Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Da jeg var høygravid og vi hadde kjøpt et nytt deilig fleece pledd til babyen...så spurte jeg om han kunne sette posen med pleddet i oppå kommoden..slik at det ikke skulle bli hundehår på det. Han reagerer med å ta pleddet ut av posen å gnikke det godt over hunden..gjør ikke noe om babyen får et hundehår i munnen sier han. Og stapper pleddet bed i posen igjenn. Dette pleddet var ment som første pleddet vår nyfødte skulle pakkes inn i.Han var meget godt klar over at jeg som høygravid ikke syntes noe om at det var hundehår overalt..(ekstrem røytende hund) jeg visste ikke om jeg skulle klikke eller begynne å gråte..ble utrolig lei meg rett og slett! Hadde du blitt sint om samboeren din gjorde noe sånt? Anonymkode: d1413...9fd
Superdolly Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Jeg hadde klikket fullstendig. muligens hadde jeg klappet hunden til jeg hadde en stor dott med hundehår og stappet dem inn i kjeften på drittsekken. Siden det ikke gjør noe for en baby med hundehår i munnen må det vel være greit for ham også. Og jeg hadde helt klart hylt og skreket. Etter at jeg hadde roet meg ville jeg ringt fvk og tvunget ham med dit, så fikk han forklare idiotoppførselen sin for en terapeut, og så kunne jeg kanskje vurdert om det var håp for tullingen.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Jepp. Jeg hadde blitt rasende. Hadde også i all stillhet vasket dass med tannbørsten hans... Anonymkode: d7047...ec8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Hva faen?! Hvor gammel er han? Selvfølgelig skal ikke babyen ha hundehår over hele seg Anonymkode: 80558...663
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 😯 så det er ikke bare meg altså nei..jeg har ikke klart å slippe den følelsen det ga meg 😯 babyen er 7 uker nå..og jeg tenker på det enda, jeg ble så oppskaket at jeg ble bare sittende å gape når han gjorde det. Anonymkode: d1413...9fd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva faen?! Hvor gammel er han? Selvfølgelig skal ikke babyen ha hundehår over hele seg Anonymkode: 80558...663 Han er 36 år og forelsket i hunden sin..brukte å bære den rundt..store hunden på 30 kg 😯 tror han reagerte på at jeg maset om all røytingen i huset. Ren demonstrasjon var det nok! Anonymkode: d1413...9fd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Jeg hadde blitt rasende. Hadde også i all stillhet vasket dass med tannbørsten hans... Anonymkode: d7047...ec8 Hehe omg 😂 Anonymkode: d1413...9fd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #9 Skrevet 6. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Jeg hadde blitt rasende. Hadde også i all stillhet vasket dass med tannbørsten hans... Anonymkode: d7047...ec8 Uff, kjøpe ny tannbørste før det blir noe nattakyss da HI: Jeg synes det var en helt ekstrem og merkelig reaksjon fra han, mulig en motreaksjon på alt ditt mas om røyting, men likevel helt ekstrem reaksjon. Det er gjerne plass til både hund og baby i et hus, for en hund er nye "valper" i flokken helt naturlig og ikkenoe stress, og en baby tåler et normalt rengjort hus. At du fremdeles går og tenker på dette flere måneder etter er nok litt hormonellt da, du må jo bli ferdig med ting. Anonymkode: fc052...532
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #10 Skrevet 6. juni 2018 Gratulerer! Du skal bli 2-barns mor😮😁 Anonymkode: f2d33...e73
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #11 Skrevet 6. juni 2018 Det aner meg at det er en forhistorie her? Anonymkode: 09534...f71
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #12 Skrevet 6. juni 2018 Ja, jeg hadde sikker blitt sint, men egentlig tror jeg han demonstrerte at han var møkka lei over at du var hysterisk angående alt som har med baby å gjøre. Jeg tror dette kan bli en historie å le av når du blir deg selv igjen en gang etter fødselen. Anonymkode: 53fb0...1f2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #14 Skrevet 6. juni 2018 Om jeg hadde blitt sint? Jeg hadde blitt alenemor. Anonymkode: 5b979...ad5
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #15 Skrevet 6. juni 2018 Jeg tror nok ikke jeg noengang kommer til å le av dette. Jeg tenkte litt på om det er hormoner som gjør at jeg enda tenker på det..men så ser jeg jo svaret til dem som har svart først her. Å alle kan da ikke være nybakt mor full av hormoner vel? Jeg føler kanskje jeg angrer litt på at jeg ikke klikka der og da..men ble så paff at jeg ble bare sittende å gape! Føler jeg brenner inne litt ved det at jeg ikke fikk ut reaksjonen da..var nok for sliten til det. Maset ikke noe særlig når jeg enda var oppegående og kunne suse rundt med støvsugeren selv, men når jeg ikke klarte å bære på støvsugeren lengere så ble det til at jeg var nødt til å mase for at det skulle bli gjort! Når det er sagt så ser jeg hva samtlige har svart: alle ville blitt sint..godt for meg å vite at det ikkr er hormonene som gjør dette med meg Men at andre som ikke er hverken gravid eller har baby ville reagert på dette. Når det er sagt så føler jeg meg jo så utrolig dum om jeg tar dette opp med han nå..og har derfor ikke gjort det..men jeg kjenner på sinnet i meg enda..ja det gjør jeg. Anonymkode: d1413...9fd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #16 Skrevet 6. juni 2018 Minnes å huske deg... Du lagde endel tråder om mannen din sin ekstreme tilknytning til hunden, som du hatet 🤔 Nei, det ble ikke bedre? Prøve parterapi nå da kanskje? Vil du at barnet skal lære at man skal oppføre seg så respektløst mot partneren sin? Sånt vil gå i arv Anonymkode: 105c6...9a8
Hjertefru Skrevet 6. juni 2018 #17 Skrevet 6. juni 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uff, kjøpe ny tannbørste før det blir noe nattakyss da HI: Jeg synes det var en helt ekstrem og merkelig reaksjon fra han, mulig en motreaksjon på alt ditt mas om røyting, men likevel helt ekstrem reaksjon. Det er gjerne plass til både hund og baby i et hus, for en hund er nye "valper" i flokken helt naturlig og ikkenoe stress, og en baby tåler et normalt rengjort hus. At du fremdeles går og tenker på dette flere måneder etter er nok litt hormonellt da, du må jo bli ferdig med ting. Anonymkode: fc052...532 Det var en merkelig reaksjon, men forhistorie eller ikke: Man kødder ikke sånn med en høygravid dame. Ekstremt umodent. Ja jeg hadde blitt sint ja, hadde tvunget idioten ut for å kjøpe nytt teppe. Jeg liker hunder, har levd med barn og hunder (firebarnsmor og hatt to hunder, begge anskaffet av mannen som ikke bare liker men elsker hunder) Alle vet jo at damer i den fasen der blir veldig opptatt av redebygging og at det skal være rent og greit rundt barnet. Greit, babyen dør ikke av hundehår, men dette var ufint. Det er også et kjent fenomen at høygravide og barselkvinner ikke så lett glemmer opplevde krenkelser. Selv greier jeg ikke å glemme at mannen min ikke hadde skiftet på senga da jeg lå på føden og hadde fått ett av barna 😜 Er ikke lenger sur, men glemmer det ikke selv om det er 15 år siden 😂
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #18 Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: 😯 så det er ikke bare meg altså nei..jeg har ikke klart å slippe den følelsen det ga meg 😯 babyen er 7 uker nå..og jeg tenker på det enda, jeg ble så oppskaket at jeg ble bare sittende å gape når han gjorde det. Anonymkode: d1413...9fd Det er 7 uker siden og du har fortsatt ikke blitt ferdig med det??? upps... Dette forholdet kommer neppe til å vare. Å bære nag i 7 uker for en enkelthendelse uten å gjøre noe med det, er ikke normalt. Det er ikke bare samboeren din som har issues... Anonymkode: 09534...f71
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #19 Skrevet 6. juni 2018 overreaksjon fra din side, bare kjøpe et nytt liksom Anonymkode: 57ca2...060
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #20 Skrevet 6. juni 2018 Han høres helt syk ut. Du skulle tatt noen av klærne hans og gnidd på hunden og sett reaksjonen. Anonymkode: 62c1e...4ae
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #21 Skrevet 6. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: overreaksjon fra din side, bare kjøpe et nytt liksom Anonymkode: 57ca2...060 Bare å kjøpe nytt..ja klart det men fan heller unødvendig.. Anonymkode: d1413...9fd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #22 Skrevet 6. juni 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: overreaksjon fra din side, bare kjøpe et nytt liksom Anonymkode: 57ca2...060 Bare å kjøpe nytt? Så du synes det er greit å kaste penger ut av vinduet fordi han gnir et splitter nytt babyteppe rundt en hund? Noen av oss er ikke lagd av penger eller er beviss på forbruket sitt! Anonymkode: 6a95a...b85
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #23 Skrevet 6. juni 2018 Jeg har veldig lang tålmodighet, og jeg er ikke gravid eller har barn heller - til og med jeg ville klikket i vinkel! Skal man legge ekstrem godvilje til så har mannen din kanskje "bare" en ekstremt umoden humor. Men det som er verre med det er at han tydeligvis ikke vet hva som er viktig for deg og at han sårer deg med vilje. Det er ikke mye humor i det! Jeg tenker at en slik oppførsel fra hans side er tegn på større problemer med denne mannen. Så alvorlig hadde jeg tatt en slik episode at jeg ville slitt veldig med å respektere ham i ettertid. Men siden det er barn inne i bildet så hadde jeg sikkert gitt ham én sjanse - og det er som Superdolly også skrev: jeg hadde ringt familievernkontoret og bedt om parterapi. Ville han ikke være med hadde jeg mistet respekten helt for ham, og da hadde forholdet i realiteten vært slutt for min del. Om jeg ikke tar feil har du skrevet om denne mannen her inne før, Hi? Uansett synes jeg du bør få ham med til parterapi. Du trenger ikke nevne denne episoden spesielt for å få ham med til familievernkontoret, men snakke mer generelt om de andre problemene i forholdet - for jeg er overbevist om at denne episoden bare er ett symptom på langt alvorligere problemer i forholdet. Dere har problemer med arbeidsfordeling i hjemmet, om jeg leser deg rett. Er det du som har skrevet om mannen og hunden før så har dere langt flere problemer. Det største problemet tror jeg imidlertid er at mannen din ikke er moden og voksen - og om han ikke forstår det selv og er villig til å jobbe med seg selv, så tror jeg dessverre du ender som hun over et sted sier, at du nå er tobarnsmor - for også mannen din oppfører seg som et barn. Men det er ting du ikke sier til ham før du har fått ham med på familievernkontoret, der kan du ta opp alle problemene. Er han veldig steil mtp. fvk. prøv å få ham med for at "vi trenger å kommunisere bedre og forebygge unødvendige problemer i forholdet nå som forholdet har fått langt større belastninger etter at vi ble foreldre". Denne episoden er tegn på langt større problemer i forholdet, og det er det du må ta tak i. Hvis du bare tar opp i denne episoden så vil han bruke det mot deg, si at du overdriver, at du gnager på ting osv. Så få ham med til fvk, og der kan du heller ta opp denne og andre enkeltepisoder. Lykke til :) Og gratulerer med den lille :) Anonymkode: ec12c...689
sug lut Skrevet 6. juni 2018 #24 Skrevet 6. juni 2018 Det der er jo pur aggresjon. Han bør du vurdere å bli kvitt. Fort. Han lam du ikke stole på at vil deg eller bsrnet vel. Og ja, jeg hadde blitt utagerende rasende og forferdelig lei meg.
sug lut Skrevet 6. juni 2018 #25 Skrevet 6. juni 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: overreaksjon fra din side, bare kjøpe et nytt liksom Anonymkode: 57ca2...060 Kan ikke du bare gå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå