Gå til innhold

Mange dårlige foreldre eller urettferdig barnevern?

Anbefalte innlegg

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener å ha hørt noe plass at barnevernet har tatt i bruk onkler og tanter når det gjelder omsorgsovetagelse? At de gjør det mer og mer nå. Stemmer dette? Dersom det er snakk om omsorgsovertagelse, er det alltid vurdert før man går så langt at man sender barna i fosterhjem? I følge barnevernsmotstandere, så er det aldri snakk om slikt, selv om det står i loven. Hva skal man tro?

Anonymkode: e5564...c52

Det kan være fordi at de som ønsker å være fosterforeldre, ikke vil eller ønsker å holde foreldrene borte fra ungene

Anonymkode: 36838...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kan være fordi at de som ønsker å være fosterforeldre, ikke vil eller ønsker å holde foreldrene borte fra ungene

*Ikke vil eller klarer*, skulle det stå

Skrevet

Har venner som har kontaktet barnevernet selv på grunn av fedre som holder på med rus, eller fordi barna sliter etter dette. Mulig bv her i kommunen er eksepsjonelt bra, men det har iallfall bare vært hjelp å få fra den kanten, både økonomisk og med tanke på veiledning, ingen av de har noe negativt å si om barnevernet.

Nå vet ikke jeg helt hvordan statistikken på dette er, men om barnevernet var så «ute etter å fjerne barn fra familiene bare fordi», ville det ikke da vært ganske store saker, innlegg på some, i aviser osv av disse barna fra 10-20 år tilbake som hang seg på «antibarnevern-saken»?

Jeg har vel aldri sett eller hørt om dette fra tidligere barnevernsbarn i en negativ tone.

Anonymkode: 2e49a...e96

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet her i norge er ikke bra i det hele tatt! Nabo land reagere sterkt og det har blitt så hysterisk. De tar alt for lett med å fjerne barn fra familie og ikke hjelper til slik at barnet kan hver med familien sin. JA er det slåing, rus og vold så må det gripes inn. Men og hjelpe foreldrene med å hver gode foreldre. Er ikke rart at enkelte sliter når det skal hver så perfekt i samfunnet nå til dags. Alt skal hver pedagogisk og hvis ikke så er man dårlige foreldre.. Er barn hjemme og ikke i barnehagen så regnes det som omsorgssvikt. Er det ikke vi som er foreldre og ikke barnehagen? De vil ha alle inn i en firkanta boks der alle skal hver like, og hvis noen skiller seg ut så er det noe gale med en gang

Anonymkode: 1000d...1a0

Det skal mer til enn at barn ikke går i barnehagen!

Anonymkode: 9eebf...c12

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har venner som har kontaktet barnevernet selv på grunn av fedre som holder på med rus, eller fordi barna sliter etter dette. Mulig bv her i kommunen er eksepsjonelt bra, men det har iallfall bare vært hjelp å få fra den kanten, både økonomisk og med tanke på veiledning, ingen av de har noe negativt å si om barnevernet.

Nå vet ikke jeg helt hvordan statistikken på dette er, men om barnevernet var så «ute etter å fjerne barn fra familiene bare fordi», ville det ikke da vært ganske store saker, innlegg på some, i aviser osv av disse barna fra 10-20 år tilbake som hang seg på «antibarnevern-saken»?

Jeg har vel aldri sett eller hørt om dette fra tidligere barnevernsbarn i en negativ tone.

Anonymkode: 2e49a...e96

Det Samme opplever jeg i vår kommune. De som faktisk har vært i kontakt med bvtj er ofte veldig fornøyde. Bortsett fra de sakene hvor barna er fjernet fra hjemmet. Da skjønner de det aldri. Har hatt innsyn i flere saker pga jobb og det er helt utrolig hvor lite samsvar det er mellom foreldrenes historie om hvordan bvtj "bare tok barna" at de aldri fikk en sjanse osv. og det som er reelt. Har selv sjekker ut flere slike historier med bvtj (jeg jobber i en annen hjelpeinstans) når foreldre har opphevet taushetsplikt og da viser der seg at bvtj har hatt tiltak på tiltak, gitt MANGE muligheter, ofre over tid, med foreldrene som går tilbake til rus, er paranoide, ikke leser og møter barnas behov, barn som utagerende som..følge av stor utrygghet osv. Jeg er helt enig med hun som jobber i førstelinjetjenesten lenger opp i tråden. Min bekymring er mye oftere at det er så utrolig høy terskel for å flyte barn. Det koster enormt og er ekstremt tidkrevende for tjensten og virkelig ikke noe de gjør uten GODE grunner. Selvsagt kan feil skje her som overalt, men tenker at det som regel er gode grunner når barn flyttes. Da har sak vært gjennom fylkesnemnda (som gjør en grundig jobb) og bvtj må føre beviser og vitner på det de har sett og opplevd. Foreldrene gjør selvsagt det sanme. Tenker flere saker, som Svanhildsaken, blåses opp i media KUN basert på en side. 

Anonymkode: 1fe88...0c1

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet her i norge er ikke bra i det hele tatt! Nabo land reagere sterkt og det har blitt så hysterisk. De tar alt for lett med å fjerne barn fra familie og ikke hjelper til slik at barnet kan hver med familien sin. JA er det slåing, rus og vold så må det gripes inn. Men og hjelpe foreldrene med å hver gode foreldre. Er ikke rart at enkelte sliter når det skal hver så perfekt i samfunnet nå til dags. Alt skal hver pedagogisk og hvis ikke så er man dårlige foreldre.. Er barn hjemme og ikke i barnehagen så regnes det som omsorgssvikt. Er det ikke vi som er foreldre og ikke barnehagen? De vil ha alle inn i en firkanta boks der alle skal hver like, og hvis noen skiller seg ut så er det noe gale med en gang

Anonymkode: 1000d...1a0

Måten du skriver på bekrefter bare min tanke om at dere som er negative til barnevernet...sliter med noe.

Anonymkode: 6f1d0...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...