Gå til innhold

IKM UKE 25


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste får absolutt tydelig svar 14 DPo. Ville tatt en ny test i morgen tidlig. Den testen du har bilde av her er defekt eller negativ.

Anonymkode: 3aac9...c20

Hei :) det er gjengs oppfatning av de fleste får klart svar 14 dpo men det er faktisk ikke tilfelle.  jeg kom over en super interessant tråd om tester og hvorfor noen tester svake tester ganske lenge. Det er mer vanlig enn man tror. Står blant annet er gjennomsnittet er ar man ikke tester ikke noe særlig sterkt før 16 dpo. Vekten til den den  tester spiller også  inn. Hun her har virkelig forsket på testing.. og gir mening. I en VG artikkel sto det også at en del ikke tester helt positivt før mange dager over IKM. Så er nok individuelt det..

 

Anbefales! 

 

http://forum.babyverden.no/threads/hcg-og-wondfo-billigstrimlene-og-cb-digital-med-ukeindikator.1673091/page-3#post-24524059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.6.2018 den 18.37, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner du også har gjort research så respekt til det altså 😊 Og takk for gratulasjoner. 

 

Jeg går nå på progesteron og Albyl-e (blodfortynnende), dette gikk jeg på i mitt siste svangerskap også.  

Anonymkode: a8b4d...4db

Så bra , håper det vil fungere for deg

 Krysser fingre for det!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Denne ligner veldig på de jeg har fra RFSU. Og jeg er gravid.  Tror ikke det er noe feil med testen, du har hatt to streker på alle testene dine,  og alle de kan ikke være feil.  Du er gravid 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Hehe ☺️ Takk, Ja jeg tror mer og mer men tør ikke tro helt sikkert siden alle har vært svake. Men de har blitt sterkere også da. Legen kan vel også måle ca hvor langt jeg er på vei også , så da blir det spennende om cbfm monitoren hadde rett om arbeidet jeg hadde eggløsning dag 23 eller om det var en feil siden det var første måneden jeg brukte den. Jeg er jo overvektig og så det kan regne grunnen til at hcg stiger litt teegt og håper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Hehe ☺️ Takk, Ja jeg tror mer og mer men tør ikke tro helt sikkert siden alle har vært svake. Men de har blitt sterkere også da. Legen kan vel også måle ca hvor langt jeg er på vei også , så da blir det spennende om cbfm monitoren hadde rett om arbeidet jeg hadde eggløsning dag 23 eller om det var en feil siden det var første måneden jeg brukte den. Jeg er jo overvektig og så det kan regne grunnen til at hcg stiger litt teegt og håper jeg. 

Har du tatt flere positive tester? Jeg tok den samme som deg og glemte den litt i bosset- tok den opp etter noen timer og da var streken mye sterkere 😅 Derfor kjøpte jeg en RFSU test på butikken. Har du prøvd flere tester? Viser alle positiv så er du nok gravid 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen og gått bekreftet graviditeten🤗 Søkt om fødeplass til og med. 

 

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg vært hos legen og gått bekreftet graviditeten🤗 Søkt om fødeplass til og med. 

 

Anonymkode: a8b4d...4db

Gratulerer! 😃🌸👍🏻 Tok de urinprøve og HCG der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Babybabies skrev:

Gratulerer! 😃🌸👍🏻 Tok de urinprøve og HCG der?

Tusen takk.  Jeg tok med urinprøve, og de testet den, ja 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk.  Jeg tok med urinprøve, og de testet den, ja 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Hei dere , gratulerer babybabies,, og dere andre. oppdateing fra meg: har vært hos lege i går og målt hcg nivå i blodet. Jeg skulle kunne gå inn på Furst pasientweb for å sjekke verdien, men når jeg gikk dit så sto det at jeg måtte få en sms kode som jeg da ikke har fått. Så nå vet jeg fikk en helt. Må google litt. Frustrerende . 

 

Men får snart sjekket det!!! Spennende!! :) i alle fall på mandag ved hjelp av legekontoret :)!! 

 

fortsatt veldig svimmel så føler meg veldig gravid da.. dro på ferie i Italia i går så vanskelig å holde seg unna all den gode maten, men jeg er sterkt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk.  Jeg tok med urinprøve, og de testet den, ja 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Mente blodprøve og urinprøve egentlig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 15.49, 1-2-3 <3 skrev:

Har du tatt flere positive tester? Jeg tok den samme som deg og glemte den litt i bosset- tok den opp etter noen timer og da var streken mye sterkere 😅 Derfor kjøpte jeg en RFSU test på butikken. Har du prøvd flere tester? Viser alle positiv så er du nok gravid 😁

Hei, nei dro til legen på torsdag og tok blodprøve. Skal logge inn på pasient web for å sjekke om jeg er gravid. Men kom ikke inn foreløpig 😐😐 Men kommer i alle fall inn på mandag. I mellomtiden føler jeg meg uvanlig svinnel og at magen er uvanlig stor. Og mange andre symptomer. Og jeg har jo fått positiv Clear Blue tidlig deteksjon test i alle fall. Men siden jeg aldri har vært gravid før er det fint å få testet det i en blodprøve og være helt sikker :) vet det i alle fall på mandag, om forhåntligvis legekontoret er åpent da (sommertider nå) . Hvis ikke får jeg ta en ny test da, da vil nok i alle fall en test være tydelig da også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 15.49, 1-2-3 <3 skrev:

Har du tatt flere positive tester? Jeg tok den samme som deg og glemte den litt i bosset- tok den opp etter noen timer og da var streken mye sterkere 😅 Derfor kjøpte jeg en RFSU test på butikken. Har du prøvd flere tester? Viser alle positiv så er du nok gravid 😁

Hei, nå har jeg tatt en test i Italia (jeg er der på ferie nå til torsdag). En sånn test med rød strek. Der fikk jeg en svak men godt synlig strek. Angående blodprøven min fikk jeg tak i Furst hvor legekontoret mitt sendte blodprøve og det virker sikkert rart men de har faktisk klart å tulle bort blodprøven min. Og jeg som skulle få et klart svar FØR Italia turen.  Virkelig kjipt. Men fikk nå altså en ny svak positiv strek, og har nå avtalt og komme personlig til Furst i Oslo og ta nye blodprøve på fredag før vi skal på en ny ukes ferie. Håper jeg får svar raskt da på hva hCG nivået er på. :) 

Så jeg er forsiktig optimist :)

Ellers gratulerer dere alle som er gravide!!! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 

Jeg er snart 6 uker på vei,  og kvalmen er godt i gang🤢 Skal på UL på tirsdag 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med dere? 

Jeg er snart 6 uker på vei,  og kvalmen er godt i gang🤢 Skal på UL på tirsdag 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Så spennende. Jeg får vite hCG nivå i morgen eller mandag.. spennende. Kan ikke si annet enn alt jeg føler mrg gravid og magen er større. ! 

Spennende med ultralyd da. Vi damer er råe hva.. lager BARN :) LYKKE til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dfghi
På 7.7.2018 den 12.17, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med dere? 

Jeg er snart 6 uker på vei,  og kvalmen er godt i gang🤢 Skal på UL på tirsdag 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Uke 7 her og hatt en UL, alt bra😊 Småkvalm nå og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde UL i dag, 6+3. Alt bra! Motiverende for å stå imot denne kvalmen...

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere !

Oppdatering: jeg fikk svar fra blodprøve og jeg er ikke gravid. Det går helt bra med meg. Jeg har fryktet det og hele tiden tenkt at noe ikke stemmer helt. Mulig jeg har hatt en tidlig SA eller en kjemisk graviditet. Jeg vet ikke. Jeg har også lest om folk som får falskt positiv på Clear blue tidlig deteksjon tester. Jeg vet ikke. Jeg er i grunn bare glad uvissheten er over . Og jeg og mannen har ikke prøvd så målrettet heller på å bli gravide så det går helt fint. Var jo bare første prøveperiode forrige måned. Lykke til til dere andre. Bra ultra lyd gikk fint! Og hold ut i kvalmen! :)

 

Vi prøver igjen. Og kult å følge dere hvordan det går med dere eventuelt. Om dere blir i tråden . Snakkes, :)

På 9.7.2018 den 0.57, Babybabies skrev:

Uke 7 her og hatt en UL, alt bra😊 Småkvalm nå og da..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit, men godt du er ved godt mot 😊 Lykke til i den neste på 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så leit, men godt du er ved godt mot 😊 Lykke til i den neste på 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Takk for det!! Jeg vet også nå (etter en del googling) at sånn progresteron krem kan gi graviditets liknende symptomer når man begynner med det , fordi østrogen i kroppen gjør "motstand" mor progresteron ubalansen ved å fighte imot med å sette i gang østrogen skyldte symptomer. Så det kan gjøre at man får symptomer og føler seg litt dårlig en periode før man blir bedre. Men jeg føler meg bedre nå og det var også  (pluss i det siste noen negative graviditets tester) så det er også en av grunnene til at jeg var forberedt på hvorfor jeg hadde hatt en del symptomer og hva for annen årsak det kunne være. Men siden symptomene kan være så like på graviditet var jeg jammen meg usikker til i går. Men jeg var helt sånn 50/50 , det får være det det er. Og ble som sagt bare glad for å få et svar . Så nå har jeg i stedet nytt å kunne spise og drikke det jeg vil på ferie. 

Men veldig hyggelig dere er gravide dere andre. Kan jeg foresten spørre hvor mange måneder dere prøvde før det klaffet. 3-9 måneder er vel i alle fall vanlig ? (Også en ev grunnene til at jeg ikke kunne tro vi kunne ha fått kaffe på første forsøk) . 

 

Foresten brukte jeg cbfm nå også selv om jeg lurte på om jeg var gravid ,og denne gangen viste den eggløsning på dag 13 . (Forrige gang på dag 23). Så det kan enten ha vært oppstart problemer på cbfm monitoren, eller også gledeligw nyheter om kanskje progresteron kremen har stabilisert syklusen min mer. Håper på det siste, og det blir spennende å se fremover når monitoren sier jeg har eggløsning i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen foresten er interessert i å lese om hvorfor man kan kjenne en del symptomer når man begynner med progresteron krem er eædet en del informasjon i denne tråden jeg fant, pluss en del informasjon om gode og rimelige progresteron kremer. Progresteron krem er virkelig interessant og kan faktisk hjelpe for depresjon, overvekt og gi mer energi. Anbefaler å sjekke det ut 🙂 jeg har i alle fall lært masse den siste måneden som "førstegangsprøvende" :)

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55728

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Takk for det!! Jeg vet også nå (etter en del googling) at sånn progresteron krem kan gi graviditets liknende symptomer når man begynner med det , fordi østrogen i kroppen gjør "motstand" mor progresteron ubalansen ved å fighte imot med å sette i gang østrogen skyldte symptomer. Så det kan gjøre at man får symptomer og føler seg litt dårlig en periode før man blir bedre. Men jeg føler meg bedre nå og det var også  (pluss i det siste noen negative graviditets tester) så det er også en av grunnene til at jeg var forberedt på hvorfor jeg hadde hatt en del symptomer og hva for annen årsak det kunne være. Men siden symptomene kan være så like på graviditet var jeg jammen meg usikker til i går. Men jeg var helt sånn 50/50 , det får være det det er. Og ble som sagt bare glad for å få et svar . Så nå har jeg i stedet nytt å kunne spise og drikke det jeg vil på ferie. 

Men veldig hyggelig dere er gravide dere andre. Kan jeg foresten spørre hvor mange måneder dere prøvde før det klaffet. 3-9 måneder er vel i alle fall vanlig ? (Også en ev grunnene til at jeg ikke kunne tro vi kunne ha fått kaffe på første forsøk) . 

 

Foresten brukte jeg cbfm nå også selv om jeg lurte på om jeg var gravid ,og denne gangen viste den eggløsning på dag 13 . (Forrige gang på dag 23). Så det kan enten ha vært oppstart problemer på cbfm monitoren, eller også gledeligw nyheter om kanskje progresteron kremen har stabilisert syklusen min mer. Håper på det siste, og det blir spennende å se fremover når monitoren sier jeg har eggløsning i fremtiden :)

Denne gangen prøvde vi i 3 måneder. Sist prøvde vi i 5 måneder.

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
21 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Takk for det!! Jeg vet også nå (etter en del googling) at sånn progresteron krem kan gi graviditets liknende symptomer når man begynner med det , fordi østrogen i kroppen gjør "motstand" mor progresteron ubalansen ved å fighte imot med å sette i gang østrogen skyldte symptomer. Så det kan gjøre at man får symptomer og føler seg litt dårlig en periode før man blir bedre. Men jeg føler meg bedre nå og det var også  (pluss i det siste noen negative graviditets tester) så det er også en av grunnene til at jeg var forberedt på hvorfor jeg hadde hatt en del symptomer og hva for annen årsak det kunne være. Men siden symptomene kan være så like på graviditet var jeg jammen meg usikker til i går. Men jeg var helt sånn 50/50 , det får være det det er. Og ble som sagt bare glad for å få et svar . Så nå har jeg i stedet nytt å kunne spise og drikke det jeg vil på ferie. 

Men veldig hyggelig dere er gravide dere andre. Kan jeg foresten spørre hvor mange måneder dere prøvde før det klaffet. 3-9 måneder er vel i alle fall vanlig ? (Også en ev grunnene til at jeg ikke kunne tro vi kunne ha fått kaffe på første forsøk) . 

 

Foresten brukte jeg cbfm nå også selv om jeg lurte på om jeg var gravid ,og denne gangen viste den eggløsning på dag 13 . (Forrige gang på dag 23). Så det kan enten ha vært oppstart problemer på cbfm monitoren, eller også gledeligw nyheter om kanskje progresteron kremen har stabilisert syklusen min mer. Håper på det siste, og det blir spennende å se fremover når monitoren sier jeg har eggløsning i fremtiden :)

Det var trist og lese du ikke var gravid. Men plutselig er det din tur 😊 Vi var heldig, første pp hvor vi la inn aksjer som kunne klaffe👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 21.24, Babybabies skrev:

Det var trist og lese du ikke var gravid. Men plutselig er det din tur 😊 Vi var heldig, første pp hvor vi la inn aksjer som kunne klaffe👍🏻

Ok spennende. Vi får bare se. Store variasjoner i hvor lenge folk prøver :) hvordan er formen nå babybabies og anonym bruker? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min form er elendig.  Innlagt på sykehuset pga hyperemesis. Forferdelig,  men glad jeg får hjelp. 

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 7.27, Anonym bruker skrev:

Min form er elendig.  Innlagt på sykehuset pga hyperemesis. Forferdelig,  men glad jeg får hjelp. 

Anonymkode: a8b4d...4db

Uff da!! Så leit! Håper det går seg til! Var det sånn sist også? Hva er årsaken til det tror du ( ikke så erfaren på dette jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 21.24, Babybabies skrev:

Det var trist og lese du ikke var gravid. Men plutselig er det din tur 😊 Vi var heldig, første pp hvor vi la inn aksjer som kunne klaffe👍🏻

P s så bra det ble klaff så fort! Lykke til i graviditetene!!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...