Gå til innhold

bommet på skolestart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok fint. 

I Oslo starter skolen for øvrig mandag 20. august.

Anonymkode: 9b975...2a4

Skrevet

Hehe takk for svar =) ser det er endel prektige svar her også 😂 skal nok få bra, du som spurte om det gikk å endre retur med 1 dag: det går ikke, har bestillt lowfair billetter og destinasjonen vi skal til flyr bare 2 ganger i uka, og det flyet som går tilbake 3 dager tidligere er uansett fullbooket. Prøvde såklart å se hvordan vi kunne endre dette men det er umulig, da må vi avbestille bilettene og får ikke penger tilbake..for så å bestille nye billetter med hjemreise 1 uke tidligere= 1 uke ferie og dobbel pris på reisen

Anonymkode: 23797...94a

Skrevet

Snakk med læreren, si du har bommet. Det er forskjell på å bomme og å gjøre slikt med overlegg. En dag er også veldig anderledes enn flere dager og en uke som jeg vet flere gjør. Jeg vet to på jobb har tatt ut ungene og startet sommerferien alt. 

Hos oss hadde dette ikke vært ett problem, problemet hadde det nok vært om vi hadde gjort slikt ofte. 

Anonymkode: d043a...f90

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tragisk at foreldre ikke følger bedre med når det gjelder ferie og skole. Er jo barnet dette går ut over, uansitt trinn. Håper det kommer til å bli mye strengere mtp skole og ferier fremover, da det er barna alt dette går ut over, foreldre vil bare ha billigere ferier og dermed driter i dette

Anonymkode: f4acc...965

Omg... Er du alltid like slitsom og krisemaksimerende?

Anonymkode: 54a9c...cf4

Skrevet

Jeg har gjort det samme for et par år siden. Snakket med lærer og "la meg flat". Fikk beskjed om at det ikke var noe problem. Skrev forespørsel om fri i meldeboka og fikk svar tilbake "God tur og kos dere :)".

Så til hi - Ikke stress med det. Kos dere på ferie med god samvittighet!!

Anonymkode: 30055...cb7

Skrevet

Bærum starter også 20/8. 

HI: ikke søk, du får ikke innvilget med mindre du bor i en kommune med en dags flex. Informer lærer og la det bli med det. 

Vi tar ut sønnen vår de tre siste dagene av denne uken for å reise på ferie. Vi søkte ikke kommunen, vi tok en prat med lærer som sa at det var helt ok. Gutten har knapt vært syk en dag og er ellers skoleflink. Går egentlig ikke glipp av annet enn brus-og-kjeks-avslutningen. 

Anonymkode: bfdf7...761

Skrevet

Det er ingen vits å å søke når du likevel ikke kommer tilbake selv om du får nei på søknaden. Jeg hadde bare gitt beskjed: "Beklager, vi har sett feil på når skolen begynner igjen til høsten, og kommer derfor en dag for sent hjem fra ferie. Emil kommer derfor ikke på skolen før 22. august. "

Det er jo egentlig en ikke-sak, bare en bagatell så lenge han ikke skal begynne i første klasse.

Skrevet

er helt på tryne..

Anonymkode: d03da...537

Skrevet
På 18.6.2018 den 13.33, Anonym bruker skrev:

Ikke noe å jazze seg opp over d vel. Ungen kan jo få feber første skoledag å. Guri så snåle dere er. Går nok helt fint 

Anonymkode: 493ca...b5d

Enig! 

Anonymkode: baa11...3bc

Skrevet

Jeg er mest nysgjerrig på når neste skoleår slutter for dere som begynner 20./21.august. 

Et skoleår skal ha 190 skoledager, så da vil dere vel slutte senere enn oss som begynner 16. august? 

Anonymkode: b700a...578

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er mest nysgjerrig på når neste skoleår slutter for dere som begynner 20./21.august. 

Et skoleår skal ha 190 skoledager, så da vil dere vel slutte senere enn oss som begynner 16. august? 

Her i Horten kommune begynner skolen 20 august, siste skoledag før sommeren neste år er 20.06.19. Når slutter dere neste år da som begynner den 16/8?  

Anonymkode: 55fc4...493

Skrevet

Fredag 21.06. er siste skoledag i 2019. 

Det er fast for alle skolene I Bergen kommunen. Da må det være plassering av planleggingsdager som gjør det mulig å begynne 20.08.

For det skal være 190 undervisningsdager i et skoleår. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/finn-regelverk/etter-tema/Skoleeiers-ansvar/Ansvaret-for-fordeling-av-skoledager-utover-aret/

Jeg ser at det er mulig jeg tar feil, men 38 skoleuker á 5 dager blir 190.

Det er 190 skoledager ifølge skoleruta. Slutter 21.12 før jul og begynner igjen 3.01. Utenom ferier er det kun 31/5 som er fridag. Rart det er så forskjell fra kommune til kommune. 

Anonymkode: 55fc4...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...