Gå til innhold

hadde du blitt sint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Betyr mye for meg og få svar fra alle dere :) ser at et par av dere sier at dere kjenner meg igjenn fra tidligere poster om denne mannen. Jeg har skrevet 1 post for tja 3-4 mnd siden angående: hvor ofte støvsuger dere med røytende hund? 😅 1 her skriver også at dette forholdet aldri kommer til å fungere, vi har vært sammen i 17 år så 😯 mange gode ideer om familievernkontoret her men føler kanskje det er litt drastisk? Er jo da snakk om en enkelt episode..ellers har vi det jo gulle godt i forholdet mtp at vi har vært sammen så lenge. Problemstillingen min er: jeg angrer på at jeg ikke klikka i vinkel når han gnidde babypleddet på hunden..jeg føler meg dum om jeg begynner å bringe dette opp for han nå. Samtidig så føler jeg sinne for det og lurte på om det kunne skyldes gravid hormoner..noe jeg forstår ifra andre svar at det nødvendigvis ikke gjør. Når det er sagt så elsker jeg mannen og kunne ikke tenkt meg og gått fra han, er så flott og kunne få utløp for sine følelser på denne siden og at folk kommer med input 😊 igjenn veldig bra og takk for all input ☺

Anonymkode: d1413...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde seriøst ledd meg skakk, ristet teppet og brukt det til babyen. De dauer ikke av litt hundehår altså. 

Anonymkode: 080ff...4d7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde seriøst ledd meg skakk, ristet teppet og brukt det til babyen. De dauer ikke av litt hundehår altså. 

Fysj da tenker vi ikke likt! Har du barn? Har du noen gang sett et nyfødt barn? Jeg kunne aldri ha tenkt meg i min villeste fantasi å gnikket babyteppet som man planlegger å bruke til sin nyfødte baby over hele kroppen til en hund som røyter og attpåtil var skitten..kanskje du kunne tenkt deg å ligge innballet i ett pledd hud mot pledd full av hundehår og sand? Kanskje lopper og også 😯😯😯

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar! Betyr mye for meg og få svar fra alle dere :) ser at et par av dere sier at dere kjenner meg igjenn fra tidligere poster om denne mannen. Jeg har skrevet 1 post for tja 3-4 mnd siden angående: hvor ofte støvsuger dere med røytende hund? 😅 1 her skriver også at dette forholdet aldri kommer til å fungere, vi har vært sammen i 17 år så 😯 mange gode ideer om familievernkontoret her men føler kanskje det er litt drastisk? Er jo da snakk om en enkelt episode..ellers har vi det jo gulle godt i forholdet mtp at vi har vært sammen så lenge. Problemstillingen min er: jeg angrer på at jeg ikke klikka i vinkel når han gnidde babypleddet på hunden..jeg føler meg dum om jeg begynner å bringe dette opp for han nå. Samtidig så føler jeg sinne for det og lurte på om det kunne skyldes gravid hormoner..noe jeg forstår ifra andre svar at det nødvendigvis ikke gjør. Når det er sagt så elsker jeg mannen og kunne ikke tenkt meg og gått fra han, er så flott og kunne få utløp for sine følelser på denne siden og at folk kommer med input 😊 igjenn veldig bra og takk for all input ☺

Da var det kanskje ikke din tråd jeg husker, var ei med en mann som elsket hunden sin overalt på denne jord, som bar rundt på hunden, tror hunden var like stor som deres hund også, og han gjorde heller ikke særlig for å støvsuge/vaske etter hunden.

Dere har vært sammen lenge, og du sier forholdet ellers er bra, men jeg tenker likevel at slike episoder ofte er tegn på underliggende problemer. Uansett kan alle ha godt av å bli bedre på kommunikasjon - og det er det jo veldig tydelig at dere trenger - og der kan fvk hjelpe dere. Få ham med deg dit "å bli bedre på å kommunisere og se hverandre, for å forebygge unødvendige problemer". Så kan denne og ev. andre ting tas opp der.

Anonymkode: ec12c...689

Skrevet

Jeg synes denne tråden/svarene tar helt av!! Kjære vene, ETT øyeblikks irritasjon og ‘utagering’ etter 17 års samliv, så skal liksom HI kaste ham ut?! Dere er sprø!!

Anonymkode: c827d...63d

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det skjønner jeg godt at du angrer på. Det hadde vært best om han hadde fått en kraftig tilbakemelding der og da. Men det er uansett for sent å gjøre noe med nå. Hvis du trekker frem dette nå vil det ikke føre til noe godt, tror jeg.

Det er vanskelig å vite hva han tenkte da han gjorde dette, hvis han ellers er en god mann kan det jo tilskrives ekstremt dårlig humor, som ei skriver over. Han utviste iallfall særs dårlig dømmekraft i situasjonen.

Skrevet

Jeg er veldig veldig glad i katten min. Men den får ikke lov å være i nærheten av spedbarn uansett. Verken dyret eller hår 

Anonymkode: 27d17...bcd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fysj da tenker vi ikke likt! Har du barn? Har du noen gang sett et nyfødt barn? Jeg kunne aldri ha tenkt meg i min villeste fantasi å gnikket babyteppet som man planlegger å bruke til sin nyfødte baby over hele kroppen til en hund som røyter og attpåtil var skitten..kanskje du kunne tenkt deg å ligge innballet i ett pledd hud mot pledd full av hundehår og sand? Kanskje lopper og også 😯😯😯

Har 4 stk barn, katter og hund. De ligger hvor de vil, gjerne i sengen til ungene. De er aldri syke ( bortsett fra forkjølelse og oppkastsjau da de gikk i barnehage ). Ingen av den har astma eller allergier. Så det går helt fint å ikke være hysterisk altså. 

Skrevet (endret)

Slik jeg ser det, er ikke problemet pleddet. Det er heller ikke først og fremst at baby får mer hundehår på seg enn nødvendig. Det som hadde skremt meg, var den totalt ufortsigbare og aggressive måten han valgte å uttrykke at han var uenig.

Jeg mener, hva skjedde med å si «nå synes jeg du overdriver»? Eller til og med bare la det gå selv om han ikke var enig?

Han har vel gjerne selv noen ting han er engasjert i uten at TS helt skjønner poenget. Vi har vel alle slike ting, men om man respekterer hverandre går man ikke aktivt inn for å ødelegge for noe den andre synes er viktig. 

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Kunne du ikke bare ha vasket teppe?

Anonymkode: bb585...94c

Skrevet

Ja, jeg hadde blitt sint. Ikke fordi det kom hundehår på teppet, det kan vaskes. Men jeg hadde blitt sint på den barnslige oppførselen han sin. Men jeg synes du overreagerer veldig hvis du gnager på dette 7 uker senere

Anonymkode: 59791...458

Gjest Antarctica
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var høygravid og vi hadde kjøpt et nytt deilig fleece pledd til babyen...så spurte jeg om han kunne sette posen med pleddet i oppå kommoden..slik at det ikke skulle bli hundehår på det. Han reagerer med å ta pleddet ut av posen å gnikke det godt over hunden..gjør ikke noe om babyen får et hundehår i munnen sier han. Og stapper pleddet bed i posen igjenn. Dette pleddet var ment som første pleddet vår nyfødte skulle pakkes inn i.Han var meget godt klar over at jeg som høygravid ikke syntes noe om at det var hundehår overalt..(ekstrem røytende hund) jeg visste ikke om jeg skulle klikke eller begynne å gråte..ble utrolig lei meg rett og slett! Hadde du blitt sint om samboeren din gjorde noe sånt?

Barnslig mann. Hadde vasket teppet. Og så hadde jeg satt meg ned med ham senere, og spurt hva det er som gjør at han har behov for å demonstrere at han ikke respekterer mine meninger?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare å kjøpe nytt? Så du synes det er greit å kaste penger ut av vinduet fordi han gnir et splitter nytt babyteppe rundt en hund? Noen av oss er ikke lagd av penger eller er beviss på forbruket sitt!

Anonymkode: 6a95a...b85

Så vask det da... Jeg hadde lagt det i senga til mannen og sagt at han får bruke det til sutteklut 😂 Jeg hadde kjøpt nytt til babyen i protest. 

Anonymkode: 9748a...ae6

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare å kjøpe nytt? Så du synes det er greit å kaste penger ut av vinduet fordi han gnir et splitter nytt babyteppe rundt en hund? Noen av oss er ikke lagd av penger eller er beviss på forbruket sitt!

Hvis man ikke vil eller har råd til det, så kan man faktisk være så løsningsorientert at man husker hva en vaskemaskin er til, og vaske teppet

Skrevet

Min første tanke var å ringe etter en "sånn bil med menn i hvite frakker" - som min gamle tante pleide å si når noen oppførte seg som idioter, og få lagt ham inn på en eller annen avdeling som tar seg av folk som har mistet hodet.  Men om det var mannen min som til vanlig er temmelig normal og oppegående, så hadde jeg forhåpentligvis klart å bare kikke på ham og spurt "Er du ferdig nå?" når han la det fra seg, for deretter å slengt teppe i vaskemaskina før jeg gikk inn og snakket med ham om hva som var så galt i dag.  Men hormonell og høygravid hadde jeg antageligvis skjelt ham ut etter noter og smelt med noen dører før jeg på trass hadde tatt bankkortet hans og gått ut og kjøpt et nytt eller noe sånn. 

Nei, det er ikke godt å vite. Men du må ta en alvorsprat med deg selv nå og legge dette bak deg, det er litt sent å komme 7 uker senere. I alle fall så lenge du mener at dere har det bra sammen og dette bare var en episode. 

Skrevet

Overreaksjon fra hans side, og en barnslig en sådan... Men det er nok dårligere for barnet å bruke pledd rett fra butikken uten å vaske det først enn å få noen hundehår...

Anonymkode: dacce...fd9

Skrevet

Istedet for å gå fra mannen eller kjøpe nytt... hva med å vaske teppet? 

Anonymkode: 9dc80...eb6

Skrevet

Han er en dust. Men jeg må bare spørre hvorfor du vil ha barn med en så umoden dritt. 

I tillegg, hvordan er forholdet, og hvordan er du i forholdet? Dette er en idiotisk handling av han og lurer på hvorfor han reagerer så eksplosivt? Krangler dere mye, krangler dere om hunden? Vil du bli kvitt hunden? 

Noe er åpenbart veldig sykt i forholdet deres, og jeg tenker at det er to om å være i et dysfunksjonelt forhold. 

Men igjen, mannen er en dust!

Anonymkode: 350eb...7e3

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Teppet må jo uansett vaskes før det brukes på en baby da! Det er jo ikke ødelagt av dette. 

Anonymkode: 350eb...7e3

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du aldri hørt om vaskemaskin?

Skrevet

Jeg som svarte først. Ja jeg hadde klikka i vinkel. Men så hadde vi nok ledd av det seinere. Aldri om jeg hadde tenkt parterapi eller skilsmisse eller noe sånt. Jeg tenker at han bare overreagerte og at livet går videre, det er liksom ikke verdens undergang. Men at du tenker på det så lenge etterpå forstår jeg. Du ble ikke ferdig med det der Og da og selvfølgelig tenker du enda på det. Hadde jeg vært deg og det har jeg vært, så hadde jeg bare rolig spurt han om han huska episoden og hva han eventuelt tenker om det. Så hadde jeg fortalt min side av det og sagt jeg ikke satt pris på det.

Skrevet

Hundehår er langt ifra noen krise, men hadde min gjort noe slikt hadde jeg klikket! For det handler om en merkelig, aggressiv og idiotisk handling som kun ble gjort for å protestere og vise en eller annen form for dominans. Hadde min mann gjort noe slikt hadde jeg visst at det hadde klikket for han, om han pleide å gjøre slike ting for å markere seg hadde jeg hatt null respekt for han og hadde aldri klart å ta han alvorlig.

Anonymkode: c9ad1...fce

Skrevet

Skjønner godt du angrer på at du ikke tok det med en gang. Det burde blitt skikkelig månelyst, men det lar du det bli neste gang. Lov meg det :)

Skrevet
På 6.6.2018 den 23.18, Anonym bruker skrev:

Har 4 stk barn, katter og hund. De ligger hvor de vil, gjerne i sengen til ungene. De er aldri syke ( bortsett fra forkjølelse og oppkastsjau da de gikk i barnehage ). Ingen av den har astma eller allergier. Så det går helt fint å ikke være hysterisk altså. 

Men det betyr vel ikke at du ruller de rundt i hundehår når de er to dager gamle? Det er vesentlig forskjell på normalt hundehold og babyteppe som er gnukket på en hund?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...