Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Var ganske full i helgen. Skal sies at jeg er psykisk langt nede for tiden, mye som skjer. Har vært sammen med samboer lenge, han vet jeg er svak, spes når jeg har drukket. Han har altså hatt sex med meg, dette husker ikke jeg. Dette er heller ikke første gangen. Har tidligere gitt beskjed hva jeg synes om dette. Føler meg kvalm, og lite respektert. Hva synes dere? Anonymkode: ac348...1e0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Jeg vet ikke helt settingen her. Men dersom det er slik at du har sagt nei til sex, og han likevel har pushet på, så er det ikke greit. Dersom du var så full og ikke husker noe, så kan det jo muligens også hende at du har vært med på det? Anonymkode: e81ef...396
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Er litt enig med hun over egentlig. Det er absolutt ikke ok om du har sagt tydelig nei, og om dette er noe han pleier å utnytte når du er dritings, men kan det tenkes at du har gitt andre signaler når du var full? En annen ting, om du er langt nede og psykisk "opptatt", er det lurt å drikke så mye? Og mulig jeg tar feil, men det virker på meg som at det ikke er første gang du er så full? Anonymkode: ea886...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 Jeg regner med du har vært med på notene, i fylla? Regner med mannen også har drukket sammen med deg og vært med på notene? Da er det jo ikke overgrep.... Men hvorfor drikker du så mye når du er langt nede psykisk, sånn selvmedisinering fungerer dårlig altså. Anonymkode: a4583...6b6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 Hvis han har hatt sex med deg når du har vært for full til å gi samtykke, da er det et overgrep. Om du har sagt klart fra til ham tidligere at du vil at han IKKE har sex med deg når du er så full, da er det også et overgrep. Jeg hadde dumpet en mann som gjorde noe slikt! Og som andre påpeker - du bør slutte å drikke. Du har tydeligvis en tendens til å drikke for mye når du drikker, og da blir du sårbar for farlige situasjoner/voldtekter og alkoholforbruket vil i seg selv også påvirke psyken din negativt. Men en mann som ikke respekterer deg, han skal du dumpe, for han er ikke bra for deg! Anonymkode: 95408...06b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 Hi her Det er helt klart rett at jeg burde drikke mindre, enig i det. Da jeg har hatt problemer med å styre meg med alkohol har jeg sagt til han tidligere at jeg ikke ønsker at vi skal ha sex når vi har drukket. Dette fordi jeg vet at jeg kan gi feile signaler (bakgrunn, diagnoser). Savner nærhet, omsorg, kommer vel feil ut...Mulig det er min egen feil, men føler likevel meg lite verdt og lite respektert. Selvfølelsen min er 0 fra før, dette er han klar over. Har heller ingen å snakke med.... Anonymkode: ac348...1e0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi her Det er helt klart rett at jeg burde drikke mindre, enig i det. Da jeg har hatt problemer med å styre meg med alkohol har jeg sagt til han tidligere at jeg ikke ønsker at vi skal ha sex når vi har drukket. Dette fordi jeg vet at jeg kan gi feile signaler (bakgrunn, diagnoser). Savner nærhet, omsorg, kommer vel feil ut...Mulig det er min egen feil, men føler likevel meg lite verdt og lite respektert. Selvfølelsen min er 0 fra før, dette er han klar over. Har heller ingen å snakke med.... Anonymkode: ac348...1e0 Gå til legen din og be om hjelp til å sortere tanker og følelser. Og den mannen - han høres ikke ut til å være bra for deg. Når han ikke respekterer deg får du bare dårligere og dårligere selvfølelse. Du trenger ikke ha det slik. Anonymkode: 95408...06b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Det kommer jo litt an på. Det er helt rett at dersom du er for full til å samtykke, så er det overgrep, men hvis du er initiativtakeren, så er det ikke så lett å vite, forstå eller oppfatte om du vil eller ikke. Anonymkode: f6377...d0a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 HI her Kan også sies at i løpet av årene vi har vært sammen, har han heller ikke respektert mine grenser for hva jeg ønsker/ikke ønsker. F.eks press på å prøve ting jeg ikke vil... wet sex, gruppesex, analsex. Han har prøvd å få frem hvor «normalt» dette er, når jeg har sagt jeg ikke liker det eller er usikker. I tillegg en episode hjemme for noen år siden der han var ekstremt fyllesyk og var på do om morgenen. Vi hadde da overnattingsbesøk av min mor. Dette visste han. Han hadde da glemt å lukke do døren, og sto med buksen nede og runket. Min mor kommer inn på do, og han bare fortsetter å runke og gjør seg ferdig. Hun får helt sjokk. Jeg var da på jobb.... Snakket mye med henne om det, og med han. Han innrømmet dette tilslutt og unnskyldte seg. (Har aldri skjedd igjen)Ble tilgitt, men ting ble vanskelig etter dette. Vi har helt forskjellige preferanser, men har levd med han i 24 år nå..... Anonymkode: ac348...1e0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke helt settingen her. Men dersom det er slik at du har sagt nei til sex, og han likevel har pushet på, så er det ikke greit. Dersom du var så full og ikke husker noe, så kan det jo muligens også hende at du har vært med på det? Anonymkode: e81ef...396 Spiller jo ingen rolle om hun er "med" eller ikke. Hvis hun er så full at alt er svart, er hun jo ikke samtykkekompetent. Anonymkode: 466db...8ca
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her Kan også sies at i løpet av årene vi har vært sammen, har han heller ikke respektert mine grenser for hva jeg ønsker/ikke ønsker. F.eks press på å prøve ting jeg ikke vil... wet sex, gruppesex, analsex. Han har prøvd å få frem hvor «normalt» dette er, når jeg har sagt jeg ikke liker det eller er usikker. I tillegg en episode hjemme for noen år siden der han var ekstremt fyllesyk og var på do om morgenen. Vi hadde da overnattingsbesøk av min mor. Dette visste han. Han hadde da glemt å lukke do døren, og sto med buksen nede og runket. Min mor kommer inn på do, og han bare fortsetter å runke og gjør seg ferdig. Hun får helt sjokk. Jeg var da på jobb.... Snakket mye med henne om det, og med han. Han innrømmet dette tilslutt og unnskyldte seg. (Har aldri skjedd igjen)Ble tilgitt, men ting ble vanskelig etter dette. Vi har helt forskjellige preferanser, men har levd med han i 24 år nå..... Anonymkode: ac348...1e0 Han er jo syk i hodet. Anonymkode: 466db...8ca
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #12 Skrevet 4. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her Kan også sies at i løpet av årene vi har vært sammen, har han heller ikke respektert mine grenser for hva jeg ønsker/ikke ønsker. F.eks press på å prøve ting jeg ikke vil... wet sex, gruppesex, analsex. Han har prøvd å få frem hvor «normalt» dette er, når jeg har sagt jeg ikke liker det eller er usikker. I tillegg en episode hjemme for noen år siden der han var ekstremt fyllesyk og var på do om morgenen. Vi hadde da overnattingsbesøk av min mor. Dette visste han. Han hadde da glemt å lukke do døren, og sto med buksen nede og runket. Min mor kommer inn på do, og han bare fortsetter å runke og gjør seg ferdig. Hun får helt sjokk. Jeg var da på jobb.... Snakket mye med henne om det, og med han. Han innrømmet dette tilslutt og unnskyldte seg. (Har aldri skjedd igjen)Ble tilgitt, men ting ble vanskelig etter dette. Vi har helt forskjellige preferanser, men har levd med han i 24 år nå..... Anonymkode: ac348...1e0 Men hvorfor kommer du deg ikke unna ham? Det er virkelig ikke rart du har psykiske problemer - du lever jo i et voldelig forhold med en hensynsløs mann som er ekstremt egositisk og som manipulerer deg villt. Han vil ALDRI bli bedre. Skal du få det bra i livet så har du én sjanse - kom deg unna ham!!! Når du har levd så mange år sammen med ham så tror jeg du kanskje bør kontakte krisesenteret der du bor, for det å komme seg unna så manipulerende og hensynsløse menn når man systematisk er blitt brutt ned i årevis av mannen, det er ikke enkelt. Be også din mor om hjelp til å komme deg unna ham. Du har ett eneste liv, Hi. Du kan få det bra, også psykisk, men da må du begynne å gjøre det du må for å bli kvitt denne kvelerslangen som mannen din er. Anonymkode: 95408...06b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor kommer du deg ikke unna ham? Det er virkelig ikke rart du har psykiske problemer - du lever jo i et voldelig forhold med en hensynsløs mann som er ekstremt egositisk og som manipulerer deg villt. Han vil ALDRI bli bedre. Skal du få det bra i livet så har du én sjanse - kom deg unna ham!!! Når du har levd så mange år sammen med ham så tror jeg du kanskje bør kontakte krisesenteret der du bor, for det å komme seg unna så manipulerende og hensynsløse menn når man systematisk er blitt brutt ned i årevis av mannen, det er ikke enkelt. Be også din mor om hjelp til å komme deg unna ham. Du har ett eneste liv, Hi. Du kan få det bra, også psykisk, men da må du begynne å gjøre det du må for å bli kvitt denne kvelerslangen som mannen din er. Anonymkode: 95408...06b Enig. Anonymkode: 466db...8ca
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #14 Skrevet 4. juni 2018 Tusen takk for svar, skal snakke med legen... Anonymkode: ac348...1e0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #15 Skrevet 4. juni 2018 dette er ikke overgrep nei Anonymkode: e5b5b...e4b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: HI her Kan også sies at i løpet av årene vi har vært sammen, har han heller ikke respektert mine grenser for hva jeg ønsker/ikke ønsker. F.eks press på å prøve ting jeg ikke vil... wet sex, gruppesex, analsex. Han har prøvd å få frem hvor «normalt» dette er, når jeg har sagt jeg ikke liker det eller er usikker. I tillegg en episode hjemme for noen år siden der han var ekstremt fyllesyk og var på do om morgenen. Vi hadde da overnattingsbesøk av min mor. Dette visste han. Han hadde da glemt å lukke do døren, og sto med buksen nede og runket. Min mor kommer inn på do, og han bare fortsetter å runke og gjør seg ferdig. Hun får helt sjokk. Jeg var da på jobb.... Snakket mye med henne om det, og med han. Han innrømmet dette tilslutt og unnskyldte seg. (Har aldri skjedd igjen)Ble tilgitt, men ting ble vanskelig etter dette. Vi har helt forskjellige preferanser, men har levd med han i 24 år nå..... Anonymkode: ac348...1e0 😳 Du er sammen med et sykt pervo-svin. Du har psykiske problemer og muligens alkoholproblemer. Gå fra mannen, få hjelp. I morgen tidlig eller helst i kveld. Anonymkode: 24e6f...2c2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: dette er ikke overgrep nei Anonymkode: e5b5b...e4b Kan ikke du slutte å forpeste dette forumet med de naive svarene dine? Unnskyld, jeg mente såklart "slutte OG forpeste forumet"? Anonymkode: 466db...8ca
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 Du skriver at begge drakk. Hvorfor skal han være den ansvarlige som skal sette ned foten når dere drikker når du ikke er kapabel selv til noe som helst når du selv drikker? Du sier også at du sender feile signaler. Men når han også drikker så kan du ikke legge ansvaret over på han at han burde vite at du ikke vil når du ikke engang selv klarer å sende disse signalene. Eller blir du komplett drita mens han fortsatt er rimelig klar? Du ønsker at han skal ta ansvar for dere begge når dere drikker for du ikke klarer å ta ansvar for deg selv engang. Når det er sagt, mannen virker egoistisk og syk utifra episoder du skriver. Så ville uansett ha kommet meg vekk fra han. Anonymkode: 42e3a...51b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skriver at begge drakk. Hvorfor skal han være den ansvarlige som skal sette ned foten når dere drikker når du ikke er kapabel selv til noe som helst når du selv drikker? Du sier også at du sender feile signaler. Men når han også drikker så kan du ikke legge ansvaret over på han at han burde vite at du ikke vil når du ikke engang selv klarer å sende disse signalene. Eller blir du komplett drita mens han fortsatt er rimelig klar? Du ønsker at han skal ta ansvar for dere begge når dere drikker for du ikke klarer å ta ansvar for deg selv engang. Når det er sagt, mannen virker egoistisk og syk utifra episoder du skriver. Så ville uansett ha kommet meg vekk fra han. Anonymkode: 42e3a...51b Fordi hun uttrykkelig har bedt han om å holde seg unna når hun er berusa. Det er nå den ene grunnen. Den andre er at han enten drikker mindre eller tåler det bedre, for han husker jo etterpå at de har hatt sex; mens hun er helt blank. Det betyr at han var mindre påvirka enn henne. Han burde ha skjønt at hun ikke var klar. Anonymkode: 466db...8ca
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fordi hun uttrykkelig har bedt han om å holde seg unna når hun er berusa. Det er nå den ene grunnen. Den andre er at han enten drikker mindre eller tåler det bedre, for han husker jo etterpå at de har hatt sex; mens hun er helt blank. Det betyr at han var mindre påvirka enn henne. Han burde ha skjønt at hun ikke var klar. Anonymkode: 466db...8ca Man kan være rimelig full selv om man husker at man har sex altså... poenget er at hun sier det når hun er edru men sender helt andre signaler når hun er full. Hvis han også er full, hvorfor er det kun han som skal ta ansvar? Hun ønsker nærkontakt og sender signaler som er stikk i strid med hva hun har sagt edru men han skal greie å skille når han selv er full når hun ikke klarer det selv engang? Ærlig talt... mannen virker som en idiot uavhengig men det får være grenser for hva vi skal pålegge den andre. Hadde hun ligget der bevisstløs i sengen så er det uakseptabelt men hun skriver jo at hun sender signaler om at hun ønsker det. Anonymkode: 42e3a...51b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #21 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man kan være rimelig full selv om man husker at man har sex altså... Anonymkode: 42e3a...51b Men man MÅ være ganske sveiseblind hvis man klarer å ha sex (eller bli voldtatt, som jeg vil kalle det i dette tilfellet) uten å huske noe... Og da er den andre ganske mye klarere i toppen enn henne. Anonymkode: 466db...8ca
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. juni 2018 #22 Skrevet 6. juni 2018 På 04.06.2018 den 17.51, Anonym bruker skrev: Spiller jo ingen rolle om hun er "med" eller ikke. Hvis hun er så full at alt er svart, er hun jo ikke samtykkekompetent. Anonymkode: 466db...8ca Men hun skriver jo at hun ikke husker noe. Så da KAN hun jo ha samtykket også, eller gitt uttrykk for at hun også ville. HI, jeg synes ikke du skal drikke deg så full at du havner i slike situasjoner. Videre synes jeg du skal forlate denne fyren. Han er jo virkelig ikke bra for deg! God klem til deg ❤️
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #23 Skrevet 6. juni 2018 Du trenger hjelp kjære deg. Prøv å finne en flink psykolog i nærheten av der du bor. Det er verdt det! Og la være å drikke deg full. Det løser ingenting og skaper bare flere problemer for deg. Anonymkode: 93914...0b6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #24 Skrevet 6. juni 2018 Hvorfor drikker du deg så full når du ikke har kontroll? Anonymkode: 1912a...75a
Hjertefru Skrevet 6. juni 2018 #25 Skrevet 6. juni 2018 Tror du må slutte å drikke. Blackout i fylla er et stort faresignal. Videre stiller jeg et stort spørsmål ved mannens atferd her. Bevisstløs fyllesex er en ting, å runke ferdig i svigermors påsyn er en annen og faktisk helt syk ting å gjøre. For ikke å snakke om å presse kjæresten sin til seksuelle handlinger hun ikke er komfortabel med. Det er hensynsløst, egoistisk og ukjærlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå