Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #26 Skrevet 14. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er IKKE ganske vanlig i Danmark. For der bor jeg, så det vet jeg. Tvert imot er det Edith, Agnes, Ester, Harriet og sånne litt mer robuste kjerringnavn som er i skuddet her. Naja brukes en del. Anonymkode: 6af78...08f Jeg bor også i Danmark, og nei, Ea er absolutt ikke på topplistene, men det er et navn folk kjenner og er ikke usedvanlig. Enig at det er mange gammeldagse navn her, jeg synes mange av dem er solide og fine, jeg da, ikke kjerringnavn, men det er jo smak og behag. Men Dagmar og Bjørg f.eks. er i tyngste laget for meg også. Anonymkode: b05e1...bce
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #27 Skrevet 14. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: For noe tull, skal du komme med noe sånt vås så bør det i det minste være noe sannhet i det Anonymkode: 75a2a...409 Det er jo ikke så langt fra sannheten? Sjekk paradise-navnelister Anonymkode: 4da50...54a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #28 Skrevet 14. juni 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Om du blir hårsår om noen ikke liker navnet ditt eller barna dine sine, ikke les videre. Jeg synes navn som Ea, Alea, Anea, Naia osv. bare virker som om foreldrene er veldig glad i vokalene A, E og I, og i konsonantene N og L, også er det utallige muligheter for å fabrikkere navn uten historie eller betydning. Er det andre som reagerer på disse navnene? Det ser ut som om det er utallige muligheter. Man kan jo fint være kreativ. Naea, Lanea, Nalea, Nala. Evt. kan man navngi alle kvinnelige løver i Afrika. Anonymkode: 3d8ff...3f3 Mener du løvinne? Anonymkode: 1cc0b...e3e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #29 Skrevet 14. juni 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, tenk om folk skulle ta valg basert på ønske og smak og ikke ut i fra tradisjon! Dette kommer fra folk i et land hvir vi døper og konfirmerer barna våre kristent, fordi tradisjon trumfer tro. Hva med å akseptere utvikling, globalisering og individualisme. La folk velge det som er rett for seg og sin familie, selv om det ikke gjenspeiler tradisjon, nasjonalfølelse og historie... Anonymkode: f5ea3...878 Æsj, globalisering 🤮 Anonymkode: 4791d...d52
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #30 Skrevet 14. juni 2018 Men jeg er enig med HI. Dattera mi har ei jente i klassen so heter Eoa. Anonymkode: 4791d...d52
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #32 Skrevet 14. juni 2018 Folk får kalle barna sine hva de vil....Men enig med hi, disse vokalnavnene er ikke fine i mine ører. Høres som kosenavn eller forkortelser for andre navn, eller dyrenavn. Anonymkode: 8de16...0b8
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #33 Skrevet 14. juni 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøss, klassetilhørighet faktisk. Anonymkode: 75a2a...409 Å ja da. Eller har vi ikke klasseforskjeller i Norge, tenker du? Anonymkode: d0737...175
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #34 Skrevet 14. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke så langt fra sannheten? Sjekk paradise-navnelister Anonymkode: 4da50...54a Har gjort det https://no.wikipedia.org/wiki/Paradise_Hotel_(Norge) Anonymkode: 75a2a...409
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #35 Skrevet 15. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke så langt fra sannheten? Sjekk paradise-navnelister Anonymkode: 4da50...54a 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har gjort det https://no.wikipedia.org/wiki/Paradise_Hotel_(Norge) Anonymkode: 75a2a...409 Se der ja 😂 enda en fantastisk teori som blir motbevist av fakta. Så kjedelig da. Anonymkode: 0ba90...db5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #36 Skrevet 15. juni 2018 Jeg er bare fullstendig sjokkert over at det faktisk har vært spilt inn 10!!!! sesonger av Paradise Hotel 😱😱 Anonymkode: 8e817...977
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #37 Skrevet 15. juni 2018 Litt enig med hi. Folk må selvsagt gi barnet det nav de synes er fint. Men disse navnene med mange vokaler virker, i mine ører, som ikke ordentlige navn. Mer som kosenavn, forkortelser osv. Jeg lurer på hva barnet egentlig heter liksom. Anonymkode: 8de16...0b8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #38 Skrevet 15. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Folk får kalle barna sine hva de vil....Men enig med hi, disse vokalnavnene er ikke fine i mine ører. Høres som kosenavn eller forkortelser for andre navn, eller dyrenavn. Anonymkode: 8de16...0b8 Nettopp! Som Ea. Forkortelse for Leah/Thea eller lignende (som om de navnene trenger forkortelse?). Nala, Naia, Anea, høres litt ut som kattenavn/hundenavn. Jeg forstår ikke at noen vil gi barna sine så pregløse navn. Men for all del, folk har jo frihet til å gjør som de vil. I USA er det jo også mange rare navn. Ikke minst å gi barn navn på byer eller navn som egentlig er etternavn. Jeg synes godt navneloven kunne vært mer restriktiv. Trenger ikke være like restriktiv som på Island (der de har en liste over tillate navn!), men nå er jo nesten alt lov her. Så om man vi kalle ungen Oaoa eller Ea eller Nea eller hva som helst er det fritt fram Anonymkode: 3d8ff...3f3
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #39 Skrevet 15. juni 2018 Min personlige favoritt er Eilei 😊 Anonymkode: 8e817...977
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #40 Skrevet 15. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Se der ja 😂 enda en fantastisk teori som blir motbevist av fakta. Så kjedelig da. Anonymkode: 0ba90...db5 Motbevist? 😅 Det florerer jo av Thea, Nanna og lignende navn. Og bare for å gjøre det enda verre, så er listen full av Angelika, Ariel, Marielle og Jeanette. Anonymkode: 4da50...54a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #41 Skrevet 15. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp! Som Ea. Forkortelse for Leah/Thea eller lignende (som om de navnene trenger forkortelse?). Nala, Naia, Anea, høres litt ut som kattenavn/hundenavn. Jeg forstår ikke at noen vil gi barna sine så pregløse navn. Men for all del, folk har jo frihet til å gjør som de vil. I USA er det jo også mange rare navn. Ikke minst å gi barn navn på byer eller navn som egentlig er etternavn. Jeg synes godt navneloven kunne vært mer restriktiv. Trenger ikke være like restriktiv som på Island (der de har en liste over tillate navn!), men nå er jo nesten alt lov her. Så om man vi kalle ungen Oaoa eller Ea eller Nea eller hva som helst er det fritt fram Anonymkode: 3d8ff...3f3 Ea og Naja er verken pregløse eller historieløse. Det er vel heller du som er kunnskapsløs. Anonymkode: 7087a...3ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå