Gå til innhold

Dere som har tatt epidural


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde epidural siste fødsel. Mistet ikke følelse i beina, kunne gå og stå. Helt smertefri fødsel fra a til å, presset ut ungen på 15 min, gikk dusjen en time etterpå. 

Anonymkode: 6ebca...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feil!! Nå når jeg fødte mitt 4 barn for 9 uker siden fikk jeg epidural. Og heilt seriøst so kjennte jeg ingenting når beby kom ut!! Jeg trodde ikke på jm når hu sa att hodet sto i åpningen. De var tilogmed oppi livmora mi og hentet ut hinnerester fra morkaka uten att jeg kjennte noe som helst🤔 synst det var merkelig, klarte ikke gå etterpå. Men kom meg fort etter epiduralen var gått ut. 

Anonymkode: fe971...137

Er ikke feil!!! Da har du enten fått annen bedøvelse eller så har anestesilegen stukket veldig feil og du har vært ekstremt heldig som ikke kjente ungen kom ut!

Anonymkode: 22bdf...6b0

Skrevet

Bare født en gang, med epidural. Den ble satt, bedøvde ene siden og jeg besvimte. Kom til meg selv og fortsatte å ha rier. Var oppe og stod og gikk. Å gå på do er vel ikke et tema når man har epidural (blir kateterisert). Siden det endte med klipp og sugekopp fikk jeg lokalbedøvelse. Var oppe og gikk etter en liten stund 👍 da hadde jeg vel fått all den epiduralen du kan få iløpet av en fødsel (de ville ihvertfall ikke gi mer når den var tom 😡). Greide ikke å sitte ordentlig på over en uke, men tror det var helt uavhengig av epiduralen altså 🙈

Anonymkode: 7d264...985

Skrevet

Har født to barn med epidural og den satt som et skudd på meg. Fødslene ble mer eller mindre smertefrie fra den ble satt og jeg var oppe og dusjet rett etterpå. Kan ikke si at jeg merket noe til at jeg ikke kom meg raskt.

Min første fødsel var lang og tung og endte med vakumforløsning og da var jeg fryktelig sliten og medtatt etterpå, men tror ikke det hadde noe med epiduralen og gjøre. Jeg hadde dårlige rier hele veien, selv før den ble satt altså.

Anonymkode: 49ba9...f53

Skrevet

Epidural til begge fødsler. Til den siste ga det virkning i kanskje 5 min før pressriene startet. Gikk med barselsenga til rommet mitt etter første fødsel, full av adrenalin. Med siste var jeg oppe å dusjet før jeg byttet rom. Hadde ingen ettervirkninger 

Anonymkode: a59b5...c0b

Skrevet

Jeg ba om epidural så fort vi var innenfor sykehuset å 7.15 ble han født. 12.00 gikk jeg for å spise uten problemer å trengte ingen støtte.

Anonymkode: c1f3b...feb

  • 2 uker senere...
Skrevet
På 16.6.2018 den 20.07, LadyJustice skrev:

Så når epiduralen ble tatt ut var du tilbake til normalen? Altså ift normal etter en fødsel da 😅

Ja:) hehe.. hadde litt vondt der de stakk 1-2 dager så gikk det over. Hadde ikke greid meg uten 

Skrevet

Og forresten kan man begynne å skjelve når de skrur av epiduralen. Det er ikke farlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...