Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. juni 2018 #26 Skrevet 6. juni 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis jeg ønsker å si nei klarer jeg det fint. Det var ikke helt det som var poenget mitt. Men hvorfor mener folk at det er jeg som skal ivareta andres ekteskap? Anonymkode: aae79...a82 Det er vel ingen her som mener at du skal ivareta andres ekteskap. Men jeg synes du bør ha såpass selvrespekt at du styrer unna han. Som du selv skriver i hovedinnlegget, så går du etter single menn. Da har du jo en viss stolthet bare der. Det kan jo godt være at han her hopper videre til neste dame, eller allerede har mange andre "på gress" (les:messenger/snap damer) Mange biter på kroken til slike menn, men mange gjør det heller ikke. Det kommer liksom an på integriteten til den enkelte.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #27 Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, Kari Mari skrev: Det er vel ingen her som mener at du skal ivareta andres ekteskap. Men jeg synes du bør ha såpass selvrespekt at du styrer unna han. Som du selv skriver i hovedinnlegget, så går du etter single menn. Da har du jo en viss stolthet bare der. Det kan jo godt være at han her hopper videre til neste dame, eller allerede har mange andre "på gress" (les:messenger/snap damer) Mange biter på kroken til slike menn, men mange gjør det heller ikke. Det kommer liksom an på integriteten til den enkelte. Vi skal ut i felten og jobbe sammen. Å styre unna er ikke et alternativ. Anonymkode: aae79...a82
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #28 Skrevet 6. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du ivaretar ikke andres ekteskap med å si nei, men du ivaretar din egen selvrespekt, for den virker det ikke som du har mye av Anonymkode: aad57...c53 På hvilken måte mener du at man mangler selvrespekt når man liker et annet menneske? Anonymkode: aae79...a82
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #29 Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er du virkelig så tjukk i hue, at du sier «Jeg kan ha sex med hvem som helst, det er ikke mitt problem»? Ha litt selvrespekt og tenk på hans kone som elsker ham. Han har en kone han har valgt å dele livet sitt med, de har et liv sammen. Da skal du selvfølgelig ikke bli med på bølgen, bare fordi «du kan». Det er som å stå vedsiden av en mann som ønsker å brenne ned et hus, og så gir du ham fyrstikker, men nekter å ha noe med brannen å gjøre. Du fremstår ekstremt egoistisk. Anonymkode: bbd13...cc8 Jeg fremstår som egoistisk fordi en fyr skriver noen meldinger til meg? HØRER du i det hele tatt etter når du selv snakker, eller går du på moralistisk autopilot så snart du ser ordene "gift" og "flørt" i samme innlegget? Anonymkode: aae79...a82
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. juni 2018 #30 Skrevet 6. juni 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skal ut i felten og jobbe sammen. Å styre unna er ikke et alternativ. Anonymkode: aae79...a82 Å styre unna å ha sex med han er et alternativ jo. Å jobbe videre sammen går fint an. Det kommer jo helt an på hva du bestemmer deg for. Og for alt du vet, er det jo heller ikke sikkert at han faktisk vil ha sex med deg når det kommer til stykket, selv om han flørter med deg......
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #31 Skrevet 6. juni 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fremstår som egoistisk fordi en fyr skriver noen meldinger til meg? HØRER du i det hele tatt etter når du selv snakker, eller går du på moralistisk autopilot så snart du ser ordene "gift" og "flørt" i samme innlegget? Anonymkode: aae79...a82 Er du litt fjern? Jeg sier ikke du fremstår egoistisk fordi han skriver meldinger, og det skjønner du sikkert selv også, hvis du tenker deg om litt. Du fremstår egoistisk, fordi du gir tydelig uttrykk for at du ikke har noe ansvar hvis dette ender med sex, at du er interessert i ham selv om du vet han er gift og at du faktisk skriver «når han er singel, så er jeg klar!» Du viser at du er likeglad med hans ekteskap, at du kan gjøre som du vil og at du er åpen for å ta en annen kvinnes mann. DERFOR fremstår du egoistisk. Anonymkode: bbd13...cc8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #32 Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du litt fjern? Jeg sier ikke du fremstår egoistisk fordi han skriver meldinger, og det skjønner du sikkert selv også, hvis du tenker deg om litt. Du fremstår egoistisk, fordi du gir tydelig uttrykk for at du ikke har noe ansvar hvis dette ender med sex, at du er interessert i ham selv om du vet han er gift og at du faktisk skriver «når han er singel, så er jeg klar!» Du viser at du er likeglad med hans ekteskap, at du kan gjøre som du vil og at du er åpen for å ta en annen kvinnes mann. DERFOR fremstår du egoistisk. Anonymkode: bbd13...cc8 Enig. Måten Hi svarer på i tråden gjør at jeg vil føre til umoden også. Anonymkode: 39afc...534
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #33 Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du litt fjern? Jeg sier ikke du fremstår egoistisk fordi han skriver meldinger, og det skjønner du sikkert selv også, hvis du tenker deg om litt. Du fremstår egoistisk, fordi du gir tydelig uttrykk for at du ikke har noe ansvar hvis dette ender med sex, at du er interessert i ham selv om du vet han er gift og at du faktisk skriver «når han er singel, så er jeg klar!» Du viser at du er likeglad med hans ekteskap, at du kan gjøre som du vil og at du er åpen for å ta en annen kvinnes mann. DERFOR fremstår du egoistisk. Anonymkode: bbd13...cc8 Dette! Og så lurer jeg litt på HI, hvordan du ville stilt deg videre dersom du da fikk denne mannen. Innledet et forhold til ham, og så plutselig begynte han å sende meldinger til ei anna dame. Akkurat samme opplegg som du er med på nå, bortsett fra at da er du i et forhold. Tenk om hun er av samme innstilling som deg da? Anonymkode: ff472...83a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #34 Skrevet 6. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du litt fjern? Jeg sier ikke du fremstår egoistisk fordi han skriver meldinger, og det skjønner du sikkert selv også, hvis du tenker deg om litt. Du fremstår egoistisk, fordi du gir tydelig uttrykk for at du ikke har noe ansvar hvis dette ender med sex, at du er interessert i ham selv om du vet han er gift og at du faktisk skriver «når han er singel, så er jeg klar!» Du viser at du er likeglad med hans ekteskap, at du kan gjøre som du vil og at du er åpen for å ta en annen kvinnes mann. DERFOR fremstår du egoistisk. Anonymkode: bbd13...cc8 Han er ikke hennes eiendom. Ingen er en annens mann eller kone. Hver av oss må ta et aktivt valg om å være i et forhold, og det må gjøres hver dag. Den dagen du slutter å si ja til forholdet, så er det i Norge sånn at du står fritt til å ende det. Ingen er "noens". Og den dagen han er singel, er hans nåværende kone like lite å tenke på som dronningen av Saba. Pr. nå, mens han fortsatt er gift, bør han jo tenke på henne. Men hva er greia med at JEG bør tenke på henne? Jeg har ikke lovet henne noe i kirka. Anonymkode: aae79...a82
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #35 Skrevet 6. juni 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette! Og så lurer jeg litt på HI, hvordan du ville stilt deg videre dersom du da fikk denne mannen. Innledet et forhold til ham, og så plutselig begynte han å sende meldinger til ei anna dame. Akkurat samme opplegg som du er med på nå, bortsett fra at da er du i et forhold. Tenk om hun er av samme innstilling som deg da? Anonymkode: ff472...83a Ser du for deg at en notorisk utro person lar seg stoppe av et dydsmønster...? Jeg regner med at hvis et menneske er utro av natur, så er det svært lite de utenforstående kan gjøre. Sier en nei, så sier den neste ja. Anonymkode: aae79...a82
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #36 Skrevet 6. juni 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig. Måten Hi svarer på i tråden gjør at jeg vil føre til umoden også. Anonymkode: 39afc...534 Jeg tenker at vi godt kan bytte ut "umoden" med "analytisk". For det er ingen her som kan gi noe annet enn konvensjonelle svar, bygd på helt ferdigtygde dogmer. F eks henger jo selvrespekt ganske lite sammen med sexliv. Men mange, selv ikke-kristne, er fast i en protestantisk vurdering av sex som "egentlig litt ekkelt og umoralsk, men ikke like ekkelt med den rette personen". Dermed må man anse seg selv som dydigere hvis man har lite sex, eller kun med én av gangen. Og mye dyd og avholdenhet er visstnok noe som gir grunn til å føle stolthet? Eller føle større selvrespekt? Men hvorfor, egentlig? Det er ikke noe rensligere eller mer elegant over ekteskapelig sex. Hvorfor blir plutselig samme atferd (sex) mye verre og mer belastet ved at man gjør det med en annen enn før, eller med en man ikke kjenner, eller med en som f eks også har forhold til flere - som i dette hypotetiske tilfellet? Er det noe vesensforskjellig i handlingen? Nei, den er den samme. Og enda merkeligere her er jo at KVINNENS (hypotetiske) andel i dette blir verre, eklere, mindre respektverdig ved at MANNEN har flere forhold gående på samme tid... og dere ser fortsatt ikke det ulogiske i det?? Det er vel i rettferdighetens navn han som burde ta en kikk på selvrespekten sin? Anonymkode: aae79...a82
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #37 Skrevet 6. juni 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er ikke hennes eiendom. Ingen er en annens mann eller kone. Hver av oss må ta et aktivt valg om å være i et forhold, og det må gjøres hver dag. Den dagen du slutter å si ja til forholdet, så er det i Norge sånn at du står fritt til å ende det. Ingen er "noens". Og den dagen han er singel, er hans nåværende kone like lite å tenke på som dronningen av Saba. Pr. nå, mens han fortsatt er gift, bør han jo tenke på henne. Men hva er greia med at JEG bør tenke på henne? Jeg har ikke lovet henne noe i kirka. Anonymkode: aae79...a82 Leser du i det hele tatt svarene du får? Anonymkode: aad57...c53
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #38 Skrevet 6. juni 2018 36 minutter siden, Kari Mari skrev: Å styre unna å ha sex med han er et alternativ jo. Å jobbe videre sammen går fint an. Det kommer jo helt an på hva du bestemmer deg for. Og for alt du vet, er det jo heller ikke sikkert at han faktisk vil ha sex med deg når det kommer til stykket, selv om han flørter med deg...... Nei, det kan godt hende han ikke har tenkt tanken engang. Imidlertid er forumdamene godt i gang med å steine meg som skjøge; i følge dem er jeg en egoistisk sjuske fordi jeg i det hele tatt har tenkt tanken 😂😂😂 Anonymkode: aae79...a82
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #39 Skrevet 6. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Leser du i det hele tatt svarene du får? Anonymkode: aad57...c53 Om jeg leser dem? Ja. Om jeg sluker jeg gammeldagse og ferdigtygde ideer (med svak begrunnelse utover vane) rått? Nei. Anonymkode: aae79...a82
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #40 Skrevet 6. juni 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er ikke hennes eiendom. Ingen er en annens mann eller kone. Hver av oss må ta et aktivt valg om å være i et forhold, og det må gjøres hver dag. Den dagen du slutter å si ja til forholdet, så er det i Norge sånn at du står fritt til å ende det. Ingen er "noens". Og den dagen han er singel, er hans nåværende kone like lite å tenke på som dronningen av Saba. Pr. nå, mens han fortsatt er gift, bør han jo tenke på henne. Men hva er greia med at JEG bør tenke på henne? Jeg har ikke lovet henne noe i kirka. Anonymkode: aae79...a82 Og der klarte du å understreke mitt poeng grundig og godt. Anonymkode: bbd13...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå