57086...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet er under 3 år synes jeg smertegrensen går ved 2 dager, for min del Iallefall. Det skjer mye i den alderen. Nå som mitt barn er 3 1/2 kunne jeg sikkert fint vært borte fra han i 4 dager til en uke, fordi han forstår mye mer nå enn for bare et halvt år siden. For to uker siden ble jeg innlagt på sykehus i 4 dager. Da var han hjemme med pappaen sin og det gikk helt fint. De kom på besøk til meg da. Det lengste han har sovet alene hos besteforeldrene er 2 netter. Det bar ganske nylig.

Anonymkode: e4837...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært lenger borte fra dem enn 4 dager før de flyttet ut av huset, og det var pga en operasjon. 3 dager har vært normalen her. 

Anonymkode: f7acc...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte fra min på 2,5 i seks netter pga. jobbreise og mannen min i 13 netter pga. sykdom. Vi har aldri vært borte fra ham begge to, kun to overnattinger hos besteforeldre som bor i gata vår. Jeg ville i deres situasjon tenkt langhelg, siden dette blir første gang (?). Typ fire netter.

Anonymkode: 0bfa8...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var borte begge to i 5 netter da eldste var 2.5 år. Var hos besteforeldre. Gikk veldig fint😊 yngste er nå 20 mnd og 3 netter er nok det lengste jeg har vært foreløpig. Da var han hjemme med pappa og storebror.

Anonymkode: ff0a4...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var borte en uke når hun var 2,5år. Da var hun på sydenferie med farmor, hennes søster og hennes barn som var noen få dager eldre enn mitt. Jeg var hjemme med en baby som krabbet rundt, kom seg over alt så jeg syns det var deilig å få litt ro de få gangene babyen sov. De storkoste seg på tur, når jeg viste det så nøt jeg tiden. Hadde jeg vært bekjymret for hvordan det gikk hadde jeg nok ikke slappet av. Ungen hadde sovet borte en natt før, men ikke mer enn det. Men vært mye sammen med besteforeldre på begge sider og aldri vært ett problem, så jeg viste det ville gå bra. Fordelen med turnusjobb og bestforeldre som ville passe barnet når jeg jobbet slik at vi kunne utsette barnehage start litt. 

Anonymkode: d3564...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste var 2,5 år da hun var en uke hos besteforeldre sammen med storesøsken. Hun hadde det supert og har vært hos besteforeldre i både vinter-, høst- og sommerferie hvert år siden.

Jeg har trygge glade barn som har mange gode omsorgspersoner. Det er et gode for dem og for oss foreldre.

Anonymkode: d28f9...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet har et godt forhold til besteforeldrene og overnatter der innimellom, og i tillegg er sammen med eldre søsken kunne jeg nok til nød strekt meg til fire netter, men jeg ville ikke likt det. 

Anonymkode: 4f0ef...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.... så lenge det kreves at jeg er borte i forbindelse med jobb. Og har vært i syden en uke osv. uten dem. Fra samme alder. Går helt fint, for alle involverte. Tenk på alle som ukependler. 

Anonymkode: 1c274...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi.... så lenge det kreves at jeg er borte i forbindelse med jobb. Og har vært i syden en uke osv. uten dem. Fra samme alder. Går helt fint, for alle involverte. Tenk på alle som ukependler. 

Anonymkode: 1c274...24c

Vil tro at ikke begge foreldrene ukependler samtidig.

Anonymkode: d420e...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var borte 5uker fra 4åringen min. Det ble noen tårer både på meg og henne. Ville ikke gjort det igjen. Hun var 1uke med bestemor og resten med pappa.

Anonymkode: 33f0e...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med de forholdene du beskriver kunne jeg vært borte én uke. 

Anonymkode: 18365...7e2

Dette.

Anonymkode: e1bdb...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil tro at ikke begge foreldrene ukependler samtidig.

Anonymkode: d420e...95c

Men HI skal da heller ikke på 52 bryllupsfester i år.

Anonymkode: e1bdb...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har vert med besteforeldrene fra han var 2,5 år 1 uke på hytta, ligget der siden han var 3mnd, viktig og få alenetid av og til

Anonymkode: d22dd...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke går helt sikkert bra!! Så lenge barnet er hos noen det kjenner godt, og er trygg på. Og det skal det jo være her!

Anonymkode: 938b2...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var begge borte i 2 netter da minste var nesten 2 år. Hun var da hos sin tante som hun hadde truffet 2 ganger før. Vi var der i 2 dager først for at hun skulle bli kjent. Gikk helt fint, og jeg hadde ikke hatt noe problem med å gjøre det igjen. Eldste var vi borte fra i 2 netter når han var 1,5 år. Han var da hos besteforeldre. Gikk kjempefint det også. 

Anonymkode: e5e0f...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI HER

 

Takk for svar. Ungen er som sagt mellom 2,5-3 år og søsknene har veldig god kontakt. De kjenner besteforeldrene godt. Men en uke.. føles veldig lenge. Overhodet ingen problemer med eldste, men det er noe med yngste. Kanskje jeg er hønemor? 

Så vakler mellom å tenke at "ikke mer enn 4 dager", og "1 uke er bedre, da får vi opplevd landet, de har det fint hos besteforeldrene". Skal nemlig utenlands. Mannen har ingen problemer med det i det hele tatt, men yngste er nok mer avhengig av meg enn av ham. 

Anonymkode: 1f3cb...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet til yngste var 4,5 år før jeg var borte i fem netter. Har ellers vært borte i en til to netter i forbindelse med jobb etter fylte to år. Barna har alltid vært sammen med far når jeg har vært borte.

Dersom begge barnets omsorgspersoner skal være borte samtidig hadde jeg ikke reist mer enn to-tre dager ved den alderen du nevner i hi.

Anonymkode: 7b251...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de var sammen med mannen var jeg borte fra dem opptil 5 uker, men de var aldri mer enn en natt borte fra oss begge to før de ble ca 7 år gamle.

Anonymkode: 2847b...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang barnet sov over en natt hos bestemoren var hun 2 år og 3 mnd.

En mnd før 3-årsdagen var hun åtte dager sammen med besteforeldre og sin tante mens vi var på ferie. Det ble alt for lenge for oss og dels for henne.

Nå nærmer hun seg 4 år og skal være ro runder i sommer hos besteforeldre i 5-6 dager siden hun har ferie fra bhg og vi har mye jobb ifbm flytting . 

Liker ikke å være borte fra henne mer enn 1-2 dager, men noen ganger må vi.

Anonymkode: 2a2b8...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 19.26, Anonym bruker skrev:

For eksempel i forbindelse med jubileumsreise? (/Bryllupsreise).. Når barnet var 2,5-3 år? Kjenner jeg vegrer meg for å være borte mer enn 3 dager. Men ungen er hos besteforeldre (som også er naboer) og sammen med sitt eldre søsken. 

Anonymkode: 1f3cb...a1b

Jeg skal være borte fra 3-åringen 10 dager i sommer. Han skal være igjen hjemme med bror på 5 og pappa da. Men har ikke hatt noen kvaler med det. 

Hos besteforeldre kunne de nok vært 5-6 dager, uten at jeg hadde tenkt at det var problematisk. De er glade i besteforeldrene, men ses kanskje en gang i mnd. Kanskje skjeldnere. For de som har besteforeldre i nærheten som de ser oftere er det jo virkelig ikke noe problem å være borte. 

Dette med å være borte fra ungene sine kommer an på så mye. Barn er forskjellige, familier er forskjellige og omstendighetene er forskjellige. Den tommelfingerregelen med at man ikke skal være borte lengre enn barnet er gammelt tenker jeg bare er tøys.

Anonymkode: cf775...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...