Gå til innhold

bommet på skolestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestillt ferien for lenge siden og jeg har hele tiden gått å trodd at skolen starter 22 august men så ser jeg nå at den starter 21 august 🙈 vi reiser hjem 21..ungen skal begynne på mellomtrinnet, hvor viktig er første skoledag å få med seg egentlig? Utrolig flaut dette..er bare noen dager til skolen slutter og dem får ny lærer, skal jeg spørre om fri første skoledag hos læreren dem har nå? 😯

Anonymkode: 23797...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos dere på ferie, dette går bra.

Hadde det vært første skoledag i 1.klasse hadde det vært noe annet.

Anonymkode: c5456...24b

Skrevet

Her får man ikke permisjon første uken på skolen, pga mengden informasjon som blir gitt denne uken.

Da må du rett og slett velge å være borte selv om du får nei på søknaden...

Her må du søke i visma om det er mer enn en dag, direkte til lærer om det er bare en dag.

https://www.arendal.kommune.no/tjenester/skole/permisjon/

Anonymkode: dfdee...6c1

Skrevet

Ok, er heldigvis kun 1 dag 😥

Skrevet

Oi, det var sent. Her begynner skolen igjen 16. august! Det går sikkert fint at barna kommer en dag senere når det er snakk om mellomtrinnet. 1. klasse, 8. klasse eller VGS hadde vært noe annet. Nå er jo alt klassemiljøet etablert.

Anonymkode: 8d97b...f7c

Skrevet

Tragisk at foreldre ikke følger bedre med når det gjelder ferie og skole. Er jo barnet dette går ut over, uansitt trinn. Håper det kommer til å bli mye strengere mtp skole og ferier fremover, da det er barna alt dette går ut over, foreldre vil bare ha billigere ferier og dermed driter i dette

Anonymkode: f4acc...965

Skrevet

Vi starter også den 16. august.

Hvor i landet starter dere 21. egentlig?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oslo

Anonymkode: b0494...392

Skrevet

Hvorfor sjekket du ikke opp før du bestilte? 🌼

Du er sikkert en bra person, men dette syns jeg var dumt. Jeg skjønner egentlig ikke at det går an engang.  Kjipt for barnet .

Anonymkode: 89161...24c

Skrevet

Mandag 20. aug er første skoledag her, Møre og Romsdal.

Anonymkode: ff9d5...174

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tragisk at foreldre ikke følger bedre med når det gjelder ferie og skole. Er jo barnet dette går ut over, uansitt trinn. Håper det kommer til å bli mye strengere mtp skole og ferier fremover, da det er barna alt dette går ut over, foreldre vil bare ha billigere ferier og dermed driter i dette

Wow..hær er det ikke snakk om billigere ferie. Er mitt i fellesferien. Det som har skjedd er at jeg har sett på skoleruta at dem var ferdig 22 august..så har jeg blandet det med at dem begynner 22 august når dem i realiteten begynner 21. Var ikke med overlegg bare en ærlig tabbe fra min side

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sjekket du ikke opp før du bestilte? 🌼

Du er sikkert en bra person, men dette syns jeg var dumt. Jeg skjønner egentlig ikke at det går an engang.  Kjipt for barnet .

Anonymkode: 89161...24c

Jeg sjekket opp før vi bestillte, men jeg har blandet datoen for skoleslutt og skolestart, skolen slutter 22 august og begynner 21 august, jeg har sett feil og trodde det var omvendt 😯

Skrevet

Jeg sjekket opp før vi bestillte, men jeg har blandet datoen for skoleslutt og skolestart, skolen slutter 22 august og begynner 21 august, jeg har sett feil og trodde det var omvendt 😯

Mener såklart at skolen slutter 22 juni og starter 21 august

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har nok ulike syn på dette. Jeg er lærer selv og har full forståelse for at noen velger å reise utenfor høysesong pga. økonomi. Selvsagt er det ikke optimalt, av flere grunner, men dersom det skjer én gang eller to i et helt skoleløp og blir lille "Per" sin eneste sjanse for å også få reise utenlands og oppleve det alle andre snakker om, så ser jeg ærlig talt ikke problemet så lenge bare foreldrene sørger for at "Per" ikke faller bakpå med tanke på skolearbeid. Jeg har selv flere ganger hatt elever som er bortreist, og synes ikke det er problematisk, men de må selvsagt selv ta ansvar for læringen sin. I tillegg må de unngå heldagsprøveperioden og eksamensperioden, selvsagt (jobber i VGS). Dvs. etter fraværsreglene ble innført har det vært lite reising, var mer før.

Skrevet

Det er ulike regler i ulike kommuner. Hos oss må alt av fravær, som ikke er sykdom, søkes om gjennom kommunen - også 1 dag. Det hjelper altså ikke å bare si fra til lærer.  Du hadde uansett fått avslag her når grunnen er ferie. Mange drar jo likevel. Da blir fraværet ugyldig. Skjer det flere ganger så må skolen innkalle til en bekymringssamtale. 

Anonymkode: a1a8e...c10

Skrevet

Det går nok veldig bra, 🙂 ikke vits å gjøre noe stort nummer av det, tviler på det blir noe bekymringsamtale av den grunn 🙂 

Anonymkode: 4d23b...367

Skrevet

Hvor er det dere skal?

Det kan jo hende det går greit å endre hjemreisen til en dag tidligere.

Anonymkode: 393d5...8e9

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oslo

Anonymkode: b0494...392

Vi bor i Oslo. Starter 20. 

Anonymkode: 7ea0e...46c

Skrevet

Ikke noe å jazze seg opp over d vel. Ungen kan jo få feber første skoledag å. Guri så snåle dere er. Går nok helt fint 

Anonymkode: 493ca...b5d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og du er sikkert verdens beste mamma som aldri har gjort en eneste feil i hele ditt liv? Skjerp deg!

Anonymkode: 81c8a...8ec

Skrevet

Må jo nesten le litt av noen av kommentarene her...hjelpe meg så prektige mange av dere er da! Klart man kan blingse på datoer, og gjøre en ærlig feil. Her hadde det i hvert fall ikke vært noe problem, og en dags fravær er noe vi kan avtale direkte med lærer. Du må nesten bare høre med lærer hvordan det er på deres skole og ta det derfra, HI. Tipper også at barnet ditt unngår varige mèn fordi han eller hun går glipp av første skoledag etter ferien;-)

Anonymkode: aa6b1...df4

Skrevet

Ville snakket med nåværende lærer, evt rektor. Høre hva de sier. Tror nok ikke det er helt krise.

Anonymkode: 24e19...56f

Skrevet

Går helt sikkert fint!! Tviler på at barnet går glipp av så voldsomt mye læring 1. skoledag...

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har bestillt ferien for lenge siden og jeg har hele tiden gått å trodd at skolen starter 22 august men så ser jeg nå at den starter 21 august 🙈 vi reiser hjem 21..ungen skal begynne på mellomtrinnet, hvor viktig er første skoledag å få med seg egentlig? Utrolig flaut dette..er bare noen dager til skolen slutter og dem får ny lærer, skal jeg spørre om fri første skoledag hos læreren dem har nå? 😯

Har ikke noe å si, altså. Første skoledag i 5.klasse er ikke et stort rituale.

Anonymkode: 2589d...337

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hele Nord-Norge starter 21.8

Anonymkode: 2589d...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...