Gå til innhold

Jeg gruer meg til ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er ungene?

jeg har tvillinger på 3 år som bare krangler. Jeg har bestemt at vi trenger fri for å roe ned, det har vært mye hverdagsmas.

jeg har fått 8 uker fri i sommer (noe uten lønn). De hadde siste dag i barnehagen sist fredag. Jeg ryddet vekk alle leker, sorterte i ulike kasser. Nå har vi kun en liten kasse i stuen og på hvert rom. Resultat så langt: de leker faktisk! Tidligere rotet og kranglet de. 3 biler er mer enn nok, gutten lekte i 1 time! Han har aldri lekt mer en 15 sekunder før! Vi bytter kassene med jevne mellomrom og da blir det jo «nye» leker!

lag en dagsrytme og følg den! Og en matplan med variert mat. Ungene har lært å rydde fra bordet nå, tidligere hadde vi det alltid travelt. Vi har tid til å lese, øve på å spille spill. Vi er ute både formiddag og ettermiddag. Pakker en sekk og tar med bestikkelser! Finner på ting i nærområdet. I helgene besøker vi uteområdet til ulike barnehager og har piknikk til lunsj.

la ungene ha tid å ro til å ordne opp i kranglene. Hjelp dem til å se hva den andre føler og til å sette ord på rett og galt.

unger som krangler er ofte stresset. La de få tid. Sett de til ulike oppgaver. Tegn/klipp ut bilder til handleliste. La de få hver sin og så hjelpe til å lete i butikken. Vi brukte 1 time i fruktdisken! Oppgaven var å finne hver sin frukt:grønnsak i ulike farger (mine er så små at de må ha konkret tegnet av rød, grønn, gul osv). 

Vi skal reise på ferie senere i sommer, men fra å grue meg litt til lang ferie så storkoser vi oss. Tid er mangelvare og ferskvare for barn. Dersom den voksne er aktiv (legg vekk mobilen og skru av TV/PC på dagtid), vil barna bli roligere.

Anonymkode: 5b780...976

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere suger som foreldre. Gode foreldre gleder seg til ferie og lang sammenhengende tid med barna sine. Stakkars ungene deres, de trakk ikke akkurat vinnerloddet.

Anonymkode: 5e7df...9d0

Jeg gruer meg. Jeg er en en god mor for det. Jeg er kronisk syk. Blir tøft å ikke få slappet av på 3 uker. 

Anonymkode: 3058e...1c1

Skrevet

OMG for en KRISE!!! Stakkars deg!!! Fy fanden tenk å grue seg til 2 uke sammen med barna...jeg skal ha barna i 2 mnd nå som skolen er slutt! Vi skal 1 mnd på utenlandsfeirie alene også skal vi drive dank i 1 mnd hjemme 😆hva er du slags kvinnemenneske som gruer deg til barna får fri?? Ta deg for h.....sammen og nyyyyyyt tiden de stakkars barna har fri fra barnehagen!

Anonymkode: 4f782...ca6

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gruer meg. Jeg er en en god mor for det. Jeg er kronisk syk. Blir tøft å ikke få slappet av på 3 uker. 

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du f meg hva?? Har en søster som har triger minus nevrologi..og har 5 barn som hun nyter ferien sammen med! Finnes ikke værre sykdom og du klager på at du er kronisk syk! Særriøst.........

Skrevet
8 minutter siden, masa2 skrev:

Vet du f meg hva?? Har en søster som har triger minus nevrologi..og har 5 barn som hun nyter ferien sammen med! Finnes ikke værre sykdom og du klager på at du er kronisk syk! Særriøst.........

Kryp tilbake under den steinen du kom i fra du

Anonymkode: 4a963...217

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kryp tilbake under den steinen du kom i fra du

Nei vet du hva det skal jeg ikke gjøre. Jeg kom ikke krypende fra noe stein! Hvis noen ikke har glede av å være sammen med barna sine i ferien pga det blir for slitsomt pga kronisk sykdom så kanskje dem burde forhøre seg med barnevernet etter hjelp og avlastningshjem?????????

Skrevet
26 minutter siden, masa2 skrev:

Fins faktisk mange verre sykdommer enn det. 

Anonymkode: 09d59...8c5

Skrevet

Her var det jaggu mange med behov for å være holier than thou!!!

Jeg ler. Alle unger er forskjellige, noen er faktisk mer krevende enn andre. 

Hilsen trebarnsmamma som også elsker barna, men som føler seg oppspist innimellom. 

Anonymkode: 5750e...a65

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun skal ikke gi fra seg ungene når det blir vanskelig.

Jeg slet også da mini var 1,5. Det gjør 90% av alle foreldre. Men så blir barna eldre, og så går det plutselig lettere. 

Anonymkode: f526f...d3d

"Gi fra seg"??

Hun gir dem begge en pustepause fra et samspill som har kjørt seg fast i et dårlig mønster. Vinn-vinn.

Anonymkode: fa399...9c0

Skrevet

Jøss.. 2uker..? Vi bor i utlandet og her er det 3 mnd (!!!) sommerferie for barna. De begynner på skolen det året de fyller 3år.

Anonymkode: 0e3fd...ac6

Skrevet
1 time siden, masa2 skrev:

Selvfølgelig finnes det flere sykdommer som er værre enn det. Særriøst...........

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig finnes det flere sykdommer som er værre enn det. Særriøst...........

Har du prøvd å ha denne sykdommen? Det har jeg, og selvfølgelig er det andre ting som er verre, men det er faktisk ikke bare bare å ta seg av unger når man har dette. Trenger ikke kimse av noe fordi om det finnes andre ting som er verre.

Anonymkode: 4f321...890

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å ha denne sykdommen? Det har jeg, og selvfølgelig er det andre ting som er verre, men det er faktisk ikke bare bare å ta seg av unger når man har dette. Trenger ikke kimse av noe fordi om det finnes andre ting som er verre.

Anonymkode: 4f321...890

Det var en kommentar til masa2 som høvlet over anonym 1c1 som sa hun var kronisk syk, og masa2 at det det ikke er noen sykdom som er værre enn den, enda hun ikke vet hva slags kronisk sykdom anonym 1c1 har.

Og nei, jeg har ikke den sykdommen. Men jeg har kronisk migrene med anfall som gjør meg sengeliggende stort sett 5 av 7 dager i uka, så jeg vet at det ikke bare bare å ta seg av unger når man er kronisk syk. Og det var det som var mitt poeng til masa2 som var utrolig ufin mot 1c1 som og er kronisk syk. Så nei, jeg kimser ikke av sykdommen i det hele tatt. Men det er jo flott at du går etter meg i stedet for de som er skikkelig stygge her. Tommel opp for deg...

Skrevet
1 time siden, masa2 skrev:

Du mener trigeminusnevralgi? 

Det fins da hundrevis, om ikke tusenvis av sykdommer som er mye verre enn den, og som gjør at man blir mye mindre i stand til å passe barn... Hvis søsteren din har innbilt deg at der ikke fins verre, så har hun overdrevet kraftig! 

Anonymkode: fa399...9c0

Skrevet

Hvor gamle er barna die, HI? 😊

Anonymkode: a534f...6bd

Skrevet

Jeg har ei i barnehage og en på skole og skal ha baby om ca en uke. Mine har tatt ferie i går og skal ikke tilbake før 20.august. Joho! Haha. Neida - jeg vet hvordan du føler det, Hi. Kjenner også på "sommerferie"-biten. Men de har godt av det. Vi reiser litt på ferie til familie påvest,- og sørlandet. Vips så er ferien over. Nyt det!

Anonymkode: caca6...81b

Skrevet

Oj, da er det godt du ikke er i våre sko! Vi har akkurat flyttet og får ikke nye plasser i barnehagen før midten av august. En ettåring, en femåring og en nyfødt. Men vi koser oss lell :)

Anonymkode: ef486...7c3

Skrevet

synes synd på guttene dine , barn er slik, de krangler mye i enkelte perioder.. her er det heldigvis krav om 3 uker, og jeg nyter tiden med alle mine små, har en på 4 og 2 på snart 2, og tvillingene krangler hele tiden,men slik er det jo

Anonymkode: 42f63...a50

Skrevet

Det blir bedre! Jeg husker den tiden, med tre små 1,3 og 5 år, bare spetakkel, og jeg var helt utslitt. Ingen sov om natten (bortsett fra mannen) og det var trassing på alt som skulle skje, hver dag! 

Det ble mye bedre etter at vi fikk sove hele natten alle sammen. Det hjelper også når de blir større. Fremdeles krangler de om alt og ingenting, men de kan også leke fint sammen i timesvis. Nå gleder jeg meg til ferien🙏🏻🙏🏻

Anonymkode: c8db5...8d8

Skrevet

Heldigvis så har min bhg i sine vedtekter at barn skal ha minimum 3 uker sammenhengende ferie på sommeren, og bra er det for det finnes foreldre som ikke lar barna få fri med mindre de må. 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo pinlig dårlig å ikke takle to egne småunger. Hva så du for deg da du valgte å få barn? Jeg har aldri kost meg mer enn når jeg har kunnet ha barna hjemme i uker og måneder av gangen, men så har jeg heller ikke fått barn uten å tenke gjennom det først og vurdere om jeg faktisk har kapasitet til det. Og krangling - for det første er noe av det helt naturlig og på lista over ting du burde visst i forkant, og for det andre: Har hverken du eller mannen noen tegn til oppdragerevner? Å grue seg til ferien er virkelig lavmål.

Anonymkode: 5e7df...9d0

Pinlig dårlig og sitte på sin høye hest og dømme andre. Jeg fikk barn som godt voksen, planlagt, hadde kapasitet. Så utviklet faren psykiske problemer ETTER at vi fikk unger. Førstemann hadde "kolikk" i minst ett år, vi vet nå at han har ADHD, men forsto ikke da hvorfor han var så uregulert i søvn og annet. Nr to hadde en fysisk greie som gjorde at han måtte på medisiner det  første året, samt at han ikke sov. Jeg husker omtrent ingenting av de fire første årene. Jeg var så sliten. Gruet meg til helger og ferier og var sjeleglad når jeg kunne bruke bhg hvor jeg visste de var meget godt ivaretatt. Idag vet jeg at det er gode grunner til at det var så vanskelig og at det var alt for mye for ett menneske, men det skjønte jeg ikke da jeg sto midt i det. Da var jeg en vanlig mamma som slet voldsomt med å takle sine egne to små unger. Til tross for høy utdannelse innen barn- og unge også. Poenget mitt er at man kan aldri vite HVORFOR noen strever i perioder av livet og at slike dømmende drittmeldinger som du skriver over bare legger sten til byrden for folk som allerede har det vanskelig. Du fremstår ureflektert og lite ydmyk for livets realiteter når du lirer av deg sånt.

Anonymkode: 2e7dc...9d4

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 uker uten barnehage. Har 2 barn som bare krangler. Vet ikke hvordan jeg skal klare dette. Vi skal en uke på hytten Med mine foreldre der vi forhåpentligvis får en del hjelp. Barnehagen er stengt i 2 uker så da må jeg bare stålsette meg. 

Og bare så det er sagt det. Jeg elsker de to guttene. Men er slitsomt med all kranglingen 

Anonymkode: e51f7...167

Seriøst?? Du orker ikke å ha egne barn hjemme fra bhg i to uker??? 

Ehh..... 

Anonymkode: d5be0...748

Skrevet

Virker som dere skyver problemene bort ! Dere må øve dere på å være sammen ! Stakkars unger ! Dere må ta kampene og lære dere å kose dere sammen som en familie. Det er skadelig for barna å være uønsket på den måten der !! De merker jo at foreldrene ikke ønsker å ha tid med dem ! De kan få store problemer og det er helt forferdelig !!!!

Anonymkode: 07dcc...142

Skrevet

Uff dere med alle deres stygge kommentarer skamm dere. Empati er noe dere ikke eier. Og så er det de som konkurrerer, om sykdom osv og derme så skal hi skamme seg! Hjelp henne heller en å spre kvalme og ondsinne kommentarer det hjelper hverken deg eller andre. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Virker som dere skyver problemene bort ! Dere må øve dere på å være sammen ! Stakkars unger ! Dere må ta kampene og lære dere å kose dere sammen som en familie. Det er skadelig for barna å være uønsket på den måten der !! De merker jo at foreldrene ikke ønsker å ha tid med dem ! De kan få store problemer og det er helt forferdelig !!!!

Anonymkode: 07dcc...142

Er du like sneversynt, dum og ensporet i virkeligheten som du fremstår her? At du kan tolke HIs innlegg slik du har gjort sier ganske mye om din manglende evne til å både lese og forstå komplekse menneskelige problemer. 

Anonymkode: 5aae7...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...