Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #1 Skrevet 20. juni 2018 Var igår til frisør å fikk ordnet håret da samboer kommer inn i lokalet og går bort til meg.Da utbryter frisøren "å så hyggelig, er det faren din?" Jeg lo det bare bort og fleipet med det for at ikke han skulle føle seg teit🙈 Det er 19 år mellom oss og ja jeg ser nok yngre ut enn jeg er(noe som frisøren også bemerket), men jeg følte veldig på det da at "åj tro om "alle"tenker slik?" I tillegg sliter vi en del med forholdet og det her var ikke noe pluss😬 Flere som har opplevd lignende? Anonymkode: d3af1...ec8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #2 Skrevet 20. juni 2018 Han kunne jo vært faren din når det er 19 år mellon dere. Anonymkode: 3b619...f6d
Yellow Brick Road Skrevet 20. juni 2018 #3 Skrevet 20. juni 2018 Nettopp, han kunne vært faren din, og da kan man ikke bli fornærmet over at noen sier det.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #4 Skrevet 20. juni 2018 Ja det har du forsåvidt helt rett i, men trodde ikke det vistes så tydelig😏 Jeg føler selv aldersforskjellen bedre nå enn da vi ble sammen.Jeg var 19 og han da 38.... Nå er jeg 32 og har to barn sammen, men følelsene er ikke det.Vanskeligere å dra når man har barn. Anonymkode: d3af1...ec8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #5 Skrevet 20. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det har du forsåvidt helt rett i, men trodde ikke det vistes så tydelig😏 Jeg føler selv aldersforskjellen bedre nå enn da vi ble sammen.Jeg var 19 og han da 38.... Nå er jeg 32 og har to barn sammen, men følelsene er ikke det.Vanskeligere å dra når man har barn. Anonymkode: d3af1...ec8 Det er heller ikke rart. Du er nok mer reflektert nå enn da du var 19. En 38 år gammel mann som går etter 19-åringer er oftest umoden og vil nok ikke modnes så mye mer. Anonymkode: 3b619...f6d
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #6 Skrevet 20. juni 2018 Skjønner ikke problemet i det hele tatt. Han kunne vært faren din. Du sier «Tenk om flere tenker sånn?» Jeg tipper at veldig, veldig mange har tenkt sånn helt siden dere ble sammen. Gjennom årene har nok mange sett på dere og tenkt at dere er far og datter. Når man velger et forhold med nesten 20 års forskjell, må man nesten ta det med. Anonymkode: d7ec8...730
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #7 Skrevet 20. juni 2018 Så? Kanskje noen ser deg med faren din og tenker at det var stor aldersforskjell mellom dere? Samma det vel Anonymkode: c7b03...3b6
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #8 Skrevet 20. juni 2018 Umoden var han nok ikke, jeg var veldig _voksen_for alderen og følte vi passet bra sammen da. Men nå føler jeg at jeg er mer eventyrlysten, han setter en demper på mye og har bagasje som gjør han tyngre å være sammen med både for meg og barna. Er helt rådvill, men jeg ser på han og tenker"hadde vi ikke hatt barn hadde ikke vi vært sammen" vi blir ikke gamle sammen.Skal jeg _surre_ bort flere år eller finne en annen som passer bedre med meg...jeg er ikke lykkelig(han er snill og alt det, men det er det.) Anonymkode: d3af1...ec8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #9 Skrevet 20. juni 2018 Gamle samnen blir dere jo uansett ikke. Anonymkode: cdcaf...886
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #10 Skrevet 20. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gamle samnen blir dere jo uansett ikke. Anonymkode: cdcaf...886 Synes du det her er relevant for spørsmålet eller hadde du bare lyst til å være stygg? Anonymkode: 20829...441
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #11 Skrevet 20. juni 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Umoden var han nok ikke, jeg var veldig _voksen_for alderen og følte vi passet bra sammen da. Men nå føler jeg at jeg er mer eventyrlysten, han setter en demper på mye og har bagasje som gjør han tyngre å være sammen med både for meg og barna. Er helt rådvill, men jeg ser på han og tenker"hadde vi ikke hatt barn hadde ikke vi vært sammen" vi blir ikke gamle sammen.Skal jeg _surre_ bort flere år eller finne en annen som passer bedre med meg...jeg er ikke lykkelig(han er snill og alt det, men det er det.) Anonymkode: d3af1...ec8 Mange føler det slik etter mange år med samme mann tror jeg, uavhengig av aldersforskjell. Anonymkode: 32639...22a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #12 Skrevet 20. juni 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes du det her er relevant for spørsmålet eller hadde du bare lyst til å være stygg? Anonymkode: 20829...441 Hun snakker jo selv om dette med å bli gamle sammen, lenger nede i tråden? Trekk inn klørne. (Hilsen en annen anonym) Anonymkode: d7ec8...730
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #13 Skrevet 20. juni 2018 Har opplevd det samme,men kjæresten min var bare 8 år eldre enn meg. Men jeg ser veldig ung ut da. Er 31 år å fortsatt tar de barnebillett på fergen om jeg ikke sier noe annet :O Anonymkode: 03bff...359
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #14 Skrevet 20. juni 2018 Mamma og pappa var 20 år da de fikk meg.... Det er klart det er stor forskjell på en mann som er i begynnelsen av 30-årene og en mann som er i begynnelsen av 50-årene, og de neste 10-20 årene vil gjøre han til en gammel pensjonist, mens du har enda flere "livlige" og arbeidssomme år igjen. Det er mange forhold som møter veggen med en sånn aldersforskjell når den eldste blir "satt" og den yngste ikke er det enda. Naboene her var det bare 10 år mellom, og likevel ble det problemer. Han gikk av med pensjon og hun hadde 10 år igjen av arbeidslivet. Når hun gikk av (litt tidlig så det ble ikke fullt 10 år) var hun klar for alt. Hun var pensjonist og ville reise, ville plukke bær, ville kjøre båt og bade, ville gå på ski osv, mens han var blitt gammel og ville være hjemme. Han var fornøyd med tøfler, et pledd og avisen.... Anonymkode: da251...cb2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #15 Skrevet 20. juni 2018 Ikke opplevd noe liknende nei, fordi det er 5 år i mellom meg og mannen min. Vet ikke hva du tenkte skulle skje. Selvsagt vil aldersforskjellen merkes mer og mer Anonymkode: 8f50d...4f0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #16 Skrevet 20. juni 2018 Det er nok flere som tror det samme. Anonymkode: 46024...997
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #17 Skrevet 20. juni 2018 Dere er jo i hver deres generasjon. Mange blir fedre når de er 19. Jeg synes det er litt ekkelt når noen på 38 blir sammen med noen på 19. Også om noen på 30 blir sammen med noen på 19 er det litt ekkelt for meg (men ikke om en på 35 blir sammen med en på 24). Tenker at det må være noen som er umoden og ikke klarer å finne en annen «voksen». For det skjer mye i hodet og modenhet i tjueårene, spesielt de første årene. Anonymkode: 75aed...a58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #18 Skrevet 20. juni 2018 Jeg var i et forhold med nesten samme aldersforskjell. Det plaget meg overhodet ikke, selv om jeg av og til merket blikk og kommentarer som helt tydelig sa at han kunne vært faren min (jeg var 25-26 år da vi ble sammen). Men når jeg begynte å føle på at jeg var i feil forhold, da begynte slike blikk og kommentarer å plage meg. Jeg gjorde det etterhvert slutt, ikke pga. alderen, men fordi det var andre ting som ikke fungerte, og mest fordi jeg ikke hadde mer enn vennskapsfølelser igjen for ham - og han fortjente ei som kunne være en bedre kjæreste for ham enn jeg kunne være. Men vi hadde ikke barn sammen, så da er det jo enklere. Anonymkode: c0e92...c19
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #19 Skrevet 20. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg var i et forhold med nesten samme aldersforskjell. Det plaget meg overhodet ikke, selv om jeg av og til merket blikk og kommentarer som helt tydelig sa at han kunne vært faren min (jeg var 25-26 år da vi ble sammen). Men når jeg begynte å føle på at jeg var i feil forhold, da begynte slike blikk og kommentarer å plage meg. Jeg gjorde det etterhvert slutt, ikke pga. alderen, men fordi det var andre ting som ikke fungerte, og mest fordi jeg ikke hadde mer enn vennskapsfølelser igjen for ham - og han fortjente ei som kunne være en bedre kjæreste for ham enn jeg kunne være. Men vi hadde ikke barn sammen, så da er det jo enklere. Anonymkode: c0e92...c19 Postet litt for fort... Siden dere har barn så ville jeg gjort et forsøkt. Du sier dere sliter i forholdet nå, da tenker jeg at dere bør forsøke parterapi. Om det ikke fungerer likevel så vet dere i hvert fall at dere har gjort alt for barna, og kanskje vil parterapi også gjøre at dere samarbeider bedre om barna i fremtiden. Anonymkode: c0e92...c19
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #20 Skrevet 20. juni 2018 Det er jo helt normalt å tenke. Jeg var på fødselsforberende kurs på sykehuset, da jeg skulle ha min første. Der var det ei som så ut som hun var 18 år, hun var 20, og med en mann som så ut som han var i 40 årene, jeg trodde jo virkelig det var faren hennes. Vi ble kjent senere, da barna våres startet i samme barnehage og ble venner. Hun fikk 2 barn med han, og så gikk de fra hverandre, og nå er hun sammen med en flott mann, på sin egen alder. Hvis du ikke har følelser for mannen din, så må dere enten jobbe for å få det bedre, eller gå. Anonymkode: 3c58f...783
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #21 Skrevet 21. juni 2018 Åj så mange svar takk☺️ Jeg har dessverre ikke følelser igjen for han.Sexlivet står helt i ro, kyss er noe man må spørre etter osv... Jeg har andre ønsker enn han, jeg vil gifte meg en dag, ha et barn til osv...ikke noe av det vil han. Føler det rette er å dra, men så tenker jeg på barna😔 Anonymkode: d3af1...ec8
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #22 Skrevet 21. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åj så mange svar takk☺️ Jeg har dessverre ikke følelser igjen for han.Sexlivet står helt i ro, kyss er noe man må spørre etter osv... Jeg har andre ønsker enn han, jeg vil gifte meg en dag, ha et barn til osv...ikke noe av det vil han. Føler det rette er å dra, men så tenker jeg på barna😔 Anonymkode: d3af1...ec8 ... du valgte å bli sammen med han. Siden du sier «barna» har du valgt å få minst 2 barn med han. Kan dere jobbe med forholdet? Parterapi? Anonymkode: 75aed...a58
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #23 Skrevet 21. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åj så mange svar takk☺️ Jeg har dessverre ikke følelser igjen for han.Sexlivet står helt i ro, kyss er noe man må spørre etter osv... Jeg har andre ønsker enn han, jeg vil gifte meg en dag, ha et barn til osv...ikke noe av det vil han. Føler det rette er å dra, men så tenker jeg på barna😔 Anonymkode: d3af1...ec8 Synes ikke ønske om bryllup og et tredje barn er grunn nok til å forlate en mann altså. Man kan ikke regne med å være enige om alle ting i livet... Hva med å prøve terapi på familievernkontoret, man kan liksom ikke la noe være uprøvd Anonymkode: da251...cb2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #24 Skrevet 21. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Synes ikke ønske om bryllup og et tredje barn er grunn nok til å forlate en mann altså. Man kan ikke regne med å være enige om alle ting i livet... Hva med å prøve terapi på familievernkontoret, man kan liksom ikke la noe være uprøvd Anonymkode: da251...cb2 Dette!! Så enig med deg! Anonymkode: 75aed...a58
sug lut Skrevet 21. juni 2018 #25 Skrevet 21. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Åj så mange svar takk☺️ Jeg har dessverre ikke følelser igjen for han.Sexlivet står helt i ro, kyss er noe man må spørre etter osv... Jeg har andre ønsker enn han, jeg vil gifte meg en dag, ha et barn til osv...ikke noe av det vil han. Føler det rette er å dra, men så tenker jeg på barna😔 Anonymkode: d3af1...ec8 Hverken gifting eller et barn til er verd noe som helst mot at du river opp de eksisterende barnas familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå