Gå til innhold

Er det forbudt å spre nakenbilder man aldri har bedt om å få?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hva det er med de mannfolka som tror at alle damer ønsker å få bilder av pikken sendt på mobil eller Messenger. 

Eksen min driver med akkurat det samme, og jeg har aldri bedd han om å sende meg dette, her ramler det inn alt fra ståpikk til runking i dusjen, jeg bare sletter etterhvert som det kommer inn. Også en mann i 40 årene.. 

men jeg hadde nok ikke giddet å brukt penger på sende bildene jeg mottar i retur, jeg velger å ignorere det, svarer ikke på meldinger eller bilder. 

Anonymkode: 44f09...cb0

Penger? Er det ikke gratis å sende mms i absolutt alle abonnement nå?

Anonymkode: e8bdb...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uavhengig om dette er et trolleinnlegg. Jeg reagerer på at de fleste damene her anbefaler HI å ignorere mannen oppførsel, HALLO har vi ikke lært noe av meetoo? Dette er blotting, uønsket seksuell kontakt og et overtramp på hennes grenser. Det skal gis tydelig tilbakemelding om at det ikke er greit! At HI er litt ekstrem i sin tilbakemelding får så være, men åpenbart er normal sosial kommunikasjon ikke denne mannens sterke side.

Anonymkode: 0b75d...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, dette er fantastisk! Om jeg noen gang får en penis i posten, skal jeg gjøre det samme 🙌🙌  Og til dere som mener det er straffbart, nei, det kan umulig være straffbart. Et av grunnlagene for skyldspørsmål er jo nettopp motiv. Om noen sender deg et nakenbilde i fortrolighet, som kjærester f.eks. så er det en helt annen handling enn om en sender et uprovosert nakenbilde til en dame han knapt har en relasjon til og ikke har noen «fortrolig kontakt» med. 

Det er kanskje ikke greit å spre det nakenbilder videre i all offentlighet eller legge det ut på nett el. men å sende det tilbake til han selv på en beskyttet tjeneste som MMS, det klarer jeg aldri å se for meg er straffbart. 

Dette var en kjempefin måte å si fra på Hi, full av humor og «in your face» 😂 Hvis jeg noen gang får et penisbilde skal jeg gjøre akkurat det samme 😂😂

Anonymkode: 1dd5a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi, dette er fantastisk! Om jeg noen gang får en penis i posten, skal jeg gjøre det samme 🙌🙌  Og til dere som mener det er straffbart, nei, det kan umulig være straffbart. Et av grunnlagene for skyldspørsmål er jo nettopp motiv. Om noen sender deg et nakenbilde i fortrolighet, som kjærester f.eks. så er det en helt annen handling enn om en sender et uprovosert nakenbilde til en dame han knapt har en relasjon til og ikke har noen «fortrolig kontakt» med. 

Det er kanskje ikke greit å spre det nakenbilder videre i all offentlighet eller legge det ut på nett el. men å sende det tilbake til han selv på en beskyttet tjeneste som MMS, det klarer jeg aldri å se for meg er straffbart. 

Dette var en kjempefin måte å si fra på Hi, full av humor og «in your face» 😂 Hvis jeg noen gang får et penisbilde skal jeg gjøre akkurat det samme 😂😂

Anonymkode: 1dd5a...9f1

Godt å se at det er flere enn meg som tenker at dette ikke er en liten fillesak som bare bør ignoreres!

Jeg ble dødsens forbannet i går, og overreagerte nok litt. Tenker da på at jeg ville spre bildet. Er glad jeg ikke gjorde det, men synes jeg fant en super måte å vise at det ikke er greit å tvinge bilder av underlivet sitt på andre mennesker. Han har mottatt sitt eget over 60 ganger nå. Han virker veldig stresset, for å si det mildt! Kommer ikke til å fortsette i en uke (nåja, kanskje et par om dagen, da), for det virker som om budskapet mitt har nådd frem. 

Dere som sier at dette er en bagatell: Sier dere også dette til døtrene deres når de kommer til å motta slike bilder? "Det må du bare tåle"? Og hva lærer dere egentlig guttene deres om hva som er greit å gjøre mot jenter? 

HI

Anonymkode: 06513...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Godt å se at det er flere enn meg som tenker at dette ikke er en liten fillesak som bare bør ignoreres!

Jeg ble dødsens forbannet i går, og overreagerte nok litt. Tenker da på at jeg ville spre bildet. Er glad jeg ikke gjorde det, men synes jeg fant en super måte å vise at det ikke er greit å tvinge bilder av underlivet sitt på andre mennesker. Han har mottatt sitt eget over 60 ganger nå. Han virker veldig stresset, for å si det mildt! Kommer ikke til å fortsette i en uke (nåja, kanskje et par om dagen, da), for det virker som om budskapet mitt har nådd frem. 

Dere som sier at dette er en bagatell: Sier dere også dette til døtrene deres når de kommer til å motta slike bilder? "Det må du bare tåle"? Og hva lærer dere egentlig guttene deres om hva som er greit å gjøre mot jenter? 

HI

Anonymkode: 06513...b7d

Jeg har ikke sett noen som mener det er en bagatell og de fleste syns at en reaksjon er på sin plass, men det hysteriet du opparbeidet deg i går var jo ganske imponerende. 

Du spurte i hi om det er ulovlig å spre slike bilder videre og fikk mange svar på at det var det. Å returnere de i det omfanget du gjorde/gjør er nok ikke ulovlig, men det fikk deg til å fremstå ganske ustabil. Jeg sitter med inntrykk av at du har et sinnemestringsproblem. 

Å anmelde han er helt innafor, å drive en personlig vendetta er ganske langt utenfor normal oppførsel. 

Anonymkode: 3ac9d...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding av ham akkurat nå: "Hva driver du med?" Etter bare 15 bilder av hans egen pikk.Han skal få den minst 15 ganger til i dag. Og i morgen. Og dagen etter. 

Anonymkode: 06513...b7d

Haha, det var faktisk ganske morsomt! Gjetter han vil føle seg ganske flau etter hvert! 😄 

Endret av Helene Harepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sender den for siste gang, ville jeg lagt til at hvis han prøver noe slikt igjen sender du det bildet ikke bare til ham, men hele telefonkatalogen din! 👹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! You go, girl!!!

Syns dette var veldig bra! Tipper du er siste som mottar grisebilde fra ham iallfall! 

Hva ellers skal vi gjøre da? Hva hadde politiet gjort? Sannsynligvis ikke en dritt, og han hadde fortsatt å sende disse bildene sine til andre. Syns alle som frå ufrivillige bilder fra tissen til folk skal gjøre akkurat det samme, så hadde vi nok fått en slutt på det. Jeg blir faktisk forbanna! 

Anonymkode: ceaf4...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var en utrolig rar måte å reagere på. Du kunne sendt ham en direkte melding om at dette er ugreit og at du anmelder ham om han gjør det igjen, for så å blokkere ham eventuelt. Men det virker jo som om du er ute etter å ødelegge hele mannen på grunn av et bilde. Du er dødsfornøyd med at et voksent menneske sitter og gråter? 

Jeg synes du virker veldig usympatisk. Og ikke spesielt psykisk stabil heller, for å være ærlig.

Anonymkode: 9370e...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dette var en utrolig rar måte å reagere på. Du kunne sendt ham en direkte melding om at dette er ugreit og at du anmelder ham om han gjør det igjen, for så å blokkere ham eventuelt. Men det virker jo som om du er ute etter å ødelegge hele mannen på grunn av et bilde. Du er dødsfornøyd med at et voksent menneske sitter og gråter? 

Jeg synes du virker veldig usympatisk. Og ikke spesielt psykisk stabil heller, for å være ærlig.

Anonymkode: 9370e...a27

Hvorfor skal hun være sympatisk med en som sender henne bilde av tissen sin? 

Disse "mannfolkene" trenger å lære at det er ikke greit! Pene og høflige avvisninger funker ikke med slike tullinger. De må få det inn med teskje. 

Jeg kunne fint skrevet på facebook-veggen hans: Vær så snill å slutt å sende meg bilder av Pi_ _ en din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dette var en utrolig rar måte å reagere på. Du kunne sendt ham en direkte melding om at dette er ugreit og at du anmelder ham om han gjør det igjen, for så å blokkere ham eventuelt. Men det virker jo som om du er ute etter å ødelegge hele mannen på grunn av et bilde. Du er dødsfornøyd med at et voksent menneske sitter og gråter? 

Jeg synes du virker veldig usympatisk. Og ikke spesielt psykisk stabil heller, for å være ærlig.

Anonymkode: 9370e...a27

Helt enig.. 

Anonymkode: 7a885...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg tror han kommer til å synes at det blir ganske kleint etter hvert. Jeg ignorerer det ikke fordi jeg ikke synes det er ok oppførsel. Derfor. Når han tråkker så drøyt over streken, så skal han få merke det. 

HI

Anonymkode: 06513...b7d

Han kommer til å digge det, og nyte synet hver gang du sender bildet pånytt. Sånn er menn; de digger seg sjøl hemningsløst! At du sender det i retur mange ganger kommer han bare til å tolke som at du ser på det like mange ganger som du sender det og at du liker det du ser. Mange menn er tilbakestående! Og han her er tydeligvis en av de! 

Anonymkode: d1ca2...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send en mld og si at det er noe galt med tlf din og at bildet dessverre er sendt til alle kontaktene dine.

Anonymkode: 27670...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dette var en utrolig rar måte å reagere på. Du kunne sendt ham en direkte melding om at dette er ugreit og at du anmelder ham om han gjør det igjen, for så å blokkere ham eventuelt. Men det virker jo som om du er ute etter å ødelegge hele mannen på grunn av et bilde. Du er dødsfornøyd med at et voksent menneske sitter og gråter? 

Jeg synes du virker veldig usympatisk. Og ikke spesielt psykisk stabil heller, for å være ærlig.

Anonymkode: 9370e...a27

Jeg var ikke interessert i å høflig fortelle ham at dette ikke var noe jeg ville ha. Jeg var interessert i å skape en veldig ubehagelig situasjon for ham. Tror ikke jeg er psykisk ustabil, altså, men hevngjerrig er jeg. 

Ja, jeg er dødsfornøyd med at han nå åpenbart føler seg veldig usikker på meg. Han er sikkert redd for at det ikke bare er han som har fått bildet, og det skal han få fortsette å bekymre seg for. Han er en voksen mann som valgte å sende en kvinne han knapt kjente bilde av den ynkelige snabben sin. Hvis han trodde det innebar diskresjon fra mottakerens side, var det jo dumt av ham. 

Anonymkode: 06513...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt kult om du manipulerte bildet litt, slik man ser på nettet i tilfeller folk har bedt om hjelp til å redigere (bort) ting og folk og de får helt andre ting tilbake. Feks manipuler bildet til å se ut som hovedmotivet er i spesielle situasjoner eller steder. Si du vurderer å poste det i ulike forum for å få inspirasjon til nye idéer. 

Anonymkode: 19c38...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sett noen som mener det er en bagatell og de fleste syns at en reaksjon er på sin plass, men det hysteriet du opparbeidet deg i går var jo ganske imponerende. 

Du spurte i hi om det er ulovlig å spre slike bilder videre og fikk mange svar på at det var det. Å returnere de i det omfanget du gjorde/gjør er nok ikke ulovlig, men det fikk deg til å fremstå ganske ustabil. Jeg sitter med inntrykk av at du har et sinnemestringsproblem. 

Å anmelde han er helt innafor, å drive en personlig vendetta er ganske langt utenfor normal oppførsel. 

Anonymkode: 3ac9d...c47

Hysteri? Det er en diagnose man satt på kvinner som viste følelser for 150 år siden.  

Det var ikke hysterisk. Hi reflekterte over sin egen «innsats» og hadde det morro. At du dømmer det nord og ned beviser bare at du er humorløs.

His måte å reagere på var viktig og riktig. Hun fikk budskapet over ved hjelp av humor og hun fikk satt en mann på plass. Å true med politianmeldelse er i hvert fall overreagering på et penisbilde, og saken hadde aldri ført noen vei. 

På denne måten fikk Hi vist at hun evner å sette grenser for seg selv uten å dra inn hele statsapparatet, og hun klarte å sette grenser uten å fremstå som «en snerpete kjærring». Noe jeg tenker faktisk er ganske viktig, fordi debatten ofte dreier seg nettopp om kvinner er for hårsåre og snerpete eller ikke. 

Men har veldig, veldig, VELDIG godt av å lure litt på om de kommer til å komme unna med å være kjipe. Alt for ofte utnytter menn kvinners politiske korrekthet til å overkjøre oss. De vet at vi ikke kommer til å gi dem noen reelle konsekvenser og derfor fortsetter de å behandle oss dårlig. 

Måten hi demonstrerte at hun ikke godtar det på er morsom, grensesettende, med respekt for både han og henne selv. Den er rett og slett eksemplarisk.

 

Anonymkode: 1dd5a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, jeg syns forresten du skal sende han det typ to ganger om dagen i en ukes tid til, og så kan du sende det til han med ujevne mellomrom senere, til han til slutt aldri vet når han kan få et penisbilde på mobilen 😂 Så kan han gå rundt og ha noya.

Og plis send det hvert nyttår i minst to år fremover 😂😂😂🙏🙏🙏 

Anonymkode: 1dd5a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hysteri? Det er en diagnose man satt på kvinner som viste følelser for 150 år siden.  

Det var ikke hysterisk. Hi reflekterte over sin egen «innsats» og hadde det morro. At du dømmer det nord og ned beviser bare at du er humorløs.

His måte å reagere på var viktig og riktig. Hun fikk budskapet over ved hjelp av humor og hun fikk satt en mann på plass. Å true med politianmeldelse er i hvert fall overreagering på et penisbilde, og saken hadde aldri ført noen vei. 

På denne måten fikk Hi vist at hun evner å sette grenser for seg selv uten å dra inn hele statsapparatet, og hun klarte å sette grenser uten å fremstå som «en snerpete kjærring». Noe jeg tenker faktisk er ganske viktig, fordi debatten ofte dreier seg nettopp om kvinner er for hårsåre og snerpete eller ikke. 

Men har veldig, veldig, VELDIG godt av å lure litt på om de kommer til å komme unna med å være kjipe. Alt for ofte utnytter menn kvinners politiske korrekthet til å overkjøre oss. De vet at vi ikke kommer til å gi dem noen reelle konsekvenser og derfor fortsetter de å behandle oss dårlig. 

Måten hi demonstrerte at hun ikke godtar det på er morsom, grensesettende, med respekt for både han og henne selv. Den er rett og slett eksemplarisk.

 

Anonymkode: 1dd5a...9f1

Det Hi valgte å gjøre var ulovlig, det er trakassering.

Grenser skal man sette og tydelig skal man være. Men om man ikke greier å være det uten å gå til lovbrudd selv, da er man en ganske så fattig person.

Anonymkode: bc05e...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det Hi valgte å gjøre var ulovlig, det er trakassering.

Grenser skal man sette og tydelig skal man være. Men om man ikke greier å være det uten å gå til lovbrudd selv, da er man en ganske så fattig person.

Anonymkode: bc05e...a63

Jeg syns jeg redegjorde ganske godt i et innlegg ovenfor hvorfor jeg mener dette ikke er ulovlig. Hvis du hevder det er det, må du nesten komme med noen bedre argumenter enn å bare hevde at det er sånn. 

Anonymkode: 1dd5a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns jeg redegjorde ganske godt i et innlegg ovenfor hvorfor jeg mener dette ikke er ulovlig. Hvis du hevder det er det, må du nesten komme med noen bedre argumenter enn å bare hevde at det er sånn. 

Anonymkode: 1dd5a...9f1

Hva du mener er egentlig ganske irrelevant. Det Hi driver med er helt bevisst og planlagt og gjennomført trakassering. Måten du også oppmoder Hi om å fortsette å sende slike meldinger i årevis fremover er oppmuntring til lovbrudd, og det er også ulovlig.

Anonymkode: bc05e...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send skjermbilde til moren hans slik at hun kan se at det er han som har sendt det 

Anonymkode: 35a44...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv at du har fått virus på telefonen og får ikke stoppet det, og at du ikke vet om det er sendt videre til kontaktene på telefonen din.

Anonymkode: 55f3d...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt å se at det er flere enn meg som tenker at dette ikke er en liten fillesak som bare bør ignoreres!

Jeg ble dødsens forbannet i går, og overreagerte nok litt. Tenker da på at jeg ville spre bildet. Er glad jeg ikke gjorde det, men synes jeg fant en super måte å vise at det ikke er greit å tvinge bilder av underlivet sitt på andre mennesker. Han har mottatt sitt eget over 60 ganger nå. Han virker veldig stresset, for å si det mildt! Kommer ikke til å fortsette i en uke (nåja, kanskje et par om dagen, da), for det virker som om budskapet mitt har nådd frem. 

Dere som sier at dette er en bagatell: Sier dere også dette til døtrene deres når de kommer til å motta slike bilder? "Det må du bare tåle"? Og hva lærer dere egentlig guttene deres om hva som er greit å gjøre mot jenter? 

HI

Anonymkode: 06513...b7d

Det er da vel ingen som har sagt at det er en bagatell?

Anonymkode: 389d0...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...