Gå til innhold

Noen fra Konnerud her


Flyttetanker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi vurderer å flytte fra nord til sør, nærmere bestemt Konnerud. Blir nok ikke før neste sommer, men vil gjerne komme i kontakt med noen som bor der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bodd her i 6år, har to barn og stortrives :) 

Kom lett i kontakt med naboene når vi flyttet hit, og etterhvert også andre foreldre i bhg og skole. Åpne mennesker :) 

Anonymkode: b0264...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre 😊 Er en stor avgjørelse spesielt siden eldste allerede går på skole. Yngste vil begynne neste høst. Hvilken skole har du barn på? Er det slik at barna kan havne utenfor hvis de ikke er med på "rett" aktivitet? Har bare lest om at det er mye fokus på fotball og ski (ikke sikkert det er tilfelle). Våre går på turn og da må de vel ned i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (eldste) skal begynne på Konnerud skole nå til høsten, så alt jeg vet er de foreldrene i kullet jeg har rukket å bli kjent med -forløbig god kontakt. Men har venner med flere barn der, og de er fornøyd. Det har vært en episode nå med et kull hvor det var en del ugreie mellom barna, og bytting av klasser etc skapte mye uro Bl.a fordi foreldre ikke føler seg hørt. Men det virker som om skolen har tatt erfaringen (og kritikken) til seg, og vil gjøre det anderledes om det skjule skje igjen. (Alle foreldrene i det kullet som jeg har kontakt med er fornøyde nå, og lærere jeg kjenner der sier at det er godt fokus). Personlig ser jeg frem til oppstart i allefall.

Hva idrett angår så tror jeg det er litt hva man gjør det til selv. Det finnes helt klart noen overambisiøse snobbe foreldre her, spesielt innen skisporten (en mor fortalte om at skolen måtte sende ut info skriv om at barna bare skulle ha det gøy og ikke konkurrere, da noen foreldre begynte å sende med 2 og 3 par ski på skidag i 5.klasse. Dette var på Hallemoen skole. 😂🙈) , men de jeg velger å bruke tid sammen med har barn i både speider, fotball, allidrett eller ikke noe. Vår har ikke noe nå, heller ikke kompisene, men vi får se hva de liker etterhvert. 

Men ja, ski er en «Konnerud greie». Konnerud IL er en av de største idrettslagene i landet, har jeg hørt. Vi har jo også ski-VM her bl.a. 

Jeg kjenner ingen hvis barn har følt seg utenfor fordi de ikke driver idrett her, men har hørt rykter som du -Så kanskje det bare handler om hva man selv gjør det til? 🤷🏻‍♀️ Vi er iallefall lite stressa folk, sånn sett :) 

Anonymkode: b0264...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang turn så tror jeg Konnerud IL har hatt noe av det gjennom IFO?🤔 Ellers kjenner jeg til noen som er medlem av drammen turn, og er fornøyd http://www.drammenturn.no/ 

Spennende gjort å flytte så langt da 😊 Vi har en familie med flere barn her i gaten som gjorde det samme (fra Nord-Norge og hit), de virker til å trives godt. Snille, veltilpassete barn har de i allefall. :) 

Anonymkode: b0264...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig spennende hvis vi får det til mtp jobb til oss begge. Høres veldig bra ut at det ikke er så mye press angående idrett som jeg fikk inntrykk av. Viktig at barna kan gå på det de selv ønsker og ikke kun for å passe inn. 

Så godt å høre at en annen familie har gjort det samme. Nesten så man får lyst å havne i gata der dere alle bor nå😅 Veldig takknemlig for dine svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om det er veldig slik at enten er man 100% dedikert til idrett, ellers så er man litt hipp som happ. Turn er best i byen, men konnerud har mye å by på, de har blant annet en fantastisk gruppe som driver barne og ungdomsteater der oppe. Ellers er det godt miljø, Konnerud skole er veldige flinke til å inkludere alle og høre alle (blitt bedre etterhvert) og barna leker godt med hverandre alle sammen.

Anonymkode: 37786...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn på Konnerud skole, og har hatt barn på Konnerud skole, vi er svært fornøyd. Vi er og innflyttere, og har blitt godt kjent med andre. Mine 2 har ikke holdt på med fotball, håndball eller ski. De har holdt på med aktiviteter i byen, men det har ikke hatt noe å si. De har fortsatt venner.

Anonymkode: 7478a...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre at ikke alle er skikkelig opptatt av ski og fotball, pluss at det er inkluderende på skolen. Det aller viktigste er at ungene fort får venner og nettverk, men er jo veldig hyggelig om man selv også kunne få god kontakt med voksne 😊 Veldig takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med barn på Hallermoen skole som kan fortelle litt om skolen/trivsel, fritidsaktiviteter og om det er lett å komme i kontakt med voksne (spesielt intr å høre fra innflyttere)?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi hater alle innflytterne så bare dropp det. Dere har ødelagt det meste, fra skogen til 17.mai-feiringen, så vi trenger ikke flere av dere.

Anonymkode: b8a80...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jøss siste innlegg må da være en underlig spøk?

 

vi har nettopp flyttet fra Oslo til Konnerud og har selv 3 barn som går på Hallermoen skole. Barna Trives kjempe godt. Har ikke kommet i kontakt med noen andre mammaer sånn riktig ennå føler jeg , og kunne godt tenkt meg å bli litt bedre kjent med andre mammaer i området. Venter en baby til våren så hadde vært morsomt å møte andre som også venter barn snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så spennende gjort av dere 😊 Vi har begynt å sjekke jobbmarkedet, så kanskje vi kommer etter og da vil jeg garantert prøve å komme i kontakt med andre. 

Kan jeg spørre hvor gamle barna er og hvis noen byttet skole...hvordan syntes de det var? Veldig godt å se at de trives i hvert fall😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...