Gå til innhold

Ang menstruasjonen på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk også mensen som 11-åring, men var over 15 før jeg fikk til tampong, og da kunne jeg sjelden bruke to etter hverandre, måtte ha ''pause'' med bind etter hver tampong. Og etter man har hatt bind på seg,må man gjerne vaske seg før man kan gå med bare tampong igjen. Syns det hele bare var styr. Slutta helt med tampong da jeg ble gravid med første når jeg var 22. Oppdaget forøvrig menskopp, etter tre svangerskap - men tror det hadde blitt for vanskelig for meg som 11-åring. Må ha et par måneder med trening der og...

Anonymkode: bbf13...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun ikke blør som en nyslaktet reinkalv kan hun da bade!? Hvis hun da ikke bader i basseng.. ? 

Anonymkode: 69d9d...979

Skrevet

Dere som mener dette ikke er noe problem har nok aldri vært i samme situasjon selv. Det er virkelig ikke bare å bruke tampong heller, husker jeg døde av smerte og ubehag de første gangene jeg forsøkte og da var jeg en del eldre enn 11 år. 

Anonymkode: e7aea...b93

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge hun ikke blør som en nyslaktet reinkalv kan hun da bade!? Hvis hun da ikke bader i basseng.. ? 

Anonymkode: 69d9d...979

Det er ganske vanlig å bade i basseng i syden altså 🙄 Og det er ikke snakk om at hun kan bade eller ikke, alle vet man kan bade med mensen, men det er ubehagelig og upraktisk. Det er ofte dårlig med skikkelig toalettfasiliteter på strendene feks. Det er heller ikke noe stas for en 11 åring å gå rundt med et stort bind i bikinitrusa. Det antar jeg en voksen også ville unngått om de kunne. 

Anonymkode: e7aea...b93

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan bade med tampong!

Anonymkode: 409f8...cfb

Javisst kan man bade med tampong. Men en elleve-åring synes kanskje det er veldig vanskelig. For det første er det nok flaut, hun er på ferie med pappaen sin. For det andre er dette så nytt at hun ikke helt vet hvordan hun skal håndtere det. 

Det tok lang tid før mine jenter begynte å bruke tampong. De begynte med bind, og gikk deretter gradvis over til tampong. Dette er faktisk en treningssak. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

De tablettene har masse bivirkninger og skal tas i lang tid før ferien og hele ferien. Hun kan helt fint bade med tampong! Jeg som er voksen har vært mange ganger i syden med mensen og benytter bestandig tampong slik at det er mulig å bade :) synes ikke man skal tulle med hormon preparater på en 11 åring!

De skal ikke tas i lang tid før ferien nei. Du starter tre dager før forventet mens, og går på dem i maks en uke. Du som er voksen bør være moden nok i hodet til å skjønne at det er forskjell på deg og en elleve-åring når det kommer til tampongbruk! 

Anonymkode: ecc0e...6a0

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

De tablettene har masse bivirkninger og skal tas i lang tid før ferien og hele ferien. Hun kan helt fint bade med tampong! Jeg som er voksen har vært mange ganger i syden med mensen og benytter bestandig tampong slik at det er mulig å bade :) synes ikke man skal tulle med hormon preparater på en 11 åring!

Brukte du tampong når du var 11?

Anonymkode: de26a...3dc

Skrevet

Jeg spurte legen om piller for å utsette for min 13-åring som ganske nylig hadde fått mens. Hun sa at hun ikke ville gi det til henne så tidlig. For mye hormoner for en syklus som er i ferd med å etablere seg. 

Anonymkode: 86bdd...f34

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte legen om piller for å utsette for min 13-åring som ganske nylig hadde fått mens. Hun sa at hun ikke ville gi det til henne så tidlig. For mye hormoner for en syklus som er i ferd med å etablere seg. 

Anonymkode: 86bdd...f34

Det var veldig merkelig. Legen vår har gitt Primolut til mine døtre fra de fikk mensen. Dette er jo ikke noe de bruker å gå på, men kan ha mulighet for å benytte seg av ved f.eks ferier eller leiropphold. En sjelden gang altså. 

Skrevet

Det er en kjip situasjon, ts. Hvis hun kan bruke tamponger er det jo ganske urproblematisk, men ville ikke puttet masse hormoner i en 11-åring.

Jeg kunne for øvrig ikke bruke tamponger før etter at jeg hadde hatt sex første gang, det var skikkelig, skikkelig vondt og jeg kunne knapt røre meg med tampongen inni husker jeg.

Håper det ordner seg!

(Nå ble jeg for øvrig ekstra glad jeg bare har gutter, så jeg slipper det styret)

Skrevet

Jenta mi er skolestarter, men jeg ser allerede for meg det styret som menstruasjonen betyr for jenter på 111/12 år..

Anonymkode: fbb61...b42

Skrevet

Jeg fikk mensen som 9-åring, men fikk ikke til tampong før etter at jeg hadde begynt på videregående.

Man dør ikke av hormoner, altså. Det er ikke gift.

Anonymkode: 7f6ff...c31

Skrevet

Lurer på å ringe til legen og høre. Hadde håpt å utsatt den menstruasjonen før hun skal på ferie. Det er pga bading osv. 

Anonymkode: f8080...bda

Skrevet

Jeg fikk P piller da jeg reiste til syden som 12 åring, og ville hatt mensen mens vi var der. Da tok jeg pillene i et, og når jeg gikk av dem når jeg kom hjem etter 2-3 uker fikk jeg mensen med en gang husker jeg. :)

Anonymkode: 11051...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...