Gå til innhold

IKM UKE 25


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 19.7.2018 den 13.44, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Uff da!! Så leit! Håper det går seg til! Var det sånn sist også? Hva er årsaken til det tror du ( ikke så erfaren på dette jeg). 

Nå har jeg lest mer om hyper mesis, og skjønner nå at det dreier seg om mye kvalme. Uff og uff. Håper du blir bedre snart!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.7.2018 den 13.44, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Uff da!! Så leit! Håper det går seg til! Var det sånn sist også? Hva er årsaken til det tror du ( ikke så erfaren på dette jeg). 

Men vet ikke sikkert årsaken,  men det har en sammenheng med hcg nivåene. Hadde det sist også.  Dette blir min siste graviditet,  helt sikkert! 

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
På 18.7.2018 den 7.27, Anonym bruker skrev:

Min form er elendig.  Innlagt på sykehuset pga hyperemesis. Forferdelig,  men glad jeg får hjelp. 

Anonymkode: a8b4d...4db

Huff, det var kjedlig å høre! God bedring😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dfghi
11 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

P s så bra det ble klaff så fort! Lykke til i graviditetene!!! ❤️

takk og lykke til med prøvingen 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Babybabies skrev:

takk og lykke til med prøvingen 💕

Takk, ja nå har eggløsning like rundt hjørnet, så det er jo litt spennende. Forrige måned var jeg så satt ut av at jeg kanskje var gravid så da fikk vi ikke prøvd så målrettet hehe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 20.7.2018 den 22.29, Babybabies skrev:

takk og lykke til med prøvingen 💕

Hei du og anonym bruker som var så kvalm , hvordan går det med dere. 

Nå må jeg bare dele, er så spent :) Jeg er tre dager over forventet mensen (logging av det de siste tre månedene har vist at jeg alltid har 26 dagers syklus (det jeg trodde kanskje var festeblødning i juni var altså mensen , eller mulig kjemisk på grunn av alle symptomene mine).  

Denne gangen har jeg prøvd en del kjerringråd , og brukt sædvennlig glide middel. Og "kosen" har truffet bra denne måneden) så nå er virkelig muligheten tilstede.

. Jeg bruker monitor og jeg temper også nå med fertilitets monitor. 

Og det har vært interessant for monitor jeg hadde antagelig eggløsning ca 25 juli (siste mens var 13 juli) mens temping med fertility friend sa det var 30. Juli. I chatten ser det riktig ut at det var 30. da. Anbefaler å bruke chart om dere skal prøve igjen (og p.s nå har jeg også funnet ut av det finnes et sånt mikroskop som analyserer utflod for å finne eggløsning som man også kan bruke og som er veldig sikkert :) crazy haha). 

Og nå er jeg da altså tre dager over ikm , min opprinnelige ikm🤔😮😀.  men siden eggløsning var på dag 18 blir det på en måte IKM forskjøvet til ca 12/13 August. Så jeg er glad jeg har visst det så jeg ikke testet meg for tidlig eller ventet symptomer for tidlig. 

Men siden ca  søndag / mandag har jeg kjent VELDIG ømme bryster, på en måte jeg aldri har kjent før. 😮🤔 Og også stikninger i magen som er mer markante og litt høyere opp i magen enn de jeg kjente sist. Har hatt litt vondt i ryggen og men ikke så mye som sist. Og en morgen kjente jeg faktisk et ørlite blaff av kvalme som jeg ikke pleier. 

Vel i dag er dagen før jeg kan teste , og klok av skadd har jeg nå vært forberedt med strips fra fertilitet.no . Har testet for to dager siden og i dag. 

Og-- jeg fikk en skygge strek :) dpo 10. Og den var mye blankere sist. Så kryss fingrene for meg. Spennende dette her. Måtte bare dele siden jeg deler dette bare men mannen min nå, og vanskelig å holde alt inne i seg : )

 

hvordan går det med dere da! ? HR tenkt på dere. Håper jeg følger etter dere med voksende mager. Men, har lært siden sist å ikke få For mye forhåpninger . Men nå vet jeg i alle fall sikkert at mensen ER SEN. SPENNENDE 😀😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er bilder av syklus og av test. Får vel endelig svar nå. Hilsen meg som blir mer og mer spent.jeg har bursdag 17. August så er jeg gravid er det jo verdens BESTE bursdag gave. Jeg vet ting kan skje, men samtidig går det jo ofte bra også. Man må tenke sånn :)

IMG_20180810_130954.jpg

IMG_20180810_072147.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s jeg har sett liknende bilder på nettet (det er make sure strips) som var positive når de så sånn ut :)  så det er spennende. og dette er litt bredere strips, så de ser litt mer sikre ut. 

 

Og foresten mente jeg alt jeg temper med Fertility Friend appen. Ikke med monitor. Hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 15.50, Anonym bruker skrev:

Men vet ikke sikkert årsaken,  men det har en sammenheng med hcg nivåene. Hadde det sist også.  Dette blir min siste graviditet,  helt sikkert! 

Anonymkode: a8b4d...4db

Hvordan går det med deg nå? Håper det går bedre!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det to streker på testen din da, førstegangsprøvende? Ser bare en, altså negativ...

Anonymkode: 3aac9...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er en skyggestrek der om du ser nøye. jeg har googlet andre bilder av sånn Make sure tester, og da har den også sett ut som først som tidlig testing og personen har vært gravid. Jeg har også denne gangen gått over mensen og har hvit tyktflytende utflod som jeg ikke har hatt før pluss alt urinen lukter mer.. som visstnok er tegn. Men jeg får bare be og håpe :) til jeg forhåpentligvis får en tydeligere positiv test. Er nok ikke lenge til nå :) er 11 dpo i morgen. 

 

Lykke til alle andre prøvere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Hvordan går det med deg nå? Håper det går bedre!! 

Hei, og takk. Det går bedre, men er fortsatt redusert. Var innlagt på sykehuset i sommer i 3 uker, så sommeren har vært ganske kjip. Jeg håper jeg er helt kvitt det om 2-3 uker. Da er jeg 13-14 uker på vei. 

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Hvordan går det med deg nå? Håper det går bedre!! 

Masse lykke til, håper du er gravid så du får verdens beste bursdagsgave 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.8.2018 den 9.45, Anonym bruker skrev:

Hei, og takk. Det går bedre, men er fortsatt redusert. Var innlagt på sykehuset i sommer i 3 uker, så sommeren har vært ganske kjip. Jeg håper jeg er helt kvitt det om 2-3 uker. Da er jeg 13-14 uker på vei. 

Anonymkode: a8b4d...4db

Det er bra å høre. Uff kjipt at sommeren var kjip. Men håper du blir helt kvitt det snart ja!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 9.46, Anonym bruker skrev:

Masse lykke til, håper du er gravid så du får verdens beste bursdagsgave 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Tusen takk, dessverre så kom det jeg tror er mensen på søndag ettermiddag. Først var det mye slim med litt blod så lurte litt på om det var festeblødning. Men så kom det mer som vanlig blod. Men var utrolig kvalm natt til mandag og det pleier jeg ikke være. Så man kan jo håpe at en spire er der enda. Men har nok mistet endel håp. Og en make sure test til viser ganske hvit gitt. Men skal ta en test til om en god del dager bare for å avkrefte. Har jo lest om folk som tror det er mensen og så var det ikke det og som får positiv test senere. Men tror da egentlig at vi bare må brette opp ermene for ny prøve periode. Jeg har jo ikke prøvd så lenge da så det går greit. Men denne gangen hadde jeg virkelig et håp da jeg gikk fem dager over IKM.  Men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig når det skjer. Men, fint du er ved godt mot. Kanskje du ikke har så regelmessig sykluser som du først har trodd, eller har du kartlagt de over tid ?

Anonymkode: a8b4d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 14.8.2018 den 19.17, Anonym bruker skrev:

Det er kjedelig når det skjer. Men, fint du er ved godt mot. Kanskje du ikke har så regelmessig sykluser som du først har trodd, eller har du kartlagt de over tid ?

Anonymkode: a8b4d...4db

På 11.8.2018 den 9.46, Anonym bruker skrev:

Masse lykke til, håper du er gravid så du får verdens beste bursdagsgave 😊

Anonymkode: a8b4d...4db

Hei dere 🙂

håper det går bra med graviditetene 🙂

denne prøve perioden har for min del vært interessant. I følge temping OG Fertility Friend har jeg hatt eggløsning på dag 9, fertilitets monitor har bare gitt høy fram til jeg gikk tom for pinner på deg 20 😕 Bledå frustrert av det at jeg fikk tak i el test strimler. Men det var bra, for de viste positiv både på onsdag 29.8 (dag 18 i syklus)  OG på lørdag 2.9 (dag 21 i syklus). kjære tid altså haha. Skakke være lett. Så kroppen har da antakelig prøvd å slippe egget men ikke fått det til. Forrige prøve perioden prøvde jeg å ta dong quai som skal stimulere eggløsning, og da fikk jeg peak på monitoren på dag 11 og 12. Og måneden før der fikk jeg peak på dag 15. Første måned fikk jeg peak på dag 22. Og nå mellom 18 og 21. Så det skakke værra lett med andre ord. Men jeg var litt redd for effekten av Dong quai, om det ble for mye østrogen, så brukte det ikke denne måneden. Men den har tydeligvis stimulert til tidligere eggløsning da. Så da tenker jeg å fortsette med dong quai er i alle fall konklusjonen min. Men får lyst til å ta noen blodprøver og sjekke mer ordentlig også hormon nivåer også. Har også tenkt på å kanskje rett og slett fryse egg i Sverige, så slipper jeg å stresse med at eggene mine blir for gamle, som jeg nå innrømme jeg stresser med nå som jeg er fylt 35. Det blir spennende å se om mensen kommer til IKM i alle fall skal være flink å se om mensen kommer, og tester etter IKM kommer om den ikke kommer denne måneden. Men er ikke bekymret. Dette er egentlig bare 2 prøve perioden vi har truffet ganske bra med "kosen", og har hatt jevnlig med sex hele måneden. Får håpe det gir resultater 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei babybabies og anonym bruker. Hvordan går det ? Liten oppdatering:

 

Nå har jeg en ganske lovende "chart". 🙂 mine sykler har vært mellom 26-30 dager. (Ble  lenger på grunn av vitex, men det er bra for jeg pleide å ha 30 dagers sykulser da jeg var yngre). Krysser fingrene, og håper dere er i god form i graviditetene. !! 😃😃

 

Se bilde av graf under. Har aldri hatt så høy temperatur som nå. Moro, men har også bena på jorden... 

b_3h6tJu.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...