Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #26 Skrevet 3. juni 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: I finværet? Helt innafor😀 Det er nok dager med kulde og mørke. La ungene leke ute når vi endelig har gode dager☀️ Anonymkode: eeab8...392 Da regner jeg med at det er innafor å snekre, klippe gresset, klippe hekken, spyle med høytrykkspyler osv også da? Anonymkode: 3d4cd...0f9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #27 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da regner jeg med at det er innafor å snekre, klippe gresset, klippe hekken, spyle med høytrykkspyler osv også da? Anonymkode: 3d4cd...0f9 Motoriserte verkøy skal hvile etter kl 23. Når det gjelder stemmebruk er det høyst subjektivt hva som er utilbørlig støy. Jeg klipper ikke plenen på søndag, men vi bruker da lekeplassen.. Anonymkode: 01720...09d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #28 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nånånå, du glemmer at du er på DIB! Her er det skandaløst å legge unger etter kl 19.30 samme hvor våkne de er. Helst bør de slukne når Fantorangen er over. Men samtidig er det slemt å forlange at barna sover mellom 04.00 og 07.00 om morgenen, for man kan jo ikke tvinge en som ikke er trøtt...? Logikken er at dersom mest mulig av søvnen er unnagjort før midnatt er du en god mor, selv om du da må stå opp halv fire og koke grøt mens du venter på at barnehagen åpner. Anonymkode: 7a0eb...ae8 Det slår deg ikke at de som mener at barn flest (!) regulerer seg best selv heller ikke tvinger dem i seng før de er trette? Du vet at det er flere forskjellige som svarer i hver tråd? Den beste søvnen får man jo om natten, men å strekke leggetiden de få gangene man virkelig kan nyte de fine sommerkveldene tviler jeg på gjør skade på kropp og sjel. De menneskene som ikke tar alt så nøye og lar humla suse i blant har det nok bedre sånn generelt sett også. Livet er ikke bare alvor og plikt. Anonymkode: 1fe68...9a4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #29 Skrevet 3. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da regner jeg med at det er innafor å snekre, klippe gresset, klippe hekken, spyle med høytrykkspyler osv også da? Anonymkode: 3d4cd...0f9 Du ser ikke forskjell på barn som leker og motoriserte verktøy? Du har nok et gøyalt liv. Anonymkode: 1fe68...9a4
Nyttårs barn Skrevet 3. juni 2018 #30 Skrevet 3. juni 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det slår deg ikke at de som mener at barn flest (!) regulerer seg best selv heller ikke tvinger dem i seng før de er trette? Du vet at det er flere forskjellige som svarer i hver tråd? Den beste søvnen får man jo om natten, men å strekke leggetiden de få gangene man virkelig kan nyte de fine sommerkveldene tviler jeg på gjør skade på kropp og sjel. De menneskene som ikke tar alt så nøye og lar humla suse i blant har det nok bedre sånn generelt sett også. Livet er ikke bare alvor og plikt. Anonymkode: 1fe68...9a4 Hun du svarer bruker ironi for å få frem poenget sitt Og jeg er enig med dere begge, det er ikke så mange varme sommerkvelder her i Norge. La nå ungene få kose seg ute de mulighetene som er. Høsten og tidlige kvelder kommer tidsnok.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #31 Skrevet 3. juni 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du ser ikke forskjell på barn som leker og motoriserte verktøy? Du har nok et gøyalt liv. Anonymkode: 1fe68...9a4 Jeg vil heller høre på en gressklipper enn hylende unger på en lekeplass Anonymkode: 3d4cd...0f9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #32 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil heller høre på en gressklipper enn hylende unger på en lekeplass Anonymkode: 3d4cd...0f9 Og det er din mening. Det forandrer ikke det faktum at motorverktøy erklart definert som utilbørlig støy på natt og søndager, mens det når det gjelder lekende barn er høyst subjektivt hva som er for mye og hva man må godta. Anonymkode: 01720...09d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #33 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det er din mening. Det forandrer ikke det faktum at motorverktøy erklart definert som utilbørlig støy på natt og søndager, mens det når det gjelder lekende barn er høyst subjektivt hva som er for mye og hva man må godta. Anonymkode: 01720...09d Selvfølgelig er det min mening, på lik linje som alle andre har sin mening. Men hvem skal bestemme hva som skal godtas av støy fra barn da? Anonymkode: 3d4cd...0f9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #34 Skrevet 3. juni 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det er din mening. Det forandrer ikke det faktum at motorverktøy erklart definert som utilbørlig støy på natt og søndager, mens det når det gjelder lekende barn er høyst subjektivt hva som er for mye og hva man må godta. Anonymkode: 01720...09d Det er uansett regler for nattero. Klokkeslettene varierer muligens litt, men generelt så regnes 23-06 for natt, i flg. straffeloven. Det innebærer også at unger må dempe seg. De har ikke frikort til å hyle og støye døgnet rundt bare fordi de er barn. Anonymkode: 9b58d...1fd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #35 Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er uansett regler for nattero. Klokkeslettene varierer muligens litt, men generelt så regnes 23-06 for natt, i flg. straffeloven. Det innebærer også at unger må dempe seg. De har ikke frikort til å hyle og støye døgnet rundt bare fordi de er barn. Anonymkode: 9b58d...1fd De kan ikke lage utilbørlig støy. Og hva som er utilbørlig barnestøy er subjektivt. På samme måte som naboen godt kan ha et rolig selskap på verandaen, så lenge musikken blir slått av kl 23. Av og til biter man i seg irritasjon, men i det store og hele er mennesker flokkdyr og finner ut av det med hverandre. Anonymkode: 01720...09d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #36 Skrevet 3. juni 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel fordi de fleste er småbrisne... Og å være på campingplass, hvor det ofte er lyd til kl 23, er selvvalgt. I boligfelt blir det noe anderledes Anonymkode: 4b155...669 Småbrisne???? Du har jaggu et merkelig syn på campingplasser.... eller sett litt mye TV... Anonymkode: b7985...b1d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #37 Skrevet 3. juni 2018 Så fint de koser seg ser ikke problemet, min er 5 og ute til ca 21 nå på sommer, hva så? er jo så mange dager i året som er kalde, og masse regn, nei la de kose seg Anonymkode: 6d6ae...112
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #38 Skrevet 4. juni 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Det slår deg ikke at de som mener at barn flest (!) regulerer seg best selv heller ikke tvinger dem i seng før de er trette? Du vet at det er flere forskjellige som svarer i hver tråd? Den beste søvnen får man jo om natten, men å strekke leggetiden de få gangene man virkelig kan nyte de fine sommerkveldene tviler jeg på gjør skade på kropp og sjel. De menneskene som ikke tar alt så nøye og lar humla suse i blant har det nok bedre sånn generelt sett også. Livet er ikke bare alvor og plikt. Anonymkode: 1fe68...9a4 Jeg vet meget godt at der er flere forskjellige som svarer. Men siden jeg har hengt her inne i 10 år kan jeg si hva som er den generelle holdningen: at det å sovne tidlig på kvelden og våkne tidlig på morgenen er "bedre" enn å sovne seint på kvelden og våkne seint på morgenen. Ikke fordi noen kan argumentere med at det er "sunnere", men fordi man ikke kan tvinge et barn til å sove om morgenen hvis det våkner ved hanegal. Merkelig nok kan de samme folka i samme tråd argumentere for hvorfor man bør legge barn tidlig på kvelden, og at de barna som ikke er kveldstrøtte bare har slappe foreldre og feil døgnrytme. Altså er det isolert sett "bedre" (her på forumet) å spille martyr og stå opp før småfuglene. Mens det altså nærmest er litt suspekt at barn leker ute i lyse sommerkvelder. Ring barnevernsvakta, liksom. Anonymkode: 7a0eb...ae8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #39 Skrevet 4. juni 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det min mening, på lik linje som alle andre har sin mening. Men hvem skal bestemme hva som skal godtas av støy fra barn da? Anonymkode: 3d4cd...0f9 Gud. Anonymkode: 7a0eb...ae8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #40 Skrevet 4. juni 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Så fint de koser seg ser ikke problemet, min er 5 og ute til ca 21 nå på sommer, hva så? er jo så mange dager i året som er kalde, og masse regn, nei la de kose seg Anonymkode: 6d6ae...112 Poenget er jo at de hyler og skriker ute seint på kvelden. Hvis ikke de kan kose seg ute uten å gjøre det, så bør de være inne. Anonymkode: 3d4cd...0f9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #41 Skrevet 4. juni 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet meget godt at der er flere forskjellige som svarer. Men siden jeg har hengt her inne i 10 år kan jeg si hva som er den generelle holdningen: at det å sovne tidlig på kvelden og våkne tidlig på morgenen er "bedre" enn å sovne seint på kvelden og våkne seint på morgenen. Ikke fordi noen kan argumentere med at det er "sunnere", men fordi man ikke kan tvinge et barn til å sove om morgenen hvis det våkner ved hanegal. Merkelig nok kan de samme folka i samme tråd argumentere for hvorfor man bør legge barn tidlig på kvelden, og at de barna som ikke er kveldstrøtte bare har slappe foreldre og feil døgnrytme. Altså er det isolert sett "bedre" (her på forumet) å spille martyr og stå opp før småfuglene. Mens det altså nærmest er litt suspekt at barn leker ute i lyse sommerkvelder. Ring barnevernsvakta, liksom. Anonymkode: 7a0eb...ae8 Jeg har ikke samme opplevelse som deg. Jeg har fått MYE mer motstand her inne når jeg har nevnt at jeg stod opp med sønnen min kl 5 en periode da han var baby, enn at han nå som 6-åring av og til kan være oppe til midnatt. Selv mener jeg at å reagere på begge deler er tåpelig, så lenge han får den søvnen han trenger (uavhengig av klokkeslett) og vi gjør det som passer oss uten å plage noen andre. Anonymkode: 13133...9be
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #42 Skrevet 4. juni 2018 Jeg hadde ALDRI kjøpt bolig i nærheten av en lekeplass. Sjekket dere ikke opp i dette ? Anonymkode: 22ba7...628
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #43 Skrevet 4. juni 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Poenget er jo at de hyler og skriker ute seint på kvelden. Hvis ikke de kan kose seg ute uten å gjøre det, så bør de være inne. Anonymkode: 3d4cd...0f9 tåler man ikke lyd, flytter man Anonymkode: 6d6ae...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå